Mirns... gaat de goede kant op MAAR.....

Goonie

Berichten: 674
Juni 29, 2008, 03:10:49
edit2Rapporteer  
De laatste weekenden op mirns gevaren en er word daar hard gewerkt door de spotbeheerders om een stukje land erbij gekregen... top jongens... goed werk maar ook dankzij nkv is dit mogelijk en daarom is het zo belangrijk om lid te worden...

Iedereen die daar vaker komt weet ook wel hoe het zit met het natuur gebied en de zwemmers zone... en ik moet zeggen zelfs de duitsers gaan zich er keurig aan houden ook al werd er af en toe wel eens iemand hard aangesproken maar dat is ook wel nodig want we willen de spot behouden... dus ook dat gaat super... maar nou wil ik echt ff iets kwijt....

WHAAAAAAAAAAA wat zie ik tot mijn GROOTSTE verbazing... EEN KITESURFINSTRUKTUER VAN EEN BEKENDE KITE SCHOOL OP MIRNS ramt met zijn leerlingen DWARS door het ZWEMMERSGEBIED en houd zich TOTAAL NIET aan de 200 meter buffer zone van het natuurgebied.. je zal maar een leerling zijn...

heb je een weekje les gehad kom je een week later met je eigen spullen lekker op mirns en je hebt totaal niet door dat je niet in de zwemmerzone of natuurgebied zit... komt er weer een local op je af rennen en schreeuwen.. OPZOUTEN... okay daarna zullen ze het wel weten maar het is dus totaal verkeerd aangeleerd door een kiteschool...

ik weet niet waarom het zo gaat maar ik hoop echt dat er snel verandering in gaat komen want de rest houd zich er nu ook goed aan en dat is goed voor de spot..

thnanks

job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #1 Juni 29, 2008, 03:52:32
edit2Rapporteer  
Ik zeg gooi de naam van de school online.... en allemaal spammen!!!! slechte zaak... School hoort een voorbeeld functie te zijn!!!!
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #2 Juni 29, 2008, 04:14:14
edit2Rapporteer  
Voordat het hier begint met moddergooien lijkt het mij goed om eerst zelf contact op te nemen met die school, als die school dan reageert met; het zal niet meer gebeuren ofzo, dan is het toch afgedaan? tot het nog een keer gebeurt.
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #3 Juni 29, 2008, 04:24:39
edit2Rapporteer  
Geen gezeik, meteen op internet zetten. Zeker de scholen moeten het nu weten, geen medelijden mee!
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #4 Juni 29, 2008, 04:28:19
edit2Rapporteer  
Voordat het hier begint met moddergooien lijkt het mij goed om eerst zelf contact op te nemen met die school, als die school dan reageert met; het zal niet meer gebeuren ofzo, dan is het toch afgedaan? tot het nog een keer gebeurt.

@alferink.. ten eerste is deze kiteschool al enige jaren op de spot en is ook diegene meerdere malen aangesproken hier op.. maar word gewoon genegeerd en dat is gewoon erg jammer.. en ik en anderen vragen zich af waarom het toch nog steeds gebeurd...
manfred

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #5 Juni 29, 2008, 04:33:50
edit2Rapporteer  
Gaat het over mijn Kitesurfschool....Absolute?

Inderdaad zit ik er al vele jaren en dat zal ook zeker zo blijven!
Negeren, waarin??

Wij hebben vandaag idd dicht bij het beschermd natuurgebied les gegeven, niets mis mee want de wind stond zo dat je nooit in het gebied kan komen, simpel!

Wij staan zeker 400/500 meter van de vaarlinie, dat doen wij uit veiligheids overwegingen, daar kan de cursist het vertrouwen mee opbouwen.

En door de zwemmerszone 1000% zeker weten daar varen wij niet in, simpel!

En de cursisten die wij les geven daar zorgen wij heel erg goed voor, onze cursisten krijgen precies te horen wat op Mirns wel en niet kan.

Kweet niet wat je probleem is gast.


