Kitesurfen in Brazilie...

godfather

Juli 24, 2007, 01:52:56
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan om in november/december een paar weken te gaan knallen in Brazilie. Ben nu
aan het kijken naar Cumbuco/Prea/Jericoacoara. Ik ga waarschijnlijk alleen en heb alleen een vette
trip gevonden van www.kitecamps.nl en deze is helaas in de maand oktober. Wie o wie weet of er
nog meer vergelijkbare kitecamps zijn naar Brazilie in de periode november/december ? En als
er kiters zijn die intresse hebben om ook heen te gaan, laat het me ff weten want als we met een
paar man gaan is het natuurlijk goedkoper om een appartement te huren. Met een auto de kust
verkennen moet toch wel het summum zijn heb ik me laten vertellen.. Joepie. Alle
(zinnige) input is welkom !

Hang Loose,
Appie
Jozef

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 24, 2007, 16:36:54
edit2Rapporteer  
Brazilie isheel goed te doen alleen. Ik zou geen geregelde reis boeken. Een vlucht naar Fortaleze en vervolgens de bus of taxi naar je bestemming, is allemaal heel goed te doen. Aldaar een pousada boeken of middels internet alvast reserveren (is niet nodig). Pousada's zijn goed te betalen en je bent zowiezo goedkoper uit wanneer je alles zelf regelt, bovendien een leuk avontuur. Meer info over brazil, dan hoor ik het wel.
Traxas

Antwoord #2 Juli 24, 2007, 20:06:30
edit2Rapporteer  
Ik heb nu Eco Paradise geboekt in cumbuco
Brazilie isheel goed te doen alleen. Ik zou geen geregelde reis boeken. Een vlucht naar Fortaleze en vervolgens de bus of taxi naar je bestemming, is allemaal heel goed te doen. Aldaar een pousada boeken of middels internet alvast reserveren (is niet nodig). Pousada's zijn goed te betalen en je bent zowiezo goedkoper uit wanneer je alles zelf regelt, bovendien een leuk avontuur. Meer info over brazil, dan hoor ik het wel.

Ik heb nu Eco Paradise geboekt in cumbuco via arke.
En dat is goedkoper dan een losse vluchtboeken en daar een pousada regelen..
Die pousada knakkers vragen nu al twee keer zoveel als 4 jaar geleden..

Dus moet je gewoon vergelijken..

Cheers

Alex
godfather

Antwoord #3 Juli 24, 2007, 21:55:43
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de input, zie dat idd een losse vlucht bij Arke het goedkoopst is en dan gewoon een
accomodatie bespreken. Of met kitecamps meegaan, is een stuk gezelliger en even duur ...
Traxas

Antwoord #4 Juli 25, 2007, 02:10:31
edit2Rapporteer  
Doe waar je het meeste zin in heb.
Als je elke dag kan varen met je 7m² of met je 10m², in de zon, zonder wetsuit, op vlakwater.
Dan komt het allemaal wel goed.

Wanneer ga je die kant op?

Ik vertrek die kant halvewege september weer op, tot eerste week oktober.
chicaro

Antwoord #5 Juli 25, 2007, 03:48:27
edit2Rapporteer  
Hey guys,

Ik zit er toch ook maar weer aan te denken om naar cumbuco te gaan. (grinnik_kitesmiley)
Waarschijnlijk worden het de eerste twee weekjes van sept (aangezien ik dan vrij MOET nemen)...
Dan is het er nog redelijk rustig en al goeie wind.

Heb er vorig jaar bijna 3 maandjes gezeten. Super daar! ThumpsUp. Was er toen ook alleen heen gegaan. YeSS
Gewoon vluchtje boeken en pousada regelen... genoeg gezelligheid daar verder, hoef je echt niet voor met een camp mee ... Maar wat is er mis met oktober! Bang voor de topdrukte daar?

chao
Caroline
godfather

Antwoord #6 Juli 25, 2007, 03:58:03
edit2Rapporteer  
Hey guys,

Ik zit er toch ook maar weer aan te denken om naar cumbuco te gaan. (grinnik_kitesmiley)
Waarschijnlijk worden het de eerste twee weekjes van sept (aangezien ik dan vrij MOET nemen)...
Dan is het er nog redelijk rustig en al goeie wind.

