Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2 3 ... 7
|
5
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Onweer, zo moet het dus niet!
|
Gepost op: Juli 03, 2017, 14:16:46
|
En begrijpend lezen i.c.m. een zeker gevoel voor humor. --> <-- Voor mij droop het sarcasme wel tussen de regels uit Een misinterpretatie levert aan de andere kant wel weer een schat aan leuke weetjes op.. en zorgt een gebrek aan gezond verstand voor mooie beelden met verhoogde spanning. (<welke smiley is er voor de duiding van een matige woordgrap?)
|
|
|
7
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Review: Flysurfer Sonic 2!
|
Gepost op: Mei 22, 2017, 17:50:19
|
Hoe kleiner hoe meer risico:
- Elke kite (tube of foil) zo snel mogelijk opruimen (als je de levensduur zo lang mogelijk wil houden) om UV schade te voorkomen.
>>Als je toch een 2e helft wil doen na een biertje en je hebt schijt aan de zon en geen zin om op te ruimen: - Het klapperen an sich is niet het grootste probleem, vooral dat de bridle zichzelf in de knoop slaat is flink vervelend.
- Kleinere maten foilkites kun je het beste direct na het landen zekeren en via de deflateflap leeg laten lopen, dan klapperen ze al een stuk minder
- Als je klapperen en schuiven wil voorkomen kun je ook na het zekeren van de upwindtip de trailing edge (al lopend van upwind tip naar downwindtip) steeds iets de wind in trekken en zekeren met een klein handje zand, als je dit om de 30 cm tot max 2/3e van de kite doet zal de kite ook veel minder klapperen.
- Wat je ook kunt doen is de kite dubbelvouwen met bridles ertussen, tips facing downwind, deflateflap open en gewicht/tas/zand op de "vouwhelft".
NOOIT de upwindtip EN de downwindtip beiden met een grote hoop zand zekeren, dan gaat de kite sowieso binnen 10 minuten zelf een stukje vliegen.
|
|
|
8
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Hoe lang gaat een Flysurfer mee?
|
Gepost op: Mei 22, 2017, 17:37:17
|
@Ica84: Bedankt voor het doorverwijzen, Cool! Wij hebben het beste voor met klanten die graag alles uit hun Speed halen, daarom hebben we ons ook als repair o.a. gespecialiseerd in Flysurfer (en andere foil)-reparaties en de mixertest/trimmen/spareparts. Juist flysurfers met hun mixertest en goed verkrijgbare spareparts zijn ook door klanten zelf heel goed heel lang in topstaat te houden, hoe je dat doet leggen we desgewenst ook graag aan klanten uit zodat je ons niet altijd nodig hebt om je kite te trimmen of slijtage te herkennen/ onderdelen te vervangen. Een complete bridle vervangen is gelukkig maar zeer zelden nodig, en eigenlijk alleen als de bridle door een grof trauma (buitenboordmotor bijv.. ) aan stukken gevaren is. Doek coaten moet je goed afwegen omdat een nieuwe coating je kite ietsje zwaarder maakt dan hij ooit was, dus winst porositeit maar verlies door vleugelgewicht. Bel of kom gewoon even langs voor een eerlijke, bullshitloze mening.
|
|
|
10
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Review: Flysurfer Sonic 2!
|
Gepost op: Mei 12, 2017, 12:56:00
|
We zijn inderdaad erg lovend, dat heeft er mee te maken dat we ook echt heel erg enthousiast zijn over dit product, zo simpel en eerlijk is het.
Ook schrijven we deze review met in ons achterhoofd dat de lezer weet waar hij het product voor koopt. Dat de Sonic2 geen beginnerskite is, waardeloos golfrijdt, niet echt lekker te megaloopen is en niet geschikt is voor uithaken vermelden we daarom niet.
Betekend niet dat we in onze reviews geen kritiek geven of niet kritisch zijn, maar wel is het zo dat je over het algemeen reviews zult zien van producten waar wij erg enthousiast over zijn. Het is namelijk niet echt lonend om bijv. reviews te gaan schrijven over producten die we liever niet verkopen.
