Laat berichten zien
|
Pagina's: [1]
|
1
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: trimmen kite vind ik lastig : boxer SLE
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 18:56:49
|
Hey idefix:
je hebt nu mijn zwakke plek, ik snap de theorie over lijnen stuurstrakker zetten en de powerlijnen laten vieren bij minder wind, maar toen ik dat deed vanmiddag, viel de kite inderdaad uit de lucht.....
dus eigenlijk moet ik dan precies het tegenovergestelde proberen bij weinig wind: stuurlijnen wat langer maken en powerlijnen aantrekken om te zorgen dat het geen windzak wordt?
of ben ik nu onzin aan het praten
|
|
|
3
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: trimmen kite vind ik lastig : boxer SLE
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 18:43:38
|
allebei heel erg bedankt !!! geweldige uitleg en daar kan ik wat mee..... en inderdaad, het lange armen effect heb ik vaak. Die bar hangt ver ban mij af......
ik kies tot nu toe altijd maar overal de middelste knoop, maar ik snap het idee nu.
Ik ga weer lekker oefenen.....
Thanks mannen mark
|
|
|
6
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: ik zink vaak als ik uit het water ben...
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 18:29:32
|
ik weeg het schappelijke gewicht van 70 kg, ben 175 en mijn board is 138. Het is een North Dragon.
Het eerst even downwind varen doe ik, ik kom ook aardig weg en kan daarna wat meer kanten. Als vond ik dat vandaag met westen wind wel lastig (ik ben snel ana de kust).
Wellicht is het gewoon discipline hoor, gewoon kite hoger houden en wat meer in de windwindow, maar het gebeurt steeds weer..... vandaar de vraag...
mark
|
|
|
7
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: trimmen kite vind ik lastig : boxer SLE
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 18:26:26
|
Help me even met de termen: je roept als ik meer power wil ik de stuurlijnen (de gekleurde toch?) strakker moet hebben (ik kan dat doen door aan de kite een andere knoop te kiezen (dichter bij de kite knopen toch?) en ik kan bij de bar een andere knoop kiezen). Mijn powerlijnen minder strak, zijn dat de 2 grijze middenlijnen? Dat kan ik dan regelen met de power-strapes?
Je roept ook dat als ik minder power wil, ik dan de powerlijnen langer moet maken, dat is dan toch hetzelfde als 'minder strak'zoals hierboven??
TNX
|
|
|
8
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / ik zink vaak als ik uit het water ben...
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 18:06:01
|
Hi all,
Vraagje..... Ik ben helemaal verslaafd en sta het liefst elke dag op het water, maar ik raak wat gefrustreerd. Ik heb namelijk de neiging om te 'zinken'.....
Met voldoende wind (vanaf 20 knopen) heb ik er geen last van uiteraard, maar alles daaronder vindt het zinken plaats even na mijn start.
Ik kom prima weg, kite een stukje en dan val ik vaak stil.... Ik zie dan wel dat mijn kite vlak boven het water staat (en daarmee dus randje wind-window). Ik laat hem blijkbaar veel te ver zakken. Volledig stilgevallen zink ik weer met mijn board. Vandaag zag ik best wel wat jongens lekker kiten (ondanks de flauwe wind), maar ik kwam niet ver als ik uit het water was.... pakte geen wind.
Wat doe ik toch fout.....
Thanks voor alle opbouwende kritiek...;-)) Mark
|
|
|
9
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / trimmen kite vind ik lastig : boxer SLE
|
Gepost op: Juni 20, 2009, 17:59:23
|
Hi all,
Wellicht beetje stomme vraag, maar ik blijf wat onduidelijkheid houden over het trimmen van mijn kite.
Vandaag weer geweest en met 12 knopen wilde ik alles wat 'strakker' zetten, maar volgens mij heb ik het precies de verkeerde kant opgedaan, hij viel bijna zo uit de lucht.
Ben weer in het boekje gedoken, maar staat niet veel in en beetje op internet gesurfd. Maar komt er niet helemaal uit.
Daarom de vraag: welke knoopjes kies ik nu voor welke afstelling (veel wind, weinig wind). Ik heb een boxer SLE en die heeft aan de kite kant (buitenste lijnen) 3 knopen (bovenste voor 1:1 configuratie staat op de kite) en aan de bar-kant (binnenste lijnen) heb ik ook 3 knopen (even los van de trim-strape). Ik rijd 2:1 configuratie.
Wie kan mij een beetje uitleggen wat ik nou waar moet doen met welke wind?
Thanks all !!
Mark
|
|
|
|