Schoentjes of pak nodig in Hurghada in feb/maart

joepje

Februari 10, 2006, 03:03:28
edit2Rapporteer  
Lekkrrrrr, ik heb net een weekje hurghada geboekt, pray for wind! Wie heeft er ervaring mee eind feb/ begin mrt? Heb ik een pak nodig? zonbescherming? ik zit bij Jasmin (tommy Friedl), heb ik schoentjes nodig ivm coraal?

Andere tips natuurlijk ook welkom! ThumpsUp
Hieronymus

Antwoord #1 Februari 10, 2006, 03:11:49
edit2Rapporteer  
Schoentjes heb je niet nodig bij Jasmin! Pak durf ik in die periode niets over te zeggen, ben zelf in september geweest! Als ik toen een pak had aangetrokken had ik binnen 30 seconden onder zeil gelegen, echt te warm hé!

Prettige vakantie!
Papa

Geen avatar

Antwoord #2 Februari 10, 2006, 03:27:59
edit2Rapporteer  
kijk hier en dan ff naar webcam en dan ff temps zoeken...
www.kitepower-elgouna.com
Klaass

Geen avatar

Antwoord #3 Februari 10, 2006, 03:29:40
edit2Rapporteer  
Hey.
Zou wel schoentjes meenemen.  Op de grens van de baai en het openwater liggen allemaal stenen waar je soms overheen moet lopen bij het naar buiten varen ivm laag water. Ben verleden jaar medio maart geweest en toen had ik aan een short-arm /shorty genoeg. Weet niet of je daar kites gaat huren anders al je kites meenemen. Ene dag weinig wind en volgende dag 8m weer.
Check de site tommy-friedl.de daar vind je info over de huidige wind en temperaturen e.d.
Temperaturen zijn vaak wel ok maar het koelt daar 's avonds snel af waardoor de watertemperatuur niet zo heel warm is
Veel fun!
Jelle

Antwoord #4 Februari 10, 2006, 04:07:25
edit2Rapporteer  
Lekkrrrrr, ik heb net een weekje hurghada geboekt, pray for wind! Wie heeft er ervaring mee eind feb/ begin mrt? Heb ik een pak nodig? zonbescherming? ik zit bij Jasmin (tommy Friedl), heb ik schoentjes nodig ivm coraal?

Andere tips natuurlijk ook welkom! ThumpsUp

Ik ga de 16e
Wetsuit werd aanbevolen op een van de sites.
Bij Friedl heb ik wel eens m'n voeten flink opengehaald aan het koraal.
Misschien zie ik je nog, wat voor kite heb je?
Jelle
Bubke

Antwoord #5 Februari 10, 2006, 06:20:37
edit2Rapporteer  
Ben ook bij Jasmin geweest in de 2e week van januari van dit jaar. We hebben 4 van de 7 dagen kunnen varen waarvan 1 dag met de 16 en de rest met 12 m2. Wel is het behoorlijk vlagerig dus oppassen. Ben op de laatste dag bijna tegen de palmbladeren hutjes geknald doordat de wind zo vlagerig was.

In een shorty is het goed te doen het was die week gemiddeld een graad of 21. Schoentjes zijn inderdaad wel nodig ik heb ze niet gebruikt en op de laatste dag mijn voet opengehaald aan het rif.

Ook relaxed is dat er gasten rondlopen die je kite launchen en opvangen.

Als je meer wilt weten mail me maar.

Bob

joepje

Antwoord #6 Februari 11, 2006, 20:07:23
edit2Rapporteer  
Hey, tanks voor de reactie, ik pak de schoentjes en pakje dan voor de zekerheid maar in. Jelle, ik zit er vanaf 28 feb. Hoe lang jij? Ik heb er wel enorme zin in.... gek he?! Joepie
surf

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 11, 2006, 22:22:29
edit2Rapporteer  
Hey Joep en Jelle.
Wij willen 23 maart die kant op. Maar hoe boek je de juiste hotel etc?
Waar hebben jullie geboekt, en waren jullie veel meer kwijt dan 400 euro?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.

