xray
|
Hmmm, leuk geschreven en ik blijf ook zeker doorvaren (vandaag ook nog gevaren) maar eehmmm 30c en 20 knopen vind ik echt leuker...... ;D
|
|
|
Tom
|
Laat me raden .. je heb ff geen geld en dit is je excuus dat je niet weg gaat
|
|
|
kentyman
|
je moet ook niet naar die standaard plekken gaan waar de hele wereld ook zit (inderdaad met z'n 100den op een klein populair strandje bij alle strandtenten enzo) maar zelf coole spots opzoeken of minder bekende spots opzoeken! Een beetje wereld-verkenner spelen werpt soms best z'n vruchten af :-) je kan 't ook helemaal verkeerd doen natuurlijk (bijvoorbeeld 2 weken in 't regenseizoen zonder wind in Costa Rica rond rijden heheh)
in de lente, zomer en herfst is 't prima te doen in NL, behalve dan die drukte die ECHT vervelend begint te worden maar in de winter zit ik toch liever op een warm plekje.. Kiten met 5 graden! Brrrrrrr!
ik zit nu 2 weken op Bonaire (heb nog 3.5 maand voor de boeg) en heb denk ik 7 dagen kunnen kiten (en kite-les geven).. jammergenoeg dus niet elke dag knallen maar wel beter dan in NL doordeweeks op kantoor zitten naar buiten staren terwijl het waait en dan in 't weekend jezelf op zitten vreten omdat de wind weer weg is!
|
|
|
Passie
|
5 graden, "T sneeuwd, wie gaan 'r vanmiddag kiten?
|
|
|
|
LEAF
|
Ik reed gisteren over de brug vanuit Almere om een uur of 16:30 en ik zag twee kiters lekker gaan dus ik kan mij goed voorstellen dat het toppie maar is Brazilie echt zo slecht dan???
|
|
|
Jeks one
|
i.d.d. die warmte, de diaree, de lange reis, veel te druk. dat was ook mijn ervaring op cabarete. echter de wind......hmmmm die was toch wel erug goed daar, elke dag van 12.00 tot vijf uur super stabiel en uit dezelfde windrichting. Voor de rest kan je net zo goed een plekkie in europa opzoeken. echt te veel toeristen daar!!
|
|
|
xray
|
Ik sluit me trouwens aan bij Kentyman (zit je gvd nu alweer daar....)zelf plekken ontdekken is het leukste. Iedereen gaat naar Cumbuco maar de kust van Brazilie is erg lang en er zijn ook nog hele goede andere spots. Wel eens aan Chili gedacht?
|
|
|
Garmt
|
Ik had van de zomer geen pleuries meer over voor een dikke vakantie -> autootje naar Frankrijk en drie spots meegemaakt die alledrie ALLES toppen wat ik ooit in Nederland heb gezien! Je moet er inderdaad even naar zoeken, maar als je dan aan een autostrand-formaat verschrikkelijk mooi baaitje staat met elke dag een thermische wind... en ook niet zo teringdruk als 't in de Baai van Rosas altijd lijkt te zijn... dan is 't wel de moeite waard En ach, zelfs in Spanje zijn rustige en mooie spots te vinden Jaar daarvoor was 't Nieuw-Zeeland. Daar is 't ook zomer als het hier winter is (lekker warrrrm). Is wel beetje ver vliegen maar voor 't kiten is 't ook perfect. Als je daar met z'n 5'en op het water staat moppert iedereen al dat het druk is! Dus, eens met Kentyman. Helaas moet ik het doen met 2 weekjes overwinteren op Bonaire waarna ze me grijnzend weer naar het vliegtuig zullen brengen - wetende dat ik weer naar een koud Nederland moet en hij daar nog tot april kan blijven. Grr!
|
|
|
xray
|
Ehmmm,"helaas moet ik het doen met 2 weekjes Bonaire"......Gast schei toch uit! ;D
|
|
|
|
nog 1 week in varadero, cuba geweest en 1 dag windkracht 4tje.....
zowiezo ben ik rond het eiland geweest en weinig wind gezien.
wel lekker hoor die witte zandstranden en lichtblauw water.
