Aflandige wind brouwersdam

ARC-Rider

Berichten: 182
April 30, 2007, 01:46:53
edit2Rapporteer  
Als lid van de ouddorpse reddingsbrigade, maar ook als fanatiek kitesurfer ben ik vandaag hevig teleurgesteld in
de kennis en kunde van de kiters vandaag.

Omdat er te weinig wind voor mij stond ben ik op de waterscooter van de reddingsbrigade gaan varen. Bij de langedijk was er geen probleem, maar op de brouwersdam stond de wind net aflandig en niet erg krachtig.

met de waterscooter heb ik vandaag 10 kiters op de kant gezet!! Ja je leest het goed 10 personen!!!

Ik dacht dat het redelijk bekend was dat het niet verstandig is om met aflandige wind het water op te gaan, maar kennelijk heb ik me hierin grondig vergist.

Toch wil ik de boodschap nog maar eens herhalen:
GA BIJ AFLANDIGE WIND NIET HET WATER OP!!!


Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 April 30, 2007, 01:49:22
edit2Rapporteer  
Amen
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 April 30, 2007, 01:55:15
edit2Rapporteer  
het is toch ook gewoon dom om met aflandige wind te gaan!!
zeker als het nog weinig is ook
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #3 April 30, 2007, 02:37:53
edit2Rapporteer  
Moest ff in Workum zijn vandaag, drie kites gezien (Shockwave/Mach/Rebel) die met pal aflandige wind (Oost dus) bezig waren!  loser Gekkewerk dus!!
Henning

Berichten: 581
Antwoord #4 April 30, 2007, 02:39:29
edit2Rapporteer  
Idd... niet ff de moeite nemen om door te rijden naar mirns waar je sideshore hebt...

Was tr vandaag wel een bak wind

EDIT:

Zou net hetzelfde als passie posten... workum is idd goed terug te lopen Smiley
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #5 April 30, 2007, 02:39:36
edit2Rapporteer  
workum maakt nie tveel uit.. zolang je maar in 't ondiepe blijft
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #6 April 30, 2007, 02:46:31
edit2Rapporteer  
Klopt Pieter,

echt een stelletje knuppels daar op Brouwersdam vandaag! Ik heb jullie nog gezien. Ik was helper bij die buggywedstrijd.
Vooral die kerel met zijn blauwe tube was minstens 1 KM uit de kust toen ik hem voor het laatst zag, en maar proberen die kite omhoog te krijgen. Terwijl er andere rustig bezig blijven!

Ik snap het echt niet meer!

De langedijk dan of vrouwenpolder die side shore is bij Oost
daan

Berichten: 426
Antwoord #7 April 30, 2007, 02:58:53
edit2Rapporteer  
ik was vandaag ook op de bdam zag het ook dat er toch veel mensen het water op gingen was niet echt verstandig konden beter gewoon lekker op het strand gaan liggen. Er waren vandaag trouwens ook weer veel duitser zonder les bezig op het strand niet echt verstandig achja de zomer is weer begonnen.
Barrykite

Berichten: 27
Antwoord #8 April 30, 2007, 03:01:20
edit2Rapporteer  
totdat het een keer goed fout gaat dan zien ze het misschien in dat het achteraf toch niet zo slim was om aflandig te varen
litewave

Berichten: 607
Antwoord #9 April 30, 2007, 04:00:57
edit2Rapporteer  
@ Barrykite, we denken maar dat alle kiters op een forum rondhangen en zo de waarschuwingen wel meekrijgen, ik denk dat 50% nog nooit van kitehigh en/of hanglos gehoord hebben.
Barrykite

Berichten: 27
Antwoord #10 April 30, 2007, 04:11:11
edit2Rapporteer  
daar kun je wel eens gelijk in hebben litewave.maar als je een beetje fanatiek met je sport bezig bent dan wil je toch wel op de hoogte blijven van sommige dingen?daar horen onder andere forums ook bij als je het mij vraagt.maar ja zal wel aan mij liggen.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #11 April 30, 2007, 04:30:57
edit2Rapporteer  
tja tis allemaal dom dom dom, maar wat vinden jullie van de volgende redenatie:
a) lezen mensen in bv. dit topic dat 'er toch wel een reddingsboot rondvaart'
b) deze anders 'toch niks te doen heeft'
en als laatste c) mensen die 4 weken niet gevaren hebben en er 150 km voor moeten rijden, denken: ach mij overkomt niets, ik kan goed kiten, en gaan dan toch het water op, uberstoked...

in ieder geval zijn er vandaag minimaal 10 kiters geweest die alles aan de laars hebben gelapt.

als eerste zal ik mezelf aan de schandpaal nagelen: ook ik heb welis op een overvolle stranddag m'n nieuwe kite willen testen boven de hoofden van argeloze voorbijgangers, dom, maar het gebeurde gewoonweg...dom, maar te stoked om t niet te doen....

just my 2 cents.

gr danny
hifly

Berichten: 136
Antwoord #12 April 30, 2007, 05:10:16
edit2Rapporteer  
het spijtige is ... we zien het allemaal wel ... maar we doen er niks aan ...
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #13 April 30, 2007, 05:13:15
edit2Rapporteer  
@ Barrykite, we denken maar dat alle kiters op een forum rondhangen en zo de waarschuwingen wel meekrijgen, ik denk dat 50% nog nooit van kitehigh en/of hanglos gehoord hebben.

