Kiten, maar geen les

Armband

Juni 06, 2007, 03:10:37
edit2Rapporteer  
Mijn broer wil ook gaan kiten. Maar hij wil geen les nemen. Wat kunnen jullie aanraden om te doen? ik dacht eerst klein matrasje van 30 euro en dan? Hij weegt rond de 60-65
Spoon

Antwoord #1 Juni 06, 2007, 03:11:46
edit2Rapporteer  
en hele goede levensverzekering afsluiten of hem toch overhalen tot les.

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #2 Juni 06, 2007, 03:13:07
edit2Rapporteer  
en dan les!
jij kunt m toch wel wat leren???
ff goed over na denken hoe je dat gaat doen.
bij twijfel niet doen hoor.
e_surf

Antwoord #3 Juni 06, 2007, 03:17:04
edit2Rapporteer  
Bij aflandige wind in het diepe gooien en
niks vertellen hoe het verder moet.

Moet je zien hoe snel hij hierna les wil nemen.
kitestertje

Antwoord #4 Juni 06, 2007, 03:18:53
edit2Rapporteer  
Bij aflandige wind in het diepe gooien en
niks vertellen hoe het verder moet.

Moet je zien hoe snel hij hierna les wil nemen.

ik denk dat ze moeder dan boos op hem word..
Peterkiter

Antwoord #5 Juni 06, 2007, 03:22:34
edit2Rapporteer  
Het ligt eraan. Als jij bijvoorbeeld al drie jaar kite ervaring hebt dan kan jij het je broer vast wel leren.
Kies dan een doordeweekse dag uit wanneer het erg rustig is en een ruim strand met geen obstakels downwind, en later in heupdiep water. Laat em eerst maar oefenen met een matrasje, en dan met jou kite bijvoorbeeld.
Kies ook een dag uit met rustig weer en stabiele wind.

Wanneer jij niet voldoende ervaring hebt en je kan net op je plank staan, zal ik em zeker aanraden les te nemen.
maxx1900

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 06, 2007, 03:34:43
edit2Rapporteer  
zou ook les geven als ik jou was! Heb ik laatst ook gedaan met een vriend van me die het al 3 jaar doet! krijg je toch goeie tips binnen! en anders ff bij TIPS hierboven kijken of ergens op het forum:P staan altijd goede dingen
[Pepper]

Antwoord #7 Juni 06, 2007, 04:09:25
edit2Rapporteer  
En vooral hier even posten wanneer en waar het spektakel gaat plaatsvinden.....   (grinnik_kitesmiley)
VincentC

Antwoord #8 Juni 06, 2007, 04:13:27
edit2Rapporteer  
Niet om het een of ander, maar ik heb dus geen FUCK geleerd op mijn les dus het is niet zo dat je door een les het ineens wel kan (kijk maar naar die prutsers op Muiderberg).

Beste kan hij beginnen met een matraskite, 4-lijns met goed wat kracht, kijk naar een PKD Buster oid. Op deze manier leert hij waar de vlieger kracht heeft en wat voor invloed stuurbewgingen/afstellingen hebben. Als hij dit blind kan en top controle heeft een lesje nemen en een bowkite 12/14 kopen.
michiel v geel

Antwoord #9 Juni 06, 2007, 04:16:19
edit2Rapporteer  
lekker lullige reacties heren heel volwassen

natuurlijk is een matrasje eerst goed en als hij wil gaan kitesurfen kan jij hem les geven, al moet je wel goed over een paar dingen nadenken:
-kan ik zo goed kiten en snap ik alles dat ik het een ander kan aanleren
-is mijn materiaal veilig genoeg niet alleen voor mij maar ook voor een beginner

verder natuurlijk met lichte wind beginnen het liefst uitgehaakt met leash vast zodat hij hem makkelijk kan loslaten, en altijd serieus blijve over belangrijke dingen geinen kan altijd maar dingen als safety of welke kan hij op moet sturen moet je altijd serieus blijven

succes en laat je niet afschikken door die meelopers die zich laten leiden door het constante overdreven gevraag over veiligheid in de sport

les is goed maar het is GEEN must
Kondor 11

Antwoord #10 Juni 06, 2007, 04:22:28
edit2Rapporteer  

les is goed maar het is GEEN must

Precies, ik heb ook nooit geen les gehad dat had je in de tweehistorie niet of nauwelijks.
Leef nu acht jaar later nog altijd.
Wat ik wel aan kan raden is om je broer te assisteren bij zijn pogingen. Er van uitgaan dat je zelf ook les gehad hebt, weet je wel een beetje waar je zelf fout ging en daar kun je hem voor waarschuwen.
Probeer ook te gaan wanneer het niet al te druk is op het water, een vroege of late sessie is meestal het beste. Midden op de dag (vooral in het weekend) is het vaak veel te druk.

Misschien kun je ook wat beeldmateriaal op kitefilm.com bekijken of er wat voor een beginner tussen zit.

