'Bijna dood ervaring' met Waroo

bartk
Gast
Antwoord #75 Januari 29, 2007, 18:47:17
edit2Rapporteer  
@zwafra je hebt helemaal gelijk, bij kiten kan altijd iets oneverwachts gebeuren met je materiaal , toch zijn kitelijnen veel sterker dan de bridle lijnen en denk ik dat de kwaliteit van de bridle echt een probleem is, itt je kitelijnen die niet of nauwelijks breken.

Heb het zeer zelden gezien en zelf meegemaakt .
~Dirk~

Antwoord #76 Januari 29, 2007, 19:11:41
edit2Rapporteer  

Een klimtouw breekt ook niet na 1 seizoen gebruik en is geen staaldraad. Of kom je dan ook met het commentaar: alles kan kapot moeten we het anders maar van staaldraad maken. Ik wil maar zeggen binnen zekere grenzen kun je iets behoorlijk hufter en ongevallenproof maken.

op het moment is het heel verstandig om regelmatig je bridle lijnen te vervangen ( het stuk waar katrollen overheen gaan) Ik heb er 3 gebroken na 60/ 70 keer gebruik, dus ik zou ze om de 20/30 keer gebruik vervangen. In ider rgeval bij mijhn kleine bow die ik opzet als het knetter hard waait.

Nou, na een goede voorklimmers val is een klimtouw ook niet meer te gebruiken, zelfs al is hij hagel nieuw. En een fikse hoek belasting is ook funest.

Maar je zou toch denken dat er een betere oplossing voor dit probleem moet zijn, alleen is dit nog niet bedacht. Maar ik ben er zeker van dat het er komt. Misschien is iets met een keflar kern de oplossing tegen het breken maar ook dan zal je zodra de mantel is beschadigd dit stukje lijn moeten vervangen.
Ik kan me iig niet voorstellen dat ze hier lichtzinnig mee om zullen gaan en dit niet zullen verbeteren. Tot die tijd beter een keertje extra vervangen dan meemaken dat ze breken in 35 knp wind
terrorwally
Gast
Antwoord #77 Januari 29, 2007, 19:17:09
edit2Rapporteer  
dit is wel handig om te doen:

http://www.kiteboardingweblog.com/wp-content/uploads/2007/01/pulley_safety.jpg

als je katrolletje kapot gaat, dan zit hij nog gelukkig vast
Flywoods

Antwoord #78 Januari 29, 2007, 19:18:16
edit2Rapporteer  
Als iets onverwacht snel kapot gaat moet je het gewoon sterker maken. Slijtage speelt blijkbaar maar een betrekkelijke rol als er niets aan de lijn te zien is. Gewoon vervangen door een mm dikkere lijn. Heb je meteen ook een goede reden om de katrollen te vervangen door iets grotere en betere. Kost allemaal bijna niks en de prestaties van de kite hebben van een mm dikkere bridels echt niet te lijden. Ik snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt.
Flywoods

Antwoord #79 Januari 29, 2007, 19:20:59
edit2Rapporteer  
O en het deel dat door de katrol gaat ook nog even met zo'n slangetje slijtvaster maken (op den duur speelt dit natuurlijk wel een rol) en je hebt volgens mij nergens meer last van. Je voorkomt er heel wat ellende zo niet een serieus ongeluk mee. Lijnen zijn heilig, geen risico's ermee nemen.
McBridges

Antwoord #80 Januari 29, 2007, 19:41:19
edit2Rapporteer  
Mooi dat het uiteindelijk goed is afgelopen en  goed dat je het hier geplaatst hebt want het heeft mij er weer op getrickerd om toch maar weer een nieuw kitemesje te halen.

Het plaatsen van luchtslang verdeelt mijn inziens wel de kracht(en) die op de lijn komen te staan, evenzo met krimpkousen die ikzelf om de bridles heb.

Op; http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19478.25 staan ook de Harken katrolletjes benoemd wat perfect zou werken.
Heb toentertijd met Harken gebeld en een mooi boek opgestuurd gekregen van wat er allemaal te koop is op lijnen en katrollen gebied.
Het zou niet zo moeten zijn dat jezelf die aanpassingen moet maken maar de importeurs.
Het verschil van 8 eurie voor een katrolletje is bij één kite niks (voor jezelf), alleen op duizenden van een importeur is dit wel een gigantisch bedrag, met de lijnen hetzelfde verhaal.
Het prijsverschil qua aanschaf moet toch ergens vandaan komen.
Dat dit niet ten koste van de veiligheid moet gaan lijkt me terecht maar waar ligt die grens??

