ONDERSCHEID KITESURFERS EN BUGGY'S

pw

Geen avatar

Berichten: 10
Juli 09, 2007, 16:31:30
edit2Rapporteer  
Naar aanleiding van de zonering bij Ouddorp zou ik graag jullie mening willen.
 ListenToMe ListenToMe
Zou het niet beter zijn als het NKV en de overheid een onderscheid zou maken tussen kitesurfers en buggy's.
Aangezien we nu dus in een super kleine zone zijn gestopt (zie ook forum kitelocaties zone Ouddorp)
De overlast op destranden van ouddorp zijn voor het grootste gedeelte veroorzaakt door de kitebuggy's.

Nu is de zone voor hun vergroot maar moeten wij (de kitesurfers) daar ook in onze zone is dus aanzienlijk verkleint en die van hun vergroot.
Als er nu onderscheid gemaakt zou worden, dan zouden de kitesurfers weergewoon hun ding kunnen doen.

Want zeg nu zelf wie heeft ern u last van kitesurfers op het water Joepie YeSS

En dan hoeft oom agent ook niet achter ons aan te zwemmen
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #1 Juli 09, 2007, 16:38:15
edit2Rapporteer  
Dit zou inderdaad wel beter zijn.
Misschien moet je even ook NKV mailen en dit op vliegerforum posten (die zijn nl. bezig geweest met die acties)

Maar ik denk ook dat het belangerijk is dat kitesurfen erkend word als  bootje varen. Dan kunnen en mogen we in een keer veel meer.  ThumpsUp ThumpsUp (bijv. de wadden zee over steken  (grinnik_kitesmiley) Joepie)
-christian-

Berichten: 78
Antwoord #2 Juli 09, 2007, 16:38:45
edit2Rapporteer  
mee eens
Sabel

Berichten: 9
Antwoord #3 Juli 09, 2007, 16:46:06
edit2Rapporteer  
Ja vind ik ook helemaal mee eens !!! ThumpsUp
hamsters

Berichten: 21
Antwoord #4 Juli 09, 2007, 16:50:04
edit2Rapporteer  
Mee eens PUNT
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #5 Juli 09, 2007, 17:05:09
edit2Rapporteer  
tzeker mee eens je ziet tog duidelijk het verschil tussen ons (kiters) en tussen die buggyers
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #6 Juli 09, 2007, 17:37:08
edit2Rapporteer  
Buggien vind ik zo en zo een stuk gevaarlijker als kitesurfen. Met 60kmph over het strand is gevaarlijker dan met 30 kmph over het water: geen dieren die voor je wielen kunnen rijden, geen onoplettende mensen die je aan kunt rijden, en mensen hebben geen last van je als je op het water bent.

Voor kitesurfers heb je maar een klein stukje strand nodig waar ze hun kite kunnen oplaten en landen, buggiers hebben veel meer nodig.

Als je de kitesurfers 100 meter geeft naast de buggiezone, en de surfers ruimte op zee geeft over het hele buggiedeel, dan moet dat gaan toch? Enige waar de buggiers dan last van zouden hebben is teruglopende kitesurfers, maar als die vlakbij het water blijven zal dat geen punt zijn?
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #7 Juli 09, 2007, 18:23:36
edit2Rapporteer  
Buggien vind ik zo en zo een stuk gevaarlijker als kitesurfen. Met 60kmph over het strand is gevaarlijker dan met 30 kmph over het water: geen dieren die voor je wielen kunnen rijden, geen onoplettende mensen die je aan kunt rijden, en mensen hebben geen last van je als je op het water bent.

Voor kitesurfers heb je maar een klein stukje strand nodig waar ze hun kite kunnen oplaten en landen, buggiers hebben veel meer nodig.

Als je de kitesurfers 100 meter geeft naast de buggiezone, en de surfers ruimte op zee geeft over het hele buggiedeel, dan moet dat gaan toch? Enige waar de buggiers dan last van zouden hebben is teruglopende kitesurfers, maar als die vlakbij het water blijven zal dat geen punt zijn?

