SCHELLINKHOUT Duitse Kitesurfer gewond na sprong dijk

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #75 September 08, 2008, 12:57:41
edit2Rapporteer  
als je genoeg mensen ter plaatse hebt ( het kost wat energie) dan kan zoiets best gerealiseerd worden. Zie hier een mogelijke weg om te bewandelen:

a. Ontheffing BPR en opname in het Natura 2000 gebeuren opstarten ( De NKV heeft hier inmiddels met een aantal enthousiaste locals de eerste stappen ondernomen)
b. De betreffende gemeente neemt  ( op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening / APV) met betrekking tot de Openbare Orde en Veiligheid een algemeen verbod kitesurfen op.
c. De gemeente geeft de locale kitesurfvereniging ( K.V.S. ??? ) een ontheffing op het verbod zoals hiervoor genoemd.

Je krijgt dan een situatie dat het betreffende water alleen toegankelijk is voor leden. Niet dat je meteen iedereen moet weren maar je kunt vanuit die positie o.a. goede afspraken met de kitescholen ( die eigenlijk met een commerciële activiteit bezig zijn op een gebied met een recreatieve bestemming...........) maken.
Ook kun je niet locals beter reguleren en heb je een ( wettelijk onderbouwde) mogelijkheid om "mensen te behoeden voor hun eigen stommiteiten " zullen we dan maar zeggen. Nie gaan lopen klooie met een fin. daglidmaatschap maar wel eventuele gasten confronteren met de plaatselijke regels. Het hele gebeuren kan wat financiëel aangekleed worden door de plaatselijke kiteshop die er m.i. toch best wel baat bij heeft dat de spot open blijft....................

chico

Berichten: 1112
Antwoord #76 September 08, 2008, 14:02:18
edit2Rapporteer  
Erg tragisch voor die man. In 2 seconden verandert je hele leven. Getver. Ik hoop voor hem dat hij z'n kwaliteit van leven kan hervinden.

Mbt to veiligheid. Vaar zelf met SLE's en de stopper helemaal omhoog geschoven. Bar los betekent geen druk meer in je kite en valt als een musje naar beneden. Dit is geen 100% safety maar je komt een goed end in de richting. Met de oude C-kites heb ik ook wel een paar maal enge gevoelens gehad. Depower daar draait het om en om wat er tussen de oren gebeurt.
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #77 September 08, 2008, 15:07:44
edit2Rapporteer  
Inderdaad super tragisch voor deze man in kwestie. Ikwens 'm heel veel sterkte.

Maar,.... kitesurfen is een van de meest groeiende sport en heeft ruimte nodig.
Steeds meer spots gaan er dicht door die absurde natura 2000.  ThumpDown
Wie deze shit uitgevonden heeft weet ik niet maar Nederland zal tenopzichte van Europa wel weer voorop willen lopen met de uitvoering hiervan

Dat beloofd nog wat voor de toekomst... Roll Eyes

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #78 September 08, 2008, 15:14:06
edit2Rapporteer  
Sluiten die IJsselmeer spots en allemaal naar de kust. Nederland heeft kilometers kustlijn waar volgens meer dan voldoende ruimte is voor iedereen zonder al die gevaarlijke obstakels.

Alibali

Berichten: 114
Antwoord #79 September 08, 2008, 15:21:43
edit2Rapporteer  
Sluiten van IJsselmeer is niet noodzakelijk.

IJsselmeer is top kiten.
Mensen moeten ook verstand gebruiken, en eerder release trekken, en das best moelijk als je in een benarde positie ligt,vliegt, hangt of schuift.



Op de kust locaties zit men ook niet te wachten op heel kitesurfend Nederland.
Sommige zoetwater kiters komen niet eens door de golven heen.... zijn ze niet gewend en worden alleen maar gespoeld. Dat geeft alleen maar meer kans op ongelukken.
En bij Scheveningen obstakels zat hoor. Strekdammen, palen met figuren erop voor de kiddo's en de strandtenten... en kamikaze windsurfers  Grin
surferjoko

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #80 September 08, 2008, 17:03:51
edit2Rapporteer  
dat krijg je he,, met 12 metertje gaastra 1 aan de slag !! eigen schuld een hele dikke bult !!
wat een lul

