Kite-Aware Team

Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #225 September 20, 2006, 16:10:07
edit2Rapporteer  
Even tussenstand: we zitten nu op 85 leden..  ThumpsUp (totaal 169 als je verdeling over de spots meetelt.. iemand kan nl. meer dan 1 spot opgeven..)  Joepie

Ook al lijkt het stil.. er wordt achter de schermen hard gewerkt en leden worden dmv mail op de hoogte gehouden.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #226 September 20, 2006, 19:02:42
edit2Rapporteer  
Bij deze, ook aangemeld.  ThumpsUp

Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #227 September 21, 2006, 03:56:39
edit2Rapporteer  
Vandaag moest de ambulance (of in ieder geval medisch personeel) uitrukken op Workum.. Waarom vraag je je direct af?   Huh Het waaide niet hard, wind was niet aanlandig en het was ook niet druk..

 Nee, daar had het niks mee te maken.. Het kwam omdat een gladiool (volgens mij nog instructeur ook!!!)  zo nodig van een schans wilde springen in enkel diep water nog geen 20 meter vanaf de kant.. (dus als hij ver zou springen zou hij zelfs op het strand terecht kunnen komen!!)..  (geschokt_kitesmiley)

 Hij heeft zichzelf bezeerd ja.... aan zijn hoofd en been geloof ik.... Want deze gast had ook nog niet de helderheid van geest om ff een helmpje op te zetten..

 Van een schans springen PRIMA (ik zou willen dat ík dat kon!!!).. .. maar dan wel ergens op het water waar het wat dieper is, verder van de kant en sowieso met helm!!!  ListenToMe Kite Aware

Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #228 September 21, 2006, 07:21:28
edit2Rapporteer  
Ik kreeg ineens een idee om de kosten te dekken voor de lycra´s. Kunnen we misschien subsidie krijgen van het ministerie van volksgezondheid welzijn en sport?

Quote van de website (http://www.minvws.nl/organisatie/):
-----------------------------
Sport

Sport bevordert de gezondheid, zorgt voor sociale contacten en draagt bij aan de zelfontplooiing. De 'sportieve missie' van het ministerie van VWS is het mogelijk maken dat iedereen op een verantwoorde manier kan sporten. Daarnaast besteedt het ministerie geld en aandacht aan topsport, zodat Nederland ook bij internationale toernooien een goede partij is.
------------------------------

Ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n initiatief vanuit de sportwereld niet zullen ondersteunen. En bovendien kost het in vergelijking met andere sporten helemaal niets. Valt dus altijd te proberen lijkt me.
Bovendien zouden we iemand van VWS (en de pers natuurlijk) kunnen uitnodigen op een kitespot bij een "officiele" introductie van het kiteaware team.

Iemand misschien ideeen hierover?
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #229 September 21, 2006, 15:37:27
edit2Rapporteer  
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Kite Aware in aanmerking komt voor subsidie.. Heeft iemand hier ervaring mee???

Lord of the boards heeft namelijk een goed punt!   ThumpsUp
globe

Berichten: 1143
Antwoord #230 September 21, 2006, 21:16:03
edit2Rapporteer  
Waar blijft de NKV dan?
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #231 September 22, 2006, 13:02:21
edit2Rapporteer  
Waar blijft de NKV dan?

Waar ze zijn.. We zijn in gesprek en hopelijk in de loop van volgende week heb ik concrete informatie.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #232 September 22, 2006, 15:39:48
edit2Rapporteer  
ben benieuwd....
buur@work
Gast
Antwoord #233 September 22, 2006, 21:07:31
edit2Rapporteer  
Aanvraag bij VWS kan enkel als rechtspersoon, dus kan niet door kiteaware(is neem ik aan geen rechtspersoon) worden ingediend, dit kan wel via de NKV, omdat zij als vereniging een rechtsperoon zijn. Moet je mee nemen in de gesprekken met het NKV. Maar ik denk dat je geen lycra's vergoed kan krijgen, geld is neem ik aan voor andere doeleinden. als versterking van de sport en samenwerking, en veilig sporten als bedoelt bij VWS, staat los van veilig een extreemsport beoefenen.  
Maar er zijn wel andere fondsen die je kan aanschrijven. Maar sponsoring is mijn inziens een betere optie
Maar hoezo moeten de lycra's gratis? zou je als je er 10 euro voor moet betalen niet meer mee doen aan het initiatief??
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #234 September 23, 2006, 18:46:48
edit2Rapporteer  
Na het gesprek met het NKV (maandag of dinsdag) weet ik vast meer.. Ik hou jullie op de hoogte!
Superstar
Gast
Antwoord #235 September 24, 2006, 14:27:20
edit2Rapporteer  
Kite-lycra's ??? Het lijkt mij niet verstandig om bij de overheid aan te geven dat we subsidie willen.

