peterb
|
Koop geen van beide boordjes. Daar krijg je spijt van, na 2 maanden varen wil je al weer iets nieuws. Beter kun je (2e hands) North Jaime Pro M kopen van 2005 of 2006. Daar heb je jaren plezier van.
|
|
|
Maurits
|
Je kan natuurlijk ook eens kijken naar een 2ehands boardje, of een zelfbouw. Is altijd leuk, en je kan zelf helemaal custom laten maken.
|
|
|
massari
|
Die bordjes die ik heb genoemd zijn 2e hands... Vond de prijzen wel ok, dus wel het overwegen waard... anders zou ik duurder uitkomen.
|
|
|
Maurits
|
oh niks, fout gelezen. Die boards zijn idd wel een overwegen waard.
|
|
|
wouterb
|
reken voor een 'knap' board €300-400. Dan weet je ook dat je voor €150 bagger in huis haalt.
Dit is wat gecharceerd, maar boardjes van 2004 en later zijn serieus beter dan die van daarvoor. Dat zie je terug in de prijs.
|
|
|
massari
|
Maar zo'n Icon of Haze TT uit 2004 zijn toch best goede boardjes lijkt mij?
Die Jaime Pro vind ik nog wat duur.
Bij een shop kan ik de Haze TT van 2006 al voor een redelijke prijs kopen (iets meer dan 300). Bij Telstar verkopen ze deze voor 399, echter vind ik (de looks wilt ook wat) de print minder.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
of wat dacht je van zoeken naar een fanatic skyrider uit 2004 van 140 cm, erg lekker board, redelijk makkelijk om het op te leren (met een klein beetje doorzettingsvermogen) en daar vaar je een lange tijd lekker op door.
Kun je wel krijgen voor 200 tot 250 euro ... als je er een vindt..
|
|
|
wouterb
|
Slecht zullen ze niet zijn. En voor €150..... wat kan er misgaan? Miss iets aan de lange kant, boeie. Kan je iig dit jaar lekker klooien en leren. koop er volgend jaar een korter plankje bij en hou deze als lichtweer plank
|
|
|
Merc
Gast
|
reken voor een 'knap' board €300-400. Dan weet je ook dat je voor €150 bagger in huis haalt.
Dit is wat gecharceerd, maar boardjes van 2004 en later zijn serieus beter dan die van daarvoor. Dat zie je terug in de prijs.
Absoluut niet met je eens. Voor 150 eurie heb je een leuk beginners board. Neem de 150 die kan je later nog gebruiken als je te weinig wind hebt en toch genoeg drijfvermogen wilt hebben. Je leert het sneller met een 150 dan met een 135 of nog kleiner. Hoe sneller je kan kiten des te leuker wordt het. De meeste hier hebben twee boards. In NL kan je toch niet aan op het weer. Het is elke keer maar weer afwachten geblazen. Ik heb zelf voor 175 een zelfbouwboard gekocht (140). Ik lach er elke keer weer om, niemand jat dat ding en het weegt niets en vaart super. Vrienden hebben deze ook geprobeerd en zij varen er ook super op. Enfin, succes met het maken van je keuze.
|
|
|
R@bert
|
Had misschien (om goedkoper uit te komen) een Liquid Assault 12m moeten kopen. Kennelijk is hij goed uitgetest en hij is zo'n 300 euro goedkoper dan een Switchblade. Maar ja dat is een ander issue. Ben ook beginner en aan t zoeken voor een kite ...heb al een board (grinnik_kitesmiley). Is die Assault wat voor een beginner btw?
|
|
|
R@bert
|
Las dat ie wel makkelijk was met relaunchen......
|
|
|
VincentC
|
Nouja over het algemeen zijn alle bow-kites wel chill te relaunchen door hun vorm
|
|
|
EricC
|
Nobile 555, eventueel eentje van 2005.
|
|
|
massari
|
Precies, voor 150 euro kan je nauwelijks een miskoop begaan... Even afwachten of de Haze TT of de Icon nog op voorraad is.
Enfin, we hebben het nu telkens over de boardjes gehad... maar ik heb nog niks gehoord over de wetsuit. Wie kan me van advies voorzien?
|
|
|
adrenalin
|
je wetsuit: ik denk dat wanneer je een 5/3 pak koopt je voldoende hebt een heel jaar. (misschien dat het bij -2 echt te koud wordt, maar dan kun je er weer van die thermo-lycra's onder aantrekken.)
Met een 5/3 pak kun je de hele zomer en 97% van de winter door varen.
|
|
|
ronald van den Bos
Gast
|
Bij de lidl hebben ze weing geld echte goed nieuwe pakken heb zelf eeenshorty gehaald prima kijk even op hun site moet je wel snel bij zijn gaan hard die dingen gr Ronald Assault is de kite van de koning maar ga er vanuit dat er nieuwe ontwikkelingen in volle gang zijn en later in het seizoen nog veel meer mooi BOW varianten komen kijk maar naar de nieuwe contra van Cabrina
|
|
|
massari
|
Die van de Lidl, is een Pegaso wetsuit, 3mm... Ken het merk niet, maar het schijnt goede kwaliteit te zijn. Is dit wat?
|
|
|
kiting dude
Geen avatar
|
of je koopt een fone...gebruikt bij natural high... ik vaar der al best lang mee (jaar) en hij is super!! kopen dus
|
|
|
massari
|
Shit, de Haze TT die ik op het oog had is verkocht... nog geen bericht van de Icon. Als iemand me een leuk alternatief kan aanbieden, let me know.
Op de site van de Lidl staat de wetsuit er niet meer op. Morgen maar eens kijken bij de lokale Lidl of ze er nog eentje hebben.
|
|
|
|
Bassie
Geen avatar
|
zoek anders even naar north dragon - lekker boardje voor al levels, een speciaal beginner board, als je beetje kan varen, is echt niet nodig en groei je te snel uit, zonde.
|
|
|
milamber
|
voor iets meer dan 200 euro mag je mijn naish haze van 153 cm uit 2005 ook wel overnemen hoor (met een paar krasjes onder het board)
|
|
|
samm
Gast
|
ik zou zeggen kijk voor wetsuit keer bij lidl waar ze laats over hadde
|
|
|
massari
|
Ik kan ook een Cabrinha Spoiler 140 overnemen voor 150 euro. Lijkt mij niet duur, alleen weet ik niet of dit een twintip model is. Iemand een idee?
|
|
|