Wat er met die gast is gebeurd is bizar erg. Ik hoop voor hem op herstel. In ieder geval beterschap gewenst. Hij is in een fractie van een seconde verlamd geraakt en mag, als ik het hier allemaal goed lees, blij zijn als ie ooit nog kan lopen. En ik word een beetje moe van al die gasten die dan gaan zeggen van; Eigen schuld dikke bult, had ie maar niet dit of had ie maar niet dat .. zal allemaal best, maar het wordt geschreven met een air van dat een ongeluk hen nooit zou zijn overkomen. Want zij zijn zó goed. Ik moet de eerste kiter nog tegenkomen die niet gewoon een paar keer in zijn carrière schijtmazzel heeft gehad op bepaalde momenten; dat ze niet met hun benen in de touwen zijn geraakt, ze net boven die golf zijn gevlogen ipv er keihard in etc etc.
 Als er een ding is geweest wat het verleden aan ongelukken heeft geleerd  is dat er (haast) geen 1 hetzelfde is. En dat het blijkbaar bij kiten op een hele hoop bizarre manier fout kan gaan bij alle verschillende ervaringsniveaus en alle verschillende omstandigheden. Niet in de laatste plaats op het gevorderde. Kiten herbergt gewoon een hoop gevaren, net zoals deel nemen aan het verkeer, trap lopen, wandelen en een ijsje eten. Als je dat niet wil accepteren, dan moet je dr mee kappen. Maar ga niet zo’n gast lopen dissen en zeggen dat je zelf nog wel een hele fijne dag hebt gekite. Draag bij aan de discussie over hoe het beter te maken, maar heb een beetje respect voor die gast.
En als er nou nog een iemand schijnheilig loopt te zeiken over de naam van de sport die door de beginners wordt bezoedeld. Kijk eerst even naar de statistieken (bijvoorbeeld op http://kitesurfingschool.org/safety.htm helemaal onderaan de pagina ). Van de dodelijke en zwaargewonden kiters zijn negen van de tien (ver)gevorderden.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #81 September 08, 2008, 19:19:05
edit2Rapporteer  
Gister de hele middag aan de zuidkant gekite met wat andere locals.
Toen ik weer terug ging heb ik onderweg drie kiteboards terug gebracht naar de eigenaar,  Undecided
niet kunnen bodydraggen denk ik en wel lekker in het diepe varen,  Lips Sealed
en ook onderweg nog een gast gesproken die zijn kite ook in het diepe geinvert te water had liggen toen ik hem vroeg of het ging vroeg hij hoe hij zijn kite weer goed de lucht in kon krijgen. Roll Eyes later zag ik hem op de dijk lopen.
En nog twee gasten die hun kite op de dijk hadden liggen en lopend terug gingen voor mij allen vreemde gasten met problemen. Angry
Al met al ben ik lekker  Roll Eyes aan het opruimen geweest op mijn terug weg.  Cool

Misschien niet zon slecht idee om een kitesurfvereniging op te richten.  loser
 
Nick001

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #82 September 08, 2008, 21:53:50
edit2Rapporteer  
Ten eerste, heel erg voor de betreffende persoon. Hopen dat het nog enigzinds goed komt.
Schellinkhout kan een stuk veiliger, ik vraag me al een tijdje af waarom bijna iedereen z'n kite's oplaat voor de parkeerplaats, als er iets mis gaat lig je tegen de auto's aan en achter het dijkje staat iets minder wind, dat misleid. Ook moet je dan met je kite tege het dijkje oplopen wat glad kan zijn en je uit balans kan brengen.

Een paar verbeteringen:
Haal die tafel weg die vlak bij het strandje staat, misschien die andere ook bij de parkeerplaats en zet die veiliger neer. Hetzelfde geld voor de prullenbakken. Misschien zou het ook wel fijn zijn als het strandje twee keer zo groot word gemaakt, in de breedte, meer plek om de kites op te laten en in en uit het water te komen. Ook blijven er zo meer mensen weg van de dijk.
Ook zie je vaak gebeuren dat mensen hun board nog bij hun kite hebben liggen en dus helemaal terug moeten lopen het grasveld op om hun board te halen. Leg hem gewoon op het strandje bij de waterkant neer.

Zelf vind ik het wel lastig om meer ervaren/betere kiters aan te spreken, aangiezen ik zelf nog een beginner ben. Ik kan dan wel heen en weer varen maar thats it. Wel probeer ik alles op een verantwoorde manier te doen. Ik heb de laatste tijd meerdere keren mensen een halve meter van een paaltje zien crashen na een sprong. Ten eerste is dit dicht bij een opstakel en ten tweede veel te dicht bij de kant.
Als je kan hoogte lopen en helemaal als je kan springen, doe dit ver uit de kant.