OV- Waarom willen jullie subsidie?   

Kite awarder-  uuuuhhhm onze sport wordt zo overstandig gedaan door sommige dat we een controle team hebben samengesteld !. Dit om ongelukken te verkomen.

Ov - dat kan wel goedkoper !!!

Kite awarder - ooooooo hoe dan ?

OV - Kiteverbod ! taadaaa

kite awarder  (sealedlips_kitesmiley)

Verder is dat hele kite aware idee grappig hoor. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een eigenwijze beginnende kiter gaat luisteren naar zo'n "team member" van kite aware.  Hebben jullie trouwens gekeken naar de "dodenlijke ongelukken ??? die ongelukken waren niet te verkomen door een adviesteam.
Mijn advies is stoppen met zeiken over veiligheid en het gewoon DOEN !

Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #236 September 24, 2006, 15:30:00
edit2Rapporteer  

 Nee, daar had het niks mee te maken.. Het kwam omdat een gladiool (volgens mij nog instructeur ook!!!) zo nodig van een schans wilde springen in enkel diep water nog geen 20 meter vanaf de kant.. (dus als hij ver zou springen zou hij zelfs op het strand terecht kunnen komen!!).. (geschokt_kitesmiley)

 Hij heeft zichzelf bezeerd ja.... aan zijn hoofd en been geloof ik.... Want deze gast had ook nog niet de helderheid van geest om ff een helmpje op te zetten



Ik begreep in 1e instantie dat het jullie Kite Aware Members opzet was een adviserende funktie uit te voeren op de kite-spots, en kiters te helpen met informatie, dat Is een prima idee...

Maar nu ga niet gelijk oneerbiedig lopen oordelen bij een kite ongeluk.
Als het jullie bedoeling is om politie agentje en tegelijk voor rechter te spelen dan zal dit alleen maar voor onderlinge strijd zorgen.
Denk niet dat we daar op zitten wachten.

Aloha.
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #237 September 25, 2006, 20:13:48
edit2Rapporteer  
Kite Aware heeft inderdaad een advies functie en verder absoluut geen enkele bevoegdheid.. Maar zelfs als lid heb ik nog steeds vrijheid van meningsuiting.. dat heeft niks met politieagentje of rechtertje spelen te maken.

@Robin: je kunt het ook anders bekijken:
OV: goh wat goed dat de kiters hun sport ook serieus nemen en iets willen doen om de continuiteit te waarborgen...

Zo zijn er altijd 2 kanten aan een verhaal... enne... Kite Aware bestaat al (93 leden!!!)  :-D
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #238 September 25, 2006, 21:27:20
edit2Rapporteer  
Je zou natuurlijk ook een stichting op kunnen richten.

Dan ben je niet afhankelijk van een andere rechtspersoon (bijv. NKV), kun je zelf de subsidie aanvragen en je bent gelijk een goed aanspreekpunt voor overheden net als de NKV zelf.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #239 September 25, 2006, 21:50:22
edit2Rapporteer  
Angela,
Ff mbt de lycra/logo discussie:
Wordt hier het NKV-logo nog in meegenomen?

Hoeveel van de leden is ook lid van het NKV? (ikke wel iig)
RonnieRotonde

Berichten: 166
Antwoord #240 September 25, 2006, 23:20:09
edit2Rapporteer  
Lijkt me wel een goed initiatief!

Als ik het zo lees, dan is de bedoeling vooral om mensen die "onbewust" met .. of te harde wind, of een te grote kite het water op gaan te waarschuwen. Dit zal een boel schaafwonden en letsel voorkomen.

T lijkt mij als beginner niet nodig om een ervaren kiter aan te spreken op de maat van zijn vlieger. Ik kan zelf een aardig potje skieen, en ik zit er dan ook zeker niet op te wachten als iemand mij op de piste aanspreekt op het feit dat ik offpiste of te hard ga. Dit zorgt voor irritaties naar mijn idee.

