Volgende kite Bow concept of niet?

Poll
Vraag: Volgende kite Bow concept of niet?
Ja   -21 (20,6%)
Nee   -42 (41,2%)
Weet nog niet   -39 (38,2%)
Totaal aantal stemmen: 76

~Sjors RE-CO2

Antwoord #25 Augustus 16, 2005, 20:34:55
edit2Rapporteer  
hahaha

alle kritiek krijgen en dan mijn kites uitlenen aan degene die de meeste opmerkingen hebben.... Om het vervolgens nog verder af te kraken! No way hose! ThumpDown

Enne Arno werkt toch bij Euro... vraagt die ze maar aan Norbert!  YeSS

Ik hoef ook niemand te overtuigen dan mezelf en ik ben al overtuigd... Iedereen heeft de kans gehad er mee te varen op de verschillende testdagen.

Sjors
KiteDemon

Antwoord #26 Augustus 16, 2005, 20:51:32
edit2Rapporteer  
Ghe ghe...ik zit je maar te stangen (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Maar lees de laatste vergelijking eens in deze topic. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn waarom niet iedereen voor een bowkite kiest. Maar er gaat nog veel uitkomen dus we zien het wel.
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=10726.0
Claudia

Antwoord #27 Augustus 16, 2005, 20:59:54
edit2Rapporteer  
Ook ik, als zeg maar beginnend kitester heb de xbow getest. Vond hem echt super. Aantal dingen: als je terug moet lopen, kost het je helemaal geen kracht. Als ik hem per ongeluk nog iets te hard instuur, word ik niet meer over mijn board getrokken. Als je crasht en ik laat de bar los blijft ie netjes op 6 of 9 uu hangen totdat ik de bar weer aantrek. Bardruk vond ik nog wel redelijk, maar dat kan je ook zelf afstellen. Gaf me echt een veilig gevoel ook en vind het gewoon heerlijk dat ik niet meer tien keer aan een strap hoef te trekken omdat ik nog niet altijd mijn snelheid kan begrenzen. Ga je veel te hard, wat in het begin natuurlijk regelmatig gebeurd, dan hoef ik dat niet meer op te lossen door dan maar op mijn kont te gaan zitten. Echt super!! Ben helemaal overtuigd, kinderziektes of niet, het kan altijd beter. Dan kun je beter nooit meer iets kopen want het jaar erop komt er toch weer een betere. Onzin dus, voor nu is ie perfect. En ik leef nu en wat er volgend jaar is, dat zien we dan wel weer toch?! Als ze er zo lang over gedaan hebben om dit te ontwikkelen, zullen de andere merken heus niet met iets veel beters komen in zo'n korte tijd.....dan schort er wel iets anders aan.

Voor mij dus een 12je binnenkort!
xray

Antwoord #28 Augustus 16, 2005, 22:30:34
edit2Rapporteer  
Ik ben nog niet overtuigd en de laatste link van Fer beschrijft ook precies mijn gevoel bij de kite. Blijf voorlopig nog even 'traditionele' kites varen.
Sky®ideR

Antwoord #29 Augustus 16, 2005, 23:40:06
edit2Rapporteer  
Ik weet het ook nog niet...

voor:
+depower
+veiligheid
+beter in vlagerige wind
+inzet bereik

tegen:
-prijs
-kans op kinderziektes
-devaluatie
-(bardruk?)
- niet tegen de knoop kunnen varen

Al met al genoeg redenen om nog even de kat uit de boom te kijken. Zeker totdat er wat concurrentie komt. Op het moment dat je namelijk niets te kiezen hebt wordt er een rib uit je lijf gerukt. En ik vermoed dat dat de basis is voor de prijsstelling van de xbows.

-(bardruk?)
- niet tegen de knoop kunnen varen

sorry sorry maar deze twee kan je al weg strepen, je kan gewoon tegen de knoop varen moet je hem alleen ff verschuiven, de stopperbal dus, en ja de bar druk? die heb je volledig zelf in de hand.