Bedankt
Jelle

Antwoord #8 Februari 11, 2006, 23:18:28
edit2Rapporteer  
Ik zit er 16 tot 28 feb denk bij Colona te kiten Friedl vond ik een beetje arrogant sfeertje, hotel Magawish kan je mailen, zit bij Colona. Eigen site, snelle reactie, goedkoop. Maar ik kon alleen nog vlucht plus hotel krijgen, helaas zit ik 10 min verderop met de taxibus, hor palace hotel
surf

Geen avatar

Antwoord #9 Februari 16, 2006, 19:07:21
edit2Rapporteer  
Hey Jelle,

Nou heb Magawish gemaild, om te vragen wat het kost voor 2 persomeme 10 dagen daar te verblijven. Koste 600 euro voor met zijn tweeen!! Dus 300 de man. VInd ik erg duur. Proberen ze mij een poot uit rukken of zijn dit de normale prijzen? Of moet je afdingen daar?

Alvast bedankt.
Didier
Gast
Antwoord #10 Februari 16, 2006, 21:46:42
edit2Rapporteer  
Surf,

Als dit voor half pension is denk ik wel dat dit een gewone prijs is hoor, komt neer op 30 euro per man per nacht.

Heb toch al gemerkt dat er met de last minutes toch niet zoveel voordeel te halen is. Reisagentschappen geven een mooie promotie prijs weer tot je overgaat naar boeken, dan komen taxen , transfert, eten, toeristentoeslag etc er nog eens bij en ben je evenveel kwijt of als je gewoon boekt !

Wij gaan van 26-03 tem 09-04 naar ali baba met 2 personen.

Greetz,

Diider
Rudolf

Antwoord #11 Februari 17, 2006, 02:23:58
edit2Rapporteer  
30 euro per man per nacht is echt veeeeel te veel! Ik kom net terug uit Magawish, Hurghada en we betaalden daar rond de 18 euro per dag, incl ontbijt en avondeten! Goed binnen te houden overigens.
surf

Geen avatar

Antwoord #12 Februari 17, 2006, 02:37:18
edit2Rapporteer  
Rudolf,

Ze zeiden dat het vakantie was en weet ik wat nog meer. Eerst wilde ze 600 voor 2 personen.
Toen ik zei dat het een stuk lager kon kwamen ze vandaag met nieuw aanbod, nl. 450 voor met zijn 2-en voor 10 dagen, 9 nachten.

Kun je mij anders mailen op paulnogwat_173@hotmail.com
xXx-stef-xXx
Gast
Antwoord #13 Februari 17, 2006, 23:16:16
edit2Rapporteer  
zou ik wel eens naartoe willen gaan!
maar voor 300 euro de man.. is idd wel veel ThumpDown
Pbter

Geen avatar

Antwoord #14 Februari 18, 2006, 22:24:46
edit2Rapporteer  
gewoon een last minute boeken via internet naar hurghada (wij betaalde toen geloof ik 180 pp)

daarna elke ochtend een taxi naar colona pakken, leuk en goedkoop!

colona/magawish is echt helemaal toppie!
surf

Geen avatar

Antwoord #15 Februari 18, 2006, 22:32:40
edit2Rapporteer  
Pbter,

Betaalde je 180 pp, voor appartement? Of bedoel je incl. vlucht? Wanneer zijn jullie gegaan en bij welke organisatie hebben julie toen geboekt?

Ik heb tot nu toe al kunnen afdingen naar 450 euro, dus 225 p.p.....
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 Februari 21, 2006, 22:48:59
edit2Rapporteer  
Ik ga in maart naar el gouna
4* hotel all in voor 399 de man 8 dagen incl vlucht.
is een mooie prijs hoor.
surf

Geen avatar

Antwoord #17 Februari 21, 2006, 23:13:11
edit2Rapporteer  
Hey Leander,

Dat is zeker niet gek voor die prijs, via welke organisatie heb je dat geregeld? En zit er alles bij in? HP, transfer, tax, vlucht etc?

