Goonie special gereed en af te halen...

Joosdo

Berichten: 748
Januari 21, 2009, 00:23:58
edit2Rapporteer  
De epxoy kruipt toch weer waar het niet gaan kan, oordoppen op tegen babygehuil en bovenfreesherrie en daar gaan we weer:

Op speciaal verzoek van de heer Goonie in productie een heuse custom:

Na een pakje shag was het design min of meer bekend schater

Vervolgens in bruikbare computerspullen vertaald. Toen bij ome Eddy van Extreme sheets laten maken.

Fraai materiaal met afgeplakte zichtkant tegen beschadigingen epoxyvlekken etc., heel makkelijk!

Dunner en minder spanning in het materiaal als bij m'n Eitjes boards.

Kern volgens beproefde procedure met blauwe PU.

Gister de eerste sheet met weefsel gevacumeerd en zie hier:


By
By


Het doffe oppervlak is het afplakmateriaal, daaronder super shiny spul. Het makkelijke is dat de print ook op het afplakmateriaal zit, zodat je toch ziet wat je aan het doen bent.

Superstrak geworden met precies de goede weefsel/epoxyverhouding door naar advies van Eddy op maar 0,4 bar onderdruk te vacumeren. Ik gebruikte eerst polarvide (Ikea fleece) als breather, maar toch weer terug naar m'n vertrouwde tapijt. Polarvide zuigt te hard en dus je weefsel te schraal. Tapijt neem slechter epoxy op.

FF nagemeten, een stuk tapijt van 135 x 40 ongebruikt en een gebruikte na elkaar gewogen. In de gebruikte zat 65 gr epoxy, precies de overtollige epoxy die er teveel op zat in verhouding tot het glasweefsel. Nooit meer anders, geen rimpeltje of iets!


Morgen de volgende erop, 2 dagen uitharden en de topsheet erop kleven...

Dan zijn we weer bij u terug ThumpsUp

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Januari 21, 2009, 08:59:55
edit2Rapporteer  
Yo Joostdude!!! ....we begonnen je al te missen ThumpsUp. (Het is behoorlijk stil dit jaar op het forum)
Ikzelf begin ook uit mijn winterslaap te komen. Eindelijk weer zin in nieuwe projectjes.

Latorrrrr!!!
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #2 Januari 21, 2009, 09:27:22
edit2Rapporteer  
Kijk, het bouwvirus slaat weer toe! Ik heb gisteren de plots van m'n nieuwe creaties binnen gehad... Dus we gaan ook snel weer beginnen. En dit boardje van Joosdo gaat vast weer helemaal goedkomen!
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #3 Januari 21, 2009, 14:36:55
edit2Rapporteer  
Top top joost..  Joepie Als ik er zo naar kijk dan sta ik te trapellen om de een onwijs gave sessie te varen met een eigen design. Ziet er onwijs gaaf uit joost en hoop dat er meer foto's volgen...  ThumpsUp

En eeuh dat pakkie shag is er zeker aan op gegaan whahaha..
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #4 Januari 23, 2009, 10:55:02
edit2Rapporteer  
Eeuh joost als ik er zo naar kijk dan lijkt het net alsof de top sheet onder op zit in de concaaf.. maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn denk ik hahaha
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #5 Januari 23, 2009, 15:00:22
edit2Rapporteer  
Deze sheets zijn alleen nog maar met vezels gevacumeerd. Zaterdag word de topsheet (de donkere dus) zonder concaaf op de bovenzijde geplakt ThumpsUp
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #6 Januari 25, 2009, 00:05:56
edit2Rapporteer  
Gister de onderzijde gelost, wederom superstrak resultaat, dus dat gaat lekker!

Vandaag weinig tijd maar alles vacumeerklaar gemaakt voor maandag. Tafel ingesteld, dubbelzijdig tape erop, lossingswas, rest van de materialen op maat geknipt, motor gesmeerd en alles afgetekend. Enkel epoxy aanmaken, inrollen en knallen met die koelkast motor!



By [URL=http://profile.imageshack.us/user/joostden
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Januari 25, 2009, 00:45:23
edit2Rapporteer  
Ziet er weer strak uit. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Welke outline heb je gebruikt Joost? Zelfde als je eieren board?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 Januari 25, 2009, 11:35:55
edit2Rapporteer  
HAHA Joost, je gaat weer als een trein dude! ThumpsUp
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #9 Januari 25, 2009, 22:00:07
edit2Rapporteer  
Vandaag er ff met Sietze over gehad ECHT TOP ThumpsUp
Mooi werk Joost ThumpsUp
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #10 Januari 26, 2009, 13:00:48
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Joost! En kleuren passen bij Goonie zn droogpak Wink
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #11 Januari 26, 2009, 13:07:10
edit2Rapporteer  
Gebruik je ook PU voor de insterts? Is dat sterk genoeg?
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #12 Januari 26, 2009, 13:40:51
edit2Rapporteer  
Dit zijn gekleurde epoxyinserts. PU heb ik in een ander board wel toegepast en geen problemen tot dusver, dus het kan wel. Ik heb in dit board dubbele inserts gemaakt voor de zekerheid. Mocht je een insert kapotdraaien oid kan je nog over op een wijdere stance en toch varen.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #13 Februari 02, 2009, 23:23:08
edit2Rapporteer  
En inmiddels al weer aardig opgeschoten:

