300 euro boete voor kiten met aflandige wind, van mij mag het

thedude

Geen avatar

Berichten: 39
Augustus 06, 2007, 18:40:22
edit2Rapporteer  
Kiten met oost op brouwersdam, ach er is toch een reddingsdienst.

Ik heb zondag weer met verbazing staan te kijken naar de 8 kiters die toch met oost wind gaan kiten. 2 heb ik zo ver de zee op zien gaan of ik mij afvraag of ze wel het strand bij de vuurtoren of het flouwewerk gehaald hebben. wat een stel konijnen zijn dat zeg. Ik sta met mijn neefje in het water te spelen. Zie ik een vent met een 19.5 meter het water in komen. 4 kites liggen al in het water 100 meter uit de kant( wind was even weg) en die gasten proberen terug te zwemmen Joepie Yeah en dat gaat zeker niet lukken. Dus ik zeg tegen hem, euh lijkt je dit verstandig?

Zegt hij ach we wonen in Nederland en daar is een reddingsdienst.

Wat een eikel niet te geloven. Nog geen 3 min laten krijgt mijn neefje bijna de kite op zijn hoofd om dat deze uit de lucht valt. En daarbij ook nog door zijn lijnen valt. Waarop ik zeg dat had je daar buiten moeten gebeuren. WAT EEN STELLETJE KNURFTEN echt niet normaal gewoon.

Van mij mag de reddingsdienst 300 euro boete uitschrijven voor elk konijn dat ze uit het water moeten halen met aflandige wind.


Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 Augustus 06, 2007, 18:45:56
edit2Rapporteer  
Ach, ieder heeft zijn mening. Volgens mij kan je perfect kiten op Brouwersdam met aflandige wind en laag water. En als je genoeg ervaring hebt. Je kan daar 300 meter uit de kust nog staan.

Verder, pas ff je topic titel aan, komt veel anders over dan het zou moeten.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #2 Augustus 06, 2007, 19:34:49
edit2Rapporteer  
is slecht idee,

wat is aflandige wind?

gister op voetplaya met aflandige wind lesgegeven maar t was overal waist diep en de wind blies je recht tegen de slufter dus zeer kleine kans dat er iets gebeurt

maar al de jongens die gster op de slufter bezig waren die zijn een stuk dommer bezig


van mij mag de reddingbrigade ook gewoon een fiks  bedrag vragen als ze er ieand uit moetten slepen, deden we zelf in cape town met een jetkie redding koste je 100 euro eerst vragen willen ze niet betalen laat je ze liggen
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #3 Augustus 06, 2007, 20:27:21
edit2Rapporteer  
Hoi Thedude!  Ik ben die eikel van gisterenmiddag. Da's geen vriendelijk berichtje van jou! Gisteren had je gelukkig niet zo'n grote bek, maar ik ben geen vervelende vent, het is je al vergeven. Je hebt natuurlijk wel een punt, maar ik heb gisteren nog wel ontzettend lekker gevaren op de Br. Dam. Ik zou trouwens met plezier een vergoeding betalen als er voor mij een bootje moet varen, doen ze in Egypte trouwens ook, 15 Eurie voor een ritje. Is een prima idee van je! Hou het gezellig verder, en doe een beetje relaxt, OK?  Gegroet Jay! 
sinasplank

Berichten: 58
Antwoord #4 Augustus 06, 2007, 20:52:38
edit2Rapporteer  
boete boete boete? van mij mag het?... al die jongens die gster op de slufter bezig waren die zijn een stuk dommer bezig?boetes boete moeten ze .....kijk als jullie zo door gaan gaat de  daarlijk nog boetes uitdelen omdat er een knoop in je lijn zit en dat je board niet apk gekeurd is voor 2008 en je vlieger te veel wind verbruikt en iedereen die TIM heet moet een helm op met een oranjevlaggetje.flink doorgaan zo tim en onzichtbare man. zoek een andere sport a.u.b of praat niet zo stom op dit forum over jongens die al 10 jaar varen en de lesruimte aan jullie gunnen op het autostrand.
gonkerd

Berichten: 15
Antwoord #5 Augustus 06, 2007, 21:52:56
edit2Rapporteer  
@thedude, vraagje was je met je neefje in het water in de kitezone aan't spelen?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #6 Augustus 06, 2007, 22:16:33
edit2Rapporteer  
Slufter was mooie dikke sideshore!!!!!
En als je nog geen hoogte kan lopen of je kite niet vanuit diep water kan starten, dan heb je niks daar niks te zoeken.