Grtz

Voor mij trouwens zeer snel een Crossbow 12m
xray

Antwoord #30 Augustus 16, 2005, 23:44:53
edit2Rapporteer  
Skyrider, die laatste 2 blijven wat mij betreft staan, bardruk is hoog als je goed druk wilt hebben om te springen en zo en stopperbal verschuiven heeft nadeel dat je dan geen 100% depower hebt.
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #31 Augustus 17, 2005, 00:04:14
edit2Rapporteer  
Voor mij ook een 9 en een 12, jammer genoeg nog ff wachten tot de 1e week van september.
Marc de Munnik

Antwoord #32 Augustus 17, 2005, 12:44:43
edit2Rapporteer  
Hmm, Ik weet het nog niet. De prijs is voor mij geen probleem.. Bij het zelfde merk zal ik zo en zo blijven.. ik weet dat windwing ook komt met de bow kite`s en tevens ook met de classic kite`s. Ik heb de de crossbow in me handen gehad en was nog niet overtuigt. Ik denk dat ik een jaartje wacht en dit jaar nog gwoon de traditionele kite`s blijf vliegen. (ik wil het geen classic kite`s noemen zoals sommige al doen)
duik

Antwoord #33 Augustus 22, 2005, 16:31:13
edit2Rapporteer  
ik wacht nog wel 2 jaar... eerst inderdaad de kinderziektes eruit en de prijs naar beneden!!
en trouwens, ik ben prima teverden met de serie kites die ik nu heb... 7.10,14,18 met 5th.

nu nog weer een beetje normaal weer en gaan!!!

mzzl
Joris

Antwoord #34 Augustus 22, 2005, 19:40:39
edit2Rapporteer  
nee: ik hou het nog even op RAM-AIR voorlopig YeSS
Psychotic

Antwoord #35 Augustus 22, 2005, 19:47:52
edit2Rapporteer  
Nee, mijn eerstvolgende kite gaat een flysurfer worden, net zoals mijn afgelopen 3 kites, passen bij mijn manier van doen en ik vindt ze gewoon geweldig lekker vliegen;. Next stop: speed 13 hoop ik  (grinnik_kitesmiley)
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #36 Augustus 23, 2005, 10:06:44
edit2Rapporteer  
M'n X4'tjes doen het nog prima!!!  ThumpsUp

Voor mij voorlopig geen "bow"...
lennart

Antwoord #37 Augustus 23, 2005, 10:42:32
edit2Rapporteer  
ik hou het op flysurfer
Garmt

Antwoord #38 Augustus 28, 2005, 11:00:44
edit2Rapporteer  
Net nieuw northje gekocht... en voorlopig te blut Smiley Ik denk wel dat 't "the way to go" is, maar ik wacht ook liever de 2e/3e generatie van 't nieuwe concept af.

De allereerste CD-spelers klonken ook slechter dan een goeie platenspeler... (nog steeds, trouwens, maar dat terzijde).
WaZuP

Antwoord #39 Augustus 28, 2005, 13:04:52
edit2Rapporteer  
kunt speculeren wat je wilt of het nu bow of ram air of traditioneel word in de toekomst je kunt er in kitewereld toch geen bal op zeggen.

Bijv 2 jaar geleden zei 80/90%dat de directional helemaal zou verdwijnen en wat nu is er toch een grote come back van wave directionals.

Net als met de kites can toch weer in de toekomst anders uitpakken dan je nu zou denken en ga lekker met materiaal kiten wat je hebt en ga niet denken "over 2 jaar koop ik een bow kite" want dan vaart mischien wel iedereen RAM-AIR dat weet je niet en heeft ook geen zin om daar nu al je hoofd over te breken
Joris

Antwoord #40 Augustus 28, 2005, 14:13:01
edit2Rapporteer  
ik heb vannacht gedroomd dat er opeens een speed 10 uit de tas van men psycho kwam
Passie

Antwoord #41 Augustus 28, 2005, 14:26:16
edit2Rapporteer  
ihaahaaa...... zulke dromen heb ik ook weleens maar dan over anere kites...
devi

Antwoord #42 Augustus 28, 2005, 21:31:22
edit2Rapporteer  
mijn crossbow 12 is al onderweg. ik ben echt overtuigd, de v4 (12) heb ik verkocht omdat dat een zeer zenuwachtig kite is. zodra het een beetje vlagerig word moet je er van alles aan doen om m onder controle te houden. de ene keer is ie niet te houden en het volgende moment valt het uit de lucht. terwijl kites van andere mensen zeer stabiel op een hoogte blijven. dacht eerst dat het aan mij lag, maar toen ik de co2 gebruikte was er gewoon niks aan de hand. en het gebeurt alleen maar zodra ik in het vlagerig gedeelte van de bergse plaat komt (veel gebouwen). als ik de bar ook maar heel even niet vasthoud zie je de leading edge al richting het water wijzen. vandaar de crossbow voor mij...
flyingkite

