Kiten, maar geen les

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 Juni 06, 2007, 15:52:57
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat er meer mensen rond lopen die geen les hebben gehad als je denk.
Ik heb zelf ook geen les gahad en het gaat echt wel als je, je verstand maar gebruikt!
Youri Blokdijk

Antwoord #26 Juni 06, 2007, 16:00:43
edit2Rapporteer  
JOngejonge.. ik heb 5 maand met een peterlynn pepper 4.5 gekite, toen ss 13 fuel gekocht en eigenwijs tegen iedereen in op een boardje van 122 lang gaan proberen. gister voor de 3e keer wezen kitesurfen en ik kan gewoon heen en weer varen, hoogte houden lukt al bijna met dat kleine rotboard.

gewoon zelf les gaan geven en in je achterhoofd houden dat je nog 60 jaar ouder wilt worden..gewoon gezond nadenken

Dus na 5 maanden kan je nog geen hoogte lopen?

gaat met een 4.5 meter natuurlijk ook niet echt makkelijk he.
hij zal daar wel mee op het land hebben gekite en mischien wat gebodydragged
Haring High Richardt

Antwoord #27 Juni 06, 2007, 16:02:09
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook geen les gehad, maar ging altijd wel in het begin met mijn zwager (teigertje) varen.

Youri Blokdijk

Antwoord #28 Juni 06, 2007, 16:03:14
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat er meer mensen rond lopen die geen les hebben gehad als je denk.
Ik heb zelf ook geen les gahad en het gaat echt wel als je, je verstand maar gebruikt!

ik heb wel les gehad maar kon nou niet echt zeggen wat geleerd te hebben , kon altijd al wel redelijk vliegeren en verder met het boardje erbij moet je toch zelf leren.
vooral als je met les 2 vrouwen heb die met een kite bar gaan sturen alsof het een auto stuur is!?!
en dan sta jij maar te wachten tot jij weer mag.

gewoon logiesch nadenken , dan komt het meestal wel goed
rikdekker

Antwoord #29 Juni 06, 2007, 16:03:27
edit2Rapporteer  
zoals ik al eerder zei, idd, ik heb 5 maand op het land gesleept met die pepper 4.5, en toen een maand of 2 met me Fuel. toen het water op en nu kan ik na 3 keer dus heen en weer varen..heerlijk gevoel trouwens;-)
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #30 Juni 06, 2007, 16:16:01
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom mensen niet bereid zijn om € 100,= uit te geven aan hun eiegn veiligheid.

Omdat zelfs als ze les hebben gehad ze levensgevaarlijk zijn en je bij de meeste lessen geen fuck opsteekt

Het eerste ligt idd aan je gezonde verstand maar dat 2e is echt dikke bullshit.
De meeste mensen die les nemen hebben nog nooit met een vlieger in hun handen gestaan, weten niet wat powerzone is en weten niet hoe ze zo`n ding moeten besturen.
En met een lesje weet je in ieder geval wat je NIET moet doen.
Merc
Gast
Antwoord #31 Juni 06, 2007, 16:25:32
edit2Rapporteer  
lekker lullige reacties heren heel volwassen

natuurlijk is een matrasje eerst goed en als hij wil gaan kitesurfen kan jij hem les geven, al moet je wel goed over een paar dingen nadenken:
-kan ik zo goed kiten en snap ik alles dat ik het een ander kan aanleren
-is mijn materiaal veilig genoeg niet alleen voor mij maar ook voor een beginner

verder natuurlijk met lichte wind beginnen het liefst uitgehaakt met leash vast zodat hij hem makkelijk kan loslaten, en altijd serieus blijve over belangrijke dingen geinen kan altijd maar dingen als safety of welke kan hij op moet sturen moet je altijd serieus blijven

succes en laat je niet afschikken door die meelopers die zich laten leiden door het constante overdreven gevraag over veiligheid in de sport

les is goed maar het is GEEN must

Ik sluit mij bij Michiel aan, maar......

