kitewouter
|
hmm dit volg ik even.. vaar er zelf ook af en toe.. stiekem dus blijkbar? of juist niet!
|
|
|
FunkyoneNL
|
volgens mij alleen katwijk! Las in kitemag dat je in noordwijk 3 delen heb 1 voor locals en leden vd club en 1 voor scholen en 1 vrij! hoek van holland hoef je geen lid te zijn! En scheef ook niet! Is natuurlijk wel gezellig en slim om lid te worden!
|
|
|
Frank77
|
Op scheef hoef je geen lid te zijn, alleen heb je er wel obstakels: strekdammetjes een pier en de havenblokken en ook onregelmatige golven. Niet te vergelijken met autostrand, zeker niet met NW.
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
volgens mij alleen katwijk! Las in kitemag dat je in noordwijk 3 delen heb 1 voor locals en leden vd club en 1 voor scholen en 1 vrij! hoek van holland hoef je geen lid te zijn! En scheef ook niet! Is natuurlijk wel gezellig en slim om lid te worden!
In Noordwijk moet je inderdaad lid zijn van de KSN Kustsurfvereniging. Sinds 2007 is dit verplicht op Noordwijk Zuid. Noordwijk Noord (Beach Break) is alleen voor lessen. Op Noordwijk Langevelderslag is een zone ingesteld voor niet leden. Als ik het goed begrijp is lid zijn dus alleen verplicht in Noordwijk (uitzondering Langevelderslag)
|
|
|
kootsie
|
Aitime katwijk is het dichts bij Leiden. Gezellige club. Niet te duur. Spullen op het strand scheelt een hoop gesleep.
|
|
|
robin..
|
Aitime katwijk is het dichts bij Leiden. Gezellige club. Niet te duur. Spullen op het strand scheelt een hoop gesleep.
en lessers kbs kan ook alleen is daar een leden stop op dit moment langevelderslag is wel een leuke spot alleen zijn er maar weinig kiters
|
|
|
|
Geronimo79
|
verplicht lid... vind ik ook weer wat overdreven... maar goed.. neemt niet weg dat je ook leuke dingen met zo'n club kan.
|
|
|
Jeromez
|
Lid worden vind ik geen probleem. Lijkt me juist wel gezellig. Katwijk of Wassenaar als ik het zo lees. Ga binnenkort wel even een kijkje nemen.
|
|
|
|
Goonie
|
Ja normaal ben ik altijd op mirns maar ben een paar keer op noordwijk geweest in de winter en toen het seizoen open ging moest ik lid worden van de ksn.. nou had ik daar niet op gerekend maar wel even de info gevraagd. het blijkt dat het ongeveer 110 euro per seizoen kost.. Belachelijk als je ook lid bent van het nkv. Maar het schijnt dus ook dat je daglid kan worden maar dit heb ik alleen van horen van anderen. het gaat er om dat je op noordwijk een geel hesje aan hebt en dat je geen beginner bent want ze willen er geen problemen hebben op het strand.. tsss. we zijn allemaal ergens begonnen. en eeuh voor dat geld krijg je ook een opslag hokje waar je je spullen in kan leggen of moest je daar nou ook extra voor betalen??? kort om dat gaat toch altijd weer de auto in..
|
|
|
Geronimo79
|
Als je daar woont is het idd een super iets om te doen. denk dat je er veel leuke dingen aan hebt. Leuke feestjes strand barbieknoeien. en alles wat ze evt nog bieden. bootje wat ze hebben is om de afgedregen sukkel van de dag op te halen? Of een leuke downwinder begeleiding natuurlijk.
Maar als je daar niet vandaan komt of geen lid wilt zijn.. vind ik het echt een beetje onzinng.. tenzij het privé terrein is... afgebakend en alles.
|
|
|
chico
|
't is maar een beetje hoe je het bekijkt. 110 euro is best veel geld. Maar voor mij is Noordwijk dat wel waard. Qua vaarspot weet ik wel een mooier plekje maar zo'n clubie is best wel relaxed. Met name voor de locals is het een chill out spot op de windloze dagen. Je kan dan van alles aan de bar kopen voor normale prijzen en niet 3x over de kop strandtent prijzen. Op die manier heb je je 110 euro gauw terug verdient (mede dankzij mijn zoon die kampioen ijsjes eter is)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
HvH, 's-Gravenzande, Kijkduin & Scheveningen kun je gewoon vrij kiten. Alleen vanuit Leiden is HvH langer onderweg dan Autoplaya en de Slufter. Dit omdat er geen snelweg tot in HvH loopt. Allemaal 50 en 80km wegen op het laatst.
Katwijk lijkt me makkelijker, stel je vraag anders ff op trefpunt waar je altijd post. Mick, Le@n en R@bert kiten volgens mij ook regelmatig op Katwijk en zijn geen lid dacht ik.
