Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2 3 ... 26
|
1
|
Algemeen / Gevonden / Vermist / Gestolen / North Wam verloren 22/12 Scheveningen
|
Gepost op: December 27, 2014, 18:28:15
|
North Wam verloren ver op zee Scheveningen zuiderstrand. Volgens de berekeningen en stevige stromingen rond die periode kan hij dus liggen tussen zandmotor en ijmuiden. Er staat/stond een grote sticker op met mijn gegevens en een beloning voor diegene die hem heeft gevonden. Tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen, dus of hij is gevonden en die persoon is blij of de sticker is eraf of hij is naar verweggistan gedreven. Wie o wie? Fijnere details kan ik je nog vertellen mocht je hem hebben gevonden. Bij voorbaat dank! 0653371889 erikmaul@gmail.com
|
|
|
4
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Nog 5 minuten!
|
Gepost op: Maart 27, 2009, 17:59:37
|
Dit is echt de vetste movie die ik ooit gezien heb,Fu****g Hell,Lijkt de matrix wel ,misschien nog wel vetter.Die Andy Gordon kan me een party filmen en monteren.Check dat shot op 1m35sec. Deze film is UBERVET.Die kites ook trouwens. Aaron blijft gewoon de beste ,dat zie je gewoon ,zo smooth,Amazing.
|
|
|
9
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Kitehigh SMS dienst?
|
Gepost op: November 27, 2008, 09:23:15
|
Goed idee,maar pas op,kan ook averechts gaan werken. Straks komt iedereen naar 1 spot omdat t daar zo geweldig is op dat moment.
Ik persoonlijk heb er wel een 25 cent voor over ,voor de laatste spot updates.
|
|
|
11
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Doe het zelf kiterepair set!
|
Gepost op: November 21, 2008, 15:26:13
|
Dit kreeg ik onlangs in m,n mail. Nieuw - Kitefix producten: Super handig Beste kitesurfer/vliegeraar, Vliegerop heeft onlangs de distributie voor de Benelux verworven van de super handige Kitefix producten. Kitefix producten maken een snelle en permanente reparatie mogelijk waarbij geen professionele hulp nodig is. De reparaties kunnen gemakkelijk zelf worden uitgevoerd waarbij er geen stiksels aan te pas komen. Een kitefix pakket behoort tot elke standaard kitesurf uitrusting zodat je altijd weer snel het water op kunt. Kitefix producten zijn erg handig voor de vele kitesurfers die in de aankomende maanden op vakantie gaan met hun kitesurf uitrusting. Daarnaast is het een leuk cadeautje voor Sinterklaas of Kerst. Dus ga snel naar je dichtsbijzijnde dealer. Wil je zien hoe makkelijk Kitefix werkt? Kijk dan op www.kitefix.com voor de film "The Kite Witch Project" (rechts onderaan de pagina). Echt grappig! Alle onderstaande productinformatie is ook op de Vliegerop website terug te vinden >>> Kitefix Complete Repair Pack Dit pakket is het meest complete pakket en is ideaal als basis waarbij je later onderdelen kunt aanvullen. Dit pakket bevat: Glufix tube, 2 dacron rolletjes, 7 Fiberfix tapes, bladder reparatie patches, bus talkpoeder, Peel2Fix ventiel reparatie setje, Glufix spatel, 3 tie raps, kwast, schaartje, marker, plastic zakje, manual en een sticker. Alles is verpakt in een handig plastic doosje. Retailprijs €58,95. Kitefix Mini Repair Pack Dit pakket is een handig basis pakket en waarbij je later onderdelen kunt aanvullen. Dit pakket bevat: Glufix tube, 2 dacron rolletjes, 1 Fiberfix tape, bladder reparatie patches, Glufix spatel, kwast, manual en een sticker. Retailprijs €29,50. Kitefix Galefix Dit pakketje is een combinatie van 1 tube Glufix en 1 Fiberfix pakket in 7 kleuren. Met dit pakket heb je een belangrijke basis. Retailprijs €23,50. Kitefix