Passie
|
geen actie foto's ? zie t'r wel netjes uit
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Wat is het verschil met de crossbow en switchblade?
|
|
|
EricC
|
Iets voor beginners... als je het zo hebt over "hele makkelijke zeer stabiele kite"
|
|
|
DENNS
|
idd is die voor beginners lijkt me leuke kite ,en wat gaat tie kosten
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
@ Arno Is hij alleen voor beginners? (k had zelf t idee dat ie ook voor de meer gevorderde relaxed was, aleen dat je er minder hoog kan springen). Hoe is de draaisnelheid?? Hoe is hij voor wakestyle?? (en dus ook uitgehaakt??)
|
|
|
slufterhufters.com
|
Deze kite is voor iedereen geschikt.
Je kan er geen unhooked freestyle mee doen, tenzij je de touwen en de bar zelf gaat ombouwen en verstellen.
Je kan met deze kite zeer hoog en ver springen.
Hij draait zeer snel om zijn as, hij reageerd ook snel op je barbeweging maar is toch gemoedelijk in zijn bewegingen. Dus snel als het moet maar gemoedelijk als jij dat wilt. De kite is totaal niet zenuwachtig.
|
|
|
Garmt
|
Klinkt lekker! Even de boot verkopen...
|
|
|
larssmits
Gast
|
Hoe is hij vergleke de naish shockwave?
|
|
|
KiteDemon
|
Hey Ar, wat zijn de wezenlijke verschillen tussen Sblade, Cbow en SW? Je kan nu vergelijkingen maken. Zet ze eens op een rijtje. Hoe zit het met de slijtage aan de tomingen bij de katrolletjes, trekken die het een heel seizoen met zand en zout??
|
|
|
WIMPIII
|
Lijkt me een relaxte kite. Ik zie wel veel plooien in het doek. Is dit al een productiemodel?
|
|
|
|
kitertjuh
|
zo te horen is het een goede kite
|
|
|
brutus1
|
Idd veel plooien, ben dat niet gewend van Cabirinha, ik hoop dat die van mij er strakker opstaan. Ik heb CB's geruild voor SB's omdat die minder snel zouden inverten(omrollen op het water en dan binnenstebuiten weer opstijgen. Op binnenwater is dit géén probleem maar ik vaar v.n.l. op zee en dan heb ik géén zin in geëmmer tussen de golven. Dat de SB iets minder performance(lees: hoog gaat) heeft neem ik op de koop toe. Ooit iemand horen klagen dat z'n Fuel niet hoog genoeg springt?
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Schijnt de de SB van ander doek gemaakt wordt dan de CB????
|
|
|
slufterhufters.com
|
Is idd dat andere doek, kite voelt ook heel licht aan. Wat me dan opvalt is dat Cabrinha al het mooie in de CB stoppen omdat dat zogenaamd het parade paardje is, en de SB er goedkoop laten uitzien. Kijk het materiaal gebruik is goed hoor, maar qua saaiheid is die iets minder, en waarom niet gewoon de CB bar erbij, niet dat deze bar minder is, maar het oog wilt ook wat, de CB bar ziet er mooier uit.
En dat hoog gaan, dat moet ik nog zien brutus, ik denk dat deze ook vet hoog en ver gaat. Vind hem minder zenuwachtig dan de CB, de SB is zeker smooder. Hij voelt wel sneller krachtiger aan dan de CB, je bent sneller aan je power, de CB heeft meer depower maar dat komt dat de CB lang en smal is, de SB is korter en dieper.
Ik moest bij 14 a 15 k al mn depowerstrap aantrekken, dus je kan gerust je stuurlijnen langer maken, haal de 2 knoopjes boven je 1e knoop van je bridletouwtjes aan de kite eruit, scheelt alweer 5 a 6 cm dat je bridletouw van je stuurlijnen langer worden. En je kan je knoopje opschuiven van je brildetouwtjes aan de kite waar je je depowerlijnen aan vast maakt.
|
|
|
wouterb
|
Arno of iemand anders Heb je enig idee hoe deze jongens (SB, CB, SW) zich verhouden tot de (min of meer) pulley loze Waroo en Sonic??