Vroeger kreeg je nog wel eens een videoband HOW TO KITEBOARD bij een Naish ar3 bijvoorbeeld Joepie daar had je tenminste wat aan ThumpsUp
D.D

Antwoord #11 Juni 06, 2007, 04:27:56
edit2Rapporteer  
Idd, eerst goed leren vliegeren.. Beetje over de safety vertellen en hoe hij ze kite moet herstarte enz beetje helpen ThumpsUp. In mijn les heb ik ook niks geleerd, behalve me kite te herstarte (tong_kitesmiley) Natuurlijk leer je het wel sneller met een les. Maar als je al goed kan vliegeren kan je het wel in een rustig windje proberen ThumpsUp
diederik

Antwoord #12 Juni 06, 2007, 04:57:24
edit2Rapporteer  
aandachtspuntjes:
-hou rekening met de spot en windrichting (liefst schuin aanlandig)
-waterdiepte
-safety
-windkracht en materiaalkeuze
-veilig starten en landen

met dit in het achterhoofd is les niet noodzakelijk...(je leert er toch niets en kost klauwen met geld).
D.D

Antwoord #13 Juni 06, 2007, 04:58:51
edit2Rapporteer  
En een rustig plekje uitzoeken zodat je niet bij iemand anders steeds in de weg zit (tong_kitesmiley)
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #14 Juni 06, 2007, 05:10:22
edit2Rapporteer  
Nou ik heb wel erg veel aan mn les gehad. Had aardig wat wakeboard ervaring, ja ook flips en en spins.
Een kite is gewoon erg sterk en daar moet je gewoon mee leren omgaan d.m.v. een les, anders is het levensgevaarlijk.
terrorwally
Gast
Antwoord #15 Juni 06, 2007, 05:15:38
edit2Rapporteer  
je moet even topic titel aanpassen naar, kiten, maar wel dood.
emieck

Antwoord #16 Juni 06, 2007, 13:47:19
edit2Rapporteer  
jezus man, ik heb tog ook geen les gehad, ben gewoo begonnen met kiten op t land, ff beetje leren, en toen water op, ik vaarde meteen weg dus flikker lekker op met je kite, maar wel dood...het is tog wat hij zelf wilt! als jij er geen last van heb:S
nerdje..

laters
emieck

Antwoord #17 Juni 06, 2007, 13:48:12
edit2Rapporteer  
maar kijk aleen wakeboardervaring is natuurlijk wat anders, je ken dan nog niet vliegeren, al doe je dat vantevoren al aardig goed, is het al een stuk anders!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Juni 06, 2007, 14:02:08
edit2Rapporteer  
Ik had ook jaren powerkite ervaring voordat ik ben begonnen met kitesurfen.
Ik heb hier enorm veel aan gehad, doordat je totale controle hebt over de kite.
Dit geeft een hoop meer zekerheid. Je leert niet vliegeren in een uurtje op een les.
Ik heb daarna een lesje genomen en dat is natuurlijk nooit weg.
Afhankelijk van je ervaring die je hebt, kan je deze les zelf geven.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #19 Juni 06, 2007, 14:07:16
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom mensen niet bereid zijn om € 100,= uit te geven aan hun eiegn veiligheid.
rikdekker

Antwoord #20 Juni 06, 2007, 15:00:00
edit2Rapporteer  
JOngejonge.. ik heb 5 maand met een peterlynn pepper 4.5 gekite, toen ss 13 fuel gekocht en eigenwijs tegen iedereen in op een boardje van 122 lang gaan proberen. gister voor de 3e keer wezen kitesurfen en ik kan gewoon heen en weer varen, hoogte houden lukt al bijna met dat kleine rotboard.

gewoon zelf les gaan geven en in je achterhoofd houden dat je nog 60 jaar ouder wilt worden..gewoon gezond nadenken
[Pepper]

Antwoord #21 Juni 06, 2007, 15:05:55
edit2Rapporteer  
gewoon gezond nadenken

Daar sla je de spijker op z'n kop!! Dit is echter wel iets waar veel mensen nog wel eens moeite mee hebben.

Dus:
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en de aanwezige risico's goed inschatten!!
kootsie

Antwoord #22 Juni 06, 2007, 15:08:31
edit2Rapporteer  
JOngejonge.. ik heb 5 maand met een peterlynn pepper 4.5 gekite, toen ss 13 fuel gekocht en eigenwijs tegen iedereen in op een boardje van 122 lang gaan proberen. gister voor de 3e keer wezen kitesurfen en ik kan gewoon heen en weer varen, hoogte houden lukt al bijna met dat kleine rotboard.

gewoon zelf les gaan geven en in je achterhoofd houden dat je nog 60 jaar ouder wilt worden..gewoon gezond nadenken

Dus na 5 maanden kan je nog geen hoogte lopen?
rikdekker

Antwoord #23 Juni 06, 2007, 15:24:28
edit2Rapporteer  
je kunt wel zoeken in mijn tekst naar een rede om toch wel les te nemen! maaaaaarrrrr

nee, op het land hoogtelopen is ook vrij moeilijk he! 5 maand op het land klooien met die pepper, en een tijdje met de Fuel.  toen het water op,heb er tot nu toe dus 3 keer opgestaan, en 2 keer zonder wind staan dromen op de kant... loser

kan nu lekker rakjes heen en weer varen en klap nog welles van mijn boardje af, en hoogtelopen lukt me nog niet..gewoon veel oefenen en toch maar zoeken naar een ander boardje! YeSS
VincentC

Antwoord #24 Juni 06, 2007, 15:32:44
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom mensen niet bereid zijn om € 100,= uit te geven aan hun eiegn veiligheid.

Omdat zelfs als ze les hebben gehad ze levensgevaarlijk zijn en je bij de meeste lessen geen fuck opsteekt
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.