wind el gouna eind december?

snip

Oktober 27, 2006, 23:16:34
edit2Rapporteer  
de titel zegt het al denk ik.
hoe staat het met de wind eind december we willen mischien met wat mensen voor het einde van het jaar nog ff lkkr in onze short kiten.
Passie

Antwoord #1 Oktober 27, 2006, 23:36:05
edit2Rapporteer  
Ik ben 'r net 'n week van terug. elke dag wind gehad.e n super weer.. en alleen maar in m'n short gevaren. soms was 't zelfs warm. DUs ga der vanuit dat dat dan nog steeds is
joop

Antwoord #2 Oktober 28, 2006, 03:54:30
edit2Rapporteer  
Ik ben er in totaal 4 keer geweest. 2 keer in het voorjaar (ongeveer april) en 2 keer in december.

Volgens de statistieken zou je rond april bijna 100% windzekerheid moeten hebben en in december duidelijk minder.

Mijn ervaring:

1 X april waardeloos
1 X april erg goed
1 X december redelijk / goed
1X december erg goed

Ik ben er mischien in december weer (zit te twijfelen tussen Cumbuco en El Gouna)

Groet Joop

The Submarine

Antwoord #3 Oktober 28, 2006, 04:00:47
edit2Rapporteer  
Van de wind daar is moeilijk iets te zeggen. Ik ben er een week voor gdamrider geweest en ik heb al mijn boeken kunnen lezen, want de wind had er geen zin in. en idd op de laatse dag begon het te waaien enne toen is het blijkbaar zo gebleven.
Wel is het zo dat de wind daar vaak thermisch is en omdat het in de winter minder warm is en de zeetemp minder verschilt van de omgevingstemp er in de winter minder vaak wind is (zo heb ik mij wijs laten maken). Ook heeft de wind daar iets met de stand van de maan te maken, maar dat hoofdstuk heb ik niet echt begrepen!!!
EricC

Antwoord #4 Oktober 29, 2006, 16:32:22
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik zou dit topic toch nog graag even verder aanhalen.
Ik ga 9 november voor 10 dagen naar El Gouna.  Joepie
  • Heeft het zin om mijn 14m mee te nemen?
  • zoniet, welke maat is dan beter?
  • Of kan ik beter huren?
  • ik wilde in ieder geval mijn Nobile 555 mee nemen - dan hoef ik die in ieder geval niet te huren.

Volgende vraag;
Is het vanuit Three Corners Ocean View goed te lopen naar het Kitesurf strand?

Vast bedankt,
EC
The Submarine

Antwoord #5 Oktober 29, 2006, 16:37:47
edit2Rapporteer  
je kan vanaf het OV heel makkelijk bij het kitestrand komen. Je kan lopen. Dan moet je eerste even de lagune omlopen (5 min), zodat je bij het echte strand komt en dan loop je ongeveer 10 minuten langs het strand en dan ben je er( je loopt er tegenaan als het ware).
Je kan ook eerst met het bootje van het OV naar het strandje en dan loop je die 10 minuten nog ff naar kitepower.
En je kan ook nog met het busje en die gaat eens per uur.
Ik zou al je vliegers mee nemen, want het kan daar echt verschillen van 1 tot 35 knoopjes!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.