Schiermonnikoog?

Michael H

Mei 31, 2007, 15:18:02
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ga dit weekend naar Schier. Ik wil daar eigenlijk wel wat gaan oefenen. Heb les gehad, nog geen meters gevaren (omdat de medecursist de kite liet crashen);
Is Schier een beetje geschikt om het starten te gaan oefenen, en hoe zit het dit weekend met het getij. Ik las hier op het forum dat het het beste is om 2 uur voor tot 1 uur na hoogwater te gaan kiten.
Zijn er misschien dit weekend nog meer kiters op Schier die wellicht wat tip en trick kunnen gaan geven?

(ik ben op schier i.v.m. het muziekconcours, dus moet zaterdag ook nog 2 keer spelen, kan helaas dus niet de hele dag).

Alvast bedankt voor de feedback!

Michael
CeesV

Antwoord #1 Mei 31, 2007, 17:46:37
edit2Rapporteer  
gaat het wel waaien op schier dit weekend?
mwa... valt tegen denk ik... dan zijn er vast niet zo gek veel andere kiters als het nauwelijks waait.

het is net iets na 12'en hoogwater... dus dat heb je niet tegen..
Jurrien

Antwoord #2 Mei 31, 2007, 17:49:46
edit2Rapporteer  
met hoog water kun je bij paal 5 (ik geloof paal 5) kun je kiten als het hoog water is.. bij laag water is de stroming heel ernstig en is het dus een beetje link voor een beginner
wazzaah

Antwoord #3 Juni 01, 2007, 00:25:44
edit2Rapporteer  
Hij geeft N - NO op voor t weekend, en als t dan genoeg waait kan je dus op de Noordzee kant wel kiten.
Maar er zal redelijk wat stroming staan en de golven zullen het er niet makkelijker opmaken. Misschien dat je tussen een paar zandbanken toch lkkr kan oefenen hoor.
Morris

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 01, 2007, 01:47:45
edit2Rapporteer  
Officieel mag je alleen kiten bij paal 3, hier kun je varen van NO, N,NW, W, ZW. Hier komt bij vloed een leuke mui te liggen waar je idd prima kan oefenen. Ondiep en vlak water. Verder kun je ook op het badstrand varen maar dit is niet toegestaan ofwel verboden Sad. het getij kun je vinden op getij.nl maar ik hoop dat je genoeg wind hebt.

Njoy
Michael H

Antwoord #5 Juni 01, 2007, 17:06:54
edit2Rapporteer  
Ok, bedankt allemaal. Ik denk dat ik mijn set gewoon maar meeneem, dan zie ik wel of het wat wordt of niet.
TNX!
Michael
Jurrien

Antwoord #6 Juni 01, 2007, 21:57:01
edit2Rapporteer  
Officieel mag je alleen kiten bij paal 3, hier kun je varen van NO, N,NW, W, ZW. Hier komt bij vloed een leuke mui te liggen waar je idd prima kan oefenen. Ondiep en vlak water. Verder kun je ook op het badstrand varen maar dit is niet toegestaan ofwel verboden Sad. het getij kun je vinden op getij.nl maar ik hoop dat je genoeg wind hebt.

Njoy

paal 3 Grin oke dat was hem ik twijfelde al
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.