Manfred

Kitesurfschool Absolute.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #6 Juni 29, 2008, 04:38:41
edit2Rapporteer  
@manfred ... nou we proberen met z'n allen iedereen links van de boei te houden dus de 200 meter buffer zone van het natuurgebied.. en er staat heel duidelijk op de aanwijzingen op de bomen en aan het raam van het restaurant waar je mag kiten en waar niet... en als ik er naar kijk dan staan jullie toch echt in een NO GO zone... wij willen onze spot behouden en je weet zelf hoe het gaat als er iemand daar aan het lessen/kiten is dan gaan ook de andere kiters daar heen en vooral als er veel ruimte is... het is je al een paar keer gevraagd en het is een sport die we allen delen maar doe dan mee met de sport en ga niet met leerlingen in een NO GO zone aub...

Ik begrijp heel goed je gedachte over veiligheid en dat je afstand neemt van de kiters en daar hebben we ook zeker respect voor alleen als ik op de kant sta dan hoor ik echt regelmatig door andere mensen waarom mag een school daar wel en wij niet... het is niet persoonlijk van mij alleen er zijn echt een boel mensen die zich afvragen waarom.. maar je bent niet de enige school daar manfred ook de anderen doen het en daar moeten we met z'n allen wat aan doen want vandaag of morgen komen ze eens langs en gaan ze bonnen uit delen op het water en das nou weer jammer...


thanks
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #7 Juni 29, 2008, 04:39:56
edit2Rapporteer  
Wat ik vandaag zag, was een bord:


<--  KITEZONE      |    ZWEMMERSZONE -->  en waar gaat de kitesurfschool het water op? juist                     
                          |
                          |
                          |
                       
manfred

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #8 Juni 29, 2008, 04:45:41
edit2Rapporteer  
Beste gast, spreek mij gewoon aan, ik spreek normaal beschaafd Nederlands en ook gewoon Nederlands.

De Bufferzone is okay,....maar als het aankomt op de veiligheid van mijn cursisten bepaal ik de bufferzone voor mijzelf,..ik ga niet met mijn cursisten dicht bij de vaarlinie staan zodat ze geen vertrouwen kunnen opbouwen in zichzelf,.... ik moet mijn cursisten in alle veiligheid kunnen instrueren, en daarin bepaal ik de zone met een ruime afstand tussen de kiters die willen varen op Mirns,..ik zorg niet voor overlast of voor onveilige situatie's op het water,..ik geef al 10 jaar les zowat en weet genoeg daarvan.



En Mirns gaat de goede kant op???

Hoe denk je dat dat 8 jaar geleden was dan, slecht?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #9 Juni 29, 2008, 05:01:32
edit2Rapporteer  
Beste gast, spreek mij gewoon aan, ik spreek normaal beschaafd Nederlands en ook gewoon Nederlands.

De Bufferzone is okay,....maar als het aankomt op de veiligheid van mijn cursisten bepaal ik de bufferzone voor mijzelf,..ik ga niet met mijn cursisten dicht bij de vaarlinie staan zodat ze geen vertrouwen kunnen opbouwen in zichzelf,.... ik moet mijn cursisten in alle veiligheid kunnen instrueren, en daarin bepaal ik de zone met een ruime afstand tussen de kiters die willen varen op Mirns,..ik zorg niet voor overlast of voor onveilige situatie's op het water,..ik geef al 10 jaar les zowat en weet genoeg daarvan.



En Mirns gaat de goede kant op???

Hoe denk je dat dat 8 jaar geleden was dan, slecht?

dude,

als iedereen zelf gaat bepalen wat de kitezone is, en iedereen gewoon in de verbode zone's gaat kiten zijn alles spots binnen no time  dicht
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #10 Juni 29, 2008, 05:02:15
edit2Rapporteer  
8 jaar geleden??? hmm heb ik wat gemist dan??? het word steeds drukker en drukker en vorig jaar is er veel comotie geweest over het natuurgebied en als het nog een jaar of twee zo door gaat dan is de kans groot dat de spot dicht gaat... en er ook jij zou dat niet willen.. maargoed we kunnen hier een eindeloze discussie overhouden en ik wil er al helemaal geen boze gezichten over hebben maar het is gewoon een no-go zone en er moet op een of andere manier een oplossing voor zijn...
manfred

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #11 Juni 29, 2008, 05:07:23
edit2Rapporteer  
Heb respect voor de Kiteschool, dat heb ik ook voor jullie.
En als iemand zegt dat de kiteschool daar wel lesgeven mag en wij (kiters met zelfmedelijden) niet mogen varen dan is dat toch okay!