Vind ik ook wel weer meevallen hoor. Buggyers doen geen gekke stunts zo dicht mogelijk bij de mensen zodat ze zeker gezien worden, sommige kiters wel! En een kind dat met z'n hoofdje net boven de golfjes speelt kan net zo goed door een kiter onthoofd worden hoor.
pw

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #8 Juli 09, 2007, 18:59:45
edit2Rapporteer  
TOM KITE ben jij een kitesurfer of een buggyer??? Huh

Jij vindt dus dat kitesurfers gevaarlijker bezig zijn dan buggyers waar bazeer jij dit op?? ThumpDown

Als je bedoelt dat het met mooi en warm weer en volle stranden niet de bedoeling is dat kite surfers zich in ondiep zwem water bevinden dan ben ik het met je eens.

 ListenToMe (bazuin_kitesmiley)Maar het is a WAY TOO FAR wat jij zegt over het onthoofde van een kind wat een bullshit zeg.

Als jij een beetje verstand hebt van kitesurfen weet jij ook dat het voor een kitesurfer makkelijker is om te stoppen dan een buggy kiter.

Weet trouwens niet of jij weleens op het strand met windkracht 5 a6 op het strand heb gelopen tussen
buggy kiters door, moet je eens proberen!!!!

Denk dat het goed is als er onderscheid komt anders worden de kitesurfers echt de dupe van de buggy kiters

Want oom agent ligt op de loer  en die ziet nu geen verschil ThumpDown

Conclusie aparte zones voor buggy's en kitesurfen op alle stranden met eventueele drop en landings zones
en uiteraard niet kitesurfen in natuurgebieden kijk naar de slufter daar gaat ook niemand kitesurfen in het vogelgebied gebeurd dit wel dan moet je de slufter hufters eens horen (zelf regulering van de sport)

De overlast op Ouddorp is ontstaan door de buggy kiters  ThumpDown

Niks tegen deze mensen en sport denk alleen dat het heel belangrijk is dat deze binnen een bepaalde zone blijven!!!!!!!!!
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #9 Juli 09, 2007, 21:13:47
edit2Rapporteer  
pw, eerst welcom to the real life!

2. Als jij ook maar enig verstand hebt van buggy'en weet je dat een buggy evensnel stil staat als een kitesurfer.

3. Kom jij bij windkracht 5 a 6 nog eens op een zondag bij het strand Ouddorp in de buggyzone lopen. Dan spreken we nog eens.

4. Kitesurfers varen buiten de zone, ook op andere spots. Zelfs waar je helemaal niet mag varen, komen toch kitesurfers. JA IK OOK.
Buggy'ers hebben beperkte stranden waar ze hun hobby deftig kunnen uitoefenen.

5. Aparte zone's voor kitesurfen en buggy'en. Man, ga jij anders eens bij de gemeente informeren. Jij hebt geen idee hoeveel werk de BCH er in heeft gestoken om Ouddorp te kunnen behouden.

Conclusie, ga jij even naar de gemeente goederee om het allemaal op orde te stellen? Graag!

ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #10 Juli 09, 2007, 21:25:20
edit2Rapporteer  
Goed, als local wil ik hier even een aantal zaken duidelijk maken, maar eerst mijzelf even voorstellen zodat jullie mijn achtergrond weten.

Ik ben begonnen als kitebuggyer, later overgestapt op kitesurfen en reeds 15 jaar lid van de ouddorpse reddingsbrigade.

Ten eerste:
de kitezone voor buggyers is altijd al gelijk geweest aan die van de kiters. Er is nooit een onderscheid geweest tussen buggy's en kiters. Feit is dat de meeste buggyers zich juist aan de zones houden en de kiters er voornamelijk buiten varen, op eigen risico voor boetes en dergelijke. De stelling dat de zone voor kiters kleiner is geworden is totale onzin.

