michiel v geel
|
lijkt me inprinciepe wel een goed id moet je niet nar je kite gaan lopen maar langs je lijn lopen want je kite zal als een soord eenlijner omhoogflapperen en weer neerslaan (zachtjes) of hij moet omrollen in de goede positie die hij ok zou aannemen als je hem zou omdraaien
|
|
|
xray
|
Ik haal hem dan aan de 5e binnen....
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Wat schrijf je nou?
Je kunt met je 5de lijn toch gewoon je kite binnenhalen?
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Je was me voor xray?
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Iceberg? Ben bang dat je toch wat meer ervaring moet opdoen met je 5de lijn?
|
|
|
xray
|
49 sec! ;D
|
|
|
|
Dangerfield
|
Wat schrijf je nou?
Heb ik aan gedacht, maar er staat evengoed nog redelijke spanning op de 5th; dat dunne lijntje heb ik toch liever niet in mn handen. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het vasthouden van Dynema lijnen...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Wat schrijf je nou?
En even los qua gemeende info? Bind nooit maar dan ook nooit zomaar wat vast? Kans dat je verstrikt raakt is groot op deze manier en is verre van ok, mocht je kite een rare beweging maken en bijv zijn lijnen om je heen slaan.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Ik snap je punt, als je enkel je 5th beet hebt kun je hem gewoon zorgvuldig op wikkelen het lijkt idd. of het heel riskant is enkel zolang je bij die 1-ne lijn blijft is er niks aan de hand.
Als je er wat ruimte tussenlaat met opbossen van je 5th mag je hem in je hand wikkelen in het ergste geval.
Let wel oefenen baart kunst, het is goed te doen.
|
|
|
ErikB
|
Om mijn kite te landen in m'n ééntje deed ik altijd naar de hoek van het wind venster sturen, dan de safety trekken. Me board ingegraven in het zand. Dan me trapeze afdoen inclusief kite en die aan me board vastmaken.
Werkt perfect.
|
|
|
Bopmorn
Geen avatar
|
Knoop je 5th ergens aan vast en ditch je bar Je kite zal omrollen en omhoog stijgendoor de wind. Dan kan je hem zo binnen halen
|
|
|
-jeroen
|
Je kan de 5e wat makkelijker binnenhalen als je je trapezehaak gebruikt. Hoe f je ook geen lijnen om je handen te wikkelen (nooit doen.) Sla de dunne lijn dan 1 of 2 keer om je haak en haal hem binnen alsof je iemand aan het zekeren bent. Gaat snel en zonder zere handen.....
|
|
|
Aurel
|
Je legt de kite op zijn tip en trekt aan de bovenste powerlijn, en je kite ligt secure op het strand (dat werkt dus met een SLE, ik weet niet of je dat met C-kites kan doen).
|
|
|
Joris
|
Je legt de kite op zijn tip en trekt aan de bovenste powerlijn, en je kite ligt secure op het strand (dat werkt dus met een SLE, ik weet niet of je dat met C-kites kan doen).
tja dat kan maar ik zou het er niet op wagen als er een lekker windje staat. (zeker niet met mensen of opstakels in de buurt)
|
|
|
litewave
|
tja dat kan maar ik zou het er niet op wagen als er een lekker windje staat. (zeker niet met mensen of opstakels in de buurt) Dan hoef je ook niet solo te landen
|
|
|
hifly
|
ik heb in spanje gasten zien solo landen ...lieten hun kite ver in de uithoek van het windvenster gaan , tip op de grond en gaven dan een stevige ruk aan een van de stuurlijnen zodat de kite onmiddelijk met LE vol in de wind kwam te liggen , net alof iemand hem aangepakt had en hem daar netjes neergelegd had .
|
|
|
Darkwing
Gast
|
ik heb in spanje gasten zien solo landen ...lieten hun kite ver in de uithoek van het windvenster gaan , tip op de grond en gaven dan een stevige ruk aan een van de stuurlijnen zodat de kite onmiddelijk met LE vol in de wind kwam te liggen , net alof iemand hem aangepakt had en hem daar netjes neergelegd had .
Lukt niet als je bijna overpowerd bent.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Bij BOW kites kun je de kite gewoon aan dit ringetje binnenhalen.. Gewoon hand-over-hand de lijn binnenhalen en dat zorgt ervoor dat je kite gewoon plat op het water blijft liggen.. Succes...
|
|
|
big_ben_lair
|
wat dacht je van landen met je safety? het verdiend niet de schoonheids prijs maar het werkt wel!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
wat dacht je van landen met je safety? het verdiend niet de schoonheids prijs maar het werkt wel!
Leg uit????
|
|
|
piede
|
Leg uit???? Nou, dan laat je gewoon je safety je kite aanpakken, snap je? Wel es je safety getrokken?
|
|
|
knar
Geen avatar
|
Ik heb wel eens de vijfde lijn aan een voetband vastgemaakt en vervolgens en berg zand op m'n board gelegd. Daarna kon ik 'rustig' naar mijn kite lopen
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Leg uit???? Nou, dan laat je gewoon je safety je kite aanpakken, snap je? Wel es je safety getrokken? NEE... Ik heb een bow kite .. dus ik laat gewoon de bar los....
|
|
|