Laat berichten zien
Pagina's: 1 [2]
26  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: 55cm bar met 9m2 Waroo 2007? Gepost op: Juli 11, 2007, 23:56:08
ik ik heb een 14 en een 9 (beide 2006) met een 55 cm bar, maar heb er een 45 cm bar bij gekocht, omdat ik 'm idd te zenuwachtig tijdens het springen. Met de kleinere bar is het zeker beter geworden.

Later bedacht ik me dat het ook had kunnen helpen om met een touwtje de beide achterlijnen iets naar elkaar toe te knopen (bijv. 1 m boven de bar) - de werklijn(en) van de achterlijnen komen dan immers ook naar elkaar toe.


Erik
27  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: crossbow ontploft Gepost op: Juli 09, 2007, 00:42:09
bladder verdraaid waarschijnlijk. Kan weleens gebeuren, komt waarschijnlijk door de manier van opruimen.
Zeer aangeraden wordt om bij het opvouwen, eerst de tips op elkaar te leggen. En naar het midden te rollen. Op die manier pers je de lucht eruit, en komt er ook minder zand in je kite.

Let zowiezo bij inflaten er op dat je bladder nergens verdraaid zit. Is dat wel zo dan leeglaten en bladder goed doen.

misschien broodje-aap verhaal, maar het zou kunnen zijn dat het verdraaien van de bladder is gekomen door het te snel laten leeglopen (na het kiten); ik heb ooit zelf met m'n 9 m² meegemaakt dat de pompslang uit het ventiel schoot toen ik de boel goed op druk had. Vervolgens bleek de bladder zo'n 30 cm verderop gedraaid (je ziet het aan een kreukel in de LE). Dus weer leeg laten lopen en vervolgens 20 min staan pielen om de boel goed op zijn plaats te krijgen - wat lukte. Moraal: laat de lucht in eerste instantie niet te snel uit de LE lopen door NIET het grote ventiel (deflate), maar eerst het kleine (inflate) ventiel te openen.
28  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Best geeft prijzen weg!! Gepost op: Juli 07, 2007, 03:51:39
Nu lijkt het JUIST een marketing strategie geweest te zijn. Eerst tegen break-even je spullen aan de man brengen, daarna winst gaan maken.

En dat vind ik jammer. Voor de rest niets dan lof over de kites van dit jaar.


ehmmm, ik ken maar weinig profit organisaties op deze wereld die als beleid hebben uiteindelijk geen winst te maken....

29  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Stormtest verslag 2007 Waroo 7. Gepost op: Juli 07, 2007, 03:40:23
 Die bar moet je behandelen met fluwelen handjes want die kite reageert in split second.

Zou er misschien een nog kortere bar moeten komen? Of zou het helpen om de stuurdraden op grofweg 1 m boven de bar een beetje naar elkaar toe te knopen (met een dwarsverbinding)?
30  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Best Waroo 2007 filmpje Gepost op: Juni 03, 2007, 15:06:40
Vet filmpje, echt een super chille spot (tong_kitesmiley)
Wel jammer dat er niks new scools in zit (tong_kitesmiley)

mmss... ik vind dit echt tien keer vetter dan van die kiteloops


helemaal mee eens!! - ik vind dit 34578*beter dan die freakie & tweakie dubbel achterwaartse handlepasses (waar vast een totaal onlogische kite-naam voor bestaat) die je in slomo moet afspelen om te begrijpen wat er gebeurt. Dit is het eerste filmpje dit jaar dat ik meerdere keren heb bekeken! (naast dat filmpje dat met een helmcam gemaakt is, dan vond ik toch ook wel super...).

Hoe krijgt hij trouwens zoveel power? Ik zie geen windkopjes op het water en hij vaart volgens mij niet eens zo'n grote maat - weegt ie soms 48 kg ofzo?
31  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: kunstwerkje van Tijn Gepost op: Juni 02, 2007, 20:42:19
Charles was mijn nickname in het studentenhuis, dus die gebruiken mijn kitemaatjes dus.

