Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2
|
2
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Movenpick resort El Gouna, wie kent het?
|
Gepost op: September 05, 2011, 21:46:24
|
Is perfect combi voor je niet surfen familie (goed eten en mooi resort), je kan inderdaad bij kitesurf centrum op eigen strand van Movenpick opstappen. Voor een paar tientjes heb je ook rescue en kun je de kite met compressor oppompen. Wind kan voor de kant iets vlagerig zijn, maar iets verder het water op kun je mooi varen. Voor het rif kun je nog staan, daarna is het diep en na een paar honderd meter weer ondiep.
|
|
|
3
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: vervolg schade van een kitesurfongeval.......
|
Gepost op: September 05, 2011, 21:32:39
|
Feit is blijkbaar dat niemand zich nadien bij de boer meldt en niemand helpt om het hek te repareren.
Zelf vind ik 5x per jaar aardig vaak. Waarom komt dit zo vaak voor? Voor kiters met enig besef van veiligheid staat het hek volgens mij totaal niet in de weg.
Wat mij betreft zet de boer er een stevig hekwerk neer. Hopelijk heeft dit een beter afschrik-effect voor diegene die het lot willen tarten. Ook voor iemand die geen Nederlands kan lezen is dit duidelijk.
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: North Rebel, Slingshot of Cabrinha?
|
Gepost op: Februari 25, 2009, 23:13:08
|
Mijn advies, ga eens testvaren.
Iedere kiteshop heeft wel eens een testdag of op afspraak kan dit vaak ook wel. Zelf ben ik hierdoor compleet afgeknapt op mijn eerste keuze gebaseerd op de gelezen verhalen. Kite keuze is volgens mij zeer persoons afhankelijk.
Succes met je zoektocht.
|
|
|
7
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Mei 16, 2008, 14:45:29
|
@Dirkie, Was inderdaad een veel te lange pauze, ga de schade nu weer inhalen. Tweede (avond) sessie is ook al weer een feit (woe HvH).
@Maarten, Heb geen weefsel/vezel matten gebruikt dus ook geen vacuum.
|
|
|
9
|
Stijlen / Discussie / NKV / Re: Nog maar eens een (dubbele) waarschuwing.............
|
Gepost op: Mei 14, 2008, 15:35:07
|
Was maandag ook op Korn en ik moet zeggen dat de locals daar toch de meeste, zo niet alle, kiters netjes aanspreken als ze over de denkbeeldige lijn varen. Een enkele kiter vaarde af en toe te ver het gebied in. Zelf vind ik het dus wel meevalen met die "overtredingen" en vind de reactie dan ook wat overdreven. Maar ik ben dan ook geen local en geen groene.
|
|
|
11
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Mei 13, 2008, 23:54:03
|
Gisteren eindelijk de tijd en wind (4 bft) gevonden om voor het eerst op mijn eigen gemaakte board te varen. Na een middag uitvoerig testen met redelijk hoge jumps en rolls (zachte en brute landing) is ie nog steeds heel. De vaareigenschappen vind ik best goed. Goed hoogte lopen, koersvast, iets minder wendbaar en ik heb het idee dat dit board zelfs een betere afzet heeft bij springen dan mijn Gaastra board. Verder heb ik alle voetbanden, finnen etc. gekocht bij Bestfin.eu en ik moet zeggen dat de pads en voetbanden zeer comfortabel zijn. Mijn inspanningen om dit board te bouwen zijn dus niet voor niks geweest en hopelijk blijft ie nog een tijdje heel, want voorlopig blijf ik op mijn Blue Rocket varen!
|
|
|
12
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Sydney of Melbourne
|
Gepost op: Maart 12, 2008, 04:47:13
|
Helaas geen kite experience in Sydney of Melbourne. Vorig jaar daar geweest in dec en jan. Toen weinig wind, dus golfsurfboard gekocht en daar mee aan de slag gegaan. Relatief vlakbij Melbourne ligt Torquay, stad/dorp van Ripcurl en andere grote surfmerken. Daar ben ik twee weken geweest. De dagen dat er wind was waren ze ook daar aan het kiten, echter geen kitesetje kunnen huren bij locale surfshop (moeilijk-verzekering). In Torquay super vlak gedeelte maar ook mega branding daar. Naar mijn gevoel kun je dus beter kiten in Melbourne en omgeving. Kijk anders even op http://www.kitebeaches.com/map.html
|
|
|
13
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: grote bow
|
Gepost op: Maart 05, 2008, 15:37:35
|
Vaar zelf de Turbo 9 en 14. De 14 is natuurlijk traag (weinig wind en grote kite), maar vaak met 1 keer insturen heb je genoeg power om te varen. Is ook bij toenemende wind nog goed te varen. Heb er op mijn vakantie in Rhodos afgelopen jaar zeer veel plezier van gehad. Met die spierballen valt het wel wat mee, neem aan dat iedere kiter toch wel een beetje een sportman is.
Met de andere kites heb ik met de grote maten geen ervaring.
|
|
|
16
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: corecel in combi vliegtuigtriplex?
|
Gepost op: Februari 02, 2008, 19:02:06
|
Had hetzelfde idee, echter ik twijfelde aan de voordelen hiervan. Enige wat ik kon bedenken is dat je het board dikker en daardoor stijfer en sterker maakt, toch blijft het gewicht laag. Ik heb verder geen ervaring hiermee.