Ten tweede:
Mijn persoonlijke inschatting is dat buggyers beter in de gaten hebben wat ze doen dan kiters. Alleen de (zeer) gevorderden rijden snelheden boven 60 km/h. En dan ook alleen als het 6+ bft waait. Bij die omstandigheden zijn er zowiezo al minder wandelaars op het strand.
Waar ik mij eindeloos aan kan ergeren zijn kiters die buiten de zone varen in de aangewezen zwemgebieden. Alle kiters die tussen de zwemmers sprongen, transitions en dergelijke stunts uithalen hebben geen idee wat voor schade een kiteboard over een ruggetje aan kan richten. Die kiters zitten fout en hebben geen poot om op te staan, want ze varen in een zwemgebied.
Andersom kunnen zwemmers in het kitegebied verwachten dat ze links en rechts voor hun sokken gevaren worden.

Tot nu toe zijn er dit jaar al 14 kiters door mij persoonlijk uit het water gehaald, terwijl er nog niet één buggyer hulp nodig gehad heeft.

Vandaar mijn stelling dat kiten gevaarlijker is dan buggyen.

Ten derde:
De zogenaamde overlast door buggyers is een hoax. Dit zijn ingezonden persberichten geweest door een paar zuurpruimen die vakantiehuisjes in de duinen hebben. Die mensen krijgen er kennelijk een kick van om stemmingmakende berichten de wereld in te helpen, om vervolgens bij de gemeente te gaan huilen en zeiken dat de spot gesloten moet worden.

Gelukkig is mede door de BCH (buggyclub holland) en NKV de kitezone vergroot en logischer ingedeeld. Immers tot voor 1 juni was kitesurfen bij de langedijk (zwarte hek) verboden. Maar let op het is een test van de gemeente, mocht blijken dat de ingestelde zone niet werkt, of mensen blijven moedwillig er buiten varen, dan is sluiting van de spots dichterbij dan je zou denken.

Ten slotte:
PW Ken je feiten en weet hoeveel moeite ervoor gedaan is om de huidige zones zo te krijgen. Zo maar even veranderen gaat niet, daar is maanden werk aan vooraf gegaan.

Jou geblaat slaat nergens op en doet mij vooral denken aan die stemmingmakerij tegen de buggyers.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #11 Juli 09, 2007, 21:36:45
edit2Rapporteer  
Dank je P, dat stelt pas even de orde op zaken.
Volgens mij wilt 'pw' gewoon even de boel op stelten zetten. De discussie is al vaker geweest
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #12 Juli 09, 2007, 21:49:39
edit2Rapporteer  
En wat is daarop uw antwoord @pw?  :Smiley
franco

Berichten: 874
Antwoord #13 Juli 09, 2007, 22:39:53
edit2Rapporteer  
hahahaha gaat weer lekker hier.
wonis

Berichten: 36
Antwoord #14 Juli 09, 2007, 23:40:15
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben we (kitesurfers en buggy-ers) hetzelfde probleem, namelijk zuurpruimen die de sport niet begrijpen en het dan maar willen laten verbieden. Dus laten we niet onderling ook nog even elkaar zand schater in de ogen gooien. Ik ben blij dat sommige mensen zich inzetten voor het openhouden van de diverse locaties.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #15 Juli 10, 2007, 00:04:07
edit2Rapporteer  
TOM KITE ben jij een kitesurfer of een buggyer??? Huh

Jij vindt dus dat kitesurfers gevaarlijker bezig zijn dan buggyers waar bazeer jij dit op?? ThumpDown

Als je bedoelt dat het met mooi en warm weer en volle stranden niet de bedoeling is dat kite surfers zich in ondiep zwem water bevinden dan ben ik het met je eens.

 ListenToMe (bazuin_kitesmiley)Maar het is a WAY TOO FAR wat jij zegt over het onthoofde van een kind wat een bullshit zeg.

Als jij een beetje verstand hebt van kitesurfen weet jij ook dat het voor een kitesurfer makkelijker is om te stoppen dan een buggy kiter.

Weet trouwens niet of jij weleens op het strand met windkracht 5 a6 op het strand heb gelopen tussen
buggy kiters door, moet je eens proberen!!!!

