Blaren

DXP

Mei 31, 2005, 21:05:08
edit2Rapporteer  
Als ik meerdere dagen achtereen kite liggen mijn handen altijd open (vaak met eelt en al).  Undecided

Ik heb gehoord dat bergklimmers speciale zalf hebben om huid sneller aan te laten groeien. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja weet je waar ik deze zalf kan kopen?

bignelis

Antwoord #1 Mei 31, 2005, 21:37:30
edit2Rapporteer  
ik zou bever zwerfsport eens bellen. ik weet niet of het bestaat, maar als het er is weten ze het daar wel.
KiteDemon

Antwoord #2 Mei 31, 2005, 21:54:49
edit2Rapporteer  
....of een kite met weinig bardruk....of niet zoveel unhooked loops maken...
beachboy_21
Gast
Antwoord #3 Mei 31, 2005, 22:04:16
edit2Rapporteer  
kite Demon leuke tip maar unhooked zijn toch gewoon vet
Marc de Munnik

Antwoord #4 Mei 31, 2005, 22:04:40
edit2Rapporteer  
wou ook al z`n topic plaatsen, Ben flink bezig met hp`s oefen en na een sessie liggen me handen helemaal open. bestaat er z`n zalf?
KiteDemon

Antwoord #5 Mei 31, 2005, 22:14:36
edit2Rapporteer  
Voorkomen is beter dan genezen! Misschien een paar handschoenen met goede bescherming in de palm.
Rutger II

Antwoord #6 Mei 31, 2005, 22:17:07
edit2Rapporteer  
met handschoenen leren pasen?

lijkt me niet echt handig
Marc de Munnik

Antwoord #7 Mei 31, 2005, 22:30:13
edit2Rapporteer  
Lijkt me ook niet, blaren zal je in deze sport niet voorkomen lijkt me.. Handschoenen zie ik niet zitten!
KiteDemon

Antwoord #8 Mei 31, 2005, 22:38:30
edit2Rapporteer  
Tja....dan maar gewoon doorvaren. Een blaartje meer of minder maakt ook niet uit. It comes with the job.
Ricardo

Antwoord #9 Mei 31, 2005, 22:39:42
edit2Rapporteer  
In vergelijking met windsurfen stellen de kleine blaartjes die je door kiten oploopt niks voor!!
Ton
Gast
Antwoord #10 Mei 31, 2005, 22:40:07
edit2Rapporteer  
Als ik meerdere dagen achtereen kite liggen mijn handen altijd open (vaak met eelt en al). Undecided

Ik heb gehoord dat bergklimmers speciale zalf hebben om huid sneller aan te laten groeien. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja weet je waar ik deze zalf kan kopen?

DXP, was dat niet onze Paul uit Brazil met de "Koekhanden"
dat verhaal heb ik je verteld en wel met de volgende strekking: Om snel afgesleten huid in één nacht aan te laten groeien, smeer je de dunne plekken in met een vitamine A/E creme.
Je kunt dit misschien laten maken bij een drogist, maar in nederland wordt daar wat moeilijk overgedaan omdat een overmatig vitamina A gebruik slecht voor je kan zijn.
In frankrijk echter, is bij elke aphotheek te bestellen.
Ik heb de ervaring dat dit echt snel werkt: S'avonds geen vingerafdruk kunnen maken, de volgende ochtend weer een redelijk huidje.
Maar er is één probleem: als sport/bergklimmers heb je niet constant natte handen, zodat je huid niet zacht wordt. in onze sport is dat natuurlijk wel het geval.
Dus ik denk dat in jou geval eelt kweken de beste optie is.

Groeten,   Ton

ps. ik heb nog een tuin die omgespit moet worden, krijg je lekker veel eelt van.
Rutger II

Antwoord #11 Mei 31, 2005, 23:04:08
edit2Rapporteer  
Juist Ton,

gewoon werken ipv de hele dag achter de computer zitten ;-)
DXP

Antwoord #12 Juni 01, 2005, 07:08:02
edit2Rapporteer  
Thanxx Ton. Ik kan op mijn 'koekhanden' eelt kweken wat ik wil. Een paar keertjes varen en het zooitje komt er weer keurig vanaf..

Die vitamine A/E creme was inderdaad wat ik bedoelde. Ik zal er naar op zoek gaan.

