Kiteloop tips

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Augustus 11, 2011, 23:15:10
edit2Rapporteer  
Nog geloopt Laurens?

Sure, nog een paar mooie gemaakt. Alleen op het einde weer eigenwijs en te vroeg mijn kite weer insturen en dus niet langer er onderdoor vliegen. Conclusie pijnlijke stuiter van 10m over het water.. blauwe ballen nu:P
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #1 Augustus 11, 2011, 23:17:55
edit2Rapporteer  
Conclusie pijnlijke stuiter van 10m over het water.. blauwe ballen nu:P

Staat leuk bij je haar Grin
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #2 Augustus 12, 2011, 00:01:32
edit2Rapporteer  
Conclusie pijnlijke stuiter van 10m over het water.. blauwe ballen nu:P

Staat leuk bij je haar Grin

lol
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Augustus 12, 2011, 00:05:46
edit2Rapporteer  
Komt vast een keer goed Laurens, hoe vaak ik wel niet zo gestuiterd ben (incl meerdere malen mn enkel verstuikt) is niet meer te tellen. No pain no gain.

Scheelt wel als je m hoger doet, heb je meer tijd om je kite achter je te krijgen en ook als je je kite iets opzij laat gaan ipv recht naar boven. Zo blijft er nog iets druk in je kite zitten en is het uitgeremd landen beter aan te voelen / te timen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 12, 2011, 07:33:52
edit2Rapporteer  
@ Evan: nog een voorkeur voor -gekeken naar je initiele vaarrichting - voor of achter? Waar je de kite heen stuurt schuin?

Dit is overigens wel een toptip
 
Het was avonds ietsje beter zie ik, er stond minder wind = leuker varen. Rond 13:00uur gewoon belachelijk hard die wind.

Zo, nu een rustdag, zaterdag weer heerlijk de golven in.

Hoe was het met de drukte gisteravond?
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #5 Augustus 12, 2011, 08:09:23
edit2Rapporteer  
Lauw ik heb de simpelste oplossing, koop een SLE dan heb je minder pull whahahaha.

Jongens ik mis het wel hoor die avond sessie. Als het volgende week waait ben ik er weer bij.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Augustus 12, 2011, 09:15:16
edit2Rapporteer  
Komt vast een keer goed Laurens, hoe vaak ik wel niet zo gestuiterd ben (incl meerdere malen mn enkel verstuikt) is niet meer te tellen. No pain no gain.

Scheelt wel als je m hoger doet, heb je meer tijd om je kite achter je te krijgen en ook als je je kite iets opzij laat gaan ipv recht naar boven. Zo blijft er nog iets druk in je kite zitten en is het uitgeremd landen beter aan te voelen / te timen.

Dat hoger gaat wel steeds beter. Maar die tip is wel heel handig. Want dat is dus precies de reden dat ik steeds te vroeg ben met terug sturen. Bang dat ik er tever onderdoor schiet en de kite een dood vogeltje wordt (wat ik dus afgelopen zondag nog had) ach op naar de volgende 25+ knopen sessies voor verdere oefening!
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7 Augustus 12, 2011, 12:19:08
edit2Rapporteer  
@ Evan: nog een voorkeur voor -gekeken naar je initiele vaarrichting - voor of achter? Waar je de kite heen stuurt schuin?

Dit is overigens wel een toptip
 
Het was avonds ietsje beter zie ik, er stond minder wind = leuker varen. Rond 13:00uur gewoon belachelijk hard die wind.

Zo, nu een rustdag, zaterdag weer heerlijk de golven in.

Hoe was het met de drukte gisteravond?

Ik stuur hem in de tegengestelde richting waar ik de kite heen heb geloopt (zodat mijn lijnen weer uitgetwist zijn).  Ga volgende keer eens de andere kant op proberen, betekent wel dat je lijnen dubbel gedraaid zijn:-(
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Augustus 12, 2011, 12:22:39
edit2Rapporteer  
Beste is als je de andere kant neemt als waar je kite uitkomt, dus als je hem een beetje links van je hebt na je loop dan kan je het beste naar rechts terugloopen! Als ie maar goed over je heen gaat;)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Augustus 12, 2011, 12:25:51
edit2Rapporteer  
Laatste tijd doe ik m dubbel, dus na je loop de kite naar voren laten schieten en dan een zeer ruime 2e loop achter je langs en hoe hoger je gaat hoe ruimer die 2e loop kan worden.

Als je hem de andere kant op wilt doen zul je je loop langer aan moeten houden zodat hij naar achter kan schieten ipv omhoog.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #10 Augustus 12, 2011, 12:53:41
edit2Rapporteer  
Ok ok nu even in jip en janneke looptaal...   Wink  inmiddels gaan de loopjes lekker en steeds hoger - voor Evan waarschijnlijk nog steeds pussy loops maar ik vind mezelf af en toe al een held haha  Roll Eyes

Ik spring ze nu nog alleen rechts voor dus links vol trekken en volgens de Ed methode net voor de landing een downloop rechtsdoortrekken....

Evan pakt dan voor zijn landing nog een loop en trekt nog een links vol door.......

Mmm eens proberen.......

De hogere loops, althans voor mijn doen, Ed is wel eens getuige geweest kan ik nog redelijk smooth landen zonder downloop of iets als je nu echt hoog gaat is dan extra loopen een 'moetje' voor een softe landing?

Ik hoor het wel .....thanks
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #11 Augustus 12, 2011, 12:56:24
edit2Rapporteer  
Ben laatste tijd met 20m lijnen op de 9m aan het loopen, dat is toch wel weer heel anders. Dan kan je de loop iets later trekken waardoor je nog hoger komt en de loop is alsnog lekker laag.

