Graag advies, beginnende kitesurfer

mjgroep

Geen avatar

Juli 06, 2008, 10:30:36
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over welke kite en waarom wel of niet.
Via wat snuffelen ben ik op de volgende mogelijkheden gekomen:

++++++++++++
De set bestaat uit:,
F.ONE TRIBALL 2, 9 MTR.
F.ONE TRIBALL 2, 13 MTR
(BOARDS)
F.ONE FLUID 1.40 X 0.40 CM
Alles inclusief lijnen, alles uit 2007
zal waarschijnlijk zo rond de 1400 zijn

optie 2
++++++++++++++++
board gaastra force 147
kite 10 m2 gaastra force helemaal compleet met bar en lijnen
kite 14 m2 gaastra force helemaal compleet met bar en lijnen
Dit alles in een tas en uit 2004
dit gaat me zo rond 625 kosten.

++++++

even wat over mezelf, beginnend kitesurfer, 186lang, 84 kg.
Ik heb er veel over gelezen (allebei de kite's)  maar zie door de lijnen geen kites meer Cheesy
Ik denk dat de F ONE meer kan op de lange duur, maar weet niet of het verstandig is om meteen zo'n klap geld uit te geven. Mede omdat de GAASTRA ook goed stond vermeld.

Graag jullie advies, ook als je denkt dat het beter is om naar andere kites/boards uit te kijken, me buget ligt eigenlijk onder de 1000 euro.
alvast bedankt
marc
Gertjan

Antwoord #1 Juli 06, 2008, 11:33:48
edit2Rapporteer  
Bij Gaastra kreeg ik tot vorig jaar altijd kippevel.

Zou persoonlijk voor een 10 en 14 meter gaan met je gewicht. F-one tribel is al geen low end monster en dan zoek je ze ook nog een 1m² kleiner uit, gaat je met weinig wind tegenvallen.

Als je er wel voor wil gaan zou ik 1000 euro bieden.

zag op marktplaats een leuke vegas set 10 en 14m voor 600 euro uit 2006, is dat niet wat?  Beste kite van 2006, heb je ook een bar die voor meerdere kites en merken geschikt is voor als je later wat anders er bij neemt.
Bij f-one heeft bijna elke kite z`n eigen bar nodig.

de afmetingen van de boardjes zijn wel goed, heb alleen geen ervaring met die boards, als je op vlak water gaat is nobile ook wel wat.
Kitepilami

Antwoord #2 Juli 06, 2008, 12:18:04
edit2Rapporteer  
Ik vind 1400 wel veel voor dat setje Tribals2+Fluid. Is dan wel nieuw mag ik hopen. 2ehands zou ik inderdaad absoluut niet meer dan 1000 euro betalen.

Met die 13 kan je denk-ik van 15 knopen lekker varen, afhankelijk van je boardmaat. Ik weeg zelf rond de 80kg en vaar 'm vanaf een knoop of 14 tot ong. 25 knopen.

De Tribals2 zijn in ieder geval wel kites waar je een tijdje mee vooruit kan. Ik ken de Gaastra's niet, maar het verschil tussen 2007 en 2004 kites is in het algemeen erg groot. Met name voor wat betreft windrange, herstarten, depower en veiligheid.

Nature

Antwoord #3 Juli 06, 2008, 12:26:07
edit2Rapporteer  
Ik vind 1400 wel veel voor dat setje Tribals2+Fluid. Is dan wel nieuw mag ik hopen. 2ehands zou ik inderdaad absoluut niet meer dan 1000 euro betalen.

Met die 13 kan je denk-ik van 15 knopen lekker varen, afhankelijk van je boardmaat. Ik weeg zelf rond de 80kg en vaar 'm vanaf een knoop of 14 tot ong. 25 knopen.

De Tribals2 zijn in ieder geval wel kites waar je een tijdje mee vooruit kan. Ik ken de Gaastra's niet, maar het verschil tussen 2007 en 2004 kites is in het algemeen erg groot. Met name voor wat betreft windrange, herstarten, depower en veiligheid.

Ze zijn echt bijna nieuw ken de gast die ze verkoopt.
Heeft niet veel kunnen varen het afgelopen seizoen en heeft tevens 2 boards
Geronimo79

Antwoord #4 Juli 06, 2008, 12:43:25
edit2Rapporteer  
Gaastra NIET DOEN.. 2007/2008 zou een ander verhaal zijn.
Vind ze ook wel errug duur die F-one kites.

Voor dat geld heb ik een wel betere opties gezien. Vriend van me heeft voor 1000 euro 2 Best Bullaroos 08 met boardje gekocht. Zeker als beginner een fijner setje. (in mijn mening)
Best Waroo zou je een 11m kunnen nemen in combi met een boardje. zit je ook rond die prijs. en kwa bereik zit je niet zoveel slechter als die tribals.

Uiteraard andere merken ook mogelijk, geloof dat Gaastra Max ook nog leuke prijzen hanteerd. Maar verder zijn ze vaak een stukje duurder.
Morres

Antwoord #5 Juli 06, 2008, 13:07:53
edit2Rapporteer  
gaastra's voor 2007 niet aanraken, boardjes kan overigens wel.
Maar niet zo groot als je in je post hebt staan.
Optie 12 dus, alleen dan afdingen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.