Tja, zag ze nog varen toen we we vanuit Ouddorp naar Perries gingen om wat te eten.

Wat denk je, tis vanaf Duitsland erg ver reden en dan een paar dagen aflandige wind, wordt je een beetje moedeloos van en hup toch maar het water op. Vanuit de camper kunnen we de landgenoten toch goed in de gaten houden. Iets betekenen voor deze mensen wanneer het fout gaat is weer een ander verhaal......

En dan komt er toch wel een of andere aardige vent op een waterscooter aan die hun kan helpen...

Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #14 April 30, 2007, 05:17:10
edit2Rapporteer  
het spijtige is ... we zien het allemaal wel ... maar we doen er niks aan ...

Je kan t wel zeggen tegen zo'n gast die met aflandige wind t water op gaat.
maar dat werkt toch niet. die gast is al te leip op zelf na te denken, en zelf te denken dat het niet slim is om met aflandige wind het water op te gaan..
Denk je dan dat 1 simpele ziel tot hem door kan dringen?

Tuurlijk zouden we het ze wel zeggen, maar of het echt nut heeft vraag ik me af.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #15 April 30, 2007, 06:24:04
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben wij dat niet nodig gehad op Vrouwenpolder, perfect windje om me 20meter windscherm weer eens uit te laten, jammer alleen dat ik me ouwe en vertrouwde 7.2" airrush thuis liet liggen. Genoeg druk ik me kite alleen me twintip 130/40 kon het niet aan ThumpDown Thuis meteen de directionals maar weer ingeladen (grinnik_kitesmiley)
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #16 April 30, 2007, 07:06:13
edit2Rapporteer  
Brouwersdam vol met Duitsers en die willen kiten dus tja die hebben schijt aan aflandige wind! 
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #17 April 30, 2007, 15:05:59
edit2Rapporteer  
het nikste was dat de stroming de zelfde richtging als de wind stond en heel sterk was je kite krijgt dus bijna geen kracht om om te slaan omdat je kite geen druk krijgt

als ik het had geweten had ik naar vrouwenpolder gegaan maargoed was leker weertje dus oké
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 April 30, 2007, 15:42:52
edit2Rapporteer  
Brouwersdam vol met Duitsers en die willen kiten dus tja die hebben schijt aan aflandige wind!

Weet je zeker dat het duitsers waren? Zo ja, dan kan een algemeen verbod volgen voor die gasten?  Toch?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #19 April 30, 2007, 17:17:38
edit2Rapporteer  
ze wisten dat jij zou langskomen, maakt het weer veilig, geintje.
daan

Berichten: 426
Antwoord #20 April 30, 2007, 17:17:44
edit2Rapporteer  
ja bijna allemaal duitsers ja ook een aantal nederlandsers en fransen maar die gingen meestal niet het water op maar de duitsers waren in de grootste getallen aanwezig
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #21 April 30, 2007, 23:11:56
edit2Rapporteer  
Brouwersdam vol met Duitsers en die willen kiten dus tja die hebben schijt aan aflandige wind!

Weet je zeker dat het duitsers waren? Zo ja, dan kan een algemeen verbod volgen voor die gasten? Toch?


Vandaag ff de campers en caravans geteld en 97% heeft toch echt witte kentekenplaten. Zo af en toe een verdwaalde Belg en Nederlander....

Iets anders kan ik er echt niet van maken.

Zeg niet dat alle Nederlanders verstandig zijn maar met zo'n grote populatie Oosterburen gebeuren dit soort dingen dus toch.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #22 Mei 01, 2007, 04:41:50
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben wij dat niet nodig gehad op Vrouwenpolder, perfect windje om me 20meter windscherm weer eens uit te laten, jammer alleen dat ik me ouwe en vertrouwde 7.2" airrush thuis liet liggen. Genoeg druk ik me kite alleen me twintip 130/40 kon het niet aan ThumpDown Thuis meteen de directionals maar weer ingeladen (grinnik_kitesmiley)

O,o,o, ik ken die momenten: heb je de goede gear wel in je bezit, maar ligt het thuis, 'want dat had je toch niet nodig'; Ieksssss!!!!! Dik balen, want hoe je t ook draait of keert: een mooie sessie naar de haaien....
Vroeger met windsurfen was dat nog veel egrer, dan had je n hoop meuk mee te zeulen, ging je dus kiezen wat mee te nemen, haha, dan piste je r ook welis langs.
Lekker leuk herkenbaar Warood!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Mei 01, 2007, 16:17:47
edit2Rapporteer  
 YeSS Duiters verboden te kiten op Brouwersdam!  YeSS

Wie o wie plaatst dat bord daar?  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.