Dom is met minimale wind en je 18 met offshore wind het water op gaan. Bij een crash kan je herstarten wel vergeten.
De ervaren jongens begrijpen dat het gewoon zinloos is om met minder dan 13 knopen het water op te gaan omdat geen enkele kite dan nog te herstarten is vanuit diep water.


En van die 300 euries.......goed idee......zolang er maar op mijn rekeningnummer wordt gestort!!
marcvandeven

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #7 Augustus 06, 2007, 22:39:17
edit2Rapporteer  
Wat een gedoe allemaal. ik ben zelf nog niet heel ervaren maar ben expres niet naar het autostrand gegaan omdat daar aflandinge wind was en ben naar de Slufter gegaan want daar stond de wind gedeeltelijk op het strand en langs het strand. Wat er ook zou kunnen gebeuren, je spoelt altijd wel weer aan op de Slufter(ik begon bij de paaltjes bij het vogelrustgebied(, dus niet in het volgelrustgebied!!!!)). Hou niet zo makkelijk hoogte met mijn dikke beginnersboard maar werd zelfs door een strandgast geholpen met het teruglopen naar de paaltjes, super plek dus!!!
een boete van €300,- is wel wat veel maar als iemand moedwillig bij aflandige wind gaat kiten en opgehaald moet worden door de reddingsbridgade dan mag daar best voor betaald worden.

mazzel
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Augustus 07, 2007, 00:34:03
edit2Rapporteer  
tja snap wel waar je je idee vandaan haalt. Het is dom met aflandige wind te varen (nu weet ik niet of de slufter een meer of een zee spot is...) dat maakt natuurlijk wel uit. Iemand die goed kan varen zal het naar alle waarschijnlijkheid wel redden.. maar het gaat om de situatie wat als er iets verkeerd gaat... je kunt niet herstarten.. lijn knapt.. je raakt bewustloos.. etc etc.. er kan van alles gebeuren... en dan pas is aflandig varen wel gevaarlijk.. zelfs met heup diep water is het in die situatie gevaarlijk.

Zelf zag ik dat ook niet zo in maar gelukkig een kitemaatje me op m'n fl*kker gegeven zodat ik het niet weer zou doen. Hij heeft gewoon gelijk.

Jah Jay, kan em niet ongelijk geven zo hard uit de hoek te komen, er is momenteel weer eens veel gezeik op kitesurfen in medialand.. en zo'n opmerking en ook houding van daar is toch de reddingsdienst voor... valt dan heel erg fout.. nou merk ik wel aan je post dat je helemaal geen verkeerde gozer bent, maar snap wel waar het vandaan komt. 

Het idee van het geld.. jah.. kijk die 300 euro heeft wel effect maar 15 euro niet.. want als jij voor 15 euro opgepikt kan worden... wie houd jou dan nog tegen om ook met harde aflandige wind niet massaal het water op te gaan... die 300 euro daar moet je dan toch iets beter over nadenken.. maar goed.. eerlijk gezegd... liever wat verstandige kiters dan dat..

les geven met aflandige wind.. ook al zijn het kleine kites.. en is er iemand bij.. vind het een hele slechte manier van bijbrengen wat je wel en niet moet doen.. kun je net zo goed met zware donkere onweerswolken gaan varen.. is ook een klein kansje..

Gewoon verstandig blijven doen.. komt NKV komt raad ....
G-knight

Berichten: 10
Antwoord #9 Augustus 07, 2007, 01:09:20
edit2Rapporteer  
Wat een discussie allemaal over de omstandigheden op de Slufter gister. Was een top dag daar met side shore wind die tegen de middag ongeveer 18 knopen was. met side shore omstandigheden moet je eens naar Brouwersdam gaan, hele strand vol met vliegers hoor je toch ook niemand. Een punt van aandacht is wel dat met aflandige wind er altijd mensen zijn die het toch proberen. Het punt dat er een reddingsbrigade paraat staat vind ik persoonlijk een erg zwak argument. Gewoon niet doen!!!!!
thedude

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #10 Augustus 07, 2007, 02:10:40
edit2Rapporteer  
@jay, jou antwoord daar heb ik gewoon moeite mee. er is toch een reddingsdienst. Jij hebt je eigenverantwoordelijkheid. en nog geen min later valt je kite uit de lucht. en ja wij stonden in de kitezone, en kon ik die situatie inschatten en tegen mijn neef zeggen dat hij weg moest daar.

ik zag de ene na de ander het grote open water op gaan toen de wind ging liggen. een aantal probeerde kansloos terug te zwemmen. en jij komt daar met die grote 19.5 meter aan tussen de badgasten. ook jij moet weten dat het een kansloze actie is.

en sorry voor mijn grote bek maar als door zulke acties als gisteren de br. dam gesloten word voor kiters hebben we allemaal een groot probleem. en als ik je kite moet opvangen of landen graag. ik heb je zondag ook geholpen. ik ben zeer relaxed maar jij was de druppel na het zien van al die gasten op zee.