de branding van de atlantische leek wel op de slufter, maar geen kite paradijs
|
|
|
Garmt
|
Ehmmm,"helaas moet ik het doen met 2 weekjes Bonaire"......Gast schei toch uit! ;D
Als je 't inderdaad van de andere kant bekijkt valt 't nog wel mee
|
|
|
|
Jelle
|
Laat me raden .. je heb ff geen geld en dit is je excuus dat je niet weg gaat Nee dat is het niet. Van mn werk kan ik nu niet weg, en van m'n kleine kinderen ook niet zo makkelijk. Maar serieus: die tropische wind kan aardig tegenvallen. En als je dan ziet hoe rustig het nu hier op het water is in de winter, heel relaxed. Ik heb in de afgelopen 8 dagen vier keer gekite, zonder diarrhee, zonder uit te hoeven kijken voor andere kiters. Jelle
|
|
|
Roel W
|
Ben juist terug van cabarete en zou dadelijk terug willen!!Van Racepoep heb ik geen last gehad en drukte op het water was ook niet veel van aan! Lekker knallen in je short en lycra in badwarm zeewater,de vrijheid om geen wetsuit aan te moeten...jongens l*l niet,op kitegebied is er niet veel beter!! (hangloose_kitesmiley) Of is het toch zo fijn om in dat dikke wetsuit van 5mm met nog een hoop troep onderaan te moeten varen,waar je je amper kan in bewegen?Met handschoenen aan en schoentjes waarmee toch zo'n goed board gevoel hebt,om nog maar te zwijgen over die kap op je koppie : versta me niet verkeerd,vaar hier ook zo maar opteer toch meer voor een warm land in een vette short!!
|
|
|
LEAF
|
Ach ben verleden jaar op Cabarete geweest en heb van de 2.5 week 3 dagen op het water gestaan dus mij zie je daar nooit meer terug. Geen geluk gehad waarschijnlijk maar ik vind het daar gewoon 3 keer niks, als het daar waait één vlagerige klotsbak. Nee hoor Nederland is helemaal zo gek nog niet!
|
|
|
Roel W
|
Ach ben verleden jaar op Cabarete geweest en heb van de 2.5 week 3 dagen op het water gestaan dus mij zie je daar nooit meer terug. Geen geluk gehad waarschijnlijk maar ik vind het daar gewoon 3 keer niks, als het daar waait ??n vlagerige klotsbak. Nee hoor Nederland is helemaal zo gek nog niet!
Vlagerig?Laat me raden,je zat waarschijnlijk altijd enkel op het bekende kitebeach te kiten? Als je verder richting peurto plata vlieghaven,de volgende baai aan extreemhotel was gaan kiten had je meer constante wind gehad.Als je ziet hoe de windrichting er meestal staat is het ook logisch dat het vlagerig is in kitebeachbay. 3 dagen op 2.5weken is natuurlijk erg weinig en ze vertelde mij dat ze vorig jaar een slecht seizoen hebben gehad.Maar het jaar ervoor hebben ze weer bijna elke dag vette wind gehad,toen kon je er je horloge op juist zetten wanneer het er begon te waaien.Na dat de orkaan El Nino er is geweest zou het er wat veranderd zijn. Maar ik mag niet klagen over de wind en al het er dan windstil is,ga je toch lekker leren surfen.Wel lycra aan want je tepels geraken makkelijk geeriteerd door het water en de wax op je board. (shame_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Marc de Munnik
|
maar als je dan aan een autostrand-formaat verschrikkelijk mooi baaitje staat met elke dag een thermische wind... en ook niet zo teringdruk als 't in de Baai van Rosas altijd lijkt te zijn... dan is 't wel de moeite waard Ik weet zeker dat het autostrand drukker is als de baai van rosas!!
|
|
|
kentyman
|
Lekker knallen in je short en lycra in badwarm zeewater,de vrijheid om geen wetsuit aan te moeten...jongens l*l niet,op kitegebied is er niet veel beter!! (hangloose_kitesmiley)
amen! Ik kite hier op Bonaire ook vaak gewoon alleen in m'n zwembroek, het water is heerlijk warm en schoon, af en toe uitwijken voor ee schildpad, soms vliegt er een school vliegende vissen voor je weg... supah! Dat in tegenstelling tot de slechte waterkwaliteit in NL (het is het STREVEn v/d nederlandse staat om ervoor te zorgen dat slechts 1 op de 10 badgasten ziek wordt v/h water, maar dat is dus nog niet zo), dat water rond Rotterdam smaakt gewoon chemisch vies om van de luchtkwaliteit nog maar te zwijgen! Hier is de zeelucht tenminste nog ECHT frisse zeelucht. Maar inderdaad, het waait hier niet ALTIJD (maar wel vaak!), je kan natuurlijk altijd pech hebben...
|
|
|
Jelle
|
Wel eens aan Chili gedacht?
Lijkt me te chilly. Peru ligt erboven, dichter bij de evenaar en zelfs daar is de koude golfstroom vanaf de zuidpool zo sterk dat het niet lekker zwemmen is. Behalve tegen Ecuador aan, waar de warme stroom botst. Heb jij in Chili gekite?
|
|
|
xray
|
Nee, helaas niet maar staat bij hoog op de lijst van te bezoeken landen.....
|
|
|