Tino
|
Gewoon een goed pak van Neil pryde bijvoorbeeld. Een pak gaat ca drie jaar mee. En koop idd niet een stoffen pak want ze kunnen wel vertellen dat het met de nieuwe niets uitmaakt maar zolang het vocht vasthoudt en de wind er langs gaat zal je altijd meer afkoelen.
|
|
|
|
Ik heb ook een pak van Neil Pryde en die is ook gescheurt langs de stiksels op mijn knie en op mijn knie dus....
|
|
|
larssmits
Gast
|
mijn pak gaat nu ook bij de naden wat open, en heb hem pas dit seizoen... deze week ga ik terug naar de shop, kijken wat die er van zeggen (geen prolimit)
|
|
|
|
lodewijk
Gast
|
Je moet gewoon die nieuwe Neil Pryde kopen, omdat die verstevigde stukken heeft. Ik heb hem zelf ook en er is nog niks mee aan de hand.
|
|
|
DaRipper
|
Ik heb ook zo'n NeilPryde 5000 series, uitstekende kwaliteit en na een jaar nog geen een beschadiging......
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Ik heb een prolimit global series, 5/3, was 200 euro, zit top en is nog helemaal heel, geen geschadigingen ofzo!!
(Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik hem niet super vaak heb gebruikt)
|
|
|
lars
|
Ik heb nu een pak van Sola 5/4 en ben dik tevreden! Dubbel gestikt en aan de binnenkant nog eens geplakt. Zit ook erg veel rek op het pak.
Heb ook dure pakken gehad van Pro-Limit maar die scheuren op de naden....
|
|
|
plaaggeest
|
Verschil tussen beide is dat pro-limit meestal alles iets minder heeft uitgewerkt! zoals naden, rits, uiteinden van de mouwen. neilpryde daarintegen werkt alles iets precieser uit. ritsluiting is beter neopreen is rekbaarder (eclips2) dan dat van pro-limit. Verstelbaar klitteband aan uiteinde om te voorkomen dat er water in komt etc. prolimit is daardoor ook goedkoper. Ikzelf heb de neilpryde 2000 serie bevalt goed! geen scheurtjes etc.. En neopreen is vrij gevoelig voor schade je hoeft maar een keer ergens achter te blijven haken en er zit een scheurtje in! maar pro-limit is of zich niks verkeerd mee de globole edition is perfect! en scheelt ook als je er zelf een beetje goed mee omgaat..
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
Pro limit. staat dat niet bekend als Pro LIJMit? Balen van je pak. ik zou naar een kitesurf winkel gaan en daar om advies vragen. bij mij legde ze goed het verschil uit in kwaliteit.
|
|
|
ian__
Gast
|
Ik heb een o'neill pak, daarvan zijn de naden gestikt en 'gelast'. Het neopreen is op de naden aan elkaar gesmolten. dat gaat zeker niet zonder grof geweld los. Stond aan het begin vh seizoen met een prolimit en o'neill in de hand. Zelfde prijs ongeveer. Neilpryde pas ik niet. Toen gekozen voor de o'neill, die naden zien er gewoon super sterk uit.
|
|
|
willem68
Geen avatar
|
Ik heb ook een ProLimit pak... uit mijn hoofd een Flow 4/3... prima te vreden over het ontwerp. Polsen en nek zijn goed waterdicht.
Alleen zijn er vrij direct al scheuren ontstaan op de kniestukken... raar genoeg. Ben een paar keer over mijn board heen getrokken. Zou denken dat die knie stukken extra stevig zouden zijn.
Ondanks dit blijf ik erg enthousiast over het ontwerp (het spul zit goed in elkaar) en de prijs/kwaliteit.
|
|
|
pollepel
|
Ik had ook een Pro limit pak 5/3 van 260 euries. Die scheurde na 3 maanden al bij de naden. Ik was toen terug gegaan en heb daarvoor in plaats een Neilpryde pak (270 euries) gekregen, omdat pro limit geen nieuwe had. Goeie service van de shop waar ik hem gekocht had. (vb berg)
|
|
|
|
dkite
|
Mijn Mistral pak is al 11 jaar oud... eerst 5 jaar mee gesurft...daarna heeft ie stof verzameld tot ik ging kiten...en nu na 2,5 jaar kiten begint ie pas kleine beschadigingen te vertonen...