Blijf ruim  ListenToMe uit de buurt van andere kiters.
Enne hoelang kite je zelf al? Ik zag dat je 15 bent. Ik vraag me af of je dan voldoende ervaring hebt.
Leer hem eerst vliegeren ergens op het land, weiland of zo. Waar je niemand om je heen hebt. Zekers uitgehaakt.
Ik vraag me alleen af waar je voor zo weinig geld een kite vindt! 
Merc
Gast
Antwoord #32 Juni 06, 2007, 16:29:40
edit2Rapporteer  

vooral als je met les 2 vrouwen heb die met een kite bar gaan sturen alsof het een auto stuur is!?!
en dan sta jij maar te wachten tot jij weer mag.

gewoon logiesch nadenken , dan komt het meestal wel goed

Alsof de mannen zo goed zijn  schater loser

Ik weet zeker dat je wat geleerd hebt in zo'n les al wil je het niet toe geven. Je hebt twee vrouwen leren kennen  YeSS
En je hebt vast andere nuttige info gezien  ThumpsUp en gehoord. Anders had je maar eerst aan de kant moeten kijken wat er in zo'n les gedaan wordt. Daarnaast heb je van te voren kunnen informeren wat er in zo'n les gedaan wordt. Als je jezelf echt zo goed vindt! Had je ook een prive les kunnen boeken.
Ethicus

Antwoord #33 Juni 06, 2007, 16:33:12
edit2Rapporteer  
Het verbaast me wel een beetje dat er hier nu af en toe wordt gezegd dat een les niet noodzakelijk is, terwijl voorheen elke beginnen vriendelijk, doch dwingend werd verzocht een lesje te nemen. Waarom is dat nu plotseling anders?

Als kitesurfen zonder gevaren was, werden er geen lessen aangeboden. Aan het feit dat er wél lessen worden aangeboden, kun je zien dat kitesurfen niet zomaar door iedereen gedaan kan worden. Daarom is het verstandig om gebruik te maken van de mogelijkheid, voor je eigen veiligheid.

Wanneer jouw broer werkelijk wil gaan kitesurfen, moet hij niet denken dat hij voor een appel en een ei dit kitewereldje kan betreden. Kitesurfen kost geld en het kost nog meer als je straks nog meer moet betalen voor een nieuwe kite of een nieuw board omdat deze door zijn eigen stomme schuld kapot/verloren zijn gegaan.

Mocht hij toch door willen gaan met zijn plan, dan kan hij beter een matras van een euro 80/120 kopen (met bar). Denk aan een maatje 2 of 3 en begin met oefenen bij een knoop of 12. Ik raad een IMP van Ozone aan.. niet kapot te krijgen die dingen.

P.S. Voor hetzelfde geld heb je trouwens ook een les! Think about it.
Merc
Gast
Antwoord #34 Juni 06, 2007, 16:47:55
edit2Rapporteer  

Als kitesurfen zonder gevaren was, werden er geen lessen aangeboden.

Mocht hij toch door willen gaan met zijn plan, dan kan hij beter een matras van een euro 80/120 kopen (met bar).

P.S. Voor hetzelfde geld heb je trouwens ook een les! Think about it.

Tuurlijk zijn de lessen er niet voor niets. Ik raad het zeker ook aan! Maar het is ook commercieel. Zoek een school die gewoon goed les geeft. Persoonlijk vind ik prive les zinniger. Helaas zijn er scholen die echt niet gedegen les geven en met te grote groepen het water op gaan.

Ben ook bang dat je voor 30 euro niets vindt. dus voor 95 euro een lesje boeken.

Het is als beginner en zeker als het je broer betreft ook aan te raden om met zijn tweeen te doen met kiten en materiaal. Je hebt elkaar in het begin toch nodig! En materiaal delen scheelt je in de kosten!
WaZuP

Antwoord #35 Juni 06, 2007, 17:01:10
edit2Rapporteer  
EEN LES IS NIET OM TE LEREN VAREN!!!!!