McBridges
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #81 Januari 29, 2007, 19:51:40
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde 'waar precies' in  Lelystad. Bovenwater of ijselmeer???
KiteDemon

Antwoord #82 Januari 29, 2007, 19:53:30
edit2Rapporteer  
slingshot verkoopt kites omdat ze en goede naam hebben en inversteren in kwaliteitspullen best is gewoon low budget en dat werpt zo geen vruchten af

.....dus SS heeft een bombproof bridle????? Yeah right!! Dacht het niet!!
Zolang die katrollen in de bridle zitten, slijt het.
Die slijtage is een kwestie van gebruik en tijd. Eens gaan ze door.

Dat dit soort berichtgevingen met Best boven water komt heeft alleen maar te maken met de populariteit van de Waroo en het aantal dat hier rond vliegt. De TD is ook volgehangen met katrollen en zullen vroeg of laat echt wel breken. Alleen varen er stukken minder TD´s rond.

Gewoon weer zinloos bashen met een lul-argument die niks met een merk te maken heeft.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #83 Januari 29, 2007, 20:33:36
edit2Rapporteer  
Harken blokken/katrollen is zo'n beetje de top van de top. Vroeger had ik die ook op mijn catamaran. Erg duur, maar top kwaliteit. o.a. Watersport scheveningen voert een zeer breedt assortiment van Harken, en heeft veel op voorraad.

Maar de prijzen zijn hoog, en is het wel nodig vraag ik me af? Idd. vind ik dit meer iets wat de fabrikant moet oplossen.

North heeft dit probleem al jaren bijvoorbeeld met de depowerlijn, en hebben ze ook nooit echt goed opgelost. Zelfs mijn nieuwe 2007 begint alweer te pluizen.  ThumpDown
Mark Waroo

Antwoord #84 Januari 29, 2007, 21:11:46
edit2Rapporteer  
Citaat

Dat dit soort berichtgevingen met Best boven water komt heeft alleen maar te maken met de populariteit van de Waroo en het aantal dat hier rond vliegt. De TD is ook volgehangen met katrollen en zullen vroeg of laat echt wel breken. Alleen varen er stukken minder TD´s rond.

Gewoon weer zinloos bashen met een lul-argument die niks met een merk te maken heeft.

Helemaal mee eens!!
Idefixe

Antwoord #85 Januari 29, 2007, 21:19:49
edit2Rapporteer  
Waar blijft die reactie van de firma Best? Of hebben ze alleen maar interesse in verkopen en mag je na aankoop gewoon letterlijk doodvallen................
Jolien.

Antwoord #86 Januari 29, 2007, 21:43:46
edit2Rapporteer  
hoezo worden zulke dingen alleen gemeld als het van Best is. het kan net zo goed met een andermerk gebeuren.. echt wordt er schijtziek van
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #87 Januari 29, 2007, 21:51:05
edit2Rapporteer  
Gelukkig is er niks gebeurt met je!
Wat ik alleen niet snap is dat ik nog van geen een ander merk wat heb gelezen dat er een bridle is gebroken. Maar ik denk dat de best waroo 2006 nog wel misschien wat minder kwaliteit had als de grote merken. Maar ik denk als je de waroo 2007 met een boxer SLE, Crossbow 2 en link ofzo gaat vergelijken dat de materialen toch gewoon erg veel op elkaar lijken.
Idefixe

Antwoord #88 Januari 29, 2007, 21:57:53
edit2Rapporteer  
hoezo worden zulke dingen alleen gemeld als het van Best is. het kan net zo goed met een andermerk gebeuren.. echt wordt er schijtziek van
dat heeft natuurlijk ook een beetje ( misschien wel alles) te maken met de manier waarop Best zich de afgelopen jaren op marketinggebied heeft gepresenteerd. De zogenaamde "hetze" tegen Best komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. Best staat bij de reclametoestanden altijd voor in de rij om hun eigen produkten met die van anderen te vergelijken ( en daarbij de producten van anderen letterlijk af te kraken) . Zo werden er kortingen gegeven als je als consument het merk Best op het internet propagandeerde. Gevolg: allerlei onzinnige lulverhalen over hoe goed best wel niet is.Je geeft dan als fabrikant zelf het heft uit handen.Dat schiet dan bij veel mensen al snel verkeerd en daarom kun je dan ook deze reacties verwachten. Juist door deze agressieve, amerikaanse marketingstrategie roep je gewoon dit soort reacties op. Beetje gevalletje van "wie kaatst kan de bal verwachten" ...................
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #89 Januari 29, 2007, 22:03:16
edit2Rapporteer  
dit is dus niet zo.
kitedemon melde voor (ik meen)2 weken terug ook al dat het met zijn 2007 boxer is gebeurt!
en als je er zo ziek van word vaar je lekker door met je waroo tot dat i van jou ook knapt en je ergens op de wal komt!
lijkt me nou juist ook iets om van te leren.
dus doe er je voordeel mee.
terrorwally
Gast
Antwoord #90 Januari 29, 2007, 22:10:03
edit2Rapporteer  
ach ik heb ook een best, al 10 keer gebruikt. Als blijkt dat mijn kite niet langer dan 2 jaar meegaat. Dan hebben ze een probleem, aangezien ik een paar grote websites beheer.