Ben benieuwd hoe dat met een 7m gaat Grin

Ik loop met linkerhand en laat de loop ook meer links uitkomen en downloop hem dan met me rechterhand  ThumpsUp
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Augustus 12, 2011, 13:26:31
edit2Rapporteer  
Ik daar in tegen draai zowat automatisch de backrol, opzich niet zo heel erg maar als ik dan niet heel snel omdraai... dan krijg ik de klapper.
 ik weet dat afzet heel belangerijk is en met normaal springen gaat dat best goed, al verlies ik soms mijn board. Maar hoe die backroll tegen te gaan, heeft iemand daar tips voor?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #13 Augustus 12, 2011, 15:38:15
edit2Rapporteer  
alle spieren aanspannen!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Augustus 12, 2011, 15:41:22
edit2Rapporteer  
Je moet niet gaan hangen aan je bar, ik draai mezelf iets zodat me trapezehaak precies downwind staat. Dus niet in dezelfde houding als dat je vaart, beetje moeilijk uit te leggen maar je moet er ook een beetje gevoel voor krijgen.
Benen intrekken helpt meestal ook om stabiel te blijven.

edit: precies ook alle spieren aanspannen om geen slinger en bungeleffect te krijgen, kijk eens naar Len10 filmpjes naar zijn houding   Wink
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15 Augustus 12, 2011, 15:42:47
edit2Rapporteer  
Ik daar in tegen draai zowat automatisch de backrol, opzich niet zo heel erg maar als ik dan niet heel snel omdraai... dan krijg ik de klapper.
 ik weet dat afzet heel belangerijk is en met normaal springen gaat dat best goed, al verlies ik soms mijn board. Maar hoe die backroll tegen te gaan, heeft iemand daar tips voor?

op je schouders/bovenlichaam letten en buikspieren aanspannen. Zet je bovenlichaam als het ware een klein beetje in een holling naar voren (dus buikspieren aan en schouders iets naar voren.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #16 Augustus 12, 2011, 16:15:22
edit2Rapporteer  
Hoger gaan! Ik heb afgelopen dinsdag in te weinig wind een aardige crash gemaakt. 2 ribben gekneusd... (daar kwam ik pas thuis achter)

Nadien toen de wind aantrok kon ik hoger gaan bij die loop waardoor ik een betere landing kon krijgen.

Kijk eens naar deze loops, hoe hij die kite stuurt:
http://vimeo.com/14759430


Wel handig topicje dit!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Augustus 12, 2011, 16:28:49
edit2Rapporteer  
Bij die op 2:35 zie je het t beste nog wel, precies wat ik bedoelde.

De kite rechts voor je parkeren zodat je hem op het juiste moment in een ruime loop achterlangs kunt gooien en je met een zachte landing zonder snelheid kunt landen. hoe grof je loop ook was.

Natuurlijk moet je wel hoog genoeg gaan, anders ben je al op t water voordat je m achterlangs kunt gooien Tongue
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Augustus 12, 2011, 17:07:31
edit2Rapporteer  
thanks ik zal er op letten! Heeft een tail grab nog enige nut? Stabiliteits technisch gezien... Of is dat alleen maar leuk voor het vogeltje?
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19 Augustus 12, 2011, 17:15:01
edit2Rapporteer  
Nee dat is alleen een tof gevoel. Ook tof om een barspin te doen, hoe eerder hoe toffer:)
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #20 Augustus 12, 2011, 17:35:05
edit2Rapporteer  
Hier nog een leuk ver loopje van mij alleen had ik de kite beter linksom kunnen terugsturen nu crash ik  Grin


http://www.vimeo.com/27626447
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #21 Augustus 12, 2011, 17:44:37
edit2Rapporteer  
Op welk moment trek je precies de kite in een loop?
Moet je eerst wachten totdat je op het doodde-punt bent gekomen of eerder c.q later.
Bij +/-16 knp trek ik de loop al bijna direct na de sprong voordat het doodde-punt bereikt is, is dat te vroeg?Dan ga ik niet erg hoog, maar dan is de landing wel correct.
Maar soms gebeurt het dat als ik de kite 1 kant op stuur voor een loop, de kite dan niet loopt, maar geheel naar de kant toevliegt waarheen ik hem stuur.
En zodoende lekker hard op het water neerkom.
Moet erbij schrijven dat ik het nog geen loop getrokken heb boven de 20 knp, dan ga ik al zo hoog dat het toch erg gevaarlijk aanvoelt om te loopen.
Of is dat nu juist de hele clue, veel wind+loopen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 Augustus 12, 2011, 17:54:28
edit2Rapporteer  
Dit zijn allemaal tips om het loopen boven de 30kn nog te landen, zou het knap vinden als je bij 20kn de kite al achter je weet te krijgen (of je moet 10m lijnen varen, dan kan het).

Loopen leren doe je idd in weinig wind en zo laat mogelijk in je sprong, zo kun je uitbouwen en steeds eerder aan de loop beginnen in steeds meer wind.
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #23 Augustus 12, 2011, 18:48:10
edit2Rapporteer  
Als ik een hoge loop trek en deze is goed waardoor ik veel voorwaardse krachten krijg doe ik voor ik land nog een tweede loop inzetten.
Vaak gebeurd het dan dat wanneer ik in het water kom dat me kite rechts achter me komt maar door mijn snelheid houd ik spanning op de lijnen en trek ik hem verder door waardoor je daarna makkelijk je kite kunt remmen en je eigen snelheid.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #24 Augustus 12, 2011, 19:12:37
edit2Rapporteer  
Nu dat wat je op t water doet nog in de lucht doen Robin Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.