HET HOOFDDOEL IS OM DE CURSIST VEILIG EN VERATWOORD DE SPORT TE KUNNEN LATEN BEOEFFENEN!!!

als ik zie hoe slegt de kwaliteit van een hoop scholen al is, en als je dan zelf ook les heb gehad maar niet alles gekrgen,

dan breng jij hem dus ook niet alles bij,

in een les komt veel meer kijken dan alleen een beetje vliegeren en waterstarten, en dat snappen mensen soms niet, ik leer mensen altijd een self rescue bijv. maar ik ken veel scholen die dit niet doen....

en die matrassen van 30 euro zijn zo onstabiel en met een kleine power erin, kun je idd beter een van rond de 100 e nemen

en dan heb je weer een les, waar je AL het materiaal van de SCHOOL kunt slopen
WaZuP

Antwoord #36 Juni 06, 2007, 17:04:56
edit2Rapporteer  
en zelfs zeer ervaren powerkiters zien mijn lessen als erg leerzaam,

niet vanwegen het leren vliegeren maar puur een hoop dingen die er gewoon extra bij komen kijken,

en over het algemeen kun je stellen dat vrouwen een kitebar minder snel sturen als een auto stuur dan mannen en trekken ze de bar minder snel naar hen toe, en luisteren beter waardoor ze de techniek sneller beheersen,
rikdekker

Antwoord #37 Juni 06, 2007, 17:08:29
edit2Rapporteer  
Het verbaast me wel een beetje dat er hier nu af en toe wordt gezegd dat een les niet noodzakelijk is, terwijl voorheen elke beginnen vriendelijk, doch dwingend werd verzocht een lesje te nemen. Waarom is dat nu plotseling anders?

Dit is volgensmij zo omdat er nu veel beter naar de manier van lesgeven gekeken en vergeleken wordt met zelf lesgeven/leren.

kitesurfen kost eenmaal geld, en je wilt natuurlijk zo goedkoop mogelijk beginnen, de meeste beginners zijn allemaal jonge en student.=> dus weinig geld. logisch dat je een goedkope oplossing zoekt. er zijn vaak tussenwegen zat te vinden!

ik blijf gewoon bij mijn standpunt. eerst lekker een tijdje powerkiten, veeeeeeeeeel mee-lezen op het forum over vanalles en nog wat, dan lekker in overleg met andere kiters materiaal aanschaffen, lekker in een heeeeele grote wei oefenen. kite goed onder controle? water op. liefst op een plek waar je overal kan staan, schuin aanlandige wind, en ver van andere kiters! dan maar proberen en goed kijken naar andere kiters, leer je ontzettend veel van!
WaZuP

Antwoord #38 Juni 06, 2007, 17:14:35
edit2Rapporteer  
en met een heel gezond verstand en veel research kun je je in je eentje ook een heel stuk komen, echter met nul vlieger ervaring en direct op een tube zal ONVERTANTWOORD ZIJN,

en die mensen met dat soort gezond verstand vind ik er maar 3 op de 100 op het strand ofzo.

oke zal toegeven dat ik geen les heb genomen, maar ik had 10 jaar powerkite ervaring (lees 5m hoge 360ies etc), was heel veel op het strand en heb 1 jaar lang kites uit de lucht geplukt er over geluld, ik kende de hele earodynamica zelfs al kon de theorie dromen van de water relaunch etc.

en toch als ik nu kijk had ik het zoveel sneller geleerd als ik goede les van tegen woordig had gehad.

WaZuP

Antwoord #39 Juni 06, 2007, 17:24:18
edit2Rapporteer  

Dit is volgensmij zo omdat er nu veel beter naar de manier van lesgeven gekeken en vergeleken wordt met zelf lesgeven/leren.

kitesurfen kost eenmaal geld, en je wilt natuurlijk zo goedkoop mogelijk beginnen, de meeste beginners zijn allemaal jonge en student.=> dus weinig geld. logisch dat je een goedkope oplossing zoekt. er zijn vaak tussenwegen zat te vinden!

ik blijf gewoon bij mijn standpunt. eerst lekker een tijdje powerkiten, veeeeeeeeeel mee-lezen op het forum over vanalles en nog wat, dan lekker in overleg met andere kiters materiaal aanschaffen, lekker in een heeeeele grote wei oefenen. kite goed onder controle? water op. liefst op een plek waar je overal kan staan, schuin aanlandige wind, en ver van andere kiters! dan maar proberen en goed kijken naar andere kiters, leer je ontzettend veel van!

