Hoezo duikpakken niet soepel

Flywoods

Januari 07, 2005, 13:31:16
edit2Rapporteer  
Mij werd steeds afgeraden om een duikpak te nemen om te kiten. Je zou er geen bewegingsvrijheid in hebben. Heb het toch maar eens geprobeerd. Moderne duikpakken zijn echt supersoepel, goed sterk en lekker dik (7mm)>Ze bestaan vaak uit 2 delen. Een gewone "steamer" en daarnaast een bodywarmer met cap lijkt mij ideaal voor het kiten. Met vaak goede seals dus semidroog. Daar heb je tot ver in het voorjaar of vroeg in het najaar ook mooi wat aan maar dan zonder bodywarmer. Aan een droogpak heb je dan niet veel meer.
Ik heb er een gekocht, bijna niet gebruikt voor, voor 120 euro. Da's toch heel wat winterlol voor weinig geld. Snap het dus niet waarom je het niet meer ziet onder kiters. Ik kan het alleen maar aanraden.

La Flauwurhman

Antwoord #1 Januari 07, 2005, 13:50:48
edit2Rapporteer  
Ey Fly!

Klink goed....
Waar heb je dat pak gekocht?
Flywoods

Antwoord #2 Januari 07, 2005, 14:59:09
edit2Rapporteer  
Heb het tweedehands gekocht maar dat ging vrij makkelijk. Er is veel handel in. Op marktplaats heb je genoeg aanbod. Het pak kostte 300 euro nieuw. Het is een paar keer gebruikt maar als je zou zeggen dat het ongebruikt is zou ik het ook geloven. Er zit aan de binnenkant ook een zachte bekleding, lekker luxe.
En door de ritsen in de armen en benen is het makkelijk aantrekken. Zit je in de kou niet te wurmen.
Bijna alle duikpakken zijn ook dubble lined, slijt dus niet zo snel in je kruis etc.
Laat die oostenwind maar komme.
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Januari 07, 2005, 17:28:44
edit2Rapporteer  
ik almere buiten heb je een grote outdoor shop heel veel duik spullen caps handschoenen pakken shorty's enz
KiteKoe®t

Antwoord #4 Januari 07, 2005, 17:31:08
edit2Rapporteer  
Het enige verschil met duikpakken en surfpakken zit hem meestal in het feit dat surfpakken extra verstevigingen hebben op plekken waar het hard kan slijten zoals de knieen enzo. Voor de rest zit er inderdaad ook weinig verschil tussen.
SjaarD

Antwoord #5 Januari 07, 2005, 18:10:43
edit2Rapporteer  
Maarja...er zit wel versteving bij de knieen bij een surfpak maar dat is nu net de plek waar mijn pak (pro-limit) als een GEK slijt.
Flywoods

Antwoord #6 Januari 07, 2005, 22:48:24
edit2Rapporteer  
Wat doen jullie dan allemaal op je knieën bij het kiten ?
Mijn pak slijt het meest rond mijn kruis door de trapeze. Nieuwe kitepakken zijn daar ook extra verstevigd. Maar doublelined pakken slijten zowieso veel minder, ook al zijn ze niet speciaal verstevigd waar de trapeze zit. Ga er nog wel een broek overheen trekken om het alsnog te beschermen trouwens. Volgens mij is er anders na jaren geen enkel pak meer heel. Bij mijn trapeze in ieder geval niet.
Duikpakken zijn trouwens ook wel op de knieën versterkt meestal. Bij duiken zijn dat ook kwetsbare pkekken, waaarbij eigenlijk niet.
denniSS fuel
Gast
Antwoord #7 Januari 08, 2005, 10:40:20
edit2Rapporteer  
beter toch .............
Flywoods

Antwoord #8 Januari 10, 2005, 09:31:03
edit2Rapporteer  
Gister voor het eerst met het duikpak gevaren: Mijn god, wat zijn die pakken warm !! En ik had er absoluut even veel bewegingsvrijheid in als in een steamer. Het hele jaar zomer !!

