latjes North kites

Liflaf

November 01, 2006, 02:49:45
edit2Rapporteer  
Mijn materiaal: de Vegas 2006 kites. In alle maten heb ik last van brekende zeillatten ThumpDown  HET zwakke punt van de kites. Nu heb ik al geexperimenteerd met de latten zelf maken door glasvezel latjes  op maat te zagen, bekleden met krimpkous en tenslotte dopjes op de uiteinden plakken. Maar die breken ook! Welk materiaal kan ik nog meer overwegen om te gebruiken? Iemand een suggestie  Huh
kelvano
Gast
Antwoord #1 November 01, 2006, 02:55:44
edit2Rapporteer  
De nieuwe latjes bij de  2007 kite's van north kun je alle kanten ombuigen. :Smiley
Ook niet te lang denk ik maar er zit heel veel flex in.

David

chico

Antwoord #2 November 01, 2006, 02:58:03
edit2Rapporteer  
Misschien wel veels te simplistisch gedacht maar...kan je wat met die houten roerstaafjes die je bij de doe het zelf zaken krijgt om verf te mengen. Ik vind ze reuze sterk, makkelijk op maat te maken, rond te schuren en ff verven voor de waterresistentie. Ik heb geen idee of het juiste maat maar het is maar een suggestie

Suc6
nkb-wesley
Gast
Antwoord #3 November 01, 2006, 03:05:31
edit2Rapporteer  
Volgens mij heeft hij het over de cam-battens. Die dingen breken lomp snel en moeten wel iets kunnen buigen om goed te werken. Dus het idee van chico werkt denk ik niet tenzij het over de stokken in de tip van de kite gaat. Maar dan heb je aardig lange stokken nodig. IK zou gewoon een setje niewe 2007 cambettens kopen. Het schijnt zo te zijn dat je die om je vinger kan wikkelen zonder dat ze breken.
Tino

Antwoord #4 November 01, 2006, 03:08:45
edit2Rapporteer  
Je kan ook nieuwe cambattens bestellen. De eerste serie zijn idd fragieler.... misschien nog met garantie?
MrRippey

Antwoord #5 November 01, 2006, 03:36:01
edit2Rapporteer  
Zelf nergens last van met mijn Vegassen 2006, heb wel de verbeterde versie van de Cambattens erin zitten. Waarschijnlijk heb je de eerste versie die snel breken, gewoon ff langs je shop gaan om de nieuwe te regelen.

Succes ThumpsUp
simplyred

Geen avatar

Antwoord #6 November 01, 2006, 04:09:02
edit2Rapporteer  
Probeer eens latjes van kevlar,zijn eenvoudig zelf te maken en ontbreekbaar
Roon

Antwoord #7 November 01, 2006, 05:04:22
edit2Rapporteer  
Ik heb ze in mijn Rebel zitten, die zijn zo flexibel als wat. Als je je best doet kun je ze wel breken, maar dan zijn ze ook simpel te vervangen. Kosten 70 cent de stuk volgens de shop.

Houten roerstaafjes zou ik niet doen, als die breken beschadig je volgens mij snel je kite door splinters.
semen

Antwoord #8 November 01, 2006, 17:27:13
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook vegassen en heb hetzelfde probleem gehad met de zwarte latjes. Zijn inmidels bijna allemaal vervangen door witte latjes en deze zijn tot nu toe heel gebleven.

Mijn oplossing; ga dus even langs je dealer en haal wat witte latjes. Probleem zal alleen zijn dat ze niet meer voor alle maten te krijgen zijn. Je kan latten voor een grotere kite nemen en die op maat maken, heb ik ook gedaan. De latten zijn dan iets dikker maar het heeft geen invloed op de vliegeigenschappen van je kite.
Ondabeach

Antwoord #9 November 01, 2006, 19:45:00
edit2Rapporteer  
Ik heb ook die witte latjes in m'n R6 9m2 zitten en nog nooit 1 gebroken. Breken die zwarte dan tijdens een crash of met opbergen?
Liflaf

Antwoord #10 November 01, 2006, 19:50:32
edit2Rapporteer  
Ik heb ook die witte latjes in m'n R6 9m2 zitten en nog nooit 1 gebroken. Breken die zwarte dan tijdens een crash of met opbergen?
Met crashen en in de branding.
Belly ItW

Antwoord #11 November 01, 2006, 23:47:11
edit2Rapporteer  
je moet gewoon geen vegas kopen kun je zien dat hij in china is gemaakt er is een beetje cultuur bij gekomen van china (eten met stokjes)  Nu ook al kiten met stokjes
ralph local@noordwijk

Antwoord #12 November 02, 2006, 18:08:36
edit2Rapporteer  
nieuwe cambattens zijn ONBREEKBAAR!!!
Liflaf

Antwoord #13 November 03, 2006, 16:10:19
edit2Rapporteer  
inmiddels nieuwe cambattens besteld. @Allen bedankt voor de bijdragen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.