Heb er vorig jaar bijna 3 maandjes gezeten. Super daar! ThumpsUp. Was er toen ook alleen heen gegaan. YeSS
Gewoon vluchtje boeken en pousada regelen... genoeg gezelligheid daar verder, hoef je echt niet voor met een camp mee ... Maar wat is er mis met oktober! Bang voor de topdrukte daar?

chao
Caroline

3 maandjes ? damn, dat zou ik ook wel willen. helaas heb ik niet zo veel vrije dagen van werk
dus ik mag blij zijn met twee weken... wil in okt/nov/dec omdat ik in september nog een aantal
andere mini-trips in de planning heb staan...beetje teveel van het goede in 1 maand. Maar is
het in oktober dan drukker dan in november ? ik heb geen idee om eerlijk te zijn, gok dat het
daar in die periode sowiezo een gekkenhuis is met kiters...
chicaro

Antwoord #7 Juli 25, 2007, 04:15:11
edit2Rapporteer  
tja ik weet het... erg lang, maar dat was slechts een onderdeel van een jaar lang rondreizen, dus dat is relatief  :Smiley haha!
Ben nu ook gewoon hard aan het werk en moet het doen met twee weekjes verlof.

Maare het is idd het drukst in nov. Oktober ook al redelijk. Maargoed dit jaar zal het zoiezo wel weer NOG drukker worden. booming business daar.
Een gekkehuis is het eigenlijk vooral op de lagune... ben daar niet zo'n fan van. (heb daar ook een klein kite-ongelukje gehad, dus dat speelt ook stiekem mee...)
En op zee, tja, de kustlijn is lang... maar om de een of andere reden willen kiters altijd dicht bij elkaar klitten.
Dat zijn ze zeker in Nl gewend... (tong_kitesmiley)

Veel plezier daar! komt goed!
godfather

Antwoord #8 Juli 25, 2007, 13:36:38
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle info, toch nog een vraagje. Ik heb twee boardjes, namelijk een Naish Haze 133
en een Spleene The Door 159. Ik twijfel of ik de Spleene wel mee moet nemen ivm de wind
condities en eventuele bagage incheck problemen. What to do ? Gok zelf op thuislaten  (geschokt_kitesmiley)
chicaro

Antwoord #9 Juli 25, 2007, 14:15:47
edit2Rapporteer  
Zou zeker voor de Naish Haze gaan... Bij twee boardjes zal je snel je max. bagage-gewicht gaan overschrijden.
Bovendien als je daar twee weken met goede condities kan varen, dan gaat je niveau super snel omhoog en wil je niet eens met met een groot boardje varen... (of het moet een golfsurfboardje zijn..)

Ik vaarde daar trouwens zelf met een nobile 666 129

chao

godfather

Antwoord #10 Juli 25, 2007, 16:29:39
edit2Rapporteer  
Zou zeker voor de Naish Haze gaan... Bij twee boardjes zal je snel je max. bagage-gewicht gaan overschrijden.
Bovendien als je daar twee weken met goede condities kan varen, dan gaat je niveau super snel omhoog en wil je niet eens met met een groot boardje varen... (of het moet een golfsurfboardje zijn..)

Ik vaarde daar trouwens zelf met een nobile 666 129

chao

Oke, gebruik de Door alleen voor weinig wind condities en dat zal daar wel niet zo snel voorkomen.
mightymark

Geen avatar

Antwoord #11 Juli 31, 2007, 15:47:45
edit2Rapporteer  
waaah klinkt goed brazilie!ff sparen en dan maar eens die kant op voor een maand ofzo!
kees69

Antwoord #12 Juli 31, 2007, 17:30:01
edit2Rapporteer  
Check voor Arke vluchten naar Brazilie ff flybrasil.nl

Ga vlucht naar Natal boeken en dat is bij hun goedkoper als rechtstreeks bij Arke, dus waarschijnlijk
Fortaleza ook

Scheelt toch weer een eurotje of 50 en daar kan je in Brasil heel wat skolletjes voor kopen !!!!!
harryCab

Antwoord #13 Juli 31, 2007, 22:51:08
edit2Rapporteer  
Check voor Arke vluchten naar Brazilie ff flybrasil.nl

Ga vlucht naar Natal boeken en dat is bij hun goedkoper als rechtstreeks bij Arke, dus waarschijnlijk
Fortaleza ook

Scheelt toch weer een eurotje of 50 en daar kan je in Brasil heel wat skolletjes voor kopen !!!!!

Hoever ligt Natal van Combuco. Betaalbare vluchten zitten in september nagenoeg allemaal al vol en ben naar andere opties aan het kijken.

Is Natal ook goed om te kiten? Wie is hier geweest?