Fiberfix Fiberfix is het verstevigingsband van glasvezel dat samen met de glufix kan worden toegepast. Dit zelfklevend glasvezel maakt de reparatie 10 keer zo sterk. Om een permanente, esthetisch verantwoorde reparatie te doen in een record tijd, hoef je alleen maar de uiteinden van een scheur tegen elkaar te plakken met Fiberfix en er een laagje Glufix overheen te smeren. Verkrijgbaar in wit of in een 7 kleuren pak (lengte 10 cm). Retailprijs €8,25 voor de witte Fiberfix en €11,75 voor het 7kleur pakket. Kitefix Bladder Repair Patches Voor een lek in je bladder heb je deze patches nodig. Extreem klevend, flexibel, geen lijm nodig en zo is het lek snel gedicht. Retailprijs €10,50. Kitefix Glufix Tube (30 gram) De lijm is speciaal geschikt voor het materiaal van kitesurfvliegers. Glufix zorgt voor permanente en duurzame reparaties. Samen met Fiberfix kan 1 tube Glufix een scheur van ongeveer 10 cm repareren. Retailprijs €14,99. Kitefix Talkpoeder Talkpoeder is essentieel om beschadiging te voorkomen bij het terugplaatsen van de bladder na een reparatie. Retailprijs €6,99. Wat heb je wanneer nodig? Type Beschadiging Benodigde Kitefix Producten Scheur in het nylon dek Glufix en Fiberfix Scheur in de leading edge of strut Glufix, Fiberfix en Dacron Lek in de bladder Bladder repair patches en talkpoeder Uitgescheurde bladder Bladder repair patches, Glufix en talkpoeder Lek in het ventiel Peel2Fix
|
|
|
12
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: wind
|
Gepost op: November 02, 2008, 15:33:38
|
Tja ,als alle variabelen constante waren ,hadden we maar 1 kite nodig en zou het erg saai worden. Lang leve the amazing planet earth! En nu ga ik fietsen,tot op t water!
|
|
|
13
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: wind
|
Gepost op: November 02, 2008, 15:24:39
|
maar hoe zit het dan met het feit, dat koudere lucht je kite doet krimpen. De lucht heeft door de hogere dichte meer energie en te gelijkertijd is relevante kite oppervlakte minder, dus zou het tog niks mogen uitmaken.
De massa lucht moleculen zijn veel zwaarder dan je kite opp.,dus,meer kinetische energie. Dankzij de aantrekkingskracht worden de meeste gasmoleculen en die het zwaarste zijn, het dichtst bij de aarde gehouden. De helft van alle moleculen binnen de dampkring vinden we ongeveer in de onderste luchtlaag van 5,5 km dik. De overige helft van de moleculen bevinden zich dus in de veel dikkere laag erboven. Hoe verder we van de aarde af bewegen, hoe minder moleculen we per m3 zullen vinden. Dat merken we zelf al als we de bergen intrekken. Als we vrij hoog zitten, weten we dat de lucht ijler (dunner) wordt. De hoeveelheid zuurstof neemt tegelijkertijd af zodat we meer moeite moeten doen om de gewenste hoeveelheid zuurstof te kunnen inademen. Lucht is het mengsel van gassen welke we vooral in de troposfeer tegenkomen, de onderste laag van de dampkring van 12-16 km dik alwaar het weer zich afspeelt en waar zich ruim 90% van onze lucht bevindt. De deeltjes die zich onderin deze laag bevinden, botsen regelmatig tegen het aardoppervlak. Gezamelijk oefenen ze een kracht uit die we per m2 kunnen berekenen. De kracht die we in Newton per m2 uitdrukken is afhankelijk van de hoeveelheid luchtmoleculen wat weer het aantal botsingen zal bepalen. Het aantal moleculen hangt weer af van de hoogte en de temperatuur. Anders gezegd: is de lucht warmer dan zullen er minder luchtmoleculen in één m3 bevinden en oefenen ze totaal minder kracht uit op een vlak van 1 m2. Dat klopt ook. Warmere lucht is lichter