Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Als ik het goed begrijp zit er dus 1 stuurlijn over 1 of 2 powerlijnen? Dit zal je enkel oplossen door de kite te landen en de lijn los te halen inderdaad.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Aan beide kanten zat de stuurlijn over de powerlijn gedraaid. Maar ik was er al bang voor dat er niets anders aan te doen was dan terug naar de kant zien te komen en de kite opnieuw uit te lopen. Het vervelende was dat de kite dus ook niet te starten was. Als er wind onder kwam ging hij op z'n kop de lucht in.
|
|
|
Reflex
|
Tja of je moet hetzelfde truukje nogmaals doen maar dan andersom Maargoed dat is geen serieus advies
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat je ook je hele bar weer tussen je lijnen door kunt halen (bovenlangs/onderlangs).
Maar ook daarvoor moet je naar het strand en je kite naar beneden.
|
|
|
Reflex
|
Hoe doe je dat dan? Even unhooked je bar door je lijnen halen? Nou leg dan je kite maar gelijk neer Je kan wel een achter (of voorwaartse geen idee) salto doen
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
lezen Reflex ;-)
"Maar ook daarvoor moet je naar het strand en je kite naar beneden."
|
|
|
marving60
Logs: 0 | 5 uur
|
Ben qua wetsuits nog beginner. Dus eventjes een wetsuit vraagje. Tot hoe koud kun je met een steamer 5/3 Bijv: mystic crossfire doorvaren? Ik heb nu een 2003 prolimit fusion shortarm. en geen idee hoe dik die is. maar het word al wat koud aan de armen Ik wil nog niet voor een drysuit gaan kijken vanwege de prijs en omdat ik de winter niet percee hoef door te varen. Greetz
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Hoi marving
Ik kan je daarover vertellen dat dat heel persoonlijk is. Soms ben ik aan het varen in mijn 5/4 terwijl ik andere gasten in shortys zie varen en ook andersom.
Het is dus een beetje de vraag 'hoe dik jouw huid is'. Ofwel: heb je het snel koud?
Met een 5/4 heb ik weleens gevaren met sneeuw op het strand (en een zonnetje gelukkig), graadje of 4 buiten en het water 7 ofzo. Dat is te doen, maar ik was na een uurtje of 2 echt helemaal, fysiek en mentaal, gesloopt.
Als ik jou was zou ik lekker een 5/4 of eventueel 5/3 kopen en er gewoon achter komen wanneer het voor jou nog wel of niet te doen is.
succes!
|
|
|
Bash
Geen avatar
|
Ik heb een vraagje van beginneling die bijna materiaal gaat kopen,
ik ga bijna een aanbieding kopen: de Jekyll met Airush Switch board erbij. Nou heb ik op internet gelezen dat de quick release van de Jekyll veranderd moest worden. Dit heb ik gevraagd aan de verkopen en hij levert het erbij. Moet het er zelf op zetten, ik dit moeilijk? Verder weet ik niet goed welk maat board ik moet nemen, 1.32 of 1.38? Zelf weeg ik 70kg en ben 1m71. Ik hor graag wat jullie ervan vinden
groetjes
|
|
|
KappuhH
|
ik ga bijna een aanbieding kopen: de Jekyll met Airush Switch board erbij. Nou heb ik op internet gelezen dat de quick release van de Jekyll veranderd moest worden. Dit heb ik gevraagd aan de verkopen en hij levert het erbij. Moet het er zelf op zetten, ik dit moeilijk? Verder weet ik niet goed welk maat board ik moet nemen, 1.32 of 1.38? Zelf weeg ik 70kg en ben 1m71. Ik hor graag wat jullie ervan vinden
groetjes
Het is een makkelijk klusje. Eventueel kun je de shop vragen of ze je er bij kunnen helpen. Qua board zou ik 132 nemen.
