Beste Emieck,
Inmiddels zijn wij als bedrijf (3 pers.) meer dan 10 jaar actief in de kite- en windsurfbusiness
en service staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Honderden klanten van ons zullen dit kunnen beamen.
Hier heeft die jongen geen ruk aan. Zijn ook van die vage argumenten die je toch nooit kunt natrekken.
Ik vindt het jammer dat je eigen conclusies trekt in dit verhaal.
Ik heb nooit gezegd dat het je eigen schuld was, ook heb ik zeker geen misbruik van je gemaakt.
Ontkennen kunnen we allemaal
De dag dat je de gebruikte kite en bar kwam oppikken heb ik ruim anderhalf uur voor je vrijgemaakt, we hebben samen even je kite achtergrond doorgenomen en ben uitgebreid ingegaan op je vliegerkennis en heb je de nodige safety en voorrangs regels uitgelegd.
Na dit alles hebben we op het gemak het materiaal bekeken, heb ik je uitgelegd hoe de safetys werken en het 5e lijn systeem. Verder heb ik uitgelegd welke punten aan de bar slijtage gevoelig zijn en waar je op moet letten, niet geheel onbelangrijk voor een kite die al gebruikt is. Idem voor de kite.
Irrelevant
Toen hebben we samen de kite in zijn geheel opgepompt en een tijdje laten liggen, heb toen ook duidelijk aangegeven dat je hem zelf moest beoordelen op de staat en ook benadrukt dat je alles even naloopt, dus alle struts, naden, doek, wingtips, trailing edge enzovoort. Hier heb je zo'n 5 minuten de tijd voor genomen.
Verder heb ik je ook nog de volgende email gestuurd voordat je kwam:
18-01-2007 01:31
ik moet zelf de staat nog even beoordelen, maar ga ervan
uit dat die in orde is, zoniet, dan is er misschien nog wat extra
speelruimte in de prijs. Denk aan max. +/- 50,- euro.
Na nog zeker 15 minuten uitleg over de juiste trim van de 5e lijn, hoe de bar op te rollen, je uitleg gegeven te hebben over de beste beginners spots en een aantal handige basics hoe je het kiten snel onder de knie te krijgen alsmede een toezegging dat je ons bij problemen altijd moet contacten, hebben jij en je ouders samen beoordeeld dat de staat in orde was en betaald.
Je laat natuurlijk iemand die geen ervaring heeft met kites zelf beoordelen of iets inorde is, lekker logisch.
In Workum confronteerde je mij met het feit dat de kite geheel was 'afgebeuld' zoals jij het zegt, uiteraard heeft de kite gebruikssporen, maar afgebeuld was die zeker niet, zowel doek, leading edge naden, strutends en andere slijtage gevoelige plekken zagen er nog zeer goed uit toen jij hem kocht.
Een reparatie in het doek is toch heel iets anders dan wat je hier boven beweert? Kan me niet voorstellen dat iemand zoiets verzint.
Toch spijt het ons dat je je benadeeld voelt, neem daarom even contact met ons op per email of telefoon dan kunnen we kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen en je enigzins tegemoetkomen.
Nu het verhaal ineens op een forum staat lijkt het ineens wel mogelijk?
Er vanuitgaand dat er misschien sprake is van miscommunicatie vind ik dat er nog niet correct is gehandeld door het bedrijf in kwestie. Nu kan er pas tegemoet worden gekomen?
Als je een beetje mee leeft met een jongen van 16 die waarschijnlijk van zijn laatste zakcenten een kite koopt dan zou je kunnen voorstellen om hem bv om te ruilen voor een soortgelijke kite.
Als er niets mee mis was, wat zou het voor jullie dan voor probleem opleveren? En daarnaast heb je een tevreden klant ipv een ontevreden klant. En ontevreden nieuws reist een stuk sneller.
Dom bezig geweest dus!