dan koudere lucht zodat ook de luchtdruk i.h.a. in een warmere luchtlaag lager is dan in een koudere luchtlaag. De luchtdruk wordt binnen de meteorologie in Hectopascal uitgedrukt, voorheen was de eenheid millibar of millimeter kwikdruk. Evangelista Toricelli ontwierp in 1673 de buis van Toricelli en ondekte dat de lengte van de kwikkolom in de glazen buis per dag verschilde. Deze buis was 1 meter lang en had een oppervlakte van 1 cm2. Even een voorbeeld: We gaan uit van een buis gevuld met kwik die omgekeerd in een bak met kwik staat en waarop de totale luchtkolom met haar gewicht een bepaalde kracht en dus ook een luchtdruk uitoefent. We berekenen de druk die door een kolom lucht op 1 cm kwik wordt uitgeoefend: 1 cm = 0,01 m; dichtheid kwik (Hg) = 13.600 kg/m3; zwaartekrachtversnelling = gemiddeld 9,8 kg.m/sec2.m2 kracht volume x dichtheid x zwaartekrachtversnelling Binnen de meteorologie rekenen we liever niet met Pascal, de officiële eenheid voor druk, maar met de Hectopascal (hPa) hetgeen overeenkomt met de vertrouwde millibar. Een druk van 1332,8 Pascal komt dan overeen met 13,33 hPa (afgerond). Een drukstijging van 13,33 hPa zal dus in de buis het kwik met 1 cm laten stijgen. Op deze wijze kan men ook uitrekenen dat een kubus van 1 m3 lucht met een dichtheid van 1,2 kg/m3 een kracht van 11,8 Newton op een oppervlakte van 1 m2 uitoefent. Echter neemt het aantal moleculen lucht per m3 met de hoogte af zodat dus ook de dichtheid van lucht met de hoogte afneemt en ook nog eens van de temperatuur afhangt. Gemiddeld oefent de totale luchtkolom vanaf de rand van de dampkring op ons aardoppervlak een kracht van 101.300 Newton per m2 uit, wat overeen komt met de massa van 10.336,7 kg (een flinke 10-tonner vrachtauto dus). Kortom ,gewoon lekker kiten!
|
|
|
15
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: wind
|
Gepost op: November 02, 2008, 15:01:06
|
Wat een discussie zeg ,over iets wat al eeuwen een natuurkundig feit is! Wat is lucht en wat zit er in? In de troposfeer bevindt zich lucht, een mengsel van een serie gassen waarvan de belangrijkste zijn: stikstof (78%) zuurstof (21%). Verder bevindt zich hierin een vrij klein aandeel aan edelgassen waaronder argon en krypton. Naast de door verschillende processen vrijkomende sporengassen is ook kooldioxyde (CO2) niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. CO2 is het gas dat verantwoordelijk is voor het broeikaseffect. Het belangrijkste bestanddeel voor het weer heb ik nog niet genoemd: water. Het komt voor in verschillende fasen: vloeibaar (water), vast (ijs) maar ook als gas (waterdamp). Laten we even bij de gasvorm blijven. De naam waterdamp is eigenlijk verkeerd gekozen aangezien damp per definitie een nevelvormige en zichtbare waas is. Waterdamp is een kleurloos, reukloos en onzichtbaar gas. Overal waar u vertoeft is er in meerdere of mindere mate waterdamp in de lucht aanwezig. Denkt u maar eens aan de bakjes aan de verwarming. Na geruime tijd zijn de bakjes leeg. Het water is dan verdampt en overgegaan in het onzichtbare waterdamp. De meeste waterdamp komt in de onderste 6 tot 7 km van de troposfeer voor. Gemiddeld genomen neemt alle op aarde aanwezige waterdamp voor ongeveer 0,25 % van het totale gewicht van de dampkring in. Zou alle waterdamp in water overgaan (dat noemen we condenseren) dan zou over de gehele aarde een laagje van 2 cm water komen te staan. Lucht heeft altijd een temperatuur en bevat een bepaalde hoeveelheid waterdamp die altijd aan veranderingen onderhevig zijn. In warmere lucht