Verloren Ocean Rodeo Grevelingen zuidzijde

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
September 23, 2012, 22:40:37
edit2Rapporteer  
Vandaag heeft een vriendin op de zuidzijde van de Grevelingendam een blauwe Ocean Rodeo 9 m verloren. Ze kwam in de problemen toen de wind compleet wegviel en moest de kite releasen.

We hebben het vermoeden dat de kite door een passerende boot is opgepikt, maar omdat het zicht nogal slecht was door de regen kunnen we dit niet zeker zeggen.

Mocht iemand 'm gevonden hebben, graag even contact opnemen Smiley

Thnx.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 23, 2012, 23:15:42
edit2Rapporteer  
Is wel handig om erbij te vermelden om wat voor 9m het gaat natuurlijk.  schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 September 23, 2012, 23:42:36
edit2Rapporteer  
Wellicht teveel detail ja Zoveel zullen er niet kwijt geraakt zijn daar vandaag :')

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 September 24, 2012, 20:09:17
edit2Rapporteer  
Het gaat om een 2012 Razor
reBELg

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #4 September 26, 2012, 23:11:51
edit2Rapporteer  
Vandaag heeft een vriendin op de zuidzijde van de Grevelingendam een blauwe Ocean Rodeo 9 m verloren. Ze kwam in de problemen toen de wind compleet wegviel en moest de kite releasen.

We hebben het vermoeden dat de kite door een passerende boot is opgepikt, maar omdat het zicht nogal slecht was door de regen kunnen we dit niet zeker zeggen.

Mocht iemand 'm gevonden hebben, graag even contact opnemen Smiley

Thnx.

Oh neee!!!
Hopelijk komt hij weer boven water...
Helena

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #5 September 27, 2012, 00:14:08
edit2Rapporteer  
Ja ik hoop ook echt dat die terug komt!! Heb nu al veel verschillende instanties gebel/gemaild, maar die hebben me tot nu toe niet kunnen helpen. Misschien meld de eigenaar van het zeilschip zich.. Kan enkel maar hopen en afwachten tot de eerlijke vinder zich meld. Om het toch positief te bekijken 'heb in ieder geval mezelf gered'.. jeee
reBELg

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #6 September 27, 2012, 00:31:39
edit2Rapporteer  
J... Om het toch positief te bekijken 'heb in ieder geval mezelf gered'.. jeee

Dat is inderdaad het belangrijkste van de self-rescue ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 September 27, 2012, 06:46:31
edit2Rapporteer  
Ja ik hoop ook echt dat die terug komt!! Heb nu al veel verschillende instanties gebel/gemaild, maar die hebben me tot nu toe niet kunnen helpen. Misschien meld de eigenaar van het zeilschip zich.. Kan enkel maar hopen en afwachten tot de eerlijke vinder zich meld. Om het toch positief te bekijken 'heb in ieder geval mezelf gered'.. jeee

Weet je wat het is.... dat de wind plots ging liggen was letterlijk stilte voor de storm, en dat was in de verwachtingen ook goed te zien. Als je dan tussen die tonnetjes drijft met je lijnen hoogstwaarschijnlijk in de knoop tussen die tonnetjes, en ook nog eens richting de vaargeul, dan kan je een erg vervelende verrassing krijgen als de wind opeens oppikt. Denk aan een kite die gelijk gaat loopen en jou tegen of onder de tonnetjes trekt...

Ik was blij dat we voor de wind nog aan de kant waren...

Belangrijkste is dat jij in orde bent Wink

Helena

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #8 Oktober 14, 2012, 16:45:40
edit2Rapporteer  
Inmiddels drie wekend verder en helemaal niks vernomen van mijn kite. Zowel de reddingsbrigade als de politie weet van niks. Enigste echte aanknopingspunt is de melding van dit voorval waarbij de reddingsbrigade vermeld dat ik met mijn materiaal weer goed en wel aan land sta:

Zondagavond 23 september werd de bemanning opnieuw gealarmeerd voor een surfer in problemen ter hoogte van de Grevelingendam nabij Bruinisse, het zou gaan om een kitesurfer welke mogelijk in de problemen was geraakt. Bij aankomst van de reddingboot bleek de surfer met zijn  materiaal alweer veilig aan de wal te staan en keerde de reddingboot onverrichter zake terug naar het station.

Wat dus niet waar is!.. Jammer dat de eigenaar van het passerende schip nog niks van zich heeft laten horen. Ben dan inmiddels ook maar op zoek gegaan naar nieuw materiaal, maar voor een dergelijke aanschaf zal ik waarschijnlijk tot het voorjaar moeten wachten. Dus voortaan allemaal jullie naam op je kite, bar en boards plakken. Dat scheelt een hoop gedoe!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Oktober 15, 2012, 20:10:54
edit2Rapporteer  
Vandaag alle havens op de Grevelingen gebeld, geen geluk gehad Sad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 April 09, 2013, 03:43:55
edit2Rapporteer  
Niks meer van gehoord helaas Sad
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 April 09, 2013, 19:22:11
edit2Rapporteer  
Zuidzijde van de BD is toch Grevelingen meer?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 April 09, 2013, 19:33:14
edit2Rapporteer  
Bdam =! Grevelingendam
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 April 09, 2013, 20:41:43
edit2Rapporteer  
Bdam =! Grevelingendam

Sorry, zat op smartphone te lezen. De zog. Oesterdam dus. Tja, lastige spot.
Matig dat een boot die mee heeft genomen. Varen veel Duitsers, en die staan nu eenmaal bekend om hun "juttergedrag" Tongue
Om maar weer even een bevolkingsgroep te demoniseren Wink

Balen. En zoveel OR Razors zijn er niet in NL.

Allemaal ogen en oren open houden dus, zeker Marktplaats in de gaten houden
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 April 09, 2013, 21:10:06
edit2Rapporteer  
Oesterdam is bij Bergen op Zoom aan de Westerschelde.

Hier gaat het over het zandstrand aan de zuidzijde vd grevelingendam naast de A59: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Grevelingendam
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 April 09, 2013, 23:06:53
edit2Rapporteer  
Aan de zuidzijde van de Grevelingendam ja Wink

Oesterdam is een stuk zuidelijker, aan het einde van de Oosterschelde net voor Bergen op Zoom.

Het is nu al een hele tijd geleden, maar ik dacht dat ik 'm maar eens omhoog zou schoppen. Wie weet leest iemand het nu die toevallig iets opgepikt heeft in die tussentijd.

Marktplaats ed kijk ik om de zoveel tijd nog op, maar nog steeds niets... 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.