Bandit 9m of een Waroo 9m

Lukadukido

Antwoord #25 Januari 03, 2009, 13:06:23
edit2Rapporteer  
Als je hier op Kitehigh naar 2de hands gaat, zie je er al snel een paar 9 metertjes voor 600 euro liggen, bijna niet gebruikt (maar dat zeggen ze allemaal)
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Januari 03, 2009, 14:09:25
edit2Rapporteer  
Probeer maar een Bandit uno overjarig te vinden, ook in Duitsland. Ze zijn gewoon vrijwel allemaal uitverkocht! En een aantal shops hier in NL hebben er nog een paar (vdBerg volgens mij, zou ik wel eerst ff checken), maar de prijzen zijn er ook naar.

Een Waroo kun je met een flinke korting nieuw kopen bij de diverse shops, voor die prijs hoef je het echt niet te laten. Een Bandit uno of dos zal altijd iets duurder zijn.

En afschrijving van een kite....beter niet naar kijken. Vanuit die optiek blijven het gewoon slechte investeringen.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #27 Januari 03, 2009, 19:15:53
edit2Rapporteer  
Pfff blijft moeilijke keuze, want beide merken zijn steengoed.
Ik denk dat je af moet gaan op je eigen gevoel.
Een miskoop zal het niet worden, beide merken is een goeie keuze!
Kaya

Geen avatar

Antwoord #28 Januari 05, 2009, 17:00:46
edit2Rapporteer  
Heb nog een vraagje over de bandit dos: ik ben op zoek naar een kite die je veilig(er) alleen kunt landen in geval van nood (geloof me, soms moet dat gewoon, ik spreek uit ervaring). Eigenlijk zoek ik een systeem zoals bij Cabrinah (IDS) en ik hoopte dat de nieuwe bandits ook op hun "rug" draaien als je de QR gebruikt (zoals bij een 5e lijn). Ik wil nl héél graag zo'n dosje maar ik wil ook een veiliger QR-systeem.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben  Embarrassed

ciao
Geronimo79

Antwoord #29 Januari 05, 2009, 17:02:34
edit2Rapporteer  
kan je dan niet beter gewoon zelf leren landen? zoals het met vrijwel alle andere kites gedaan word?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #30 Januari 05, 2009, 17:10:42
edit2Rapporteer  
Check dit flimpje van de bandit ff.
Werkt voor de DOS nog precies hezelfde
Check 1.00 min.

http://www.youtube.com/watch?v=4gsDiVEdzUw&feature=related

FF wat anders en het is al eerder gezegd. Ik denk dat je de 9m2 DOS al vanaf 13a14 knoop goed kan varen en zal je dus veel overlap hebben met je 13m2 Trible II. Dus heb je 2 kites in, nagenoeg, dezelfde windrange.
Met jou gewicht ga je een flink stuk highend missen wanneer het boven de 25+ knoop gaat waaien.
Als je echt de Tribel II zou willen houden dan zou je kunnen kijken naar een 8m2 of misschien wel een 7m2 DOS.
Ik denk dat met jouw gewicht een 10/7 DOS combo ideaal zou zijn en daar valt de 9m2 dus precies tussen in.
Dus misschien nu voor de 7m2 Dos gaan en dan later de 13m2 Tribel verkopen en een 10m2 Dos halen.

Succes
Kaya

Geen avatar

Antwoord #31 Januari 05, 2009, 17:18:03
edit2Rapporteer  
@ geronimo
Heb ondertussen 4 jaar kite-ervaring (+ heel veel les gehad) en ik weet langzamerhand hoe het moet. Ik had graag gewoon een antwoord op mijn vraag gehad, meer niet:

Een kite alleen landen is gevaarlijk maar soms onvermijdelijk. Daarom dus mijn vraag: heeft de bandidos een gelijkaardig QR-systeem)

@ mini-me

Jaaaaa, dat is em, fantastisch, dat is wat ik zoek. Goed dan kan ik nu hard sparen om zo'n vliegertje in huis te halen  YeSS  YeSS
(HJ) MINI-ME

Antwoord #32 Januari 05, 2009, 17:59:25
edit2Rapporteer  
Had nog ff extra aanvullende tekst toegevoegd ivm je mogelijke DOS keuze  ThumpsUp
Succes
Geronimo79

Antwoord #33 Januari 05, 2009, 22:16:58
edit2Rapporteer  
bedoelde et niet lullig hoor.. maar gewoon een kite landen op algemene 4 lijns methode. ligt ie direct netjes met ruggetje in de wind.  tis alleen ff oefenen om dat goed te kunnen doen.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Januari 08, 2009, 14:24:15
edit2Rapporteer  
bedoelde et niet lullig hoor.. maar gewoon een kite landen op algemene 4 lijns methode. ligt ie direct netjes met ruggetje in de wind.  tis alleen ff oefenen om dat goed te kunnen doen.

Ik heb ruim een jaar gevaren met de Bandit uno, en nu in het bezit van een quiver Dosjes. Bij de laatste heb ik het nog niet geprobeerd, maar de bandit (9m2 in dit geval) is heel makkelijk alleen te landen.....tot 20kn wind.

Daarna is hij zo stabiel dat hij niet neer wil. Immers het laatste gedeelte van zelf landen is in de kite gecontroleerd zijn aanstroming laten verliezen waardoor hij voorover op zijn LE valt. En dat doet de Bandit niet meer, logisch ook want dat is nu eenmaal stabiliteit.

Uiteraard werkt zoals bij de meeste kites wel de safety trekken. Daarna je safetylijn om je board of een paal binden en naar je kite lopen ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.