Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
|
28
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Gevraagd foto van lijnen north 5th element bar 2008
|
Gepost op: September 16, 2012, 20:40:20
|
Thanks zal eens bellen. Zou een 2009 passen op een north thino uit 2008? Klopt evan. Ik heb dit vanmiddag al in elkaar gezet. Heb nu de fronlijnen aan de powerlijn gemaakt en de safety lijn er bij. Moest alleen een knupje in de sleef leggen omdat de lengte anders niet goed was. Ik krijg de foto niet geuploud maar ik heb het net zoals jij beschrijft Het in een north rihno 2008. ik denk dat het nu wel goed zit heb de logica er achter nu wel door. Bedankt als het lukt komt de foto nog Ps het is het zelfde als de 2de foto van ronald alleen op de plek van die witte lus zit het zelfde mijn safety lijn lus [edit] berichten samengevoegd, voortaan zelf even de "bewerken" knop gebruiken 
|
|
|
30
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Gevraagd foto van lijnen north 5th element bar 2008
|
Gepost op: September 16, 2012, 15:44:36
|
Zeg dat dan gelijk! Want dat maakt inderdaad nogal een verschil of je een 5fth met of zonder 5ft vaart.
Maar je weet dus echt niet meer of je hiervoor een ringetje+balletje bij de splitsing had zitten of hoe je safety reageerde? Flagde hij op 1 voorlijn of depowerde hij alleen maar als je je safety trok?
Thanks ronald. Jij laat precies zien dat het niet te zien is hoe die daar vast zit Evan. Klopt heeft nooit een 5de lijn aangezeten. En nee kan me geen bal herrinneren. Vandaar dat ik graag een foto wou van een 2008 bar op die plek Heb hem eens gemonteerd zosls op de fotos van evan maar weet dus niet meer hoe het zat.
|
|
|
32
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Gevraagd foto van lijnen north 5th element bar 2008
|
Gepost op: September 16, 2012, 12:03:20
|
Bedankt evan, maar ook deze had ik al. Bekijk de foto eens, als ik dat plaatje van jou vergelijk kan ik de de frontlijnen gelijk maken en aan de grijze lijn maken ( bij mij wit) zoals in plaatje 1. Maar dan blijf ik zitten met de safety lijn aangezien ik geen vijfde lijn gebruikte! Zoals in plaatje 2. Moet ik dan de safety lijn apart vast maken maar waaraan? Want ook in de foto van ronald is een vijfde lijn gemonteerd. Daarom denk ik dat mijn bar 2008 daarin verschild. Hoop dat het duidelijk is!  
|
|
|
33
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Gevraagd foto van lijnen north 5th element bar 2008
|
Gepost op: September 16, 2012, 09:50:59
|
En was je zonder "GEVRAAGD" in de titel niet tot deze antwoorden gekomen?
Natuurlijk wel evan. Dat suggereerd jou vraagstelling wederom weer. Maar in alle manuals zowel bij dealer als internet. Staan niet zulke ingezoomde foto's. En de vraag bleef dus staan wat zat er dan precies. En vandaar de vraag van de foto's. Maar evengoed snap ik wel dat we niet allemaal zo goed en bedreven zijn als jij. En jij was natuurlijk in het het begin van jou kite leven zo goed dat je dit soort dingen nooit had. Mischien tip voor jou inplaats van elke x zulke racties te plaatsen. Als je toch zo bedreven bent, geef dan gewoon tips inplaats van deze reacties.
|
|
|
34
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Gevraagd foto van lijnen north 5th element bar 2008
|
Gepost op: September 15, 2012, 23:09:03
|
Markus en ronald bedankt weer een stapje dichterbij. De manual had ik al. De foto's verklaren veel. Dacht al dat er iets niet klopte. Toen mijn lijnen gebroken waren en ik ze bij elkaar geraapt heb is me de bevesteging zo niet opgevallen. Raar.
Hoop.dat iemand ook nog een foto van een 08 heeft. Heb je mischien een totaal plaatje van bar tot de y sprong? ronald
|
|
|
37
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: SPOED 5th elemant bar 2008 lijnen geknapt !
|
Gepost op: Augustus 07, 2012, 22:53:17
|
Zo vandaag alles uitgelegd.
Nog de sleeves laten vast naaien toen ik klaar was. Wat heb ik gedaan. Bar trim test gedaan. Klopte ook geen hol van nu wel. Alleen de stuurlijn gedeelte op de bar basis afstelling middelste knoop.
Lijnen uitgelegd. Max gepowerd. Sleeves losgemaakt achtknoop los. Verschuiven le x gevoelsmatig controleren lengte. Streep op de grond nieuwe acht knoop er in. Sleeves liten vast naaien.
Dan weer te laat om te testen ben benieuwd als er wind staat. Eurofun even naar north gebeld voor basis aftelling omdat bij de trim test de eind knoop van stuurlijn niet haaks op katrol van frontlijn zat. Daarom deze op middelste knoop gezet.
We gaan het zien. Iedereen bedankt voor advies.
Mag slotje op
|
|
|
38
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: SPOED 5th elemant bar 2008 lijnen geknapt !
|
Gepost op: Augustus 06, 2012, 23:23:16
|
Evan. Klopt de maat is zoals ik hem heb gemeten. Deze had ik besteld. Op de manier zoals jij beschrijvd door dat we geen orginele maat konden vinden hebben we gegokt met de frontlines. Deze hadden we op basis van de rek gegevens 19 cm korter gedaan. En de backlines. 7cm kleiner.
