Laat berichten zien
|
Pagina's: [1]
|
1
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Single skin hybrid Monjet Ninox
|
Gepost op: April 17, 2017, 21:49:22
|
De 6m is 630 gram. Er komt geen 9m. Wel een 10m en 13m. Daar heb ik nog geen gewicht van.
Als je dan toch wil vergelijken, zou ik dat eerder met een tube kite doen dan een nasa-wing
Ik ben nog verschillende settings aan het testen. De beste balans tussen stabiliteit en performance zal ik aanhouden.
|
|
|
2
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Single skin hybrid Monjet Ninox
|
Gepost op: April 17, 2017, 14:41:43
|
Ik heb er inderdaad flink aan zitten sleutelen. Het doel was een kite die ten alle tijden blijft hangen in de lucht, zelfs als de wind helemaal inkakt en je tube of foil normaal uit de lucht zou donderen.
Wat heb ik allemaal veranderd:
- The leading edge is nu volledig gesloten, inclusief een deel van de tips en 2 struts in het midden, waardoor de kite veel stugger aanvoelt en water relaunch een eitje is geworden. - Het gebruikte doek is sterker maar vooral veel lichter. - Het profiel is veranderd voor een stabielere kite. - Er zitten 180 minder bridles op. - De triangle ribben zijn verdwenen en het aantal cellen is ook flink verminderd.
|
|
|
5
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: September 27, 2016, 20:35:19
|
@hangtime, nee er is een reden voor dat ik geen flysurfer meer vlieg. De Pansh is verrassend goed voor zijn geld. En ik had hem eigenlijk alleen maar gekocht als vakantie vlieger.
|
|
|
6
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: September 27, 2016, 13:34:50
|
De Aurora 2 19m2 heb ik een paar keer gevlogen in verschillende soorten wind. Van 8-12 knopen, stabiele 12 knopen wind en in z'n high end (voor mij is dat rond de 18 knopen, weeg 65kg) Vanaf 2007 t/m 2014 heb ik altijd de Flysurfer speed's gevlogen. Logisch dat ik dit dan ook als vergelijkings materiaal gebruik.
De Aurora2 komt voor mij het dichts in de buurt van een Speed3. De draaisnelheid van de Aurora2 zit net niet op de draaisnelheid van de Speed3, maar hoger dan van de speed2. De kite houd absoluut niet van vlagen. Bij een beetje goede vlaag knalt de kite uit de lucht. Belangrijk is dat je de bar redelijk aangetrokken houdt wanneer hij static in de lucht hangt. Vanaf 6 knopen blijft hij normaal hangen. Tijdens het varen heb je hier geen last van. De stabiliteit kan verbeterd worden door de C-lijnen iets in te korten.
De kite lijkt het meest efficient wanneer de bar volledig tot halverwege aangetrokken word. Volledig van je af duwen, doe je alleen om een vlaag weg te duwen maar niet om nog harder upwind te gaan.
Water relaunch is echt precies hetzelfde als bij een Speed.
De lift en float vind ik bizar goed en ook vergelijkbaar met de speed3. De upwind angle is prima in orde. Tot nu toe kom ik elke sessie even hard upwind dan de Sonic gebruikers. (Hoeft niet alles te zeggen natuurlijk)
De cellen zijn vrij dik. Het lijkt er op dat er is gekozen voor een profiel met veel leeft in zo min mogelijk wind. Dit zorgt wel voor extra drag. De topsnelheid ligt namelijk niet zo hoog. De afwerking is iets minder dan Flysurfer in het algemeen en ook zijn alle panelen met de hand uitgesneden.
Kortom: De Aurora2 komt in de buurt van een Speed3. Onlangs heb ik een Speed5 gevlogen en dat is toch echt wel hele andere koek. Maar voor een low wind kite voldoet het prima. Als je begint met een foil kite, zou ik deze afraden omtrent de instabiliteit. Heb je al wat skills maar geen geld, is de Aurora2 een prima kite om lekker te cruisen, springen oldskool tricks te doen.
|
|
|
11
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: September 01, 2016, 08:23:30
|
Uitvoerig bezig met testen en tunen momenteel op Corsica. Ik ben aan het experimenteren met grotere maten en probeer verschillende materialen. Als ik terug ben zal ik de analyses omzetten naar een verbeterd design en nieuwe prototypes laten maken. Het oude model vliegt fijn, maar ik weet dat er nog meer uit te halen valt. Vooral voor hydrofoilers zie ik nog een deel dat ik zeker nog verder wil vullen. De komende maanden zal ik werken aan meer performance, reductie in het aantal bridles en verbetering van relaunchen vanaf het water. Ook wil ik graag meer gaan samenwerken. Het blijkt voor een groot deel toch allemaal wat veel voor 1 of 2 personen. Naast de hoge kosten voor de ontwikkeling zorgt dit voor een traag proces.