bewegen de luchtmoleculen sneller door elkaar en veroorzaken meer botsingen dan in een koudere luchtmassa gebeurt. De moleculen nemen in warme lucht derhalve ook meer ruimte in. Dat komt tot uiting in de soortelijke massa of dichtheid. Warmere lucht is namelijk ook lichter dan koudere lucht. Hoe warmer de lucht hoe lichter, hoe kouder de lucht hoe zwaarder de lucht. Per m3 kan men ook zeggen dat in warme lucht minder moleculen zitten. In een warmere luchtmassa zullen er ook meer waterdampmoleculen terechtkomen aangezien bij een hogere temperatuur de verdamping per tijdseenheid sneller verloopt dan bij een koudere luchtmassa. Kort samengevat en simpel vertaald: warme lucht kan meer waterdamp bevatten dan koude lucht. Relatieve vochtigheid, mengverhouding, dampdruk? Nu is het zo dat iedere luchtsoort met een bepaalde temperatuur - beter gezegd: een bepaalde temperatuur van het bestanddeel water(damp) - een maximale hoeveelheid van die waterdamp aankan. Dus hoe warmer de lucht hoe groter ook die maximale hoeveelheid zal zijn. Wordt deze maximale hoeveelheid overschreden, dan zal de lucht oververzadigd raken. Er treedt dan een verstoring in het evenwicht op: er zal dan per tijdseenheid meer condenseren dan verdampen. Hoe komen we in de meteorologie nu aan de term relatieve vochtigheid? Als we weten hoeveel waterdamp er op een bepaald moment in de lucht zit en we weten ook de temperatuur hiervan en de maximale hoeveelheid aan waterdamp die bij die temperatuur in kan, dan kunnen we een verhouding berekenen: Vermenigvuldigen we dit met 100 dan komt daar een percentage uit die we relatieve vochtigheid noemen. In de meteorologie wordt de hoeveelheid waterdamp op twee manieren aangeduid, nl. als mengverhouding en als dampdruk. De mengverhouding is de hoeveelheid grammen waterdamp per kilogram droge lucht. De dampdruk is de druk die de waterdampmoleculen uitoefenen en wordt in hPa (hectopascal) uitgedrukt en vormt een heel klein deel van de totale luchtdruk. Op beide wijzen is er dan ook sprake van een maximale hoeveelheid (maximale mengverhouding en maximale dampdruk of verzadigingsdampdruk). Voorbeeld: staat uw hygrometer op 75 % dan betekent dit dat de lucht bij de temperatuur die het dan heeft, driekwart van zijn maximale hoeveelheid waterdamp bevat. Er kan dus - voordat er verzadiging optreedt - nog ca. 25 % in. Dauwpuntstemperatuur Koelt lucht van een bepaalde temperatuur af dan betekent dat ook aan de hand van voorgaand betoog, de maximale hoeveelheid waterdamp verlaagt wordt. Immers: koude lucht kon minder waterdamp bevatten dan warme. Gaan we ervan uit dat de luchtdruk en de werkelijke hoeveelheid waterdamp constant blijft, dan zal bij afkoeling tot een temperatuur T de maximale hoeveelheid gelijk worden aan de werkelijke hoeveelheid. De lucht zal dan verzadigd raken. Die temperatuur T waarbij verzadiging optreedt, wordt de dauwpuntstemperatuur (Td) genoemd. In de internationale berichtgeving wordt de dauwpuntstemperatuur in de waarnemingen gemeld. Het verschil tussen de gewone luchttemperatuur en de dauwpuntstemperatuur is een maat voor de vochtigheid van de lucht. Hoe kleiner dit verschil is hoe vochtiger de lucht is. Het verschil wordt ook wel dauwpuntsdepressie genoemd. T.o.v. ijs is de maximale dampdruk bij dezelfde temperatuur lager dan t.o.v. water. Dat verschil is ongeveer bij -12 graden het grootst. Als je het niet begrijpt,gewoon kiten en dan zal je merken dat het s,winters veel lekkerder kite qua vliegerdruk en stabiliteit dan zomers. Pas op ,nu we het er toch over hebben,t water word naarmate het kouder word ook steeds harder,ofwel de moleculen worden trager etc etc. Hier nog wat weetjes over wind http://zeilplan.net/wedstrijden/windstrategie/windstrategie.htm