Antwoord #43 Augustus 29, 2005, 01:01:02
edit2Rapporteer  
toen electriciteit werd uit gevonden wilde niemand er wat van weten en nu hebben we het bijna allemaal YeSS
Het is gewoon een heel ander concept die bow en bridels, ffe wennen maar veel safer en veel meer depower=minder kites in je set!=minder kosten Joepie
Er word niet voor niks geswitched door bijna alle grote merken! Minder m2 is meer wendbaarheid=meer power! raar he een vlakere kleinere kite en toch sterker (grinnik_kitesmiley)
De makers van foil kite,s voral flysurfer zijn de grond leggers van de vorm en het concept: met als parade paardje de speed (flysurfer) in 2005. Dit zijn foils met een ultiem regelbaar opervlak voor super power en super depower en daarmee een enorm inzet berijk=nog minder kites in je set!
Kortom my money is on the foils met hun eigen unieke door de jaren ontwikelde bow concept.
Kan me heel goed voorstellen dat als je meer met tubes en pompen hebt, een een crossbow e.d. een enorme stap voorwaarts is op alle vlakken!

Ben zo blij dat er lotgenoten zijn in het dromen van een speed, droom niet meer dat ik in de loterij een miljoen win, maar 1490 euro voor een speed 13(ohoh_kitesmiley)
Claudia

Antwoord #44 September 04, 2005, 11:51:29
edit2Rapporteer  
Ik heb 'm, ik heb 'm!!! *kwispel*
flyingkite

Antwoord #45 September 04, 2005, 14:11:03
edit2Rapporteer  
crossbow of speed..? maakt ook niet uit allebij vet! veel plezier!!!!
Derpertje

Antwoord #46 September 04, 2005, 19:21:27
edit2Rapporteer  
Geef mij maar een setje raafjes.
Die vliegen echt top!!!!!
Lord of the Boards

Antwoord #47 September 06, 2005, 02:35:07
edit2Rapporteer  
Ik hou het gewoon bij de normale tube kites. Ik heb de Xbows wel zien vliegen, maar erg bijzonder vond ik het niet overkomen. Bovendien zijn ze asociaal duur. Voor de prijs van 2 xbows heb je 3 of 4 normale tubes, dus dat verhaal van minder kites dus minder kosten gaat al niet op.
Wees nou eerlijk. Als je dan toch die kant op wil, dan kun je toch beter een Flysurfer kopen. Die zijn tenminste al veel verder doorontwikkeld en hebben zich allang bewezen. Mensen zijn gewoon gevoelig voor hypes en daar spelen de verschillende merken alleen maar handig op in door de hype-kites voor veel te veel geld op de markt te zetten. De materiaalkosten zijn niks meer dan die van een normale tube-kite en ontwikkelingskosten hebben ze gewoon elk jaar. Het hele concept hebben ze gewoon afgekeken van Flysurfer. En als het echt zoveel beter was, had Flysurfer er allang een tube in gebouwd. Ik geloof er dus (nog) niet in.
Donald Duck
Gast
Antwoord #48 September 06, 2005, 09:22:25
edit2Rapporteer  
Ik koop er ook zeker één....Vooral het hoge power en depower bereik spreekt me aan...Ik heb er nu 3 dagen mee gevaren, met een wind varierend van 14 knopen tot 23 knopen...en ik moet zeggen dat ik aldoor gewoon lekker heb kunnen varen...Dus voor mij zeker een mooi blauwe Crossbow...  Joepie
slufterhufters.com

Antwoord #49 September 06, 2005, 11:11:49
edit2Rapporteer  
De traditionele kite gaat nooit verloren, de Bow is een 'erbij' kite, golfrijden en big air daar is die op dit moment goed voor.
En het zal wel gaan veranderen, maar eerst zien dan geloven.
Voorlopig vind ik het niks, voor mij dan, ik ben alleen nog maar met freestyle bezig en daar is die niet voor geschikt zeker als ik hem naast mijn Raaf neerlegt.
Ik ga voor de Raven II, het gevoel wat de Crossbow mij gaf was niet overtuigend, kan ook zijn dat het gewoon de kite is met die eigenschappen.

Kortom, niet voor mij, kan nog veranderen natuurlijk, Naish komt er ook mee en die ontwikkelen net even iets meer door.
Ik wil een kite voelen op de bar, lekker smood sturen en zo, en de power/depower moet beter zijn, nu is het mm werk.

En ik zou zowiezo nog ff wachten met een Bow kopen want haast alle merken komen ermee.
Ben benieuwd naar de SS, North of Naish Bow.

Het belangrijkste is dat ze ermee bezig zijn, met een Bow heb je aan 1 maat genoeg en dat is ook wel lekker, al zal je wel sneller een nieuwe kite moeten aanschaffen omdat je kite dan sneller slijt door het vele gebruik.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.