Beginner omgeving strand horst!

Simba

Geen avatar

Berichten: 22
Juni 08, 2012, 14:31:52
edit2Rapporteer  
nog mensen die morgenochtend of vandaag na 17.00 daar te vinden zijn?
Ben een beginnende kiter.. heb al wel les gehad op strand horst..
heb sinds aantal weken me set compleet!
dus nu proberen zoveel mogelijk uren te maken Grin

mocem

Berichten: 874
Antwoord #1 Juni 08, 2012, 15:37:43
edit2Rapporteer  
Als ik jouw was zou ik dit weekend thuis blijven. voor je eigen veiligheid en andere.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Juni 08, 2012, 15:40:43
edit2Rapporteer  
Inderdaad niet gaan proberen, wind is hard en op Horst waarschijnlijk super vlagerig. Als je nog niet 100% weet wat je doet kan je beter vandaag en morgen niet het water op gaan
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #3 Juni 08, 2012, 15:46:06
edit2Rapporteer  
Ik kite al een paar jaar maar sla vandaag over. ZIe vlagen van meer dan 42 knopen en mijn grnes ligt toch echt op 38 knopen met een 7m.
Dus als beginner zou ik zeker niet het water opgaan.
Simba

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #4 Juni 08, 2012, 15:48:08
edit2Rapporteer  
hmmm oke oke..
staat dat er 14 - 17 knp zijn op strand horst!!
althans, dat geeft windguru aan.. dus dat valt toch wel mee
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 Juni 08, 2012, 15:55:03
edit2Rapporteer  
Ik zie 20 tot 27 knopen staan........

http://www.windfinder.com/weatherforecast/veluwemeer
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Juni 08, 2012, 15:57:24
edit2Rapporteer  
In het binnenland en zeker op horst zal je het ene moment 20 knopen hebben en dan opeens vlagen van 35 knopen. Als gevorderde vaart dat waardeloos, als beginner is het gewoon levensgevaarlijk.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #7 Juni 08, 2012, 15:59:01
edit2Rapporteer  
Ik kijk altijd hier voor de actuele data

http://www.weer.nl/10-minuten-waarnemingen/obsid/6330.html

Moet wel bekennen dat ik altijd aan de kust vaar dus daar is de wind wel meer dan op Horst
Simba

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #8 Juni 08, 2012, 16:29:56
edit2Rapporteer  
Okee..thanx in ieder geval! Ga alsnog wel richting horst, maar dan om te kijken..ben wel gretig om te gaan kiten, maar geduld is een schone zaak
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juni 08, 2012, 16:46:04
edit2Rapporteer  
Kan je beter deze bekijken http://www.weer.nl/10-minuten-waarnemingen/obsid/6269.html
Die is van Lelystad... kijk eens in de tabel op 15:30, gemiddelde wind 15 knopen met stoten van 38!!!

Live to ride another day dude.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Juni 08, 2012, 16:51:55
edit2Rapporteer  
ik zie in de sessie aankondigingen dat je een Naish Park 10m hebt... dat is echt way te groot voor dit weer, maar dat heb je hopelijk toch zelf ook wel in de gaten?
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #11 Juni 08, 2012, 19:11:31
edit2Rapporteer  
Ik ben er morgenochtend, met mijn spullen, maar tis nog ff afwachten wat de wind gaat doen..
Simba

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #12 Juni 09, 2012, 14:46:18
edit2Rapporteer  
Vanochtend ff het water ingeweest, met me naish park 10m! Ging wel goed..wat meters gemaakt..mischien na het voetbal nog ff..wel heel erg vlagerig..vriend van me die wel ervaren is kon er goed mee weg komen!maar mischien is de wind vandaag minder hard als gister.. Joepie

Wanneer zou jij um varen karel?

Ik weeg 85 kg.. Heb die naish park 10m 2012
En boardje van f one 140-40
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #13 Juni 09, 2012, 21:57:32
edit2Rapporteer  
Dus jij bent degene die ik heb dicht geritst Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juni 10, 2012, 09:32:36
edit2Rapporteer  
Vanochtend ff het water ingeweest, met me naish park 10m! Ging wel goed..wat meters gemaakt..mischien na het voetbal nog ff..wel heel erg vlagerig..vriend van me die wel ervaren is kon er goed mee weg komen!maar mischien is de wind vandaag minder hard als gister.. Joepie

Wanneer zou jij um varen karel?

Ik weeg 85 kg.. Heb die naish park 10m 2012
En boardje van f one 140-40

hoezo levens moe... tegen alle adviezen in, toch gaan. ik denk dat jij van geluk mag spreken.
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #15 Juni 10, 2012, 10:19:39
edit2Rapporteer  
Mwa met dat levensmoe valt het wel mee denk ik. Ik was er om 12u ff wezen kijken en het viel op zich wel me met harde wind, meesten hadden rond de 9 à 10 meter in de lucht, en het was echt druk!!!! Te druk voor mij, dus ben ik 's avonds nog ff gegaan maar de wind was zo vlagerig, zo had je druk, zo viel ie uit de lucht..
BdB

Berichten: 479
Antwoord #16 Juni 10, 2012, 10:53:34
edit2Rapporteer  
dus ben ik 's avonds nog ff gegaan maar de wind was zo vlagerig, zo had je druk, zo viel ie uit de lucht..