Thanks!
kees69

Antwoord #14 Augustus 01, 2007, 02:32:48
edit2Rapporteer  
Nee Natal ligt niet vlakbij Cumbuco, maar het goede nieuws is.....Fortaleza wel !!!!!

Dus je kunt gewoon een vlucht naar Fortaleza boeken en vandaar naar Cumbuco. Ben er zelf niet geweest
maar er staan vast tientallen aanraders op de site hoe dat te regelen. Ligt er geloof ik maar iets van 30km
vandaan, dus taxi geen probleem.

Zoals het er nu uitziet ga ik zelf naar Pipa, is een plaatsje net onder Natal, waar je mooie spots hebt.
Is niet echt veel info over te vinden, maar he, je moet het gewoon proberen ThumpsUp

Cumbuco is in ieder geval geweldig als ik de verslagen zo heb mogen lezen, dus daar zit je altijd goed.
Dat zullen andere leden je wel kunnen bevestigen.

Succes met boeken, zag vandaag dat er nog steeds data's open zijn in Sep
Jozef

Geen avatar

Antwoord #15 Augustus 01, 2007, 03:40:17
edit2Rapporteer  
Praia de Pipa is geweldig, er leeft daar een grote groep dolfijnen in de baai die heel dichtbij de kust komen. Pousadas in Pipa zijn heel betaalbaar, vergeet niet een bugytour te maken, lijkt wellicht duf maar is waanzinnig (wel goed onderhandelen over de prijs)!
chicaro

Antwoord #16 Augustus 01, 2007, 04:21:13
edit2Rapporteer  
c@kees69: Pipa is echt COOL. Super mooi daar en heel chill!
Ik ben daar vorig jaar langs geweest, na een tijdje in cumbuco gezeten te hebben. Ik ben namelijk nog door brazilie gaan reizen en dus ook in pipa een weekje geweest. (zonder kitespullen)
Voor kiten schijnt het daar niet zo ideaal te zijn als cumbuco. Die paar kiters die ik daar tegen kwam, zaten een beetje te balen van de windcondities en van het feit dat ze altijd met en auto/buggy naar een spot moesten rijden... Maar he mischien heb je wel mazzel met de wind en als je daar vervoer regelt... moet het verder geen probleem zijn. Prachtig stukje Brazilie zoiezo. en ook de sfeer is daar echt goed, een stuk beter dan cumbuco, moet ik eerlijk zeggen... ThumpsUp

Ahh pipa, verliefd op die plek! :Smiley

Fijne vakantie daar en doe de dolfijntjes de groeten!

Chao
Emiel

Antwoord #17 Augustus 01, 2007, 16:12:09
edit2Rapporteer  
ik ga komende winter ook weer 2maandjes naar brazil.
afgelopen winter 3maanden geweest en was dikke top!

@traxas  eco is belachelijk duur!

Ik boek hier in ned een pousada voor de eerste nacht en dan ga ik de dag erna zoeken naar goedkope pousada's. Wij zaten bij royal beach in een appartement met keuken,2slaapkamers,2badkamers,woonkamer, balkon en zwembad voor 30euro per nacht maar waren met zn 3en dus 10e pp.goedkoper kan ook maar dit waswel chill. als je meer info wil moet je maar mailen. jericocuara is ook zeker een aanrader, ben er paar weken geweest vorig jaar en is helemaal super daar!
joepje

Antwoord #18 Augustus 03, 2007, 06:11:39
edit2Rapporteer  
Je kunt lullen wat je wilt allemaal ov er 50 euris meer of minder: kitecamps (ben er vorig jaar mee in brazil geweest) is mega gezellig! veel verschillende mensen dus altijd wel een paar met wie het ' klikt'!!

tenzij je alleen voor het geld gaat en niet voor de gezelligheid... maar ja, blijf dan gewoon in nederland.....

Sindy

Geen avatar

Antwoord #19 September 20, 2007, 00:32:30
edit2Rapporteer  
Denk erover om in december (waarschijnlijk de tweede week) naar cumbuco te gaan. Wie gaat er nog meer in die periode?

Appie ben je ondertussen al in cumbuco geweest?

Kan iemand me helpen met wat meer info over cumbuco. Ik wil alleen gaan, ben een beginnende kiter. Is het makkelijk om in cumbuco contact te maken met andere kiters? Denk erover om naar windtown te gaan.
Is het een goede (en veilige) plek om heen te gaan als beginnende kiter? Ik heb lessen gehad, wil vooral veel oefenen.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.