Ik kan nu voor 550 10 dagen naar Magawish HP, alle tax, vlucht, kamer etc.
surf

Geen avatar

Antwoord #18 Februari 24, 2006, 19:49:25
edit2Rapporteer  
Nou, hij is geboekt hoor. 10 dagen magawish van 23 maart tot iets van 1 of april....
Voor 25 euro per nacht, hopelijnk goede wind. ZIjn ze trouwens streng wat gewwicht betreft? Heb een boardbag van 150 cm, hier 3 kites en mijn board in gedaan. 20.5 kilo! De rest maar als handbegage.......
Didier N
Gast
Antwoord #19 Februari 24, 2006, 19:58:28
edit2Rapporteer  
Surf, ben van plan eens langs te komen naar de spot van magawish, dus ik kom je daar mss wel eens tegen. Ik wil wel eens kite aan de legendarische zandbank  Joepie
Wij zitten in Hotel Ali Baba (spot Tommy Friedl) van 16 maart tem 9 April.
Ivm gewicht (spreek dan voor België) betaal ik 40 euro extra (H/T) voor mijn kitespullen (gewicht speelt geen rol, moet wel in 1 tas zitten).

Die 25 euro is dit dan HP of all inn want is wel een mooie prijs zo, en ook uw vlucht moeten bijbetalen dan ?
kiter25

Antwoord #20 Februari 24, 2006, 20:10:45
edit2Rapporteer  
Nou, hij is geboekt hoor. 10 dagen magawish van 23 maart tot iets van 1 of april....
Voor 25 euro per nacht, hopelijnk goede wind. ZIjn ze trouwens streng wat gewwicht betreft? Heb een boardbag van 150 cm, hier 3 kites en mijn board in gedaan. 20.5 kilo! De rest maar als handbegage.......

Zware handbagage is prima! Ik had ook drie kites meegenomen, board en kwam precies op 20 kilo uit. Mijn handbagage was wellicht wel 10 kilo, maar gewoon in een weekendtas doen, die nog mee mag als handbagage.
Alleen niet teveel kromlopen bij de x-ray: dat valt op Smiley
surf

Geen avatar

Antwoord #21 Februari 24, 2006, 22:12:43
edit2Rapporteer  
Die 25 euro per nacht is HP en alle tax en transfer van en naar airport. Ze vroegen eerst ruim 30 euro, maar na een week heen en weer mailen, betalen we nu 25 en kunnen we cash bij aankomst betalen.

Ik moet alleen trapeze, pak, schoentjes en kleding etc in handbagage doen.

Didier, kom lekker langs, kunne wij knallen met zijn allen. Ik vaar 2004 rhino's met F-one board.
Passie

Antwoord #22 Februari 24, 2006, 22:40:01
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf in elgouna geweest..
echt topspot.. voor mensen die daar heeng aan..
alle kites mee.. shorty mee. schoentjes mee, kunnen schelpjes of takjes liggen..
als je hotels wil weten... Ik heb hier 'n folder liggen.. De hotels zijn daar super.. niet duur..
en super service daar. je kan gratis elke dag met de bus daar gebracht worden. anders 5/10 minuten lopen... Als je meer info wil laten t weten via pb. of op dit topic
Didier N
Gast
Antwoord #23 Februari 25, 2006, 01:35:52
edit2Rapporteer  
OK surf, zal ik zeker doen, als je daar iemand ziet met SS Fuels (of als de wind echt hard is een Naish Torch 8) en een oranje-zwart Nobile'tje dan ben ik in de buurt.

CU There !   ThumpsUp YeSS Joepie
efgeha

Antwoord #24 Maart 12, 2006, 17:07:15
edit2Rapporteer  
Surf, ben van plan eens langs te komen naar de spot van magawish, dus ik kom je daar mss wel eens tegen. Ik wil wel eens kite aan de legendarische zandbank  Joepie
Wij zitten in Hotel Ali Baba (spot Tommy Friedl) van 16 maart tem 9 April.
Ivm gewicht (spreek dan voor België) betaal ik 40 euro extra (H/T) voor mijn kitespullen (gewicht speelt geen rol, moet wel in 1 tas zitten).

Die 25 euro is dit dan HP of all inn want is wel een mooie prijs zo, en ook uw vlucht moeten bijbetalen dan ?

Geinig, ga er ook de 16e heen, nog 4 dagen dus voor vertrek, zit in aladdin, ook bij friedl.

Rhino's 5 en brunotti horizon in de lucht.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.