Bedankt voor jullie geduld!
|
|
|
14
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Pansh kites
|
Gepost op: Juli 18, 2016, 16:19:50
|
Naast het aantal cellen zijn er nog veel meer belangrijke aspecten (HQ Zeekai heeft er maar 36 en Montana maar 32 en toch presteren deze kites erg goed). Het profiel is ook 1 van de belangrijkste aspecten. Het doek, de interne structure zoals d-ribs, mini-ribs en de tegenwoordige nylon rods. Perfect getrimde tooming is daarnaast ook niet verkeerd ;-)
|
|
|
16
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: April 25, 2016, 17:40:45
|
Hi Michiel,
Achter de schermen gebeurd er veel. Naast dat we nog bezig zijn met het tunen, moeten ook allerlei andere zaken geregeld worden om het product daadwerkelijk op de markt te krijgen. We zijn hier hard mee bezig. Ik hoop binnenkort met meer nieuws te komen.
|
|
|
17
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: Januari 14, 2016, 13:25:31
|
@Brain, waar bestaat de LE uit? Wordt deze opgevuld vanuit de drie "closed" cellen?
De LE behoud zijn vorm door nylon rods die tussen elke cel geplaatst zijn. Deze zijn uitneembaar en vervangbaar. De closed cellen vullen alleen zichzelf. Dit is voldoende om hem te laten drijven.
|
|
|
19
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: Januari 08, 2016, 10:04:37
|
Beste kiters, We zitten nog steeds in de fase van het tunen. Stapje voor stapje komen we steeds dichter bij het eindresultaat. Single skin kites zijn erg complex kwa design. Het heeft wat tijd nodig, maar we gaan er komen! Ondertussen zijn we bezig om te zorgen dat hij straks geproduceerd kan worden en is de website bijna klaar.
|
|
|
20
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: November 22, 2015, 12:17:05
|
@Evan, De kite heeft 3 closed cellen, die de lucht vast houden. Hierdoor blijft hij drijven en blijft de kite zijn profiel houden. De LE loopt een stukje door als lower skin. Ik ben de laatste stukjes nog aan het fine tunen. Op het water heb ik hem nog niet goed kunnen vergelijken met race kites.
Op het land heb ik er mee gevlogen tussen vrij grote matten. Een Flysurfer Sonic, Ozone Chrono, Ozone R1 en een HQ Zeekai. Ik kon ze allemaal bijhouden. De wind zakte nog wat verder weg naar onder de 6 knopen en toen was de Monjet nog de enige kite die in de lucht bleef (op het land had ik nog steeds power om upwind te rijden)
|
|
|
21
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: November 21, 2015, 20:54:29
|
Hey Michiel,
De LE is van hetzelfde materiaal gemaakt als derest. Er zitten wel battens tussen alle cellen op de LE. Deze kite is waterherstartbaar, al moet je hem niet tussen dikke golven droppen (maar dat is met de meeste foils ook een probleempje)
|
|
|
22
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Single skin hybrid
|
Gepost op: November 20, 2015, 10:14:57
|
Hallo, Wat leuk om dit topic hier tegen te komen! Het is een depower single skin kite bestaande uit 31 cellen, waarvan 3 gesloten zijn. De kite uit het filmpje is een 9m2 met de power van een 15m2 foil. Je hoeft niets op te pompen, de 3 closed cells vullen zichzelf. Momenteel ben ik nog bezig met het tunen, wat nog enkele weken kan kosten. Laatste ontwikkelingen zijn momenteel nog even te volgen op: https://www.facebook.com/monjetkitesGroeten Bryan
|
|
|
24
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Zian Kiteboarding V2 kites
|
Gepost op: Juni 30, 2015, 22:43:48
|
Vaar nu een jaar met de Hantu's. Super kites zijn het en heb niet voor niets er een v2 bij besteld. Zian bouwt zeer degelijke kites en mochten er al problemen zijn, word het super snel opgelost. De service en hart voor de sport is net dat beetje extra
|
|
|
|