Quote van Hanglos: I"ve been lucky enough to meet Alex and Peter from Best at the Taiba lagoon in Brasil and could try a prototype of the Waroo 9m.
I"ve been riding the sonic 11m now for nearly 4 weeks everyday in various conditions (12-30 knots) and am very pleased with how it performs (you can see the details in my other sonic review thread). So I was very curious to see how the waroo compares to it.
Although I had a 9m and not the 12m Waroo, I think I can give you a good idea where the differences lie. For all the lazy people - both kites behave very alike and if you haven"t been riding one or the other a lot, you wouldn"t know the difference without looking at what you are riding. So in other words - buy whatever comes cheaper - Best or Globekites. Because both kites are so alike that in the end the price will make the biggest difference.
The Waroo has the front pulleys where the frontlines get attached just like the sonic - therefore the depower works just as with the sonic. The depower is in its usual place on the waroo - not under the bar as on the sonic. That is easier to get used to except for a 2 things: Because its above the bar, to give enough depower line length, it is pretty far away. Best solved it by making the pull/pull straps longer so its reachable without having to bend over too much. Due to the position, the bar also can"t travel up as far as the bar from the sonic and is usually in your reach. Not bad but also limits the depower capability. I only rode in 15 knots at the lagoon so I can"t say what happens when you get to the kites upper limit but evidently theres a limit - something that the sonic doesn"t seem to have (thats in terms of depowerability). Remember though - when you hit the 30 knots with the sonic - you can ride but it isn"t its sweet spot anymore and by then you should be thinking of taking a smaller kite anyway. So if the Waroo tells you where the limit is by its "depower stopper" then thats maybe not such a bad thing.
The Waroo has more bridle attachment points on the LE and definately shows an advantage through this because even when pulling it through the powerzone, it doesn"t cave in at all. The sonic I ride now has the modification for the bridles so that the pulleys can"t travel too far forward. This does suppress the caving in on the centerpart of the LE but when pulling throught the power zone you still get a slight "flattening" effect on the edges - the kite takes a square shape and that obviously affects the flying characteristics. I"m no kite designer but id say globekites needs another attachment point on the LE like the waroo to compensate this.
Flying the two kites feels 90% identical. There is more bar pressure (abit not very much more) on the Waroo. Also kitelooping both kites is pretty similar although maybe the Waroo slides a little less inside the loop (like the bow kites usuallydo) so in that sense it behaves a little more like a C shape kite. But we are talking of hardly noticable nuances. Also the Waroo feels a little more responsive - the sonic can feel a little "undefined" - difficult to describe really but then again this difference might be becaue I was flying a 9m waroo and comparing it to my bigger 11m. Turningspeed is as expected a little faster than the sonic but thats due to size difference.
Range wise I can"t say much except that the 9m had lots of power in those 15knots and I was going nicely powered up. But just as the sonic - this is a kite that needs speed to go on apparent wind. No grunt what so ever - so don"t expect it to rip you out of the water, you got to move it first. A fast board is of course important. Material, stitching - everything normal and as expected. I don"t see any differences here. The waroo proto I had already showed the same wear points as I had on the sonic (see my sonic review). So I pointed that out to peter (the designer) and he will put kevlar reinforcements there on the finals. The pulleys are identical and haven"t made any jamming problems (not like flysurfer pulleys that don"t like fine sand at all).
Relaunch is identical - easy like any foil. Just pull on one steering line and in 10 seconds the kite is in the sky.
Unhooked riding is identical - but here you might have to adjust the line lengths at the kite (can be done easily) to make sure the kite doesn"t go too powered up or backstalling. Here the sonic has a slight advantage because you do all adjustments on the depower line while you are riding - as it doesn"t have any limit on the depower line length. But heres also a a point where you need some feel for the sonic because you can easily overpower the kite and make it backstall.
Hangtime on the 9m was of course less than on the 11m sonic, but I should be getting a 12m waroo to test soon and then we can say more. Other than that - jumping works identically well. Board control is just wonderfully easy.
So in conclusion: it comes down to small preferences and of course the price. The kites are very similar in their characteristics (not suprising as they work on the same pulley principle) and to me are equally good.
