advies gevraagd bij one-line systeem

joopie

Geen avatar

Mei 20, 2007, 05:10:43
edit2Rapporteer  
Ik heb een one-line systeem gekocht voor mijn diesel. nu heb ik een probleem.

de beschrijving gaat over de bar met de depower cleat (de rechtse)

mijn bar echter heeft een ander depower systeem (naam weet ik niet ben nog een leek) (foto links)

heeft iemand advies hoe ik mijn one-line op mijn bar moet monteren.

het betreft hier ook een diesel bar uit 2005
Stanley

Antwoord #1 Mei 20, 2007, 05:42:45
edit2Rapporteer  
Joopie,

je hebt dus echt die clamcleat nodig. Waarschijnlijk te koop bij de betere watersport winkel.
Maar stel de vraag rustig bij de shop waar je de one-line set gekocht hebt. Is mijn ziens een foutje in de samenstelling van het pakket. Men gaat er bij slingshot kennelijk vanuit dat alleen mensen met een fuel overgaan op hun 5th en zijn de diesel rijders totaal vergeten.

Denk dat Roy Zoon hier maar over zijn hart moet strijken als Benelux vertegenwoordiger.
Zover als ik het weet staat er niet op de upgrade dat dit alleen voor fuels is.
Sterker nog de noselijnen voor de diesels zitten ook in het pakket. Moet gewoon een cleat bijgeleverd worden.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #2 Mei 20, 2007, 17:13:56
edit2Rapporteer  
Volgens mij maakt het niet uit welk depowersysteem je hebt. Als het goed is zit er bij het ombouwsetje een chickenloop met 5th cleat. Als je die er gewoon aan knoopt zoals de originele zit het volgens mij wel goed.
bard

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 20, 2007, 18:40:29
edit2Rapporteer  
Hej ik wil dat systeem misschien ook kopen voor mijn fuel. Waar heb jij het gekocht en wat kostte dat?
joopie

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 20, 2007, 20:41:34
edit2Rapporteer  
Citaat
Volgens mij maakt het niet uit welk depowersysteem je hebt. Als het goed is zit er bij het ombouwsetje een chickenloop met 5th cleat. Als je die er gewoon aan knoopt zoals de originele zit het volgens mij wel goed.

Ik wilde dus mijn oude depower sysyteem laten zitten, dan het nieuwe chicken loop koord met Bell housing erop zetten waarop ook de trim cleat zit. Aleen weet ik niet of dit zo maar kan. waar moet ik dan de houder zetten waar de 5th doorheen moet (hier moest ook de depower cleat op) Ik neem aan dat de maatvoering in deze toch wel belangrijk is.
heeft iemand nog goede raad?

omdat ik deze set in duitsland heb gekocht geeft slingshot benelux geen ondersteuning (ik had al gemaild naar roy) wat ik ook wel begrijpelijk vind. maar ik kon geen setje in nederland vinden vandaar.

Antwoord #5 Mei 20, 2007, 21:03:09
edit2Rapporteer  
Post ff een foto van het hele setje.
joopie

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 20, 2007, 21:18:28
edit2Rapporteer  
hier een link naar de montage handleiding

http://buyslingshotsports.com/s.nl/it.A/id.1161/.f

dit is precies de set die ik heb

Antwoord #7 Mei 20, 2007, 22:09:14
edit2Rapporteer  
Volgens mij mis je nu alleen de grote cleat voor het depowerkoord (dat je zou moeten hergebruiken, maar dat kan niet omdat je geen fuelbar hebt) Dus eigenlijk heb je nu alles ,behalve de depowerkoord cleat, om het hele systeem te kunnen vervangen en dus eigenlijk een fuelbar te krijgen. Stanley zei dit dus al.

joopie

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 20, 2007, 22:14:52
edit2Rapporteer  
zou het niet mogelijk zijn dat strap systeem te behouden, want dat lijkt me wel een goed systeem en het ziet er ook wat steviger uit.

Antwoord #9 Mei 20, 2007, 22:23:08
edit2Rapporteer  
Je kan je nieuwe depowerkoord met Bell housing aan je oude depowersysteem knopen. Dan moet je wel een paalsteek gebruiken (gebruik zoek - knoop depowerkoord) en zorgen dat het koord even lang is als de oude.
Chickenloop aansluiten (kijk ander eerst ff of dit wel past) en de 5e lijn monteren volgens instructie pdf en klaar is cees.
Oh en ook de stopperbal, die op het koord komt, met het gaatje voor de 5e lijn gebruiken om de 5e lijn wat beter te geleiden.
joopie

Geen avatar

Antwoord #10 Mei 20, 2007, 22:32:29
edit2Rapporteer  
en dan dus ook niet die dubbel barrel cleat holder erop zetten, maar alleen die stopperbal met die geleiding voor de 5th, klinkt goed ga ik proberen

Antwoord #11 Mei 20, 2007, 22:38:21
edit2Rapporteer  
Nee, die heb je nu dus niet nodig. Het zal er eigenlijk hetzelfde uit komen te zien als je oude bar, alleen met nieuw depowerkoord, stopperbal en 5e lijn. Ik weet alleen niet welke knoop SS heeft gebruikt bij jou bar, als je die ff goed bekijkt kan je die miss. nadoen.
joopie

Geen avatar

Antwoord #12 Mei 21, 2007, 02:17:40
edit2Rapporteer  
 mijn depower strap zit vast aan mijn chicken loop koord dmv een soort van kunststof balletje waarin verzonken zit een simpel knoopje dus dat moet wel lukken
joopie

Geen avatar

Antwoord #13 Mei 21, 2007, 04:40:28
edit2Rapporteer  
Dit is het geworden, ziet er wel goed uit volgens mij

Antwoord #14 Mei 21, 2007, 04:54:16
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit.
Mocht je de double barrel cleat holder willen verkopen, dan heb ik wel interesse. 
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 Mei 21, 2007, 06:02:49
edit2Rapporteer  
Hoe heb je dat met de 5de lijn gedaan? En gat in de bar geboort?

Antwoord #16 Mei 21, 2007, 23:36:20
edit2Rapporteer  
Ik zie nu pas dat je de 5e lijn langs je bar hebt zitten, deze moet ook door het gat in de bar waar ook je depowerkoord doorheen loopt.
joopie

Geen avatar

Antwoord #17 Mei 22, 2007, 03:24:01
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk , niet goed opgelet bij de beschrijving ThumpDown, scherp gezien ThumpsUp

mocht ik die double barrel cleat holder  niet meer nodig hebben is hij voor jou als dank voor al je tips.

moet het spul eerst uitproberen en dat betekent voor mij eerst les nemen. kan de instructeur gelijk kijken of het spul werkt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.