Ervaringen zanzibar kitebag mee of huren

patrick13

Geen avatar

November 14, 2013, 20:45:22
edit2Rapporteer  
Medekiters,
januari 2014 ga ik met mijn vriendin naar zanzibar en twijfel of ik mijn complete set mee zal nemen, of alles mee behalve board (proberen in koffers te verpakken) of alles daar huren?!? iemand ervaring? kon niet veel vinden op bestaande topics.
ps. eerst doen we paar dagen safari tanzania en dan 11dagen zanzibar (hopelijk ca 9 dgn kiten;)
we hebben retourvlucht met Turkisch airlines (tussenstop instanbul) en 2x binnenlandse vlucht tanzania-zanzibar-tanzania. (waarmee we max 1 koffer pp mogen meenemen a 23kg en eventueel nog een kitebag wat men per kg berekend)
volgens mijn info; kitebag mee kost totaal ca 220,- . board huren ca 170 p/week. complete set 300-350e p/week.
hopelijk heeft iemand tips/ervaring.
Menno de Vries

Antwoord #1 November 14, 2013, 21:44:32
edit2Rapporteer  
Ik heb geen ervaring met spullen mee in het vliegtuig, maar hoe windzeker is Zanzibar in januari??
Heb ook wel eens gelezen dat het behoorlijk tegen kan vallen met de wind daar??
Als je maar een paar dagen goede wind hebt is het misschien voordeliger om te huren en loop je ook niet met je spullen te sjouwen als je op safari gaat met het risico op verlies.
Wel een mooi vooruitzicht.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 November 14, 2013, 22:18:46
edit2Rapporteer  
Yo Patrick Grin hopelijk wordt het even leuk als op Fuerteventura haha Grin

Daar een board huren zou ik doen Smiley

Als er geen wind is lijkt me Zanzibar me alsnog een geweldig eiland !
DM2008

Antwoord #3 November 14, 2013, 22:48:35
edit2Rapporteer  
Ik ben afgelopen januari op Zanzibar geweest. Je hoort verschillende verhalen over de windzekerheid, tijdens mijn vakantie vrijwel elke dag kunnen varen, als ik een 13-14m mee had gehad. Met de 11m wat minder vaak. Als je echt elke dag wil varen, moet je nog groter meenemen. Ik zaf Flysurfers en Cores elke dag ook overdag op het water, zelf voer ik eind v/d dag wanneer de wind wat meer komt opzetten.

Huren kan maar is vrij duur.
patrick13

Geen avatar

Antwoord #4 November 16, 2013, 17:58:43
edit2Rapporteer  
Hi gasten, ja ik heb ook wisselende verhalen gelezen, maar we zien het wel. sowieso niet verkeerd vertoeven toch Wink denk dat ik probeer zoveel mogelijk eigen kitespul in gewone koffer mee te nemen en daar alleen boardje huren...sowieso mijn grootste gaat dan mee (12m nemesis) en misschien nog 9m c4 (komt neer op een 8m) maar weet niet of dat nodig is?
martimor

Antwoord #5 November 16, 2013, 18:51:53
edit2Rapporteer  
ik ben in 2012 naar kenia geweest. (is om de hoek  Tongue )
ik vloog KLM en toendertijd mocht ik 2x 25kg + handbagage meenemen.
dus ik had genoeg ruimte voor twee kites, harnas en een paar bermuda`s.
board heb ik daar gehuurd, en was best prijzig. ik meen 60 dollar p/d.

voor een lokale vlucht moest ik 10 dollar extra voor een koffer van ca 20 kg betalen.
weet alleen niet of dat in tanzania net zo duur is.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.