Beginners - Strand Horst

Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #150 Augustus 07, 2011, 21:27:14
edit2Rapporteer  
Zo, was een lange sessie vandaag op Horst.
Wind was matig.

@ HaPe
Als ik kom dan ben ik er in de avond as usual
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #151 Augustus 08, 2011, 21:53:55
edit2Rapporteer  
Was weer lekker vlagerig, en zeker meer dan aangegeven, vlagen zeker over de 35 knts.
Dus weer lekker gevaren met de 7

Morgen nog mensen aanwezig ?
darky001

Berichten: 330
Antwoord #152 Augustus 08, 2011, 21:57:46
edit2Rapporteer  
er zijn nog mensen die werken he.
dus helaas morgen wordt denk ik niks voor me
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #153 Augustus 08, 2011, 22:07:44
edit2Rapporteer  
Was weer lekker vlagerig, en zeker meer dan aangegeven, vlagen zeker over de 35 knts.
Dus weer lekker gevaren met de 7

Morgen nog mensen aanwezig ?

Kom een keer naar de Brouwersdam joh, perfect daar met NW wind. Grin
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #154 Augustus 08, 2011, 22:26:04
edit2Rapporteer  
mij iets te ver rijden, wou eerst morgen nog naar wijk aan zee gaan, maar 3m+ golven vind ik iets te veel
MonkeySandwich

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #155 Augustus 08, 2011, 22:30:04
edit2Rapporteer  
Maar eens even een verslagje typen van gister. Pas op, veel text!

Zaterdag hebben we onze kite gekocht, een North Evo 2011 met daarbij een Brunoti Onyx board. We stonden dus te popelen om onze* kiteset uit te gaan testen en zo arriveerden zondag rond 12:00 bij Horst. Eerst even een wetsuit regelen voor Jeroen, want die had hij nog niet gekocht, dus ééntje gehuurd bij het testcenter. Gelijk maar even gebruik gemaakt van de gelegenheid om wat vragen te stellen over de condities en waar we het beste te water konden gaan als nieuwelingen. De auto een klein stukje terug gereden naar het middelste strandje en begonnen met uitladen.
Daar vonden we een behulpzame buurman (sry, heb je naam niet gevraagd maar mocht je hier meelezen, je had een 8m Naish kite) die even met ons meekeek en zo vriendelijk was om ons van wat advies te voorzien, top gast!

Na het opbouwen te water gegaan zonder board om de kite te leren kennen. Het was wel even wennen, in vergelijking met de Brouwersdam maar een klein pokkestrandje en je staat nog uit de wind, dus de kite moet je nog zelf dragen ook...

Een lekker stukje het water ingewandeld en de kite gelaunched. Door de vlagerige wind vond ik het erg lastig om de kite stabiel te houden, dit resulteerde er uiteindelijk ook in dat terwijl ik de kite rechts aan het windvenster hield deze terug viel (op een vreemde manier) met z'n kont in het water en bij een behoorlijk windvlaag weer vol wind pakte en naar links loopte waardoor ik behoorlijk gelanceerd werd. De QR hoefde ik ook niet meer te testen, die werkte prima. Toch hield de kite behoorlijk wat druk en moest ik nog wel aardig tegen hangen, ik vermoed dat tijdens de terugval een lijn om de vleugel was gekomen dus ik had mijn hand al bij de QR van de safetyleash. Gelukkig klapte de kite uiteindelijk om en was de druk weg. Terug gelopen naar de kant want de lijn zat ook om de bar door het wegschieten en in het water zag ik niet zo snel hoe ik dit weer goed kreeg. De boel weer op orde gemaakt en terug het water in met plank. Echter was ik wel wat gestrester door het hierboven genoemde voorval en  had ik een tijdelijke deuk in het vertrouwen van mijn kunnen, de wind en de kite.

Maar goed, plank onder mijn voeten geschoven, kite naar beneden gegooid en ik stond meteen. Meteen verliefd op het board! Een aantal meters gevaren en uiteindelijk op een niet nader te noemen manier weer tot stilstand gekomen. Nog een aantal pogingen gedaan om te varen maar dan door iets rustiger te beginnen maar ik was eigenlijk te voorzichtig... Na nog een paar kleine stukjes varen terug naar de kant gegaan en de spullen maar eens aan Jeroen overgedragen.

Ook eerst weer even het water in zonder plank, gelukkig was de wind even iets minder vlagerig. dus al snel de plank er bij. Ook hij vaarde al snel een lekker stukje weg. Maar ook Jeroen had last van de vlagerige wind, de kite stalde en crashte bijna midden in het windvenster vlak voor een andere kiter die zichzelf gelukkig net optijd kon laten vallen, sorry dude met rastahaar!

Al met al een geslaagde middag kiten, helaas wel nat in moeten pakken en ligt mijn woonkamer vol met kite maar ik ben vast niet de enige met dat probleem. Wetsuit, trapeze en bar afgespoeld onder de douche en is inmiddels wel weer droog.

Hopelijk komend weekend weer Smiley

* We hebben met 3 man een kiteset aangeschaft, 1 van ons gaat nog lessen dus voorlopig gebruiken we 'm nog met z'n 2en.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #156 Augustus 08, 2011, 22:37:14
edit2Rapporteer  
mij iets te ver rijden, wou eerst morgen nog naar wijk aan zee gaan, maar 3m+ golven vind ik iets te veel

Ah oke duidelijk. Wink
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #157 Augustus 08, 2011, 22:38:53
edit2Rapporteer  
@ Hape & darky.....  jullie warren dus alleen s'middags .... das maar goed ook want vannavond was het helemaal bagger......   17:00 bijna 30 kn stabiel, 9 opgepompt  sta nog niet aan de rand van het water  weg wind..... 11 opgepompt  even kunnen varen, en toen snoeihande wind gevolgd door momenten met windstilte .....al met al jammer.