Je moet je namelijk voorstellen dat het schrijven en online zetten van zo'n review zo'n 24 werkuren kost.
|
|
|
11
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Review: Flysurfer Sonic 2!
|
Gepost op: Mei 12, 2017, 12:19:39
|
Graag neem ik het podium even om te reageren: Tuurlijk is het commercieel: wij verdienen ons geld met de verkoop van kites, de tijd die wij in reviews steken is betaald en daarom nemen we het serieus, we hebben namelijk ook meer te verliezen dan alleen eer en geweten als het niet waar is. Een reactie als die van Marc voelt erg defensief, de reden waarom ontgaat me echter. Omdat jij een andere ervaring hebt ontkracht dat onze ervaring? Wij gaan met elke klant bij aankoop naar het strand, doen meerdere testdagen per jaar, begeleiden mensen actief met Flysurfers tijdens bijv. onze snowkitetrip en zien dus goed waar beginners in allerlei omstandigheden tegenaan lopen. Ook heb ik een aantal meerdaagse snowkite winterkampeer-expedities gedaan met Sonic2 met deelnemers die nog geen ervaring hadden met de kite, dat had ik met bijv. de Sonic FR (1) niet aangedurfd. Voorvullen zorgt voor een soepelere start, als je daarvan af wil wijken: ga je goddelijke gang, maar wij gaan het niet als uitgangspunt adviseren. Qua prijs, 11 meters: Sonic2 2448 Ace 2698 Diablo 3038 R1 3155 Dat het een boel geld is waar je goed geïnformeerd een keuze in wil maken.. dat snappen wij helemaal
|
|
|
13
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Fuel 11m 2005 main bladder
|
Gepost op: Februari 06, 2016, 16:32:35
|
Hey! Als je de originele meeneemt kunnen wij hem zo voor je dupliceren. ( www.kitecare.nl) Doordeweeks kan dat (in overleg) zelfs terwijl je wacht. Reken wel op iets meer dan € 70,-, meer richting de € 100,- maar het zou ook zomaar kunnen dat we je originele bladder een stuk goedkoper gewoon kunnen repareren.
|
|
|
20
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Naden Leading Edge
|
Gepost op: Augustus 22, 2015, 12:36:26
|
Theorie vs praktijk:
Als reparateur kunnen wij stellen dat het vrijwel nooit voorkomt dat de platte naden die LE-delen verbinden ter reparatie worden gebracht. Ze kunnen slijten, maar dat geldt voor elke draad. Wel scheurt het soms naast de naad, de naad is dan nog heel, is deze dan inferieur?
Vooral als je vergelijkt met andere type's schades die je aan de LE zou kunnen hebben: Lekkage's, blow-outs en scheuren in LE of doorgescheurd vanaf het doek tot de LE (waardoor deze open moet)
De sluitnaad met extra biesband die Cabrinha en Switch o.a. gebruiken zorgt wel voor 2x zoveel tornwerk. Dat merk je dus ook in de prijs van je reparatie. En dat is dus in vrijwel alle andere gevallen die niets te maken hebben met deze naad.
Theorie: de sluitnaad is vast sterker, maar gaat zelden stuk. (met of zonder biesband) Praktijk: in alle andere schadegevallen (vrijwel allemaal dus) is zo'n biesband werkverschaffing en daardoor 2x duurder (2x tornen, 2x dichtstikken)
disclaimer: ik zeg dus niets over het verschil in kwaliteit in naden...die zal er ongetwijfeld zijn. Enkel dat het in de praktijk blijkbaar ontzettend weinig zegt over duurzaamheid of kwaliteit. Dit is op basis van zo'n 2000 reparaties die wij per jaar uitvoeren.
|
|
|
21
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Chrono v2
|
Gepost op: Augustus 22, 2015, 11:28:57
|
Wow! Een HP foil die een surrealistische beroerte springt hebben we gelijk besteld voor de test! Binnenkort dus bij Versus te testen en uiteraard een review! (en misschien wel een vergelijk met de Sonic!)
|
|
|
23
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: F-one 2016
|
Gepost op: Augustus 18, 2015, 09:44:47
|
Mooie video's maken mag niet, dat is slecht en maakt de spullen duur. We wil graag goedkope spullen, zonder graphics en compleet anoniem gepresenteerd. Daarom bekijkt niemand de gratis gedeelde filmpjes van F-one en andere merken. Niet duur, lekker zuur.
|
|
|
24
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Review Flysurfer Sonic FR
|
Gepost op: Augustus 12, 2015, 17:45:32
|
Hey mvbtje,
Het inklappen van de tips komt door stuurfoutjes icm met het kritische profiel.
Technisch gezien is het een frontstall, dit gebeurd sneller, maar vooral veel heftiger naarmate de windsnelheid die langs het profiel gaat hoger wordt. Bij kleinere maten dus.
Ook omdat de tijd die je hebt bij een tragere 18 om je stuurfoutje of timing te herstellen voordat het fout gaat veel langer is dan bij een 9.
|
|
|
|