Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 18
|
26
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Wat kunnen we leren.....?
|
Gepost op: Mei 15, 2009, 11:23:50
|
Gebrek aan inzicht dus.
Je moet beseffen dat het zand op je kite bij zulke windsnelheden eerder van je vlieger afwaait dan met normale wind.
Vervolgens moet je passende maatregelen nemen. (checken, zand erbij, iets anders erop, opruimen)
|
|
|
29
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Rekenen aan noodweer, hulp gevraagd
|
Gepost op: Mei 13, 2009, 19:28:04
|
De formule van kitesmurf is niets anders dan de hoeveelheid kinetische energie die in de lucht zit 1/2mv kwadraat.
omdat er zoveel niet te vangen is zetten ze er een factor op.Omdat er natuurlijk te veel variabelen zijn met een zwabberend kite krijg je een enorme grote factor erbovenop.
Wat van belang is is dat de windsnelheid er kwadratisch instaat. Dus 2 keer zo veel wind 4 keer zoveel kracht.
De oppervlakte gaat gewoon evenredig. Dus 2 keer zo groot oppervlak, 2 keer zo grote kracht.
|
|
|
30
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Wat kunnen we leren.....?
|
Gepost op: Mei 13, 2009, 19:11:17
|
Afgelopen 8 mei ging er een kiter op het strand als een raket downwind omdat hij in 30 knopen wind direct zijn vlieger naar 12 uur stuurde. Hij moest ''gered'' worden door ander kiters die in de buurt stonden. Want hiji ging volledig van zijn voeten. De enige reden dat hij nog leeft is dat er geen obstakels stonden.
Dus doe niet zo bijdehand, want niet iedereen snapt dat of weet dat. Dat is juist het probleem dude.
|
|
|
31
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Wat kunnen we leren.....?
|
Gepost op: Mei 13, 2009, 17:08:38
|
Toch nog even terugkomen.
1. Buienradar.
Er is iemand die stelt dat de buien zo licht waren dat je gewoon door kon kiten. Hier ben ik het niet mee eens. Als er buien zijn moet je nooit kiten.
Door het aaneenkoppelen van plaatjes lijkt het net of er een wolkendek van rechts naar links verplaatst. Dat is voor het grootste gedeelte schijn.
De wolken worden ter plekke gevormd met lucht die ter plekke opstijgt en daar ter plekke een wolk wordt. Het is dus per defenitie niet helemaal duidelijk hoe dat precies gaat uitpakken. Buienradar laat een trend zien.
Als de trend ''buien'' aangeeft is dat voldoende om niet te gaan kiten en te wachten tot het buiengebied voorbij is.
2. Depower.
C-kites zijn bijzonder slecht te sturen als je ze teveel depowert. Mijns inziens is dit een veel gemaakte fout. Ben hier in het verleden bijna zelf de klos van geweest. Het resulteerde in een knock out. Ook ik werd uit het water getrokken. Doordat de kite niet meer goed stuurt bij teveel depower krijgt deze de neiging achter in het venster te vallen en daar te poweren. Dan hang je met je goede bedoelingen dus ineens boven de kant.
Het is daarom dat ik wilde weten met wat voor een vlieger er gevaren is, en of die vlieger 100 procent gedepowerd stond. Dat zou een bevestiging kunnen zijn van mijn verhaal.
3. Gebrek aan inzicht.
Opvallend vaak gebrek aan inzicht gezien. Denk dat hier een taak ligt voor de opleidingen, maar ook in forums als deze kunnen dit soort zaken nog eens worden toegelicht. Een paar fouten die je vaak ziet.
-vlieger starten terwijl de vlieger uit de wind staat. -vlieger starten en direct boven je hoofd sturen (echt irritante slechte gewoonte) -vlieger in dit soort situaties niet starten aan de waterkant -twijfelen en toch gaan. -starten met obstakels benedenwinds. -...............vul maar aan.
Ik hoop hiermee een bijdrage te leveren, dit heeft niks te maken met gebrek aan respect, het is niet voor niets een apart topic.
|
|
|
36
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: takoon furia ?
|
Gepost op: April 28, 2009, 23:11:14
|
Heb hem even mogen proberen en het is een super snelle kite die zeer licht aanvoelt (weinig bardruk) In het begin denk je dat je zo niet kan varen omdat je te weinig druk voelt maar tegelijk ga je als een raket over het water. even wennen maar heerlijke kite.