Winkel in de buurt voor zeer dun hout, zoek op Modelbouw en woonplaats.
|
|
|
17
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Januari 31, 2008, 15:39:32
|
Volgens mij is berken zwaarder dan Ocume (650 vs 500 kg/m3). Wel dunner, zelfde gewicht, daar schiet ik dus niet zoveel mee op. Trouwens veel nuttige info over houtsoorten is te vinden op www.intplywood.nlSnowboard inserts zou wel beter zijn, misschien is dat een optie voor de volgende. Ander punt is sterkte en flex. Ik heb uit de middelste laag bij de voetpositie minder weggezaagd en de middelste strook breder gehouden (6cm). Door groter lijmoppervlak dacht ik een iets hoger stijfheid/minder flex te krijgen. Ook meer hout ter compensatie van geen gebruik weefsel. Heeft iemand hierover nog andere tips?
|
|
|
18
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Januari 26, 2008, 03:05:28
|
Gewicht viel inderdaad tegen. Ik heb nog materiaal voor een tweede board die ik wil gaan bouwen na test varen van deze. Mijn bedoeling is wel om gewicht te gaan besparen, maar de vraag is hoe. Ik heb veel gelezen op dit forum over gebruik van andere materialen, dus er is nog genoeg te winnen.
Nog even wat info voor de beginnende bouwer, dingen waar ik zelf mee zat: Inserts: gegalvaniseerde inslagmoeren M6 Lijm: constructielijm D4 (zeewaterbestendig) Hout: 4mm Ocume (ook wel Water and Boiled Proof = WBP) Nerf: Nerfrichting in breedte board ivm makkelijk buigen rocker In mijn geval 6 plaatjes 1500x500mm gezaagd uit plaat van 1500x3000mm
Handleiding van Servaas en Butin zijn ook erg leerzaam.
Gr. Lolke
|
|
|
19
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Januari 25, 2008, 14:34:18
|
De Flex voelt hetzelfde aan als mijn Gaastra Skypro 136. Even een test gedaan met beide boardjes zonder vinnetjes op de grond. Door deze flex-test is de Rocker van 45mm ook gelijk een stuk kleiner. Handmatig is het board moeilijk te buigen.
Gr. Lolke
|
|
|
20
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Eerste board Blue Rocket
|
Gepost op: Januari 25, 2008, 04:22:50
|
Na een kerstvakantie klussen is mijn eerste boardje klaar!!
Afm.: 1300x400x12mm Gewicht: 4,1 kg incl.fins, pads, straps, grab Rocker: 45mm Concaaf: geen Materiaal: 3 laagjes 4mm ocume, 2x laag epoxy, 1x laag DD
Omdat ik geen weefsel/vezel heb gebruikt is uit de middelste laag hout niet al te veel weggezaagd en hopelijk is dit sterk genoeg. De testen zullen het uitwijzen.
|
|
|
21
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Turbo 2 bar ombouwen?
|
Gepost op: Juli 10, 2007, 02:37:05
|
In theorie gaat die ombouw zo wel lukken met uitmeten en extra depower-strap. Echter het voordeel van (bijna) volledige depower zonder extra handeling (strap inkorten) is zo wel teniet gedaan. Ik vraag mij ook af of het ontwerp van deze kite wel geschikt is voor deze 2x zo direct sturing. De tip van Loepie om SS te mailen zou ik altijd even doen. Anders uitproberen met kleine bar.
Zelf heb ik de Turbo II in de maten 9 en 14. Timing met sprongen is inderdaad erg wennen. Verder stuurt de kite erg relaxed en voldoet prima.
Graag hoor ik je ervaring met de ombouw.
|
|
|
22
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Slingshot link 07
|
Gepost op: Juni 03, 2007, 17:24:29
|
Over keuze van kite, eerst zelf uittesten en trek daarna je eigen conclusie.
Ik heb zelf net twee nieuwe kites gekocht en testen gaf bij mij de doorslag van mijn keuze. Tijdens mijn test-sessie viel de Link erg tegen (persoonlijke keuze) en is dus afgevallen.
Over prijzen, heb mijn kites gewoon in NL gekocht tegen goed onderhandelde prijzen.
|
|
|
23
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Slingshot turbo 2 beschikbaar?
|
Gepost op: Juni 03, 2007, 17:06:36
|
Heb zelf kort geleden de SS TBII 9 en 14 meter gekocht bij een slingshot dealer in Nederland. Kites zijn dus gewoon te koop.
Hierbij ook kort mijn ervaring: De 9 al in behoorlijke wind gevaren, dikke windkracht 6/7 met uitschieters naar 8. Stond er versteld van hoeveel depower er in deze kite zit en hoe makkelijk de kite zelfs in deze harde vlagen nog vaart. De 14 gisteren eindelijk kunnen proberen bij een matige wind 3-4 bft. Ook deze kite vaart enorm relaxt. Stuurt natuurlijk een stuk trager dan de 9 (grote kite en minder wind), maar dit is zeker geen probleem.
Bardruk vind ik goed, altijd gevoel wat de kite doet en waar die staat in de lucht. Heb ook een aantal SLE-kites van verschillende merken getest maar die vond ik persoonlijk een stuk minder qua bardruk.
Conclusie: Voor mij een prima kite. Ik vaar mijn rakjes, doe sprongen en golfritjes. Ik doe verder geen ingewikkelde tricks.
|
|
|
24
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Airush 2005
|
Gepost op: Februari 18, 2007, 21:35:28
|
Ik heb een 10m. Flow van voor 2005, maar deze bevalt zeer goed. Erg stabiel en ik kan er leuke sprongen mee maken.
Flow is volgens mij dus een goede keuze.
Gr. Lolke
|
|
|
|