Greetz,

Paul
kentyman

Antwoord #13 Juni 01, 2005, 10:18:59
edit2Rapporteer  
misschien moet je niet al te lange sessies maken om te zorgen dat je niet van die afwas-handjes krijgt (pauzes houden om op te drogen). Enne, eelt kweken!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 Juni 01, 2005, 10:37:06
edit2Rapporteer  
Gewoon meer kiten, zodat je meer eelt krijgt.
En het verschilt ook veel per bar. Bij mijn oude wipi bar had ik veel sneller blaren dan met mijn naish bar.
zagy

Antwoord #15 Juni 01, 2005, 10:41:36
edit2Rapporteer  
ik krijg geen blaren, maar wel dat bij de overgang van hand naar vinger het eelt open ligt. dit komt als ik veel unhooked spring. hier voelde ik echter niks van. nu heb ik er met de nieuwe shift bar minder last van, het was ind met een wipi bar uit 2003, met al die vlakjes erop
huib

Antwoord #16 Juni 01, 2005, 16:33:14
edit2Rapporteer  
15 jaar lang fanatiek geklommen. Zalfje helpt niet, meer klimmen wel, dan went je vel er langzaam aan. Een paar dagen achter elkaar hard klimmen gaat altijd ten koste van het vel. 1 of 2 rustdagen de enige oplossing.

Met kiten, zeilen en windsurfen geldt hetzelfde.
govert
Gast
Antwoord #17 November 08, 2005, 14:41:11
edit2Rapporteer  
edit: post voegt niets toe aan dit topic.

mod-3
Garmt

Antwoord #18 November 08, 2005, 16:13:43
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een paar jaar geklommen. Bij mij was eelt juist het _probleem_ en niet de oplossing Smiley Als ik harde stukken eelt kreeg op de onderkant van mijn vingers scheurde dat juist m'n vingers open als ik er veel kracht op zette. Ik lette er dus juist op dat ik zo klom dat ik of geen of heel gelijkmatig eelt kreeg.

Anyway...
Ondabeach

Antwoord #19 November 08, 2005, 20:15:31
edit2Rapporteer  
Even zonder gekheid.. de plaatsen die door slijten, insmeren met lijm.. Niet als ze al door gesleten zijn maar als voorzorg.
DENNS

Antwoord #20 November 08, 2005, 21:56:33
edit2Rapporteer  
ik heb ook zo iets maar geen blaren, allemaal kleine korstjes maar komt denk door zoute water ofzo
KiteKoe®t

Antwoord #21 November 09, 2005, 00:27:54
edit2Rapporteer  
Even zonder gekheid.. de plaatsen die door slijten, insmeren met lijm.. Niet als ze al door gesleten zijn maar als voorzorg.

Inderdaad, gewoon een tube secondelijm gebruiken.. Laten drogen, en nog een paar keer erop doen...

Wordt je eelt keihard..
mau
Gast
Antwoord #22 November 09, 2005, 09:40:10
edit2Rapporteer  
Ik heb wel enige ervaring met het preventief insmeren met uier zalf. Hierdoor blijft de huid soepel en stoot ook enigszins wat water af. Echter overtuigend bewijs kan ik niet leveren, maar baat het niet, schaden zal het ook niet

-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #23 November 09, 2005, 10:10:40
edit2Rapporteer  
Er is wel iets wat je kunt doen als je blaren hebt of om het te voorkomen. Dit komt uit de turnwereld.

Koop een rol sporttape (witte tape die de fysio ook gebruikt) bij de drogist. Neem een baan van ongeveer 25 cm en knip deze tot de helft in. Plak het brede deel vanaf je pols tot aan je middelvinger over je handpalm. De beide helften plak je links en rechts langs je middelvinger en over je hand weer terug naar je pols. Dit doe je nog een keer maar dan langs je ringvinger. Als je hiermee klaar bent dan tape je de uiteinden om je pols af om te voorkomen dat de tape loslaat.  Het effect is hetzelfde als turnleertjes Het neemt de druk weg van de handpalmen en zo kun je doorsporten als je blaren hebt of je kunt ze natuurlijk voorkomen op deze manier.

Geloof me het werkt echt, surf al 23 jaar en ook de laatste drie jaar met kiten gebruik ik deze methode.
Handschoentjes zonder vingertoppen werkt ook goed maar met deze manier houd je meer gevoel in je vingers.

Succes  ThumpsUp
-jeroen

Antwoord #24 November 10, 2005, 02:33:14
edit2Rapporteer  
Kom op gasten.....

hoort er gewoon bij! En natuurlijk heb ik ook alles geprobeerd ( toen ik nog windsurfde, want daar krijg je echt blaren van!) van afwashandschoenen, surfhandschoenen, lijm, sporttape, duct-tape tot zalfjes etc en niets helpt echt!
Gewoon minstens 5 dagen in de week kiten ( bij wind) dan blijft dat lekkere harde eeltlaagje gewoon zitten....

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.