Nogmaals wij houden ons aan onze regels,..maar binnen de kitesurfschool hebben wij ook regels, en de gouden regel is veiligheid, niets anders dan VEILIGHEID.

En een NO GO zone (leuk NO GO door mijzelf verzonnen) is nogmaals okay, maar mijn bufferzone bepaal ik zelf.


Stel jezelf de vraag waar wil je graag les hebben, bij de vaarlinie, of voel je je er beter bij om op ruime afstand te blijven als cursist.

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Juni 29, 2008, 05:14:17
edit2Rapporteer  
ff mee bemoeien dan:
de commentaren begrijp ik goed. ook de motivatie van Manfred begrijp ik goed. ( helemaal gezien het aantal echt "klooiende starters" vlak voor de kant.
Naar wat ik begrepen heb is de kritiek / de commentaren als volgt ontstaan:

Instructeur loopt ( vlieger in de lucht) met cursist door de zwemmerszone naar achteren en gaat ( ver achter de zwemmerszone) maar wel in de bufferzone van het natuurgebied lesgeven.
15 minuten later komt er een "Heinrich" en die gaat als rasechte "starter" voor in de zwemmerszone tussen de kleine kinderen klooien.
Ik spreek die vent aan en ik krijg een antwoord: als die vent van die kiteschool dat doet waarom ik niet. Veel mensen aan de kant kregen dat mee. zo ontstond er dus deze discussie......

Naar mijn mening heb je vooral als instructeur een voorbeeldfunctie en blijf je hoe dan ook uit een zwemmerszone. Juist het "geklooi zwemmerszone"  heeft de plaatselijke autoriteiten een idee gegeven dat kitesurfen wel eens (te) gevaarlijk kan zijn op deze locatie.........

29 juni is D-Day  ThumpsUp Na veel gezeur en toestanden ( ja zwemmerszone en natuurgebied klachten) is er nu met alle partijen overeenstemming bereikt betreffende de uitbreiding van start / landings mogelijkheden @ Mirns. We krijgen er dus een flink stuk van dat weiland bij.  ThumpsUp

Het verhaal natuurgebied / bufferzone.
Hier hebben we te maken met 2 echt IMPORTANT zaken. De wetgeving bepaald dat wij als kitesurfers een afstand van 200 meter moeten houden van de grens van een natuurgebied ( de z.g. bufferzone) Als team Mirns vinden wij de huidige situatie zeer onduidelijk voor de kitesurfers. Wij zitten zelf te denken aan een oplossing : haal de grens van het natuurgebied ( aangegeven door palen)  een stuk naar voren: Natuurgebied wordt dan groter / duidelijke logische grens voor kitesurfers. Wordt aan gewerkt dus  ThumpsUp

Dan het echt belangrijke ( en vervelende)  item: In het Natura 2000 gebeuren staat Mirns op dit moment als een "b" locatie omschreven, heel kort gezegd:  De komende tijd zal de locatie Mirns / kitesurfen nader worden bekeken vwb schadelijke effecten voor de natuur. In het meest gunstige geval houden we de spot zoals het nu is. Bij teveel "schadelijke toestanden / waarnemingen"  worden de regels aangepast ( = spot kleiner) of zelfs de spot verboden.................

simpele conclusie: wil je blijven varen ( of voor dit topic) lesgeven @ Mirns dan kom je niet in de zwemmerszone , respecteer je bufferzone/natuurgebied.
Ondertussen doen wij dan als Team Mirns NKV ons best voor het bufferzone verhaal  / Natura 2000 gebeuren / lextra start/landingsgebied.
Crips