Dan ga ik even lekker internet acties houden
Lex

Antwoord #91 Januari 29, 2007, 22:11:08
edit2Rapporteer  
ach ik heb ook een best, al 10 keer gebruikt. Als blijkt dat mijn kite niet langer dan 2 jaar meegaat. Dan hebben ze een probleem, aangezien ik een paar grote websites beheer.

stoer man!  loser
terrorwally
Gast
Antwoord #92 Januari 29, 2007, 22:13:05
edit2Rapporteer  

stoer man!  loser

ja gangster he.

Naja ik ben iemand die echt super netjes is met zijn kites. Als die van mij kapot gaat, dan is er duidelijk iets mis.
kovdj

Antwoord #93 Januari 29, 2007, 22:33:37
edit2Rapporteer  
Ben het met het genuanceerde antwoord van Kitedemon en Zwafra eens: het probleem is niet merk of C-bow kite gebonden. Goede controle en tijdige vervanging is belangrijk, maar kan ook een ervaring als beschreven niet 100% voorkomen.

De lijn die loskomt van de vlieger na de bridlebreuk zorgt ervoor dat je verstrikt kan raken. Deze lijn ligt immers los in het water en je wordt door de trekkracht van de vlieger hier over heen gesleept. Tijdens een kiteloop brak mijn bridle (extra kracht op lijnen). Ik heb snel uitgehaakt en geprobeerd vrij te blijven van de losse lijn. Heb op dezelfde wijze achter een C-kite gehangen waarvan een stuurlijn brak....

Gelukkig is het goed afgelopen ook in dit nieuw beschreven geval. Goed om elkaar op de hoogte te houden, daar kan ieder zijn voordeel mee doen op het moment dat het jou overkomt.

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #94 Januari 29, 2007, 22:34:41
edit2Rapporteer  
Wat ik er nog wel bij wil vermelden dat het ook mijn takoon 4 lijns C-kite is gebeurt, er brak toen een pigtaal van mijn powerlijnen en daardoor kon ik hem wel veilig naar de grond sturen.
terrorwally
Gast
Antwoord #95 Januari 29, 2007, 22:48:34
edit2Rapporteer  
dat gelul dat andere kites duurder zijn omdat ze betere materialen gebruiken is onzin, iedereen weet wat de winstmarges zijn op een kite, gewoon belachelijk.

voor 200 a 300  euro maak je een top kite, moet je zien wat voor winst al die bedrijven maken. Dat vind ik een ergere zaak dan de kwaliteit van een kite.
Harm

Antwoord #96 Januari 29, 2007, 23:06:59
edit2Rapporteer  
Vandaag contact gehad met een onafhankelijke touw frima. Het probleem is niet zo zeer het katroletje. in de lijnen van de bridel van de waroo en alle andere SLE`s (de lijn is bij 95% van de merken het zelfde) zit een dyneema kern. Deze kern kan totaal niet tegen UV licht. Door het velegebruik slijt de coting en kan er UV bij de kern en daardoor klapt de lijn in een keer zonder dat je er wat aan ziet aan de buitenkant.

Dit probleem heb je dus niet bij touw wat geen kern heeft. (zoals de waroo 2007 cabrinha CB2) Dit probleem heb je dus wel bij de TB,Boxer SLE enz.

Ik zal vanavond een wat foto`s posten om het duielijker te maken.

michiel v geel

Antwoord #97 Januari 29, 2007, 23:08:22
edit2Rapporteer  
dat gelul dat andere kites duurder zijn omdat ze betere materialen gebruiken is onzin, iedereen weet wat de winstmarges zijn op een kite, gewoon belachelijk.

voor 200 a 300 euro maak je een top kite, moet je zien wat voor winst al die bedrijven maken. Dat vind ik een ergere zaak dan de kwaliteit van een kite.

het is niet zo simpel door 1200-300= 800e winst denk eens aan r&d kosten
martijn_e

Antwoord #98 Januari 29, 2007, 23:09:14
edit2Rapporteer  
tadaaa
VincentC

Antwoord #99 Januari 29, 2007, 23:14:52
edit2Rapporteer  
Waar blijft die reactie van de firma Best? Of hebben ze alleen maar interesse in verkopen en mag je na aankoop gewoon letterlijk doodvallen................

Heb een reactie gehad van Richard van bestkiteboarding.com dat hij dit niet vindt kunnen en met Willem van Boardsports gaat zoeken naar een oplossing.

Verder is het gewoon zo dat er van een Waroo 10x zoveel is verkocht als van bijv. een Crossbow, en dat het daarom ook niet gek is dat er meer klachten worden gemeld.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.