Dat maakt het dus gevaarlijk kite die door ze eigen lijnen valt en dan de wind die weer opsteekt. Lekker blijven klote met zw op Horst. Is toch iets meer voor gevorderde kiters
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #17 Juni 10, 2012, 12:37:05
edit2Rapporteer  
Je reageert nou wel zo, maar is niet iedereen ooit zo begonnen?
Zelfs bij de beste kan het fout gaan hoor, maar om dan maar helemaal niet te gaan..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Juni 10, 2012, 12:47:54
edit2Rapporteer  
Feit blijft dat strand Horst met ZW een van de meest vlagerige spots is van heel Nederland en dat is nu niet bepaald een geschikt windje om even lekker je eerste meters in te gaan varen.
BdB

Berichten: 479
Antwoord #19 Juni 10, 2012, 12:49:36
edit2Rapporteer  
iedereen moet het leren, snap ik!! Maar om dan maar te gaan proberen op een van de weinige dagen dat de wind echt goed blaast. Is als beginner niet verstandig.

Vergeet niet dat de wind aflandig is met ZW en je hebt als beginner gewoon te weinig ervaring in bepaalde situaties.

Er gebeuren de laatste tijd teveel kleine ongelukjes of dingen die net goed aflopen met 25 knp worden deze fouten echt wel hard afgestraft..  denk na en neem het advies van de ervaren kiters aan die weten waar ze het over hebben.

Enja het kriebelde gister bij mijn ook, maar vond het niet verstandig om te gaan. Vrijdag al volle bak geweest dus wacht wel weer op de wind dat is de charme van de sport
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #20 Juni 10, 2012, 12:50:43
edit2Rapporteer  
Bekijk het bericht eens over die man die overleden is in Belgie, blijf lekker eigenwijs en luister niet naar de mensen die al jaren kiten.
Mariëtte

Berichten: 24
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #21 Juni 10, 2012, 14:01:38
edit2Rapporteer  
Nou word ik voor eigenwijs uitmaakt, maar geloof me, ik ben echt geen idioot.
Ik ben niet diegene die met 30 knopen het water op gaat met een grote maat dus hou eens op met dat negatieve afstaande gedoe en lees nou eens goed wat ik heb geschreven.

Ik was rond 12 uur wezen kijken, toen was de wind al voldoende afgezakt om met en 9 à 10 nette te varen, want dat deden ze praktisch allemaal, en zeg nou niet dat al die 40 liters idioten zijn daar, niet ze rustig sprongen van 10 meter hoog maken en feilloos landen, dan ben je in mijn ogen echt wel gevorderd.
Ik ben niet gegaan omdat ik het te druk vond om als beginner tussen te gaan staan (als je dat niet verantwoordelijk gedrag vind weet ik het ook niet meer) dus besloot later terug te komen.
's Avonds rond 19:00 ben ik weer gekomen, toen was de eind nog verder afgezakt en er waren nog enkele kiters aanwezig, en als het niet verantwoord was om mijn kite op te laten, haagden ze me dat heus wel gemeld.

De wind was te zwak om op mn board te kunnen komen, en ik sta daar ook niet voor het eest dus ik weet hoe vlagerig het kan zijn. Later kwam er nog iemand die zelfs nog hulp aanbood mocht ik dat nodig hebben, door had een 13 meter kite en zelfs hij had er moeite mee in de lucht te houden.

Ik heb echt wel verantwoordelijkheidgevoel, ik ben ook snowboardlerares dus dan moet je ook weten wat je doet, dus bestempel me aub eens niet als idioot, ik weet echt wel waar mijn grenzen liggen.
Simba

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #22 Juni 10, 2012, 14:33:24
edit2Rapporteer  
Heey mariette! Als jij dat gisteravond op horst was wel jaa..haha..jammer dat het in de avond zo zwak was.. Nu maar weer wachten op een paar mooie dagen..
En wat betreft het " levensmoe".. Genoeg gasten daar die ervaren zijn! Zeiden allemaal dat ik het gewoon moest proberen;)..en het ging goed!geen enkel moment gehad dat ik het gevoel had me kite niet onder controle te hebben!
Melvyn

Berichten: 58
Antwoord #23 Juni 10, 2012, 15:18:04
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe het zaterdag was, maar afgelopen vrijdag avond was het echt geen wind voor beginners. Ik ben wel wat vlagen gewend en kite ook al wel een tijd @Horst, maar vond het niet relaxed varen. Naast dat het gevaarlijk is voor beginners boek je bij een vlagerige wind ook niet echt progressie. Als je dan toch wilt varen, blijf dan goed weg uit de kant en laat je kite op en neer samen met een maatje in het water. Aan de kant kan het namelijk met vlagen en in de buurt van bomen nogal spoken.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Juni 10, 2012, 15:22:39
edit2Rapporteer  
Mariette, dit topic ging over Simba die ondanks de adviezen hier toch is gegaan en duidelijk geen benul heeft van het risico wat ie heeft genomen. Dit weekend is er iemand overleden onder vergelijkbare omstandigheden.

Goed van jou dat je niet het water op bent gegaan. Goed omdat je zelf het gevoel had dat het niet verstandig was. Jammer dat het niet is omdat het je werd afgeraden (waarom niet? eigenwijs? toch? of hoe moet je dat dan noemen?).

Er is hier niemand die jou een idioot heeft genoemd. waar haal je dat toch steeds vandaan?

Als snowboard lerares ben je vast bekend met de gevaren van offpiste skieen/boarden. 9 vd 10x gaat dat ook goed terwijl je eigenlijk zonder kennis daar niets te zoeken hebt. Freeriden is prima te doen als je weet waar je mee bezig bent in de juiste (weers)omstandigheden op de juiste plek en met het juiste materiaal. Met kitesurfen is dat niet anders. Horst was gisteren geen plek voor beginners, natuurlijk kan het ook goed gaan.. Zie Simba. Maar het risico was dusdanig groot dat het ook goed mis had kunnen gaan. Zie de man uit Belgie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.