Berichten: 58
Antwoord #13 Juni 29, 2008, 07:30:44
edit2Rapporteer  
Okee, klasse verhaal...maar dan. Ik sta vandaag mijn vriendin een lesje te geven (ja ben IKO, vaar al (10) jaren op Mirns, kom NOOIT in de zwemzone, start veilig en netjes m'n kite in het juiste gebied, probeer zoveel mogelijk uit de bufferzone te blijven én snap nu ook waarom je dagje niet zo goed was Idefixe) en ik ga samen met haar net binnen de vaarzone nog voorbij de gele boei staan(want het natuurgebied én de regels respecteren we immers). Zoals het hoort dus.
Worden we daar toch ff letterlijk en figuurlijk geterroriseerd door een Duitser. Ik ken die gast niet maar heb hem wel eens vaker gezien, hij heeft zo'n rare neusknijper! Steeds vlak voor m'n vriendin langs varen, bijdehand, grote bek en maar roepen dat we op moeten rotten omdat hij geen hoogte kan houden en weet ik wat niet meer. Het sloeg werkelijk waar nergens op. Daar sta je dan met iemand die super enthousiast is over de kitesport en nu ineens bijna bang op het water is. 'T is dat m'n vriendin niet meer controle had over d'r kite en ik bij dr moest blijven, maar was echt in staat om die vent een beuk te verkopen, niet normaal wat een aso.
Maar goed, door dat soort mafkezen wordt je dus gedwongen om IN de bufferzone gaan staan. En dat hebben we dus gedaan (metertje of 30/40). Ja ik weet dat het allemaal niet mag maar wat moet je dan.

Moraal van het verhaal, ik snap ieders verhaal en begrijp de argumenten (en consequenties)donders goed maar ik heb vandaag ook aan den lijve meegemaakt wat de tollerantie in het kitewereldje betekent. Kortom, ik snap na vandaag héél goed waarom Manfred voor de VEILIGHEID van z'n studenten kiest. Je kunt gewoon niet normaal les geven in de vaarzone, no way. Is het niet de kwade blikken, dan zijn het wel de geoefende mafkezen die met hun gedrag het gevaar veroorzaken. En als een school (die notabene 60% van de kiters daar op het board geholpen heeft) door dergelijk gedrag gedwongen wordt in de bufferzone te gaan staan dan hebben we dat aan ons allen te danken...maar kijk dan niet de school  aan! Want in dit geval zorgt Manfred niet alleen voor de veiligheid van zijn cursisten maar ook voor de veiligheid van de rest!
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #14 Juni 29, 2008, 14:34:21
edit2Rapporteer  
@Manfred Dat de veiligheid op de eerste plaats komt voor je school is terecht(belang van de school) en dat er een no go zone is, is ook terecht en gezien ervaringen uit het verleden logisch.(belang van alle kiters die willen blijven kiten op mirns)

Je zou ook geen les kunnen geven op het moment dat je de veiligheid niet kunt garanderen.
Veiligheid is dus volgens mij niet de reden dat je de no go zone in gaat, maar het feit dat er anders geen geld in het laatje komt.

Ik zou zeggen vraag ontheffing aan en regel dit netjes of geef geen les, maar kies niet voor de makkelijk weg uit eigen belang.
 
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 Juni 29, 2008, 15:59:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Als dat betekent dat we daarme de spot verbibsen, so bee it...
ik heb door dit soort uitspraken erg veel zin om te stoppen met het hele RV / NKV gebeuren.
 Heb je wel eens gezien hoe facking groot Mirns is?
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #16 Juni 29, 2008, 16:19:51
edit2Rapporteer  
@crips Errug makkelijk om de spot te verbibsen. Ik vind dat je of die duitser moet aanspreken, of je vriendin ergens anders les moet gaan geven. Gewoon de no go zone in is een egoistische en asociale oplossing die van weinig verantwoordelijkheidsgevoel getuigd.
Gelukkig zijn er ook nog kiters als Idefixe.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #17 Juni 29, 2008, 16:44:29
edit2Rapporteer  
Snap het probleem van die kiteschool niet helemaal. Recht voor het strandje kunnen ze geen les geven want daar wordt druk door iedereen gevaren, duidelijk. Waarom moet je dan perse een stuk upwind (uitgaande van westenwind) les gaan geven in de bufferzone? Wel eens aan gedacht om enkel honderden meters downwind les te gaan geven?? Sta je helemaal niemand in de weg....



