Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 617
|
504
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Slufter de perfecte spot voor beginners?
|
Gepost op: Augustus 02, 2016, 23:06:12
|
Ergens met je eens en ergens ook niet, ik ben nog steeds van mening, dat de ongeschreven regel van de Slufter van vroeger gehanteerd moet blijven: je gaat maar eerst op het autostrand leren varen, zodra je dat kan, ben je op de Slufter ook welkom. Zo hebben velen, zo niet de meeste locals die voor 2010 hebben leren kiten het ook geleerd.
Vriend Eagle: zie het citaat erboven voor de context, het ging over de ZANDMOTOR, en niet over de Slufter. Over den Sluf heb ik een heel duidelijke mening, welke ook in diezelfde reactie terug is te vinden: De discussie beginners wel or niet splitst zich vaak toe op juist de drukte. Gevorderde kiters kunnen veel effectiever omgaan met de ruimte (lees veilig meer kiters op dezelfde oppervlakte). Komt daar een beginner tussen, dan is zijn gedrag onvoorspelbaar voor de rest wat gevaarlijke situaties oplevert.Kortom, beginners wegblijven. Eerst leren op Oostvoorne, dan pas naar andere spots! I rest my case Sinds ik vooral wavekite merk ik wel dat het op veel spots opeens heerlijk rustig is Mijn off-topic tip: koop een hydrofoil en verbaas je nog meer onder de 14kn
|
|
|
506
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Slufter de perfecte spot voor beginners?
|
Gepost op: Augustus 02, 2016, 15:06:24
|
Misschien moesten we ook maar eens ophouden om de zandmotor als beginnersspot aan te prijzen. De condities zijn daar wel prima, maar op mooie dagen is het daar dusdanig vol dat je ook echt wel moet weten wat je doet.
Het is een goede beginnersspot als de omstandigheden goed zijn. En daarmee bedoel ik naast de windkracht en richting ook de algehele drukte. Bij drukte is mijn inziens geen enkele spot geschikt. Zeker ook omdat het meertje beperkte afmetingen heeft, en zelfs steeds kleiner wordt door inwaaiend zand. De discussie beginners wel or niet splitst zich vaak toe op juist de drukte. Gevorderde kiters kunnen veel effectiever omgaan met de ruimte (lees veilig meer kiters op dezelfde oppervlakte). Komt daar een beginner tussen, dan is zijn gedrag onvoorspelbaar voor de rest wat gevaarlijke situaties oplevert. Iedereen was ooit beginner, kip en ei-verhaal. We hebben teveel gevorderdenspots, te weinig echte beginnersspots waar gevorderden niet meer heengaan als ze door dat stadium heen zijn. Oosvoorne blijft een klassieker, daar het lopen veel gevorderden afschrikt
|
|
|
507
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Duitsland regels kitesurfen?
|
Gepost op: Augustus 01, 2016, 20:21:53
|
In de kiteboarding.eu van vorig jaar stond een hele serie over de regels op de grote duitse spots. Naast dat die Bodensee zelden harde wind kent voor TT's, zijn er maar een heel beperkt aantal spots waar je mag kiten. En de meeste daarvan zijn alleen open buiten het zomerseizoen. De Duitsers hebben zeker op de meren heel veel regeltjes, ik zou me goed laten informeren. En zeker ook naar de windzekerheid...of snel leren hydrofoilen
|
|
|
509
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Uitslag derde stop Kitefoil Cup Holland
|
Gepost op: Juli 27, 2016, 15:07:24
|
Het was een mooi evenement! Zowel Mariska als ik hebben het zeer kleine en krappe startgebied verkeerd ingeschat. Dat,resulteerde in een aanvaring wat gelukkig goed afliep. Kan gebeuren en niets aan de hand, voortaan allemaal beter opletten Op naar het volgende!
|
|
|
511
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 15:16:25
|
Voor dergelijke light wind sessies is het misschien toch verstandig een boardleash te gebruiken...
Kan ook weer lastig zijn. Bij een herstart poging (!) wil je het board ver van je vandaan hebben. Niet tussen de lijnen!
|
|
|
512
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: North Click Bar 2017
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 15:13:38
|
Kom op Rudo, het nieuws ligt gewoon op de digitale straat Trim via de stuurlijnen, dat is een innovatie. Meer merken zijn daar mee bezig. Zelf denk ik dat tandwielen e.d. in het enorm vijandige klimaat waarin wij opereren niet lang meegaan. Wormwiel heeft als voordeel dat je een compacte haakse overbrenging & grote vertraging simpel kan realiseren.Andere kant van die medaille is hoge slijtage van dit type overbrengen, al zonder zand en zout. We gaan het zien. North is niet een van de beste barretjes op de markt door alle jaren heen, maar ze blijven proberen en innoveren. Daar is ook wat voor te zeggen!
|
|
|
514
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 12:40:50
|
Dan was je ws. heel ver uit, want pas bij de Slufter en de ingang naar het Haringvliet stroomt het enigzins (afhankelijk van de getijden).