Niet reeeel omdat op moment van maken vond ik pas gegevens op het www. Over dat de. Lijnen aan de bar vast moetn zitten en zoals eerder beschreven opgemeten moest worden.
Eigenlijk hebben we ons van de wijs laten brengen door de. Rek en ongebruikelijke lange frontlines.
Morgen ga ik naar het atelier en dan worden de backlines korter gemaakt gelijk met frontlines als ze aan de bar zitten
|
|
|
40
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 04, 2012, 08:19:04
|
Nope, lekker met de 12 north rhino, top dag
Rhino08? Ik had die maat ook in een jaartje eerder. Echt een waanzinnig low-end had dat ding. Voegt die Fuel04 18m nog zoveel toe? ja is een 08 gele north rhino Oke tof, vind echt een super kite is me eerste en zal deze wel altijd houden alleen jammer dat je weinig de-power hebt er blijft echt veel druk op de kite staan. Bij 15 kn is die gewoon goed te varen dan kan je lekker hoogte lopen er onder ga ik niet meer ben je te veel aan het klooien. alleen is was mijn de-power lijn gebroken vorige week, nu eergisteren mijn linker powerlijn. dus even een paar dagen wachten dan nieuwe 4 lijnen binnen. en die 17 fuel die loopt al vanaf 9 knopen. en ga hem straks testen op high-end op de slufter ach het is maar een stukje verschil maar kan lekker met skim board dan klooien. en voor 50 euro, met pomp en tas ach. alleen jammer van de relance techniek van toen echt sucks. kan de kite niet laten vallen want hij komt niet meer omhoog dan tenzij ik hem op de kant dan weer omdraai, zand op de tip en opnieuw de lucht in. maar echt uit het water als die met de leading omlaag licht nog niet voor elkaar gekregen ga dat vanmiddag even testen. moet dat wel onder de knie krijgen.
|
|
|
42
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: [Beta] KiteWeer.Net - Alternatief Voor Vliegerweer
|
Gepost op: Augustus 03, 2012, 11:09:56
|
Allereerst vind het een erg goed initiatief, ben alleen erg benieuwd hoe lang het stand houd omdat winzoeker.nl ook iets had gedaan maar die zie ik niet verbeteren. Als je je bijvoorbeeld kijk op http://www.aanzeeoostvoorne.nl/actueel-weer-aan-zee.htmlmoet ik eerlijk zijn dat ik die vaak in combinatie met WG bekijk, vaak eigenlijk dit alleen nog. Het komt gewoon te vaak voor dat als je op het strand staat dan dat het toch anders is. Hele goeie vind ik als je per spot een webcam van de omgeving kan zien. nu heb je veel dure webcams staan die net zoals op Oostvoorne recente info verstrekken en meestal aan het eind van de dag nog op actuweel weer van kitehigh om het plaatje op te slaan voor info in de toekomst. en vind grappig om dat bij te houden. mischien kan je hier wat mee.
|
|
|
43
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:12:27
|
ga nu naar de slufter, effe kieke
Probeer die 2004 Fuel droog te houden, scheelt weer zwemmen met 7,3 m/s op dit moment  nope lekker met de 12 north rhino, top dag
|
|
|
44
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 02, 2012, 19:10:28
|
Vanmorgen ook op de slufter, lekker windje en eindelijk de backrol gelandt heerlijk. Nog even iemand geholpen met een gele north kite volgens mijn die naar de kant kwam dobberen
Klopt thanks. Was in de tweede poel toch? De Kitew as dubbel geslagen. En eind van de middag brak mijn front line. Wel een vette dag gehad.
|
|
|
46
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 01, 2012, 22:01:40
|
5e lijn erop, anders zwemmen  Waar zou ik die 5lijn moeten zetten ivm geen bevestiging. Er loopt wel een lijn van links naar rechts door het doek tegen einde van alle struts. Maar de verkoper en internet kunnen me et tot op hefen niks over vertellen behalve day slingshot een soort van relaunce heeft bedacht maar hoe? Miij een raadsel Ik weet hoe het zit, hebben ze afgekeken van het Cabrinha Recon systeem. Edit, kijk hier even: http://ride.slingshotsports.com/s.nl/ctype.KB/it.I/id.972/KB.12369/.fthanks hier kan ik wat mee. mischien toch niet goed gezocht op die site. bedankt :-)
|
|
|
48
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 01, 2012, 19:48:08
|
5e lijn erop, anders zwemmen  Waar zou ik die 5lijn moeten zetten ivm geen bevestiging. Er loopt wel een lijn van links naar rechts door het doek tegen einde van alle struts. Maar de verkoper en internet kunnen me et tot op hefen niks over vertellen behalve day slingshot een soort van relaunce heeft bedacht maar hoe? Miij een raadsel
|
|
|
49
|
Algemeen / Trefpunt / Re: Kiters uit Rotterdam , meld je!
|
Gepost op: Augustus 01, 2012, 16:02:37
|
Zo lekker dagje op de slufter met de slingshot fuel 2004 van 50 eurootjes. Lekker op skimboard ging erg lekker.
Iemand mischien tip omtrent het relaunce. Dit is bijna niet mogelijk. Hij blijft op leading ege liggen ?
|
|
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
|
|