Mark van Haze unquote
|
|
|
brutus1
|
De Switchblade die ik van top tot teen en van binnen en van buiten bestudeerd had was aanmerkelijk steviger inelkaar gezet dan mijn CB. Extra verstevigingen bij aanhechting strut/LE en de struts zijn ook uit méér segmenten samengesteld dan de rechttoe rechtaan struts van de CB al met al was ik méér onder de indruk van de opbouw van de SB dan de CB. Bar is idd verschillend en zal wel te maken hebben met de lagere prijs van de SB. Dat het doek anders is heb ik niet kunnen zien en aangezien Cabrinha de SB óók als echte wavekite bestempelt (vandaar de extra verstevigingen) lijkt me niet dat ze dan op doek bezuinigen.
|
|
|
brutus1
|
@ Arno, waarom staat deze post ook weer niet op HangLos?
|
|
|
slufterhufters.com
|
Omdat kitehigh de grootste en belangrijkste site van Europa is.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Maar kijk goed op de foto, dit is een mega makkelijke uitvinding die die gast op zijn bar heeft gezet.
Het probleem met een bow is dat je constant je bar beet moet houden, je hebt eigenlijk geen rust, dus ik had een stopper erop gezet zodat je met de bar ertegen aan kan rusten maar dan ben je wel je depower kwijt, ja je kan dan je strap dicht trekken maar toch.
Deze gast heeft een touw met een clamcleed erbij gezet. Dubbel inhaken en klaar, moet je snel depoweren ff je bar aantrekken en hup je kan depoweren. En door de clamcleed kan je hem afstellen zoals jij wilt.
|
|
|
brutus1
|
Ik blijf erbij, ik heb nog géén minuut korter op het water gestaan omdat de bardruk van een bow wat hoger is, is gewoon een kwestie van wennen. Met de tweede trimbare loop is je safety wel in één keer weg.
|
|
|
Charles
Geen avatar
|
Hé dat is idd een mooi id - nu is 1 probleem van de CB opgelost, de vermoeide armpjes. Ben je echt veiligheidsminded, dan kun je nog overwegen een Wichard direct op je haak te zetten waar zowel de loop als de verstelbare trapezelijn doorheen gaan, of je neemt zo'n QR trapezehaak (merk?) die kan openklappen.
Voor probleem 2, het inverteren, heb ik nog weinig oplossingen gehoord (zoekfunctie leverde nix op). Wat te denken van een extra lijntje spannen tussen de tips van de kite. Het is idd. weer een lijntje erbij, maar volgens mij kan de kite nooit meer omklappen, omdat daarvoor verlenging van het touwtje nodig is. Graag commentaar.
Verder: goeie reviews, die in de bladen zijn veel te middle-of-the-road. Ik ben benieuwd naar 1 grote test met alle bows.
|
|
|
KiteDemon
|
Binnenkort veel meer keus op de markt, met evenveel verschillende smaken. Ik lees verschillende meningen over de SB, maar de de downsides van de CB schijnen eruit gehaald te zijn bij de SB.
|
|
|
slufterhufters.com
|
brutus,
Als je kite met extreem vlagerige wind, bv 4 tot 6 dan is het niet aan te raden om zo'n touw te gebruiken.
Maar in elke andere situatie kan je dit gewoon gebruiken, ik heb zelf een stopper op mn depowertouw gezet, en moet zeggen dat werkt rete goed, lekker je bar er tegenaan en beulen.
Trek de wind aan dan trek ik een stukje mijn depowerstrap dicht, ik heb hem zo afgestelt dat wanneer ik de depowerstrap helemaal dicht trek de kite niks meer doet.
Met alle C-kites is het ale jaren iet anders, dus waarom ook niet bij een SLE of Bow.
Het is ook nog eens zo dat wanneer je je bar goed stil houd je meer uit je kite kan halen, de Bow en de SLE is gevoelig voor bar bewegingen.
Maarja, ieder moet het zelf uitmaken, ik vindt het een groot minpunt dat je je bar niet kan rusten, door een goede stopper is dat ook opgelost, je moet wel je lijnen beetje afstellen dan.
|
|
|