KIJK HIER HEB JE HET WEER!!!

IN EEN WEILAND OEFFENEN

ooit gehoord van vlagerige binnenlandse wind?
van kuilen die je niet ziet in het gras?
van prikkeldraad down wind?
van windgaten en stoten?

je hebt geluk gehad dat het goedgaat maar je hebt zo een probleem,

en dat het bij jou goed ging hoeft niet te zeggen dat het bij een ander ook goed gaat.

en stel er gebeurt iets en een erg ongeluk doet zich voor heb je het weer voor mekaar gekregen dat er veel slechte publiciteit bij komt

rikdekker

Antwoord #40 Juni 06, 2007, 17:30:28
edit2Rapporteer  
en je safety? en alleen kiten met de Fuel als de wind ongeveer 10 knopen is? zodat je een goed kitegevoel krijgt? met je ogen dicht je kite besturen, omdat je weet waar ie staat?

Wij doen het hier al lang zat.. gewoon met z'n allen in een grote wei..tuurlijk gaat t wel eens mis. net als met hockey. voetbal. Korfbal. waterpolo.volleybal. WHATEVER!

waar wil je anders je kite onder controle krijgen? op een grote spot waar je alle kiters in de weg staat? dat we weer die eindeloze discussies krijgen over die KLOTEBEGINNERS die zo ontzettend lastig zijn en er niets van kunnen? ListenToMe

Ik moet minimaal anderhalf uur rijden wil ik uberhaupt op het water kunnen staan. sta ik nog maar aan deze kant van het veluwemeer..nee ik moet eigenlijk als beginner zijnde aan zee oefenen. lekker veel ruimte. is maar 2 en half uur rijden..heb ik ook nog het geluk dat ik in bezit ben van een auto en een rijbewijs.

ooh..ikmaak me weer te druk..straks maar enkhuizen ofzo.. YeSS
terrorwally
Gast
Antwoord #41 Juni 06, 2007, 17:33:01
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom mensen niet bereid zijn om € 100,= uit te geven aan hun eiegn veiligheid.

Omdat zelfs als ze les hebben gehad ze levensgevaarlijk zijn en je bij de meeste lessen geen fuck opsteekt

idd meeste lessen steek je niet veel op. De enige die het in mij ogen goed doet is kiboco en voornamelijk junior, die zag ik laatst les geven.
Michael H

Antwoord #42 Juni 06, 2007, 17:39:25
edit2Rapporteer  

KIJK HIER HEB JE HET WEER!!!

IN EEN WEILAND OEFFENEN

ooit gehoord van vlagerige binnenlandse wind?
van kuilen die je niet ziet in het gras?
van prikkeldraad down wind?
van windgaten en stoten?

je hebt geluk gehad dat het goedgaat maar je hebt zo een probleem,

en dat het bij jou goed ging hoeft niet te zeggen dat het bij een ander ook goed gaat.

en stel er gebeurt iets en een erg ongeluk doet zich voor heb je het weer voor mekaar gekregen dat er veel slechte publiciteit bij komt

Mee eens. Ik heb vorig jaar geprobeerd in een weiland. Stapte in een greppeltje: 2 wk thuis op de bank met kapotte enkel.

WaZuP

Antwoord #43 Juni 06, 2007, 17:42:28
edit2Rapporteer  
kom een een keer op oostvoorne kijken zie je een heel goed verschil tussen goede en slechte instructeurs: het is niet makkelijk om een goede school te vinden en dan moet je nog maar net een van de beter instructeurs te pakken krijgen.

hockey voetbal etc ligt niemand meer wakker om maar kiten staat al in redelijk in risico vanw ege de slecht publiciteit.

kijk en zoals ik het hier lees rik dekker doe jij het zover gewoon slim en veilg, maar ik volg deze sport nu al 7 jaar en mensen die het zoals jou aanpakken zijn er maar echt weinig!!!!