|
|
|
17
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: School artikel
|
Gepost op: Oktober 15, 2008, 13:17:56
|
Kitesurfen is niet ondekt door Rob en peter maar door de broertjes Bruno en Dominique Legaignoux eind jaren 70. In de 13e eeuw waren het al de chinezen die voortstuwings technieken gebruikten dmv kites. Sucses
|
|
|
19
|
Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Verbinding NL - Cumbuco/Guajiru
|
Gepost op: Oktober 07, 2008, 17:22:00
|
Hoi,Cumbuco sucks,1 grote klotsbende en de laguna is afgeladen,,je moet naar t noorden,ga met de bus naar jericoacoara,dat is wel een gezellig dorp zelfs als je niet dronken bent ,gebouwd op zand .Als je van wind houd en van zand,kun je daar je lol op. Met de buggy naar villa Prea ten zuiden van Jeri of naar Curiu ten noorden van Jeri (ook downwinderen,bij Jeri is beetje aflandig maar dat word al snel aanlandig. Beneden Fortaleza is de wind niet elke dag aanwezig of stabiel,bij Jeri waait t vd planeten ,elke dag de hele dag va 11h00. Ik had ook geboekt bij Flybrazil met Arkefly en terug met TAP met een 2 uur durende tussenlanding op Cabo Verde. Enjoy!
|
|
|
22
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: GoJoe 2.0
|
Gepost op: Oktober 01, 2008, 13:38:19
|
Go Joe is helemaal top! Heb de oude 1.0 en de nieuwe 2.0.Verschil is dat de 2.0 duidelijk sterker / steviger is geworden ,vooral op de naden.De oude werkt bij mij nog uitstekend maar bij sommige schijnt het dat de naden loslaten .De 1.0 is gekleurd in strepen zw/oranje of groen. De 2.0 is zwart met alleen een groene of oranje band aan de bovenkant zoals in het filmpje. Voor mij is het vooral van belang dat als ik in de zee dobber, ik snel kan zien waar mijn board is,en t werkt super Bodydraggen hoeft ook maar voor de helft omdat t board wonderbaarlijk naar je toe komt zeilen.Kortom,voor sommigen misschien voor lul varen ,voor mij..... 700 euro uitsparen voor een nieuw board. Ik zeg er wel bij dat op binnenwater het niet erg nodig is maar nog steeds erg handig.Op zee is het een verademing. Met varen heb je er totaal geen hinder van,ik krijg veel vragen van mensen die niet weten wat het is en uiteindelijk de Joe een zeer slim idee vinden. Helemaal top van OR!
|
|
|
24
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Ozone Kite in vietnam kopen
|
Gepost op: September 23, 2008, 08:26:11
|
Ben benieuwd,laat t ons weten,ik ga nl ook die kant uit in Jan.09. Jullie gaan over 3 weken ,dus je gaat voor de 2008 modellen,aangezien de 09 ens nog niet in productie zijn. De prijzen van de 08 ers moeten wel lager liggen,de 09 ens worden va Jan. de wereld in gevlogen. Sucses
|
|
|
25
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Ozone Kite in vietnam kopen
|
Gepost op: September 22, 2008, 17:15:19
|
T zal je ongeveer 200 euro schelen.Die 200 euro is voornamelijk de BTW die je (als je geluk hebt bij de douane,maar meestal wel) ontduikt. Probeerde verleden jaar een North board in Thailand te kopen en dat scheelde 150 euro met hier. Houd als richtlijn voor de ozone 13m compleet 2009 1100,- euro (NL verkoopprijs),elke maat eronder of boven 85 euro erbij of eraf,dan kun je daar makkelijk zelf uitrekenen wat je profit zal zijn.Mocht je je gear daar kopen,ff mee varen zodat ie er gebruikt uitziet,dit ivm de ratten op Schiphol. Sucses en laat t ons weten
|
|
|
|