Verder  ThumpsUp
Le Coq
Gast
Antwoord #241 September 30, 2006, 02:08:26
edit2Rapporteer  
Zo, dit topic maar weer even van pagina 3 gevist want het begon aardig stil te worden. Valt er nog nieuws te melden van het kite aware front? Hoe staat het met de website en het logo??
Lees al bijna 3 weken onder aan de kite aware website dat deze vanaf volgende week meer gestalte gaat krijgen...

Houd ons op de hoogte!!
boardfreak

Geen avatar

Berichten: 70
Antwoord #242 September 30, 2006, 02:36:08
edit2Rapporteer  
hey,

De website weet ik niet hoe het er mee staat maar omtrent het logo en paar andere zaken hebben de leden van kiteaware kunnen stemmen en is er een logo uitgekomen dat gebruikt gaat worden.  Er wordt zeker nog gewerkt maar nu ff meer achter de schermen maar weet zeker dat er binnenkort weer meer over te horen zal zijn.

@ angela:  heb ik het goed gezien dat je ook naar combucco gaat de 10e? 


greets
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #243 Oktober 06, 2006, 21:47:39
edit2Rapporteer  
Het is weer wat rustiger rond het kite aware team, ik weet niet of er nog veel achter de schermen aan de gang is, maar ....! ik kan met trost mijn eerste kite aware actie presenteren  schater

Donderdag 5 oktober te neeltje jans, zat stevige wind met best wat vlagen. Ik ga met een maat kiten. Ik heb alleen m'n 12M bij (m'n 8m krijg ik morgen waarschijnlijk binnen  :Smiley )  Het weer een beetje afgewacht en toch maar besloten niet te gaan kiten met m'n 12. Er waren nog zo'n 10 anderen kiters op het water. allemaal een 8 of 9 meter, ook één 10 meter ( de nieuwe torch  (geschokt_kitesmiley) mooie kite trouwens  ThumpsUp ). Dus ik liep beetje rond op het strand andere kiters beetje helpen oplaten etc en naar de tricks van anderen te kijken.
Komen er 3 duitsers het strand op en beginnen een 14 meter op te pompen  (geschokt_kitesmiley).
Ik er naar toe gelopen en in m'n beste duits: ZU GRO
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #244 Oktober 06, 2006, 21:50:51
edit2Rapporteer  
Hmm, dat ging even fout  loser

Even mijn verhaal afmaken

ik dus in m'n beste duits uitleggen dat hij te groot was. Ze hadden geen idee of dat ook echt zo was, ze hadden hem gisteren gekocht en wilden alleen even op het strand proberen  (huilen_kitesmiley)

Na uurtje wilden ze de kite tegen mijn advies in toch oplaten toen een andere kiter hun bezig zag en nogal uitschoot  ThumpsUp stopten ze toch maar en ging naar huis.

Typisch voorbeeld van mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, en daar hadden zeker ongelukken van gekomen.

Kite Aware Team saved the day  (grinnik_kitesmiley)



Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #245 Oktober 08, 2006, 01:28:55
edit2Rapporteer  
Hallo mensen! Excuses voor het niet actief zijn op het forum.. Maar zoals gezegd: achter de schermen wordt hard gewerkt en de leden worden dmv e-mails op de hoogte gehouden van de vorderingen.. Op korte termijn hoop ik een aantal nieuwtjes publiekelijk te maken, maar dat is op dit moment nog niet mogelijk...Dús.. Kite Aware is niet aan het doodbloeden, maar JUIST gestalte aan het krijgen!

Later!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #246 Oktober 08, 2006, 01:36:01
edit2Rapporteer  
suc6
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #247 Oktober 12, 2006, 20:25:54
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn kite-aware lycra binnen. Het is eentje van de eerste proefdruk serie, helaas nog zonder het NKV logo. Maar hij is wel heel vet en valt goed op. Knalrood en het logo groot achterop.

Prevent a kitemare? Ask KiteAware!
globe

Berichten: 1143
Antwoord #248 Oktober 12, 2006, 21:35:50
edit2Rapporteer  
Yep, er zijn inderdaad 10 lycra's random verstuurd.

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #249 Oktober 13, 2006, 02:18:45
edit2Rapporteer  
He Globe,

hoe was sardientje?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.