Denk allemaal goed na, spreek elkaar aan, let op en vraag advies, dan ga ik dat ook doen ook al zijn ze meer ervaren.
zoow and thats it
bikiniisuit
Gast
Antwoord #83 September 08, 2008, 23:28:29
edit2Rapporteer  
wie durft zijn woorden om te zettn in daden,
welke stoure jonge durft int bestuur van locale KV Schhout
 
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #84 September 09, 2008, 03:40:50
edit2Rapporteer  
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=294309&mode=normal&quality=2&pid=tvgids
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #85 September 09, 2008, 16:13:07
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32748.0.html

Topic: media gebruikt kitehigh 
Denice

Berichten: 186
Antwoord #86 September 09, 2008, 17:15:30
edit2Rapporteer  
Weet iemand ondertussen hoe het met Marcus gaat?
Dat interesseerd mij het meeste!!
In ieder geval wens ik hem veel sterkte toe!!!
Hangbuikpapa

Berichten: 42
Antwoord #87 September 09, 2008, 22:00:49
edit2Rapporteer  
Misschien is het een idee om binnen het NKV een aantal gedragsregels uit te werken en die in verschillende talen op een flyer te laten drukken en te laten verstrekken bij elke winkel waar kites worden verzocht en last but not least de kitescholen. Vervolgens plaatsen we bij elke spot een bord waar de regels nog eens nadrukkelijk op worden vermeld en we spreken af dat "locals" herkenbaar worden dmv een pasje o.i.d. en dat zij de betreffende wangedrager kunnen aanspreken op zijn gedrag. Goed overleg met de locale politie (die die gasten dan ook kénnen) zodat ze bij calamiteiten iemand van het water kunnen plukken wegens wangedrag of het in gevaar brengen van mede sporters o.i.d. We moeten er écht als vereniging wat aan doen om aan iedereen duidelijk te maken hoe we willen dat kiters (beginners, duitsers én ervaren jongens) zich op het water gedragen... Ik voel me ook op Mirns geroepen om gasten die voorbij de boeien en palen varen aan te spreken en terug te fluiten.. maar je ziet ze denken, waarom zou ik me wat aantrekken van die sukkel met zijn Warroo?? Het helpt wel als een ervaren local dr heen vaart en mensen terugroept of corrigeert, maar ja, die komt natuurlijk ook voor zijn eigen plezier op het water...
Is er een vereniging voor Mirns?? ik wordt meteen lid!
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #88 September 09, 2008, 23:13:45
edit2Rapporteer  
ik wil zeker wel diegene zijn die iemand er op aanspreekt en ook nog als het moet tegenhoud indien er gevaar voor hem of anderen ontstaat
als ik dit duidelijk kan maken door het dragen van een of ander lycra vind ik dit prima
weet zeker dat er in ieder geval een paar personen zijn die dit samen met mij kunnen uitvoeren daar ik niet altijd op schell ben maar dan is er zeker altijd wel iemand anders die dit kan waarnemen
vaar zelf nu al een jaar of 2 en ben zeker ook in het begin een paar keer goed gevallen en ben ook blij gewest dat ik hulp gehad heb van medekiters vooral om zo veilig mogelijk te kiten sindsdien heb ik altijd veiligheid voorop gesteld en vaar nu met veel plezier
maar als dat plezier word vergald door mensen die denken na een paar uur les al met 25 knopen te kunnen leren kiten met een veel te grote kite wil ik wel degene zijn die ( bij wijze van spreken de lijnen doorsnijd ) om niet alleen hem of haar maar ook anderen te redden 
dus geef mij maar zo'n lycra
dan weet je in ieder geval dat er opgelet word op schellinkhout en dat je ook van alles kan vragen aan degene met de lycra
zo ik heb gesproken
hoop dat het goed komt met marcus veel sterkte voor hem en zijn familie
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #89 September 10, 2008, 14:39:44
edit2Rapporteer  
Heb dit ff op oase gezet, naar aanleidung van El Rudo: (hoop dat jullie Duits goed genoeg is)

Hier noch eine Übersetzung, von einem Kiter der mittelbar betroffen war:

... Afgelopen zondag zag ik die Duitser al een beetje klooien met het optuigen van z`n kite. Iedereen stond met 9 meter op het water, en hij stond z`n oude Gaastra kite 12 meter uit 2003 op te pompen. Aan hoe ie dat deed zag je dat het een beginner was. Ben er op af gelopen en gezegd dat z`n kite te groot was voor deze wind, helemaal omdat er best wel vlagen in zaten. Dus in m`n beste Duits geprobeerd hem over te halen niet te gaan. Maarja, hij kwam helemaal uit Duitsland dus wilde het toch proberen. Tja, wat moet je dan? Heb hem nog gezegd dat het levensgevaarlijk is en ben toen zelf verder gegaan. Nou, hield hem een beetje in de gaten toen ie bezig was, op een geven moment uit het oog verloren, tot er allemaal ambulances, politie en een traumaheilkopter aan kwamen zetten. Hoorde dus later dat het die Duitse man was....