Hooked Cabarete

Antwoord #9 Januari 10, 2005, 11:13:25
edit2Rapporteer  
"Lekker windje he ik zweet me kapot"

Als je nog een keer z'n opmerking maakt terwijl wij staan te vernikkelen van de kou!! >Sad >Sad Wink

Was wel een lekker dagje trouwens. .^
Flywoods

Antwoord #10 Januari 10, 2005, 11:46:40
edit2Rapporteer  
Ja, dat was een beetje aso, ik had niet door dat jullie het koud hadden, jullie zagen er niet koud uit.
Inderdaad een topdagje, ook al was de wind wat vlagerig. Goeie kiteloops van je trouwens ! Mooi geland ook !
Flywoods

Antwoord #11 Januari 10, 2005, 11:50:16
edit2Rapporteer  
En een goeie actie van de stance cd's !! Heb je al veel bestellingen ?
Hooked Cabarete

Antwoord #12 Januari 10, 2005, 11:59:28
edit2Rapporteer  
Iets van 95 stuks. .^

.Chris.

Antwoord #13 Januari 11, 2005, 11:04:14
edit2Rapporteer  
@ Flywoods, heb je misschien nog meer tips waar precies op te letten bij zo'n type pak? Hoe is de bewegingsvrijheid bij de schouders? en sluit hem pak een beetje netjes aan?
Heb nu een 4/3mm aan en die wordt toch wel erg koud bij temperatuurtjes onder de 6/7 graden...  brr....
Flywoods

Antwoord #14 Januari 11, 2005, 12:47:52
edit2Rapporteer  
Duikpakken bestaan bijna altijd uit 2 delen, maar waaruit die delen bestaan verschilt nogal. Zo heb je pakken met een long john (zonder mouwen) en daarover een soort shorty met mouwen. Da ljkt me niets voor kiten, dan moet je altijd die 2 delen aan hebben. Het handigst lijkt me de pakken die bestaan uit een steamer, met armen en mouwen maar zonder cap, en daarnaast een bodywarmer met daaraan een cap voor de echt koude dagen.
En het pak moet soepel zijn. Oude pakken zijn dat vaak niet.
Verder is het een kwestie van smaak en lichaamsbouw lijkt me. Ik vind een rits voor bv niet zo fraai, hebben ze vaak wel. En je hebt bodywarmers met een flap tussen je benen en hele grote knopen, vind ik ook niks.
En het pak moet jou passen, zou niet op alleen de maat afgaan maar ook daadwerkelijk passen voor je het koopt. Bewegingsvrijhed bij de schouders heb ik geen enkel probleem mee. Dat is allemaal soepel genoeg.
Door de goede seals is het semidroog en kun je het pak trouwens net wel wat ruimer nemen dan normaal, dat is lekker makkelijk aantrekken en dan heb je nog meer bewegingsruimte. Bovendien kun je dan de bodywarmer er ook onder aan trekken, komt er geen water tussen de 2 delen en is dus nog warmer.
~Dirk~

Antwoord #15 Januari 11, 2005, 15:45:06
edit2Rapporteer  
Hey Flywoods heb je niet een foto of zo van het model dat jij hebt? Is denk ik wat duidelijker want als ik denk aan de koud water pakken die ik aankreeg bij het duiken dan kan ik niet echt zeggen dat deze erg soepel waren. Maar ze bestaan dus blijkbaar wel, ik ben er erg benieuwd naar.
Flywoods

Antwoord #16 Januari 11, 2005, 17:27:09
edit2Rapporteer  
Dit is een voorbeeld. Ik heb een ander merk maar qua uitvoering de 2 linker pakken.

[verwijderd door de admin]
.Chris.

Antwoord #17 Januari 12, 2005, 10:37:00
edit2Rapporteer  
Thanx voor de info Flywoods.
fuck gravity

Antwoord #18 Januari 12, 2005, 11:53:22
edit2Rapporteer  
ik vaar gewoon in me 5/3 met een titanium shirt eronder en dan is het goed te doen hoor
~Dirk~

Antwoord #19 Januari 13, 2005, 14:29:07
edit2Rapporteer  
Ok, ziet er goed uit ja.

Ik ga ook maar eens op de 2e hands markt shoppen

Bedankt voor de info  .^
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.