|
|
|
|
Morres
|
groetjes
http://vimeo.com/6312012
daar staat het precies op video Edit: alleen de vimeo link is genoeg hoor morres, het forum embed hem dan vanzelf Dus alleen http://vimeo.comxx/6312012 (zonder xx)
|
|
|
Marko
|
board moet je 132 nemen als het kan 130. en 40 breed.
|
|
|
Morres
|
130*40vision pro, uber oard in de chop, als ie dat leveren kan(en niet teveel kost)
|
|
|
Bash
Geen avatar
|
bedankt voor de info en filmpje! Verder nog een ander vraagje: kan je ook een windsurf trapeze gebruiken bij kitesurfen?
|
|
|
KappuhH
|
bedankt voor de info en filmpje! Verder nog een ander vraagje: kan je ook een windsurf trapeze gebruiken bij kitesurfen?
Kan misschien wel maar kitetrapezes zijn 100x beter voor je rug!
|
|
|
|
Reflex
|
En tevens zijn windsuftrapezes niet gemaakt op dezelfde krachten als de kitesurftrapezes.Grote kans dus dat hij afscheurt.
|
|
|
Morres
|
mwah dat zal wel meevallen, stevigheid, maar de krachten zijn idd in een andere richting ook.
|
|
|
Amy
Geen avatar
|
Hoi allemaal, Evan, hartstikke bedankt voor je handige tabel Ik ben nieuw hier, en een echte ultra-beginner. Mijn vraag is dus vast al duizend keer gesteld, maar ik weet niet zo goed waar ik anders informatie vandaan moet halen. Sorry alvast, maarja... ik ben op dit gebied zacht gezegd de al-onwetende. Hier komt ie weer, de beruchte: welke kite is voor mij het meest geschikt? Ik ben 1.70 en weeg ongeveer 60 kilo. Ik heb al ongeveer uitgepuzzeld wat voor soort en hoe groot, maar ik moet erbij vermelden dat ik op Texel woon, het aller-allerwinderigste plekje van het land. Maar gelukkig is de wind bijna nooit aflandig (we hebben een west- en een oostkust ) Betekend dat dat ik beter een kleine kite kan nemen, of dat ik gewoon moet wachten tot de wind eindelijk eens wat minder sterk is? Ik heb leren kiten van vrienden in Tarifa dus ik ben wat betreft wind wel wat gewend, maar ik wil liever niet mezelf of andere in de problemen helpen. In tarifa heb ik met een 7m2 heel leuk gevaren, maar het waaide daar ook nogal hard. Wat vinden jullie? Groetjes, Amy
|
|
|
KappuhH
|
Gewoon twee kites nemen Amy, zodat je altijd kunt varen.
|
|
|
Morres
|
9meter bow met goede low-end of anders 10-8 of ~10-~7(dus rond de 10 en rond de 7) Ben zelf 62kg en woon ook op erg winderige plek(harlingen) en ik vaarde toen ik 1 kite had een 10mtr, tegenwoordig vaar ik 10-8 maar heb ook 12 8 gevaren, maar die kite's van tegenwoordig hebben zo'n goede low-end dat je beter 10 kan nemen
|
|
|
Geronimo79
|
Geloof dat ze dat gedeelte a l aardig uitgepuzzeld had.
Denk welke kites een beetje aan je budget en persoonlijke voorkeur liggen.
Best Waroo, 07/08/09/2010 zit je altijd goed zijn ontzettend fijne kites. errug vriendelijk. Best Kahoona. 3E Dejavu zou een optie zijn, vooral niet al te duur.
wil je wat meer geld uitgeven in vergelijk,
f-one bandit dos, north evo 2, Advanced Kaiman is volgens mij ook een leuke optie. SS rev, Zeeko Notus (schijnt errrrrrug goed te zijn voor een delta) Met al deze kites zit je prima.
kwa maten ik zou et niet echt weten.. ik heb et zelf niet op 1 kite quivers want dan staan je hoe dan ook ergens langs de kant..
|
|
|
|