windfinder. forecast en super forecast

kitestar

Geen avatar

Juni 30, 2009, 19:36:43
edit2Rapporteer  
oke ik heb een vraagje, want er is mij iets niet helemaal duidelijk.

Als ik bijv noordwijk bekijk op windfinder dan geeft SUPER forecast iets anders aan dan forecast ( op dezelfde dag/uren). Hoe kan dit?

Want volgens forecast zou er nu te weinig wind zijn , maar super forecast geeft dan wel weer genoeg wind aan. Beetje verwarrend, of zijn dit twee hele verschillende dingen?

Dylann

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 30, 2009, 19:49:22
edit2Rapporteer  
forecast kijkt verder vooruit en geeft onbetrouwbaardere voorspellingen weer. Je kunt deze gebruik als jij op dinsdag wilt weten of er zaterdag kans is op wind. Staat er 0 knts zal er weinig wind staan, geeft die 20 knts is er kans op wind.

Superforecast is echter veeeeeeeeeeeeeul beter en is (ondanks afgelopen weken, waar die er weleens na zat) bijna altijd correct.
kitestar

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 30, 2009, 19:51:09
edit2Rapporteer  
oke bedankt! Dan ga ik vanavond nog even lekker kiten!
El Banditos

Antwoord #3 Juni 30, 2009, 19:52:47
edit2Rapporteer  
oke bedankt! Dan ga ik vanavond nog even lekker kiten!

waar? want zover ik kan zien is het overal echt net aan met de wind, volgens nautic moet het vanaf zondag weer de goede kant op gaan Grin, met maandag een goede 5bft
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Juni 30, 2009, 22:06:39
edit2Rapporteer  
Toch heb ik 3 uur lang heerlijk gekite zonder t emoeten sinussen in een knoopje of 15 Wink (Brouwersdam)
kitestar

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 30, 2009, 22:36:46
edit2Rapporteer  
 en ik kom net terug van een avondsessie op langevelderslag ( tussen zandvoort en noordwijk  )

De wind was niet heel sterk, maar zeker voldoende voor mij! SUPER forecast heeft helemaal gelijk gehad Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.