Het gebeurt niet vaak dat met aanlandige wind daar boards verloren gaan. Zonde!
Ja, de Flysurfers zijn koning in het lucht vasthouden!
|
|
|
516
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 10:05:38
|
Herstarten is überhaupt onder de 7/8kn uit den boze, ook bij de grote Flysurfers. Einde oefening, maar balen van je Flyboard. Maar hoe ben je die kwijtgeraakt dan? Immers er staat geen stroming daar. Ik zie veel Ozone Chrono's (V1 en V2) om mij heen, en die lopen significant sneller vol met water dan de Sonic en Speed 5. Ook als ze op het strand liggen met alle valves dicht, dan blijven de Flysurfers veel langer vol met lucht. Daardoor kun je de Chrono's wel makkelijker inpakken
|
|
|
517
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 09:24:53
|
Schijnbare wind zorgt ervoor dat je in minder wind (luwtes) door kunt varen, waar je kite normaal uit de lucht zou vallen. Dat is ook het gevaar bij met name hydrofoilen. 4kn wind is mogelijk om in door te varen. Je hebt dan wel een "vlaag" nodig van ten minste 6kn om op gang te komen, en de kite boven je te krijgen. Echter één fout waarbij je van je plank valt -> weg voorwaartse snelheid, en dus weg schijnbare wind = zwemmen met een hele natte, en bij sommige merken een snel met water vol lopende kite (Ozone Chrono's bijvoorbeeld) Dat is de huidige prijs voor ultiem low-end kiten. Daarom denk ik dat de komende jaren speciale ultralichte foils op de markt zullen verschijnen voor freeride low-end hydrofoilen. Die Concept pulse is de eerste wellicht. En de A15 in licht doek is ook te bestellen, interessant
|
|
|
518
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitefoil open dag Scheveningen - stop 3 Kitefoil cup Holland
|
Gepost op: Juli 26, 2016, 09:17:47
|
Haha, gelukkig is de learningcurve dermate vlak dat de drukte onder de 10kn nog wel ff mee gaat vallen. Want makkelijk is het niet in het grensgebied van vaarbaar/niet meer vaarbaar. Ongeveer rond de 6kn, met een LEI een knoop of twee meer. Ik zag jullie achter de havenhoofden bezig. Gezien de windkracht moesten jullie wel aan het foilen geweest zijn
|
|
|
520
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Kitefoil open dag Scheveningen - stop 3 Kitefoil cup Holland
|
Gepost op: Juli 23, 2016, 22:21:20
|
Leuk dat je er was, Tom! Het is mij altijd een genoegen om met je te praten Wat een topdag! 8-10kn wind, heerlijk weer en meer dan 10 foilers tegelijk op het water. Enorm goed geregeld van Bram en het Jumpteam Evan heeft zelfs gewonnen met Katja en Rolf in het wedstrijdveld Een fantastische dag met wat oude bekenden, met naast Tom, ook Eagle Jan en de "verloren" zoon El Rudo
|
|
|
523
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 22, 2016, 22:01:34
|
Gisteren even geprobeerd bij 6-8 knopen, maar dat is te weinig om te varen met een 18m en 90kg.
Al kan het ook aan mijn vliegstijl liggen, hij genereert zelfs bij dat aantal knopen flink wat kracht bij insturen, maar backstallt ook snel. Ik heb het maar even op te weinig wind geschoven.. Snel proberen vanaf 10 knopen!
Backstall is altijd verkeerd. Probeer de kite zo te trimmen dat hij dit niet doet. Wellicht dat je bar niet goed getrimd is, dat je stuurlijnen iets te kort zijn. Dit kun je testen door juist iets depower erin te trekken via de strap. Vooral de wat oudere type foilkites moet je in het low-end op gang laten komen, juist door iets te depoweren. De speed 5 die ik laatst heb mogen proberen had dit totaal niet bijvoorbeeld. En lijn extensies zorgen ervoor dat je kite langer door de powerzone kan vliegen, wat net dat beetje meer kracht kan leveren waardoor je gaat planeren.
|
|
|
525
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Juli 21, 2016, 20:13:11
|
Op een spot waar je bent met officiële regels moet je je daaraan ook houden vind ik. Desalniettemin vind ik deze acties echt belachelijk: en zeker gekeken naar de controle interval en het weer van die dag En wat een belachelijk hoog bedrag inderdaad! Staat niet in verhouding met andere (verkeers)overtredingen
|
|
|
|