pim89
|
Als ik jou was zou ik een 9 meter kopen. Ik vaar zelf alleen maar met C shapes dus kan niet veel vertellen over een bow. Ik weet wel dat je met een 9 meter goed zit voor bijna 80% van alle kite dagen in Ned.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
er zijn zoveel goeie kites dit jaar, als je een bow/SLE/delta type van 9m koopt kan je aardig wegkomen, maar met wind zoals afgelopen weken (25+knopen) wordt het wel lastig.
|
|
|
mbetz
|
Marlies, Mijn dochter van 15 weegt 62KG en vaart met een F-One Bandit 9m. Zij is dit jaar begonnen en komt met de F-One Bandit echt heel goed weg. De 9m is perfekt omdat hij het het windbereik van 3 tot 5 Bft afdekt zodat je in het begin aan 1 kite genoeg hebt. De Bandit start bijna vanzelf uit het water wat lekker veilig is!
|
|
|
@LaurenS
|
Goede keus die Bandit.Kite verveelt niet snel doordat die sneller is dan de meeste bow kites en superveilig en multi inzetbaar.Ik zou zeggen ga ervoor.Maar geen roze witte svp.Bandit onwaardig
|
|
|
El Rudo
|
Okay voordat dit in een pimp topic veranderd, er zijn veel kites geschikt, lees je lekker in en gluur wat in de rondte, vraag wat mensen op de kitespots en probeer wat uit.
|
|
|
Alibali
|
Hoi Marlies. Maat bow kite voor jouw gewicht en skills cker een 9 meter, zoals de meeste mensen zeggen. Zelf vaar ik met een Bandit en is cker een aanrader. Veilige kite en waterstarten na een crash gaat vanzelf ! En het bereik low/high end is super. Belangrijk ook, je kan als je beter gaat varen meer performance uit deze kite halen. Misschien is de prijs een struikelblok, t is niet de goedkoopste. Andere optie is een Best Waroo 9 meter. Ook een lekkere kite, en budget gezien wat goedkoper. Heel veel succes met kiten en je keuze in aanschaf !
|
|
|
marliesb
Geen avatar
|
eey! Thnx voor de reacties! Ben nu even op internet aan het checken naar reacties over de F-One Bandit. Zijn best positief en vooral ook voor beginners! Geld is gelukkig geen probleem, heb een jaar lang gespaard!;)
|
|
|
mbetz
|
Marlies, Een vrouw die Kite en Geld genoeg heeft... Pas op je wordt heel snel erg populair op dit forum!!!! Hangloose
|
|
|
Alibali
|
T is ook niet Marlies B maar Marlies Dekkers
|
|
|
Wouter
|
Hey Marlies, Als je het een fijne kite vindt, waarom niet gewoon met dezelfde kite als dat je les hebt gehad? Bandit is ook een prima vlieger maar heeft een stuk meer bardruk dan je gisteren hebt ervaren met de Rise.
60 kg, 8 of 10m Ocean Rodeo Rise. (afhankelijk van waar je wil gaan varen) Kan je aan de gang na je wakeboard ochtendsessie :-)
|
|
|
El Rudo
|
Tja... ik durf het bijna niet te zeggen maar de 10m OR Rise is LIEF, met jouw gewicht mss de 8m proberen?
|
|
|
marliesb
Geen avatar
|
Hey Marlies, Als je het een fijne kite vindt, waarom niet gewoon met dezelfde kite als dat je les hebt gehad? Bandit is ook een prima vlieger maar heeft een stuk meer bardruk dan je gisteren hebt ervaren met de Rise.
60 kg, 8 of 10m Ocean Rodeo Rise. (afhankelijk van waar je wil gaan varen) Kan je aan de gang na je wakeboard ochtendsessie :-)
Ja dat is natuurlijk wel een slimme! Maar ik wilde niet alleen afgaan op wat ik in 1 les heb mee gemaakt met die kite. Weet namelijk verder gewoon niet wat er is aan kites(en door al die reviews weet je t op ten duur ook niet meer)! Was vooral dat ik m fijner vind dan die Naish en Cabrinha CO2, andere kites ken ik niet. Wat ik uit de reacties opmaak is dus dat ik vooral moet kijken naar de F-one Bandit 9m2, Best Waroo 9m2 en Ocean Rodeo Rise 8m2. Thnx!
|
|
|
marliesb
Geen avatar
|
T is ook niet Marlies B maar Marlies Dekkers Was t maar zo'n feest
|
|
|
sthr
|
Of een Gaastra Jekkyl 8 of 10
|
|
|
Morres
|
Of een Gaastra Jekkyl 8 of 10
10
|
|
|
Tim!
|
Met de North Evo wordt ook les gegeven, heb hem zelf nog niet gevaren maar is mss ook wel een geschikte kite? ook 9m dan..
|
|
|
marliesb
Geen avatar
|
Mmm veel keuze dus.. ik ga zeker alle kites die jullie genoemd hebben bekijken! Weten jullie trouwens wanneer de kites van 2009 verwacht worden? Ik neem aan dat t nog wel een tijdje duurt, maar zag ergens anders op t forum er een berichtje over. In ieder geval, thanks voor de reacties!
|
|
|
|
sthr
|
Ik was zaterdag voor het eerst met mn nieuwe set Jekyll 8 en 134 dragon en wouw na de eerste rakjes te moeten wennen is de conclusie dat het een heerlijke kite is net als mn 12mtr boxer sle (ben wel beginner dus weinig vergelijk materiaal). Jekyll minder bardruk of komt dat omdat hij kleiner is?
|
|
|
El Rudo
|
Ik was zaterdag voor het eerst met mn nieuwe set Jekyll 8 en 134 dragon en wouw na de eerste rakjes te moeten wennen is de conclusie dat het een heerlijke kite is net als mn 12mtr boxer sle (ben wel beginner dus weinig vergelijk materiaal). Jekyll minder bardruk of komt dat omdat hij kleiner is?
heb je die boxer nog 2:1 staan? met de lijnen op de bar door de katrolletjes? snel ombouwen naar 1:1, dan vaart 'ie zo veel lekkerder... even zoekfunctie doen hier dan zie how it's done.
|
|
|
sthr
|
Hoi El Rudo, als ik dat doe (denk dat ik er nu wel aan toe ben) heb ik toch geen 100% depower meer? Weet jij misschien hoeveel er overblijft?
Alvast bedankt
|
|
|
Vietcong windhoos
|
hey Sthr -> zet die naish maar gewoon op 1:1, scheelt een poepie bardruk. Ik heb zelf de 9 m2 en kan gewoon doorvaren in 1:1 modus tot 8 bft. Vaart dan uiteraard niet meer relaxed, maar depower is er zelfs dan nog.
|
|
|
sthr
|
Thanx, wilde het vandaag doen maar durfde niet ivm de toch wel vlagerige wind. Volgende x ga ik het dan toch maar gewoon doen en dan zien we wel. Moet ik btw dan dat stoppertje+balletje eraf halen (blijft mn bar op hangen als het niet moet)?
|
|
|