vandaar dat we zo hard hameren op les nemen,

en die handige personen als jij en ik weten van zichzelf wel dat ze zelf heel ver kunnen komen, gevaar blijft echter dat als je het aan moedigd ook net de wat minder handige mensen het dan ook gaan proberen Sad

rikdekker

Antwoord #44 Juni 06, 2007, 17:43:28
edit2Rapporteer  
klopt..dat is gewoon je eigen probleem. met kitesurfen ga je ook vaak genoeg plat en verrek je veel dingen in je lijf.. net als met 100 andere sporten.. maar als jij je enkel verrekt krijg je er echt geen negatieve publiciteit over hoor.. en flyboarden dan? doe je op het land..met een grote kite..oeh! gevaarlijk! niet doen! negatieve publiciteit!

maak je toch niet zo druk man...
rikdekker

Antwoord #45 Juni 06, 2007, 17:46:07
edit2Rapporteer  
ooh..sorry man...ik maak me echt te druk..eigenlijk heb je ook wel gelijk InLove

maaarrrr ik vind dat als je het goed aanpakt les gewoon niet nodig is! en als je je gewoon goed voorbereid er toch echt niets aan de hand is!

en toch klopt het dat er veel onervaren mensen zijn die een kite kopen, een oldschool trapeze kopen en t ding midden in het windvenster oplaten.. deze mensen zijn volgensmij ook NIET aan les te krijgen, omdat ze gewoon keihard eigenwijs zijn en zich geen reet aantrekken van andere mensen..
WaZuP

Antwoord #46 Juni 06, 2007, 18:01:18
edit2Rapporteer  
ik geef het op,

laat iedereen maar zelf zijn sport leren ziem we wel hoe lang we het nog mogen doen....
wonis

Antwoord #47 Juni 06, 2007, 23:12:33
edit2Rapporteer  
Natuurlijk neem je een les. Tijdens de les leer je alles over de veiligheidsaspecten van het kitesurfen. Uiteraard kun je niet kitesurfen na 1 les, dat komt daarna door veel oefenen. Erg logisch allemaal.

Ga nou niet mensen afraden les te nemen. Ondanks dat jij zelf misschien een 'SUPER talent'   :Smiley bent zijn er nog steeds heel veel mensen die dat niet zijn. Daarnaast kost een lesje zo'n € 100,00 (niet het bedrag waarvoor je het risico wil lopen dat je eigen kite wordt gesloopt door een vriend(in) die het graag wil leren)

Ik was erg blij met mijn les. Heb die dingen geleerd waardoor ik daarna goed aan de slag kon.
wonis

Antwoord #48 Juni 06, 2007, 23:15:12
edit2Rapporteer  
en je safety? en alleen kiten met de Fuel als de wind ongeveer 10 knopen is? zodat je een goed kitegevoel krijgt? met je ogen dicht je kite besturen, omdat je weet waar ie staat?

Wij doen het hier al lang zat.. gewoon met z'n allen in een grote wei..tuurlijk gaat t wel eens mis. net als met hockey. voetbal. Korfbal. waterpolo.volleybal. WHATEVER!

waar wil je anders je kite onder controle krijgen? op een grote spot waar je alle kiters in de weg staat? dat we weer die eindeloze discussies krijgen over die KLOTEBEGINNERS die zo ontzettend lastig zijn en er niets van kunnen? ListenToMe

Ik moet minimaal anderhalf uur rijden wil ik uberhaupt op het water kunnen staan. sta ik nog maar aan deze kant van het veluwemeer..nee ik moet eigenlijk als beginner zijnde aan zee oefenen. lekker veel ruimte. is maar 2 en half uur rijden..heb ik ook nog het geluk dat ik in bezit ben van een auto en een rijbewijs.

ooh..ikmaak me weer te druk..straks maar enkhuizen ofzo.. YeSS

Verhuizen!?!
Armband

Antwoord #49 Juni 07, 2007, 00:02:26
edit2Rapporteer  
Mijn broer heeft besloten toch les te nemen. Ik ben bij kitesurfschool.nl geweest en ik heb erg veel geleerd. Dus ik vind zelf ook dat les erg belangrijk is.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.