Vaar er overigens zelf niet mee. Switchblade net ff meer mijn smaak!
|
|
|
38
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / wazige kleine lettertjes op deze site
|
Gepost op: April 26, 2009, 20:44:14
|
Nou ik heb het een tijdje aangekeken maar ik vind het drie keer niks. Kan je ergens instellen dat je grotere letters krijgt op deze site Vond het altijd prima maar vind het nu een wazige troep lay out.
Maar daar hoeft niemand zich trouwens wat van aan te trekken.
|
|
|
42
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: wanneer komen de nieuwe magazine uit?
|
Gepost op: April 07, 2009, 21:59:46
|
@ Silversurfer1.
Ten eerste bedankt voor je reactie maar...
Kan wel zo zijn maar er zijn ook veel mensen die zich dood ergeren aan het feit dat je een folder krijgt terwijl je op een magazine geabonneerd bent. Zijn echt verschillende dingen. Dan voel je je dus bekocht.
Verder mis ik een beetje de logica in je verhaal. Bananen verkopen nog beter. Doen we dan volgende maand allemaal een banaan in de brievenbus?
Magazine = Interviews, verslagen, tests, nieuwe spulletjes, verhalen, rubriekjes Product guide = Spullen netjes op een rijtje.
Waarom doen jullie die niet als bijlage? Of leg hem alleen in de kiosk?
|
|
|
44
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Ongelukje Schellinkhout, pas op voor Talk and Die Syndrome
|
Gepost op: April 05, 2009, 11:21:44
|
Paar jaar geleden lag er iemand boven aan de dijk met een gebroken/gekneusd bekken voor mijn auto. Had net tegen mijn maat gezegd dat hier zeker een ernstig ongeluk zou gebeuren. Ze zijn daar gewoon stront eigenwijs.
1. Veel te dicht onder de kant terwijl je onwijs veel ruimte hebt op het water. Als je twee minuten opkruist zie je helemaal niemand meer. 2. Oplaten met je voeten op het natte gras of met je natte voeten op het gras. Het aantal glijpartijen op Schellinkhout is niet te tellen. 3. Veel te dicht op elkaar kiten (zie ook 1) 4. Doordat er een dijkje ligt gaat de wind omhoog en je kite dus ook. Je moet dus snel reageren en losgooien bij problemen. 5. Amen (zal wel weer gezeik zijn maar misschien dat er eentje wat mee doet)
|
|
|
48
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: matras vlieger
|
Gepost op: Maart 27, 2009, 13:41:42
|
Zal niet zeggen dat je er geen voordeel mee hebt maar ik denk ff terug...... Trek je aan links gaat ie naar links. Trek je aan rechts gaat ie naar rechts. Na een half uurtje heb je dat toch echt wel in de gaten!
je eerste autorijles, stuur naar links, auto gaat naar links, stuur naar rechts, auto gaat naar rechts... Dat heb je ook met een half uurtje wel door, totdat je opeens in de gladheid, veel water op de weg of andere ongein terecht komt... Ik zie te veel mafkezen die prima heen en weer kunnen varen maar echt nul komma nul kitecontrole hebben. Komen ze pas achter als ze wat nieuws willen leren of een keer in een rare situatie komen. En dan heb je dus brokken... Maar een auto heeft een toeter en dat maakt het een stuk gecompliceerder. Probeer de dude gewoon een beetje geld te besparen. Durf te wedden dat meer dan 90 procent van de kiters nog nooit een trainerskite heeft gehad. Als hij nog kan ruilen kan hij dat geld beter in een echte kite stoppen.
|
|
|
49
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: matras vlieger
|
Gepost op: Maart 26, 2009, 11:25:39
|
Zal niet zeggen dat je er geen voordeel mee hebt maar ik denk ff terug...... Trek je aan links gaat ie naar links. Trek je aan rechts gaat ie naar rechts. Na een half uurtje heb je dat toch echt wel in de gaten!
|
|
|
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 18
|
|