Vroegah was allus betah !
|
|
|
Boney M
Gast
|
Ik heb nu een 5/3 mm pak van prolimet €120 gewoon een broekie erbij gekocht en geen gaten oid. vaar nu ongeveer 2 seizoenen
|
|
|
MasterRj
Gast
|
Prolimit wordt idd Pro-LIJMit genoemd. Deze naam draagt het merk al sinds ik zeil...dit is dus al zo'n 18 jaar! Blijkbaar heeft pro-lijmit het nog steeds niet voor elkaar...hoor dit nog altijd dat pakken scheuren bij de naden. koop dan ook een pak van het merk: Neil pryde! of Sola (heb ik nu). Zit echt geweldig en geen scheuren of beschadigingen! succes!
|
|
|
Tjarlie
Geen avatar
|
Ik heb mn ProLimit pak nu dik een jaar en nog geen problemen gelukkig. Ik moet zeggen dat ik ook wel extreem netjes met mn pak omga... Laatst ging een kitemaatje van mij een pak kopen en toen was dat gastje uit die winkel wat aan het vertellen over pakken etc.. Die vertelde dus doodleuk dat de pakken tegenwoordig ook nog maar gemaakt worden op 1 / hooguit 2 seizoenen. Omdat de consument steeds dunner en soepeler materiaal wil is de duurzaamheid sterk achteruit gegaan. De tijd dat je 10 jaar met een pak deed [mijn oude surfpak is nog steeds ok - maar dat wil je _echt_ niet meer aanhebben zo zwaar en log en lomp en nog meer nare dingen] is ook gewoon voorbij!
Toch slim bekeken van die fabrikanten: duurdere pakken die korter meegaan... Niet slecht! (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
peterb
|
bedankt voor jullie advies, ik ga donderdag of vrijdag wel eens shoppen. By the way vandaag nog met mijn kitepak, met cabrio ter hoogte van mijn achterste, heerlijk gevaren in ijmuiden.
|
|
|
Claudia
|
Als je echt ieder jaar een nieuw pak nodig hebt en het ook bij de duurdere merken gebeurd, zou ik of een goede garantie vragen of gewoon een 30 euro pak bij de decathlon kopen ieder jaar.
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
het wordt er inderdaad niet goedkoper op.... denk dat mijn neil pryde shortarm ook z'n laatste zomer ( of wat er dan ook voor door moet gaan) doormaakt, winterpak waar ik dit seizoen mee begon is ook wel aan vervanging toe...... Beginnen toch her en der op zeer ongewenste plaatsen stiksels los te laten / gaten te vallen... Beiden heb ik al wel een jaar of 3 denk ik. Als je na iedere keer varen het pak netjes uitspoeld en het netjes behandel nie te gehaast aan en uittrekt kan het best nog wel langer meegaan... Ga denk ik gewoon weer voor Neil Pryde, zijn me altijd goed bevallen...
|
|
|
KiteDemon
|
Het is maar hoe intensief je je pak gebruikt. Ik heb op het moment een prolimit proseries, en deze is een stuk warmer omdat er geen stof aan de buitenkant is verwerkt. Maar deze is ook een stuk kwetsbaarder! Dit pak trekt het echt geen jaar. Voorheen deed ik gemiddeld zeker 3 jaar met een pak. Sola heeft vrij goedkope pakken en lijken onverwoesbaar. Moet wel zeggen dat ik mijn pakken veel vaker gebruik de laatste jaren, dus ze staan ook meer bloot aan UV waardoor het neopreen sneller afbreekt.
|
|
|
FrankP
|
In pakken kan ik enkel Sola en O'Neill aanraden, deze houden het bij mij 't langste uit.
|
|
|
larssmits
Gast
|
Ik krijg nu van m'n shop een nieuwe, een jobe van 5mm. M'n oude pak was 125€ maar nu krijg ik er eentje van 179€ maar dan moet ik wel 25€ bijleggen...
|
|
|