Is inmiddels droog (dankzij zonnige weer) en ga jouw procedure idd uitvoeren. Ik hoop alleen dat de verschillende lagen triplex verder wel goed onderling verlijmd zijn...

charles/erik
32  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: kunstwerkje van Tijn Gepost op: Juni 02, 2007, 16:50:34
Ik heb er inmiddels 1 keer mee gevaren bij een wind die tussen de 8 kn (te weinig) en 13 kn varieerde. Geen groot succes, want: (1) de antislip was slecht, doordat de PU lak al te ver gedroogd was voordat ik de suiker erin kon strooien - moet ik dus overdoen (normaal werkt die erg goed) en (2) er is water in m'n boardje gekomen!! Dit is voor het eerst dat me dit overkomt en je wordt er niet vrolijk van als je het water aan de binnenkant hoort klotsen... Het blijkt nu dat van de 8 gaatjes die ik voor de vinnen heb geboord er maar liefst 4 lekken - blijkbaar geen goede hechting tussen de verschillende lagen triplex, waardoor er water in kan lopen. Ik ga het dus injecteren met verdikte epoxy, maar ik vrees wel dat de hechting tussen de lagen overall minder zal zijn. Wederom een argument om de volgende keer met full wood core te bouwen.

groets,


Erik
33  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: waddenzee over steken Gepost op: Mei 22, 2007, 02:57:02
in het bericht staat: " De Waddenzee oversteken is illegaal."

Da's mooi, dat betekent dat er in het hoogseizoen zo'n 426 zeilende pieremegochels en 869 wadlopers per dag beboet kunnen worden door onze waterschouten.

Overigens heb ik begrepen dat het al jaren gebruik is dat de jongens van de Zeevaartschool op Terschelling met hun windsurfspulletjes naar Harlingen op&neer speren en ik vermoed dat zij zich niet melden bij de verschillende instanties.

Ik zou inderdaad wel eens zo' oversteek willen maken bij wijze van downwinder.
34  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: kunstwerkje van Tijn Gepost op: Mei 18, 2007, 18:41:02
tnx for reacties - ik zal het Tijn voorlezen.

Het is een directional van 160*44 cm, scoop 35 mm (iets minder uitgepakt helaas), rocker ongeveer 10 mm. Ik had reeds een zelfgebouwde directional van 1.95 nog uit 1999 - daar heb ik het op geleerd; leuk board voor weinig wind, maar echt te log om mee te springen. Dus vorig jaar een Door van 1.64*45 cm gebouwd; die vaart inderdaad bij 10 kn al, maar die is zo wendbaar als een Thalys, dus eigenlijk vind ik het Door concept een beetje een tegenvaller. Toen ik me vorig jaar tijdens de vakantie in de Dordogne (3 uur rijden van de kust....;-P) verveelde ben ik naar de Bricolage gereden en heb wat triplex gehaald voor een kleinere directional. Later realiseerde ik me dat dit triplex heel anders is dan wat ik in NL bij de Gamma koop, want het is significant lichter - helaas geen idee echter wat het voor triplex is - ik dacht dat de hogere prijs kwam door Frankrijk. Ik wilde er een maken met 2 voetbanden voor, omdat ik lang stance varen onplezierig vind en ik kan gijpen. Bedoeld als lichtwind board (hij is tamelijk vlak uitgevallen) en voor op zee (hopelijk genoeg scoop). Gewicht met 3 voetbanden, geen pads (ik ga voor dek met antislip) en 4 vinnetjes is 3.9 kg; dat is lichter dan mijn vorige producten, dankzij de lichtere kern.

Omdat mijn laatste plank door afschuif is bezweken (dek en bodem zijn op de heelside rail van elkaar gebarsten) heb ik nu het deklaminaat tot de bodem laten doorlopen - ik hoop dat dat gaat werken. Verder heb ik niet alleen een stringer op de centerline, maar ook off-center gemaakt. De tijd zal het leren of misschien moet ik wat minder lomp landen. De methode met een full-wood core die ik hier op het forum lees is denk ik beter, dus een volgende board ga ik op die manier bouwen.

Mocht er na de maiden voyage iets meldenswaardigs zijn, dan horen jullie het.


Charles


35  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / kunstwerkje van Tijn Gepost op: Mei 18, 2007, 03:39:41
ik zie hier altijd erg mooie kunstwerkjes voorbijkomen, dus voeg ik die van Tijn (5) toe, die mijn zojuist afgebouwde directional heeft gepimpt.


Charles


36  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Vraagje over de rocker profilers Gepost op: Mei 18, 2007, 01:56:07
op Combuco 2 dagen lang problemen gehad met de (lichte) golven op m'n Nobile 666 '07. De rocker profilers natuurlijk in NL laten liggen, dus van sporttape iets gefrobelt: een paar laagjes op elkaar aan de voor- en achterzijde van de bovenkant van de vin en je hebt je eigen profiler gemaakt! De dagen daarna ging het zeker beter. Terug in NL heb ik de echte profilers erop gezet en die paar mm dikte verschil (dus extra scoop) maken een groot verschil. Kortom: zeker doen.