Topsheet verlijmd, 1,9 x de gewenste rocker = 5,7 cm omhoog met die tippies
Superstrak gelukt, zonder deuken of andere rare dingen. Het hoogglansresultaat kan ik helaas nog niet showen, ik laat de plakfolie er zolang mogelijk opzitten ivm beschadigen. Maar zo tegen het lamplicht, praktisch foutloos.
En het board is nog steeds mooi licht, stukken beter als mijn eggboards, iets smallere rails, nog netter omgaan de epoxyhoeveeldheden etc

Vandaag de overtollige sheet afgezaagd en bijgeschuurd,  de gaten geboord voor inserts en vinposities bepaald. Geboorde gaten afgeplakt, inserts ontvet, epoxy aangemaakt, gaatjes volgegoten, inserts er luchtvrij ingedrukt.
En de kern heel, heel dunnetjes voorgerold, ivm met mijns inziens toch iets zuigende kern.

















Morgen de boel vlak schuren, tafeltje instellen, en alles vacumeerklaar maken voor de onderzijde.

Goonie

Berichten: 674
Antwoord #14 Februari 04, 2009, 13:50:17
edit2Rapporteer  
Wooow ... mijn knieen beginen al te trillen... Word wel onwijs gaaf als ik er zo naar kijk.. Ben erg benieuwd naar het resultaat. en het gewicht.
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #15 Februari 05, 2009, 18:55:34
edit2Rapporteer  
Super board Sietze ben erg benieuwd hoe ie er in het echt er uit ziet en hoe dat ie vaart ThumpsUp
En Joost geweldig ThumpsUp
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #16 Februari 09, 2009, 23:27:44
edit2Rapporteer  
Onverwacht een halve maandag vrij, des morgens de bodem gelost, fraai geworden al zeg ik het zelf.

's Middags overtollige PBT afgezaagd, netjes bijgeschuurd, inserts opengeboord en verzonken, vingaten nogmaals gemeten en uitgeboord. Outline nogmaals gecheckt en op maat geschuurd.

Rails van 80 naar 1000 geschuurd, plakfolie verwijderd, glimt als een wilde dat spul. Op hoogglans zwart zie je echt ieder stofje...

Alle accesoires er maar bijgepakt en netjes afgemonteerd. Morgen 1 tip nog iets bijschuren en dan te misbruiken door de heer Goonie, dat ie maar veel kiteloop backloops mag overleven. ThumpsUp

Tis m'n best gelukte tot nu toe, en het gaat me toch een beetje aan het hart.

Gewicht: kaal : 2750 gram, afgemonteerd 3950 gram. De Luxury set is gewichtig, maar zoooo lekker ThumpsUp

Spec: 132 x 39,5 cm

Layup: 220 UD en 280 Keper per kant


Genoeg gepraat: de foto's









Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #17 Februari 10, 2009, 00:01:08
edit2Rapporteer  
Nice, heel nice! Hulde...! Gaat Goonie vast veel plezier aan beleven, alleen die wind... pfff

Rocker en concave ook naar wens?

Van 't weekeinde ook weer eentje gefinished en 2 x rails gegoten... Foto's komen!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #18 Februari 10, 2009, 00:08:47
edit2Rapporteer  
Joost..... Petje af 

Hoe ziek ziet dat er uit Joepie Joepie
Ik weet dat die boardtjes van jou heerlijk varen...
Ik denk dat Sietze zijn eigen productieboard (Friesevlag) nu wel weg zal doen  ThumpsUp
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #19 Februari 10, 2009, 00:27:13
edit2Rapporteer  
Ziet er top uit...  ThumpsUp
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #20 Februari 10, 2009, 12:37:33
edit2Rapporteer  
WOOOOOW
 Joepie Ik word een beetje gevoelig geloof ik..
Wat ziet ie er onwijs top uit joost..

Respect voor het waanzinnige resultaat...

100 x thanks  ListenToMe
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #21 Februari 10, 2009, 15:34:53
edit2Rapporteer  
Helemaal toppie Joost! Ziet er erg strak uit!
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #22 Februari 10, 2009, 18:49:17
edit2Rapporteer  
Bloos...

In het echie is die veel chiquer, wel hier en daar een miniem putje bij strijklicht, maar goed het is en blijft handwerk.

Ben benieuwd naar alle ander freubels nu de PBT weer binnen is gestroomd. Ik heb een haat/liefde relatie met dat spul, mooi design mogelijk, maar wel kwetsbaar tijdens verwerking, veel handelingen qua vacumeren, duur etc
Je kan niet op je gemak nog een keer naplamuren, het moet in 1 x goed.
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #23 Februari 10, 2009, 23:17:25
edit2Rapporteer  
SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR COOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL L Joepie
Joost geweldig jonge ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #24 Februari 11, 2009, 21:46:44
edit2Rapporteer  
YEAH, JOOSTDUDE!!!!  Joepie
Je hebt m weer geflikt kerel!! ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.