Ik zou voor de 5.10 gaan als je het boardje ook als lichtweerboardje wil gebruiken, deze is toch wel wat breder. Heb zelf ook erover zitten twijfelen. De 5.5 is toch meer voor grotere golven gemaakt die we hier niet al te vaak hebben. Heb er zelf geen ervaring mee moet ik eerlijkheidsgewijs zeggen maar vriend van me vaart de 5.10 en is daar erg tevreden over (90 kg).
Ik weeg 82 kg en heb vandaag met 5'3 gevaren met een 7m xbow3 in zeeland.
Stonden hele mooie golven, swell zoals voorspeld.
Als je zegt 5'5 is voor grote golven die we hier toch niet hebben, dan denk ik dat je ernaast zit. Ik heb RESPECT voor kiters die gaan waveriden op bruine golven van 2/3 meter die hier regelmatig zijn. Daar moet je echt wel wat skills voor hebben.
Heb een mooi boardje op het oog, de nieuwe 5'9 Cabrinha S quad. Dacht vandaag tijdens het varen: ''Hoe zou het zijn met 5'9 nu, dan zou ik toch wat meer moeite gehad hebben dan met me 5'3.''
Golven in nederland zijn vaak niet zo hoog als in buitenland. Ook zijn ze vaak rommeliger. Ik denk als je dan een groter waveboard heb, dat het dan iets lastiger vaart dan met een kleinere.
Denk dat 5'9 of 5'10 wel fijner zijn als je mooie cleane golven weet te vinden.
Ik kan met mijn 5'3 al snel maat kleinere kite varen, voordeel van groter board is dat je nog eerder kleinere kite vaart.
Beetje de voor en tegens afwegen. Misschien keer testen. Ben zelf redelijk benieuwd naar die nieuwe cabrinha S-quad waveboard. Omdat dat een quad fin setup is (4 vinnen). Quad fin schijnt iets makkelijker te varen en te golfrijden dan een thruster setup (3 vinnen). Omdat je een thruster goed op de vinnen moet varen om controle te houden.