Op Noordwijk moest dat wel via de club anders was het volgens het APV verboden. Voor de rest is een club leuk, maar ik vind het juist fijn om de keuze te kunnen maken tussen veel spots. Lid worden is jezelf dan beperken want het lidmaatschap wil je er dan wel uithebben (prijs is overigens wel logisch gezien pacht strand voor de club en de faciliteiten)
|
|
|
Idefixe
|
wil je niet betalen dan vaar je maar ergens anders het is niet heel ingewikkeld hoor
Da's een enge uitspraak / helemaal op bevrijdingsdag....... Jammer van nu en dan maar hopen dat er een dag komt dat je zoiets snapt.
|
|
|
Idefixe
|
Maar als je daar niet vandaan komt of geen lid wilt zijn.. vind ik het echt een beetje onzinng.. tenzij het privé terrein is... afgebakend en alles.
is gewoon ONS strand hoor
|
|
|
Idefixe
|
volgens de NL wetgeving is het strand van ons allemaal. Iets is verboden of iets is toegestaan. Dat geldt op het strand voor alle Nederlandse burgers. Burgerlijk Wetboek 5 (BW5) Artikel 26 | BW5, Boek 5, Titel 3 De stranden der zee tot aan de duinvoet worden vermoed eigendom van de Staat te zijn.
Op het moment dat het gebruik ( voor welk doeleinde dan ook ) direct gekoppeld wordt aan een lidmaatschap (van welke organisatie dan ook) spreek ik in deze van "enge praktijken" .
|
|
|
Lex
|
HvH, 's-Gravenzande, Kijkduin & Scheveningen kun je gewoon vrij kiten. Alleen vanuit Leiden is HvH langer onderweg dan Autoplaya en de Slufter. Dit omdat er geen snelweg tot in HvH loopt. Allemaal 50 en 80km wegen op het laatst.
Katwijk lijkt me makkelijker, stel je vraag anders ff op trefpunt waar je altijd post. Mick, Le@n en R@bert kiten volgens mij ook regelmatig op Katwijk en zijn geen lid dacht ik.
Op Noordwijk moest dat wel via de club anders was het volgens het APV verboden. Voor de rest is een club leuk, maar ik vind het juist fijn om de keuze te kunnen maken tussen veel spots. Lid worden is jezelf dan beperken want het lidmaatschap wil je er dan wel uithebben (prijs is overigens wel logisch gezien pacht strand voor de club en de faciliteiten)
s'Gravenzande moet je toch wel lid zijn?
|
|
|
Jeromez
|
Voor de rest is een club leuk, maar ik vind het juist fijn om de keuze te kunnen maken tussen veel spots. Ja daar heb je ook wel weer een punt. Je kan natuurlijk wel lid worden van een club en dan alsnog ergens anders kiten als je dat wilt. Alleen als je je spullen ook in zo'n keet bewaard wordt dat wat lastiger. Ik ben misschien liever ook wat mobieler. volgens de NL wetgeving is het strand van ons allemaal. Iets is verboden of iets is toegestaan. Dat geldt op het strand voor alle Nederlandse burgers. Ja dat dacht ik dus ook. De Noordwijkse gemeente heeft echter drie gebieden ingesteld. Twee daar van zijn verboden voor niet leden en een gebied is bestemd voor iedere "niet commerciele" kiter.
|
|
|
Geronimo79
|
met andere woorden alleen lid worden als je vaker gebruik wilt maken van de extra leuke voordelen van de club.. en verder gewoon gaan kiten daar als je dat wilt. ?
|
|
|
robin..
|
met andere woorden alleen lid worden als je vaker gebruik wilt maken van de extra leuke voordelen van de club.. en verder gewoon gaan kiten daar als je dat wilt. ?
daar komt het ongeveer op neer
|
|
|
michiel v geel
|
quote van de clubsite Zonder lidmaatschap is het niet toegestaan om op de spot van Airtime Katwijk te kitesurfen!
|
|
|
Geronimo79
|
quote van de clubsite Zonder lidmaatschap is het niet toegestaan om op de spot van Airtime Katwijk te kitesurfen! Wat dus niks betekend.. als ik het zo een beetje begrijp.. ze kunnen wel meer zeggen. Het is namelijk niet van hun. Het is geen club bezit. Neemt niet weg als ik een local zou zijn ik daar dus echt wel lid zou worden, gezien de extraatjes. Lijkt me heerlijk genieten. Gooi dr maar 1 op workum, zal toch wel een beetje die kant op gaan als dat reguleren van workum echt wil lukken.
|
|
|
michiel v geel
|
het is niet een kwestie van neergooien. er zijn bij airtime ook genoeg mensen die jaarlijk enorm veel tijd en moeite in de club steken om het er weer te hebben staan. ook het handhaven van de regels gebeurt niet zomaar, maar dat doen we graag.
komt jij met een mentaliteit van: het strand is van iedereen, ik kite waar ik wil en ik ga toch niks betalen. het strand op dan kan ik je beloven dat je van een koude kermis thuis komt. ik vraag je dan liever niet te komen
|
|
|