En ja ik vind dat als op een betere kita dag zoals zaterdag mensen in de kitezone zwemmen die ook een boete moeten krijgen. de dam word steeds kleiner we worden daar gewoon lanzaam weg gedrukt. ben helemaal niet blij met die nieuwe ontwikkelingen.

groet philip
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #11 Augustus 07, 2007, 02:44:22
edit2Rapporteer  
als je gered moet worden met ofshore wind is er een aardige kans dat je het bordje al kwijt bent, lijkt me staf genoeg hihi.............
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #12 Augustus 07, 2007, 03:16:23
edit2Rapporteer  
is slecht idee,

wat is aflandige wind?

gister op voetplaya met aflandige wind lesgegeven maar t was overal waist diep en de wind blies je recht tegen de slufter dus zeer kleine kans dat er iets gebeurt

maar al de jongens die gster op de slufter bezig waren die zijn een stuk dommer bezig


van mij mag de reddingbrigade ook gewoon een fiks bedrag vragen als ze er ieand uit moetten slepen, deden we zelf in cape town met een jetkie redding koste je 100 euro eerst vragen willen ze niet betalen laat je ze liggen






aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!! en jij bent *&^% instructeur? nooit gehoord van stroming bij afgaand tij? ook op het autostrand?
je moet je schamen graspol!
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #13 Augustus 07, 2007, 03:17:06
edit2Rapporteer  
is slecht idee,

wat is aflandige wind?

gister op voetplaya met aflandige wind lesgegeven maar t was overal waist diep en de wind blies je recht tegen de slufter dus zeer kleine kans dat er iets gebeurt

maar al de jongens die gster op de slufter bezig waren die zijn een stuk dommer bezig


van mij mag de reddingbrigade ook gewoon een fiks bedrag vragen als ze er ieand uit moetten slepen, deden we zelf in cape town met een jetkie redding koste je 100 euro eerst vragen willen ze niet betalen laat je ze liggen

Ik was bij de school van harry ook mee aan het lopen met les geven, en idd.. als je daar bij die kom zit word je zo aan de andere kant van de kom aangespoelt en het was niet diep daar.
Maar als je dus ver ging uit varen zit je dus zeg maar naast de slufter daar.
En er kwam een jongen naar me toe om te vragen of ik het nummer van de reddingsdienst had.
Want ze kite nam namelijk een enkeltje naar engeland vertelde hij (tong_kitesmiley)
Weet niet hoe het is gegaan daarmee, maar met aflandige wind kiten is echt ontzettend dom, oostvoorne mag dan wel ondiep zijn maar als je wat verder uit vaart valt het wel mee...
En bij de slufter, side shore wind dat is wel te doen en vooral omdat daar ook bijna geen beginners zitten.. ( geen)
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Augustus 07, 2007, 03:25:40
edit2Rapporteer  
Zoals ik al in een andere post zei: Gewoon niet gaan met aflandig! Ondiep, ervaren enz. What the fuck! ALs je je board verliest en je kite wil niet herstarten! Niet goed!!

@ Wazup: Lesgeven misschien nog ok, maar bedenk wel dat je lessers straks misschien ook gaan kiten als ze alleen zijn en het aflandig is!! Niet goed!!! En je hebt vast verteld dat ze het beter niet kunenn doen...maar gelooof me...dat vergeten ze! Dus neem je verantwoordelijkheid!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Augustus 07, 2007, 03:47:41
edit2Rapporteer  
misschien dat sommige scholen/instructeurs zich iets beter bewust zouden moeten zijn van het woord voorbeeldfunctie. Afgelopen zondag ging er @ Mirns nog ff een "instructeur" na het geven van les nog lekker op het water knallen. Mooie indrukwekkende tricks ja, helaas wel in de zwemmerszone van onze "homespot"
( konden al die dagjesmensen en kleine kinderen in ieder geval goed zien hoe goed hij wel niet was...............)
Minder leuk was het dat ik daar vandaag dus door de plaatselijke Horeca weer op aangesproken werd. ThumpDown   (cry_kitesmiley)
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #16 Augustus 07, 2007, 04:55:14
edit2Rapporteer  
Gewoon laten zwemmen :-)
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #17 Augustus 07, 2007, 05:46:55
edit2Rapporteer  
ojojo iemand is hier ff zeer op zijn teentjes getrapt, ik zeg het is dommer ja, maar de mannen die daar al 10 jaar varen weten ook wel wanneer ze wel kunnen en niet en kunnen elkaar ook uit de panarie sleepen

alleen doordat het zo druk word gaan vaak beginners die veel mensen zien op zo'n spot als de slufter daar ook kiten die zichzelf in panarie niet kunne helpen dan drijf je met zuid oost wel mooi de kust uit.