Denk dat het goed is als er onderscheid komt anders worden de kitesurfers echt de dupe van de buggy kiters

Want oom agent ligt op de loer en die ziet nu geen verschil ThumpDown

Conclusie aparte zones voor buggy's en kitesurfen op alle stranden met eventueele drop en landings zones
en uiteraard niet kitesurfen in natuurgebieden kijk naar de slufter daar gaat ook niemand kitesurfen in het vogelgebied gebeurd dit wel dan moet je de slufter hufters eens horen (zelf regulering van de sport)

De overlast op Ouddorp is ontstaan door de buggy kiters ThumpDown

Niks tegen deze mensen en sport denk alleen dat het heel belangrijk is dat deze binnen een bepaalde zone blijven!!!!!!!!!

het is niet alleen op de mooie dagen hoor al maanden heb ik problemen met bv golfsurfers waar ik soms bijna bovenop knal omdat ze in ons kitesurf gebied zijn

terwijl je als je aan het buggyen bent over het algemeen eel meer overzicht hebt
Arnoud

Berichten: 22
Antwoord #16 Juli 10, 2007, 00:53:49
edit2Rapporteer  
Dat het de gemeente ernst is blijkt wel uit het volgende bericht:

Het is een feit de 1e buggy / vliegers zijn op Ouddorp in beslag genomen
meer info zie: http://www.vliegerforum.nl/index.php?showtopic=33392

Wanneer volgt de 1e kite / kiteboard?
leeany

Berichten: 844
Antwoord #17 Juli 10, 2007, 01:05:07
edit2Rapporteer  
ik vind het wel een goed plan om de zone groter proberen te krijgen,
is ook wel oneerlijk..

maar ik mag buggyers ( de meeste ) ook gewoon niet  loser
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #18 Juli 10, 2007, 01:23:51
edit2Rapporteer  
Kan me goed voorstellen dat het niet zo'n fijn idee is dat wanneer jij je spullen op het strand hebt liggen, er een paar van die buggiers langssjezen... (in het achterhoofd die gast die even over iemands kite rijd tijdje terug) maarjah.. dat zijn excessen..
Ik zie verder eigenlijk nooit buggys, af en toe eens een paar, ze draaien behoorlijk snel.. en volgens mij zit er iets van een rem op... dus volgens mij kunnen ze best wel snel remmen..

Gewoon een beetje respect naar elkaar kom je volgens mij een heel eind.. en wat ik vaak beproef is dat ver te zoeken.. (ook in de rest van het leven..) (niet dat ik zo'n respectvol typje ben hoor)
Of buggiers buiten hun zone komen.. geen idee.. ik weet wel van kiters dat het heel heel veel gebeurd.. en dat is soms best te begrijpen met al zoveel kiters op een spot.. maar des ondanks zou het niet moeten gebeuren.
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #19 Juli 10, 2007, 13:22:16
edit2Rapporteer  
Buggy's hebben geen rem, maar door 'm dwars te gooien kunnen ze wel heel snel stoppen.

Buggyers die met een H-nummer rijden hebben een examen af moeten leggen waar de noodstop één onderdeel van is. Van een buggyer met een H-nummer kun je vanuitgaan dat dit een ervaren rijder is.

Ik denk juist dat het onderlinge respect en tolerantie best wel aanwezig is. Maar het is wellicht een dun lijntje wat door dergelijke topic's snel kan breken.
We zijn allemaal met vliegers bezig, en we hebben een gezamenlijke passie nl. WINDKRACHT. Als alle gebruikers van de "extreme sport zone" onderling al ruzie gaan zoeken, dan gaat het vormen van een front om de spot open te houden ook niet lukken.
Havoc

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #20 Juli 10, 2007, 23:57:14
edit2Rapporteer  
We vinden allemaal dat er meer spots bij moeten komen en dat er is wat minder onbegrip en wat meer tolerantie moet zijn voor de kiters, de overheid begrijpt er niets van en de rest van nederland al helemaal niet en dan nog niet te spreken over die geitewollensokken....
En dan vervolgens dit gedrag te copieeren en dit te projecteren op de buggyers, is dit niet een beetje hypocriet en kortzichtig?
beetje jammer.
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #21 Juli 11, 2007, 03:44:49
edit2Rapporteer  
Goede woorden van Arc Rider. Jammer dat andere mensen soms zo kortzichtig reageren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.