@ Thijs

Welkom hier, gisteren was best mooi dagje om te oefenen zo nu en dan lekker zonnetje prima te doen.
Dat van die natte kites ken ik ..... !#$#%#%@#  vanavond 2 zeiknatte bandits in de auto Sad  nou maar kijken hoe we die weer droog krijgen.
darky001

Berichten: 330
Antwoord #158 Augustus 08, 2011, 22:47:01
edit2Rapporteer  
gewoon lekker in de tas drukken kunnen ze wel tegen.
dag later worden ze vast wel weer nat.

ik droog ze nooit thuis, als ze nat meegaan hebben ze pech.
drogen ze de volgende keer wel weer.
Melvyn

Berichten: 58
Antwoord #159 Augustus 09, 2011, 06:02:51
edit2Rapporteer  
@Hape, afgelopen zondag voor het eerst naar (wijk aan) zee geweest. Mooie spot met echt dikke golven en hele dikke wind afgelopen zondag. Echt super, maar wel even wennen als je Horst en Mirns gewend bent Smiley. Binnenkort ben ik wel weer een keer op Horst (wordt wss volgende week avondsessie).
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #160 Augustus 09, 2011, 07:49:02
edit2Rapporteer  
@ darky   weet dat ze er tegen kunnen maar al dat water in de auto is minder fijn Wink
We doen gewoon vanavond weer een poging.
Basjek

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #161 Augustus 09, 2011, 08:09:30
edit2Rapporteer  
Vanavond maar weer een poging wagen, dit keer wel mn trapeze ingepakt Smiley
Nog anderen van hier die gaan?
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #162 Augustus 09, 2011, 08:31:40
edit2Rapporteer  
Check,  laat maar weten als je hulp nodig hebt.
Zwarte Bandits eerste strand.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #163 Augustus 09, 2011, 08:56:32
edit2Rapporteer  
Ik ben ergens tussen 1 en 2 uur aanwezig, Ben er 's avonds denk ik ook nog wel.
Als iemand hulp nodig heeft, wit / rood / zwarte ozone c4

@ Melvyn zaterdag was denk ik nog wel goed te doen op wijk. Golfjes van 1 - 1,5m zijn wel lekker, golven van 3,5m vind ik nog iets te veel van het goede  Grin
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #164 Augustus 09, 2011, 21:44:06
edit2Rapporteer  
Vandaag weer lekker gebeuld, nu helemaal kapot zijn. Heb van 1 tot half 6 met m'n 10 gevaren, lekker hoog en hard Grin

Morgen vanaf uurtje of 2 - 3 aanwezig ( bij genoeg wind )
menace

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #165 Augustus 09, 2011, 22:26:58
edit2Rapporteer  
Hmm, ik wil ook. Alleen na het werk is niet zo handig Sad Hopen dat het komend weekend nog een beetje goed weer wordt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #166 Augustus 10, 2011, 16:11:44
edit2Rapporteer  
Alle trefpunt-bezoekers, lees even het volgende topic door. Het is geen verplichting het zo te doen, maar het zorgt wel voor een beter kitehigh-community gevoel als we niet alles diep in de trefpunt topics wegstoppen: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=41025.0
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #167 Augustus 10, 2011, 20:13:21
edit2Rapporteer  
Wat een prutwind vandaag, steeds aan/uit maar toch meestal uit.
Hopelijk morgen beter, dan weer aanwezig vanaf de middag

@ Gixxer, moest je vandaag niet kiten, 's avonds trok de wind toch redelijk aan
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #168 Augustus 10, 2011, 20:55:21
edit2Rapporteer  
Eigenlijk wel maar moest vandaag even wat dingen rond huis doen + boodschappen
(bier was op Wink )

En morgen is de wind volgens mij beter  Joepie
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #169 Augustus 10, 2011, 22:49:16
edit2Rapporteer  
Vanavond toch nog aardig kunnen varen met m'n 13, aan het begin was t niks maar de wind trok aardig aan.

@HaPe
Was jij dat trouwens met die zwart/rood/witte ozone 10m? Ik was degene met petje en groene trui en een blauwe waroo 2009. Ik kwam net aan toen jij je spullen ging inpakken.
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #170 Augustus 10, 2011, 23:24:22
edit2Rapporteer  
Hoop dat ik morgen ook weer van de partij ben, het is namelijk weer te lang geleden dat ik op het water heb gestaan  ThumpsUp
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #171 Augustus 10, 2011, 23:45:38
edit2Rapporteer  
Rij morgen ochtend na mijn nachtdienst naar horst.
Eerst effe naar huis en ontbijten en spullen pakken!
Denk dat er zo rond 10:00 ben!!

Als er nog beginners zijn met vragen,kom gerust even naar me toe.
Vaar met een gele ocean rodeo rise
Gixxer

Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #172 Augustus 10, 2011, 23:46:50
edit2Rapporteer  
Als de wind goed is ben ik er in de avond rond 17:30.

Los ik je wel af MoFo   Wink
Ik moet het alleen doen met wat minder ervaring
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #173 Augustus 11, 2011, 07:08:18
edit2Rapporteer  
Zo eerst ff werken, daarna weer naar Horst, verwacht ergens tussen 2 en 3 aanwezig te zijn

@ erikwww Ik was dat inderdaad met de wit / zwart / rode Ozone C4 10m
Basjek

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #174 Augustus 11, 2011, 09:04:15
edit2Rapporteer  
@Gixxer: Had ik nou aan jou afgelopen dinsdag gevraagd of ik met mn 11 meter kon gaan vliegeren? Zag twee zwarte kites liggen en een groepje van drie stond er bij in de buurt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.