en dan zeg ik je dat je dom bezig bent aangezien je dan op het voetplaya of veel beter had kunnen oefenen

D.D

Berichten: 1561
Antwoord #18 Augustus 07, 2007, 06:01:08
edit2Rapporteer  
Autoplaya was aflandig, slufter was sideshore.. dan is het toch echt beter om bij een side shore spot te kiten hoor Huh( en als je beginner bent dus gewoon niet!)
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #19 Augustus 07, 2007, 23:57:45
edit2Rapporteer  
blijft gewoon weg DOM...

en die kiteschool die moeten ze een boete geven van het IKO ofzo... wat voor een voorbeeld is dat nou.. lekker lessen op een dag met aflandige wind... ja en dan zeggen.. nouw dat moet je anders niet doen hoor... uhuh dat werkt.. Het is een voorbeeldfunctie...

Mirns gaat ook lekker... eerst zo'n instructeur die me vraagt de kite van het grasveld op te laten.. en het is daar altijd nat... maakt niet uit hoe of wat.. even met de kite naar het water lopen is een kleine moeite..
Nu zo'n gast die in dat zwemmers gedeelte zit... gelukkig is mirns al zo populair bij de ambtenaren... gaat lekker daar.. Mirns is een pracht spot.. behalve dat pokke strandje.. mag wel iets groter...

Als ik het zo begrijp ligt dat autoplaya vlak bij de slufter ofzo.. en één van beiden had sideshore.. en de andere offshore... WAAROM GA JE DAN NAAR DE PLEK WAAR HET AFLANDING IS???? stelletje mongolen... dat maakt het nog zinlozer.... bij aflandige wind ga je niet varen.. en al helemaal niet als er 10min fietsen verder een andere spot is waar je wel kan varen....
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #20 Augustus 08, 2007, 00:11:16
edit2Rapporteer  
ojojo iemand is hier ff zeer op zijn teentjes getrapt, ik zeg het is dommer ja, maar de mannen die daar al 10 jaar varen weten ook wel wanneer ze wel kunnen en niet en kunnen elkaar ook uit de panarie sleepen

de beginners die aan de kant staan zien mensen op het water en denken "dat kan dus wel!". Aldus voorbeeldfunctie...
Tjok
Gast
Antwoord #21 Augustus 08, 2007, 02:31:02
edit2Rapporteer  
hahaha die mensen verbibsen het dus voor de rest.. jammer
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #22 Augustus 08, 2007, 16:22:31
edit2Rapporteer  
De reddingsbrigade is GEEN TAXIBEDRIJF!!!

Als je het water in gaat, onder welke omstandigheden dan ook, het is ten alle tijden je eigen verantwoordelijkheid.

Ook al is het water ongeveer 20 graden, als je er een uur of 2 in ligt heb je toch echt een groot lichameijk probleem
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #23 Augustus 08, 2007, 22:50:20
edit2Rapporteer  
Kiten met afladige wind is gewoon niet echt verstanding.

Als het een keer fout gaat geeft dat de politie en gemeenten weer een argument om op de gevaren van kitesurfen te wijzen en als gevolg een kitestrand te sluiten.

Dus daarmee verpest je het weer voor de anderen!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #24 Augustus 09, 2007, 18:16:57
edit2Rapporteer  
@ THEMPLAR

jij weet niet waar jij in godsnaam uit je nek lult ga maar eens naar google maps

dan zul je zien dat de slufter side shore is maar mis je het laatste stukkie hoek ben je naar
UK terwij;l autoplaya ofshore was maar dat is een kom dus krijg je problemen dan word je down wind tegen de slufter geblazen en kun je terug lopen. dus hou je kop over dingen die je niet weet.


oja en je geliefde iko is echt niks waart, ziet er allemaal wel mooi uit maar de slechtste scholen die ik in cabarete (hoofd kantoor iko) heb gezien waren iko


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.