En om even hierop te reageren:

Als dat betekent dat we daarme de spot verbibsen, so bee it...

Werkelijk de meest simpele, domme, bekrompen en egoistische opmerking van dit jaar!!
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #18 Juni 29, 2008, 18:59:22
edit2Rapporteer  
Werkelijk de meest simpele, domme, bekrompen en egoistische opmerking van dit jaar!!
HAHA en het jaar is net op de helft snel gedaan zeg
Beetje kansloze duscussie dit maarja het moet maar weer :S
manfred

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #19 Juni 30, 2008, 05:32:31
edit2Rapporteer  
Thx allemaal voor jullie mooie woorden en unieke ideeën.

Stetman,...deze jongen heeft een ontheffing voor Mirns laat dat ff duidelijk zijn!
Kun je opvragen bij de KvK.

Geld in het laadje??? Hoe verzin je zoiets, met het lesgeven daar loop ik echt van binnen schater, ooit gehoord dat iemand liefde heeft voor de sport? Kiten is voor jou misschien een uitje of uitlaatklep.

Voor mij is het kiten meer een religie een geloof, een passie een soul!

Kom de volgende keer gewoon naar met toe en spreek mij gewoon aan (ik bijt niet) en zal je gewoon normaal te woord staan en je uitleg geven hoe een Kitesurfschool eigenlijk werkt, beslis dan pas dat ik asociaal ben, alvorens je de persoon (ik dus) nog nooit heb aangesproken en uitspraken doe waar je ronduit iemand bij voorbaat al veroordeeld! ( iemand veroordelen die je niet ken is een gebrek aan wijsheid zonder enige vorm van inzicht), laat staan onderscheidingsvermogen!

Probeer gewoon te genieten van elk dagje dat je mag kiten en kan kiten, jullie weten totaal niet wat voor voorrecht je hebt tegen minder gedeelden die dit niet kunnen bekostigen maar wel willen.

Mijn leslocatie is duidelijk daar verandert totaal niets aan, mijn cursisten zijn mijn grootste zorg en daar draag ik mijn verantwoordelijkheid voor, dus VEILIGHEID!

Mijn leslocatie kan alleen maar verandert worden wanneer de uitbreiding van Mirns plaats zal vinden, dan schuift de zone (vaarlinie) vanzelf op, ik kan mij nu dan ook wel aan de zone gaan houden, maar dan zullen jullie kiters de vaarlinie moeten aanpassen, en dat zie ik helemaal niet gebeuren.

Downwind lesgeven is helemaal geen optie, want met zoveel beginners die nog geen hoogte kunnen lopen zal het meer dan alleen een gevaar zijn,..ook de beginners hebben hun zone nodig.

Zou ik met downwind gaan lesgeven dan kan ik de Kiteschool net zo goed in Lemmer kunnen gaan vestigen.





Gr Manfred

Kitesurfschool ABSOLUTE

Goonie

Berichten: 674
Antwoord #20 Juli 01, 2008, 02:04:21
edit2Rapporteer  
Okay dus toch een ontheffing.. okay laat dat dan zo zijn.. is het dan een goed idee om een extra bord of op het toekomstige bord met de aanwijzingen die op mirns komt dit duidelijk te melden aan de kiters die geen les nemen en dat het een les zone is en dat er niet gekite mag worden want het probleem is nu gewoon dat iedereen denkt dat ervrij gekite mag worden omdat er een kite in de lucht staat... en veel ruimte... ik wil hier ook niemand in het harnas jagen en zeker niet op mirns want ik mag er ook graag zijn en dat is ook de reden waarom ik hier over begon want het zou zonde zijn dat het om deze reden dicht zou gaan...