Ik zou die club waar je je board hebt gekocht nog even mailen of ze die dingen kunnen nasturen (de porto zal het niet zijn), want ze horen wel standaard bij de levering. NB: het gaat maar om 2 stuks, die boven de vinnen aan de heelside horen.
37  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Acceptatie helm Gepost op: Mei 04, 2006, 03:53:48
gents,

ik heb onlangs een helmpje (Gath) van mijn collega's gekregen en ik ben er erg happy mee! Het verbaaste mij ten eerste dat het ding zo licht in gewicht is dat je het niet merkt dat je hem op hebt, in tegenstelling tot de helmen de we in de offshore op moeten hebben en die op een bepaald moment echt zwaar aan gaan voelen. Verder was ik bang dat mijn blikveld zou verkleinen, maar zelfs met de meeste schele blik kan ik de voorkant van mij helm niet ontdekken (als 'ie op mijn kop zit, wel te verstaan!) En wat ik deze dagen heerlijk vond: het is heerlijk warm - beter dan de neopreen hoofdband die ik altijd had en waar na een crash water tussen je trommelvlies en de hoofd band komt te staan, met als gevolg dat het koude water dus fantastisch in je gehoorgangen wordt geperst! De oorkleppen kunnen er overigens afgehaald worden, maar dat ga ik niet doen, omdat ze je trommelvliezen goed beschermen bij een zijdelingse crash. Verder zitten er allerlei opvulstukken in waarmee je de pasvorm kunt optimaliseren - werkt ok.

Ik verdien m'n centjes met wat er onder m'n schedeldak zit, dus bescherm ik het goed!
38  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Best lijkt list en bedrog te worden.. Gepost op: Mei 04, 2006, 03:41:07
Tsja, ik ga volgende week naar Terschelling, maar waarschijnlijk helaas zonder de bestelde Waroos. Ik wil echter opmerken dat de NL-se dealer erg zijn Best doet alternatieven te bieden (in de lastige situatie waarin hij zich bevindt!).

Over cognitieve dissonantie: dit zal minder snel voorkomen bij aankoop van minder dure producten, dus ik waag te betwijfelen of dit dus bij de keuze voor een Waroo het geval is....

Wat ik mis in de discussie is de wachttijd bij andere kite-merken. Zo zat een kitemaatje vorige na-seizoen enkele maanden te wachten op levering van de zijn Carinha Bow en kreeg 'm pas ergens begin dit jaar (Peter, hoelang was het uiteindelijk?). Ik kan me niet herinneren dat er toen een 3 pagina's tellend topic in de lucht is geweest.

Over de kwaliteit van de Best kite wordt veel ge-ouwehoerd, maar er is mi. maar 1 uitweg: een test door een gerenommeerd blad (uitgezet tegen een aantal gelijkwaardige kites). Waarom test de Duitse Kitesurfmagazine telkens alleen de bekende merken (en wat Duits spul)? Ik kan me niet herinneren ooit een test van een Best kite gezien te hebben in de bladen. En de Nl-se versie van de Kitemag. of de Motion mag natuurlijk ook.

39  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: inverten crossbow en dubbelklappen Gepost op: December 21, 2005, 04:18:03
van mij de vraag: is het een oplossing om een touwtje van de ene stuurboord kant van de LE naar de bakboordkant van de LE te knopen? (idd. weer
een touwtje...). Het lijkt me dat er genoeg aanknopingspunten zitten. Je moet je voorstellen dat als je bij een (wat platte) C de tips met elkaar verbindt, deze lastiger inverteert.

graag commentaar.
40  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Blaren Gepost op: December 10, 2005, 04:10:15
kamferspritus. Al dagen van te voren insmeren 2 * daags, droogt je huid van uit. Werkte bij roeien wel.
41  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Switchblade kort verslag en pics. Gepost op: December 09, 2005, 00:52:32
Hé dat is idd een mooi id - nu is 1 probleem van de CB opgelost, de vermoeide armpjes. Ben je echt veiligheidsminded, dan kun je nog overwegen een Wichard direct op je haak te zetten waar zowel de loop als de verstelbare trapezelijn doorheen gaan, of je neemt zo'n QR trapezehaak (merk?) die kan openklappen.

Voor probleem 2, het inverteren, heb ik nog weinig oplossingen gehoord (zoekfunctie leverde nix op). Wat te denken van een extra lijntje spannen tussen de tips van de kite. Het is idd. weer een lijntje erbij, maar volgens mij kan de kite nooit meer omklappen, omdat daarvoor verlenging van het touwtje nodig is. Graag commentaar.

Verder: goeie reviews, die in de bladen zijn veel te middle-of-the-road. Ik ben benieuwd naar 1 grote test met alle bows.

Pagina's: 1 [2]


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.