...Vergangenen Sonntag sah ich den Deutschen bereits stümpern beim vorbereiten seines Kites. Jeder war mit einem 9er auf dem Wasser und er pumpte seinen alten 12m Gaastra von 2003 auf. An der Art und Weise konnte man schon erkennen, dass er Anfänger war. Bin zu ihm hin und habe ihm erzählt das sein Schirm zu groß sei für diesen Wind, zumal weil ziemliche Böen dazwischen waren. Also habe ich in meinem besten Deutsch versucht, ihn vom Fahren abzuhalten. Jedoch er meinte, er wäre ganz aus Deutschland gekommen und wollte es trotzdem versuchen. Tja, was macht man in einem solchen Fall? Habe ihm noch entgegnet, dass es lebensgefährlich sei und habe dann selbst weitergemacht. Ich beobachtete ihn ein wenig, verlor ihn dann aber aus den Augen, bis Krankenwagen, Polizei und ein Rettungshubschrauber sich näherten. Hörte dann später, des es besagter Deutscher war…

Diese übersetzung ist auf keinen Fall irgendeine Rechtfertigung ggü dem Opfer o.Ä. Vielmehr dient sie dem Zweck, dass man auch in NL versucht, sich soviel wie möglich um Mitkiter zu kümmern und sie darauf hinweist, wenn etwas nicht in Ordnung ist. Ich leite gleichzeitig einen Voschlag aus der NL community weiter: Wenn man (gilt nicht nur für NL) an einen Spot kommt, fragt die locals, z.B. welche Schirmgroesse gefahren wird, wo die Gefahren lauern etc. Es wird einem nicht der Kopf abgerissen und eine vermeintliche Sprachbarriere sollte auch kein Grund sein.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #90 September 10, 2008, 15:17:42
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Yonder

Berichten: 20
Antwoord #91 September 10, 2008, 18:14:21
edit2Rapporteer  
Lyra idee kan een oplossing zijn.

bedankt Jumpinghigh Best-Beun!
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #92 September 10, 2008, 23:52:05
edit2Rapporteer  
Lycra's

was dat niet iets van Kite Aware?

Miisschien dat het dit jaar dan eindelijk echt van de grond afkomt.
De dood van Ralph op workum is al weer 2 jaar geleden.

Wanneer laat de leiding van dit dood geboren kind weer eens wat van zich horen.
En mochten jullie het te druk hebben om een daadwerkelijke invulling te geven vraag eens of iemand anders het stokje wil overnemen opdat er eindelijk wel iets gebeurd.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #93 September 11, 2008, 20:43:26
edit2Rapporteer  
ksteun je jumpinghigh best-beun!! 
met maar paar mnd kite ervarng durf ik + vriendinntjs evn niet meer naar dze spot
xcite

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #94 September 11, 2008, 21:09:21
edit2Rapporteer  
als je genoeg mensen ter plaatse hebt ( het kost wat energie) dan kan zoiets best gerealiseerd worden. Zie hier een mogelijke weg om te bewandelen:

a. Ontheffing BPR en opname in het Natura 2000 gebeuren opstarten ( De NKV heeft hier inmiddels met een aantal enthousiaste locals de eerste stappen ondernomen)
b. De betreffende gemeente neemt  ( op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening / APV) met betrekking tot de Openbare Orde en Veiligheid een algemeen verbod kitesurfen op.
c. De gemeente geeft de locale kitesurfvereniging ( K.V.S. ??? ) een ontheffing op het verbod zoals hiervoor genoemd.

Je krijgt dan een situatie dat het betreffende water alleen toegankelijk is voor leden. Niet dat je meteen iedereen moet weren maar je kunt vanuit die positie o.a. goede afspraken met de kitescholen ( die eigenlijk met een commerciële activiteit bezig zijn op een gebied met een recreatieve bestemming...........) maken.
Ook kun je niet locals beter reguleren en heb je een ( wettelijk onderbouwde) mogelijkheid om "mensen te behoeden voor hun eigen stommiteiten " zullen we dan maar zeggen. Nie gaan lopen klooie met een fin. daglidmaatschap maar wel eventuele gasten confronteren met de plaatselijke regels. Het hele gebeuren kan wat financiëel aangekleed worden door de plaatselijke kiteshop die er m.i. toch best wel baat bij heeft dat de spot open blijft....................


Las vandaag in het NH dagblad goede berichten over schellinkhout en zijn toekomst!!!

Zomaar een idee. Op muiderslag waar ik 's winters kitebuggie is het nu verplicht om oranje hesjes te dragen met een nummer op je rug. Het nummer is gekoppeld aan je ID. Bij misstanden valt sneller te achterhalen wie deze persoon is. Tevens geeft het hesje aan dat je gecertificeerd kitebuggier bent. HE mooi oranje is niet lelijk staat ook leuk bij je Warroo van 2009.

Beterschap voor de duitser.

roeb
Gast
Antwoord #95 September 11, 2008, 21:12:37
edit2Rapporteer  
Is er iemand die iets gehoord heeft van de Duitser, hoe hij het nu maakt, hoe zijn toekomst er uit ziet, etc etc?

Ik hoop dat hij er weer bovenop komt, maar met een dwaslaisy..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.