thanks
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #21 Juli 01, 2008, 05:33:08
edit2Rapporteer  
Nou mensen het is tijd voor die uitbreiding op mirns....want de discussies lopen weer goed op, alleen vraag ik me altijd af of je zulke discussies zo uitgebreid moet voeren op internet (omdat ze wel vaker langs komen). Persoonlijk communiceren in real life lijkt mij soms beter en effectiever en er wordt minder "onzin" gezegd , maar goed.... Wink

suc6 met playa del mirns... ik ben over ene paar dagen weg naar brasil !! ik zie wel hoe het strandje is omgetoverd ben erg benieuwd !

en suc6 met het omspitten
Bozz J

Berichten: 2
Antwoord #22 Juli 01, 2008, 05:39:38
edit2Rapporteer  
Uh tsja ik ben dus ook 1 van de nieuwe mensen die aan het klooien is geweest op Mirns.
Afgelopen week een hoop mensen downwind aan het kiten. Ik ben dus upwind gelopen naar de bordjes vanafhier begint een natuurgebied. Ik ging er vanuit dat die paaltjes de grens aan geven en niet dat er nog een 200m bufferzone is. Ik heb niemand gestoord en tjsa als veganist is het dan wel vervelend om dieren te storen Tongue

Ik had iig 10 jaar eerder moeten beginnen met kiten want het is toch vet. Na het overlopen van een hoop mensen uit de skateboard / bmx wereld was ik vrij skeptisch over het kiten. Maar nu het lichaam toch naar de klote is kan ik mij ook hier nog wel op gaan storten.

Heb het na 3 dagen voor elkaar gekregen om wind te lopen en daar ben ik best blij mee. Geen gewandel meer. Geen les gehad, kan me ook niks schelen wat een ander daar van denkt altijd alles zonder les gedaan skateboarden / bmxen / snowboarden. Maar goed nog een weekje dan ben ik weer terug in Saudi Arabie en zal niemand meer last van mij hebben. A.s december windtown in Brazillie al gepland want wil er toch even hardcore tegen aan. Het links en rechtsgaan is behoorlijk gay en het wordt tijd om serieus de lucht in te gaan. Voor alle mensen die ik tot dusver ben tegengekomen op Mirns. Thumbs Upp allemaal relaxte mensen.

Ik ga vanaf nu Hardcore door met kiten en zal wat meer ervaring gaan opdoen in de aangename temperaturen van de Rode zee.

Allemaal veel succes met kiten en keep on rocking.

Mirns is na mijn idee de spot om het te leren. Ik ben nu maar lekker in home town lemmer gaan kiten. Er is een verbod op kiten daar maar daar heb ik schijt aan. Ik ben een lemster en er moet maar een plekje voor mij worden. Vroeger is er altijd een surfstrand geweest maar ook dat is opgeheven. Ik zal eens informeren bij de gemeente waarom en hoe dit verbod tot stand is gekomen. En misschien nog wel belangrijker hoe dit verbod weer opgeheven kan worden.

Groeten Jeroen. (aka Prutser met Rode best Warroo)
Bozz J

Berichten: 2
Antwoord #23 Juli 01, 2008, 06:03:27
edit2Rapporteer  
Hmm lees net in de Natura 2000 dat lemmer onder A-locaties valt er zal hier dus wel het een en ander gaan veranderen.
(sorry voor de offtopic)
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #24 Juli 01, 2008, 07:23:33
edit2Rapporteer  
jeroen(bozz j)

top dat je begonnen bent met kiten, maar wil je aub niet gaan kiten op plekken waar het niet mag( zo verpruts je het voor ons allemaal)+ je krijgt 130 euro boete!

+ word effe lid van nkv ( ben je direct verzekkert voor volgens mij maar 30 euro)
en help je kitespots open blijven en zelfs open gaan!

met vriendelijke kite groet
peter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.