Naast je Kite gear nu ook met een baby op vakantie. (verre bestemmingen)

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Maart 12, 2014, 15:19:26
edit2Rapporteer  
Iemand tips n tricks? Ik ben bij deze weer een volledige beginner. Iig trap ik af in mei met een tripje naar Fuerte en daarna de echte uitdaging: 2 mnd wederom richting Philippines en mogelijk Sumbawa .
Even ter info, het volgende heb ik al in huis:
Travelcot,
Stokke draagzak,
Lichtgewicht compact buggy,
Mini boardshorts .
Grote pamper tas met inhoud.

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #1 Maart 12, 2014, 18:35:09
edit2Rapporteer  
Veel mensen sjouwen te veel baby gear mee.. Spullen die je allemaal niet nodig hebt en die zeer veel ruimte innemen.

Die draagzak is goed, maar laat die buggy dan gewoon thuis...
Je travelcot is waarschijnlijk ook groter en zwaarder en volumineuzer dan strikt noodzakelijk..
Speelgoed niet meenemen, absoluut niet nodig. Luiertassen ed. ook afschaffen. doe jezelf een plezier en neem echt het minimale mee.. kiten met een zere rug is minder, en zonde van de mooie bestemmingen... (waar doe je het allemaal van?)
feddomw
Gast
Antwoord #2 Maart 12, 2014, 19:13:39
edit2Rapporteer  
Met de leeftijd van die kleine zou ook ik de buggy laten. Luiertas zou ik wel doen, maar wij gebruikten nooit een luiertas maar een handigere andere tas. Travelcot zie ik ook niet het nut van in. Je kan die baby op elk bed leggen, die draait toch (nog) niet om.

Die kleine van jou gaat in een hangwieg aan boord, dus daar heb je verder geen omkijken naar, en je zit 99% zeker ergens het bulkhead.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Maart 12, 2014, 19:32:03
edit2Rapporteer  
De reden van de travelcot: klein formaat, we slapen doorgaans niet in resorts, hotels e.d. Dat ding heeft een matrasje, gaas dat tevens dient als muskietennet (ivm Malaria en Dengue), en is dacht ik ook handig voor op het strand het is goed geventileerd en bied schaduw en hoor er positieve geluiden over van bevriende backpackers. Dat over de luier tas en buggy kan ik nog in komen. @ Peer: waar doe ik het van? Tja veel werken en secundaire arbeidsvoorwaarden Wink
alvere

Geen avatar

Berichten: 193
Logs: 0 | 16 uur
Antwoord #4 Maart 12, 2014, 19:48:45
edit2Rapporteer  
Hoi,

Hier geen ervaring met verre reis en kite gear. We hebben wat rond gereisd op Borneo Maleisië met 2 kleine kinderen(3 en 1).   Wij hebben erg veel plezier gehad van de travelcot en rugdragers voor de kids. Ik zou alleen wel adviseren om nog is te kijken naar een andere rugdrager. Er zijn namelijk heel veel mogelijkheden naast de bekend merken die veel comfortabeler zijn!
We hadden de luiers in een gewone dag rugzak zitten omdat dit tijdens het lopen beter zit.
Mocht je vragen hebben stuur maar een berichtje.
 
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 Maart 12, 2014, 19:50:24
edit2Rapporteer  
Luister en kijk goed naar die kleine. Mijn ervaring is dat je je oude levensstijl de eerste jaren  niet door kunt zetten. Voor ons waren verre reizen een no-go. Ik zou zeggen: zet die kleine centraal en als je m eenmaal goed kent, weet je waar je m een plezier mee doet, en waar niet mee. Ieder kind is anders, misschien gaat het met die van jou wel prima.
Ard

Berichten: 40
Antwoord #6 Maart 12, 2014, 22:45:27
edit2Rapporteer  
Reizen per vliegtuig met zo'n kleintje gaat over het algemeen prima is onze ervaring. De airliners/stewardessen zijn daar prima op voorbereid. Ter plaatse gebruik je de Stokke draagzak als de mini nog niet kan zitten en daarna een lichtgewicht buggy als de wegen begaanbaar zijn en anders een goede rugdrager. En verder op tijd beginnen met zelf laten lopen (ik erger me altijd aan die ouders die kids van 3 of 4 in een buggy door de stad duwen omdat dat sneller zou gaan).

Malaria en Dengue op Fuerte lijken me onwaarschijnlijk. Dus probeer daar uit of je zonder Travelcot kan. Zo niet dan kan die ook mee.

Natuurlijk kun je je oude levensstijl (ritme) niet doorzetten, maar daar was je zelf ook al achter, toch?  Cool
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Maart 12, 2014, 23:39:21
edit2Rapporteer  
Toen mijn kinderen nog in de baby- en peuterfase zaten kende ik dit probleem niet:

Kitesurfen was toen nog niet uitgevonden .......  Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Maart 13, 2014, 00:03:11
edit2Rapporteer  
Reizen per vliegtuig met zo'n kleintje gaat over het algemeen prima is onze ervaring. De airliners/stewardessen zijn daar prima op voorbereid. Ter plaatse gebruik je de Stokke draagzak als de mini nog niet kan zitten en daarna een lichtgewicht buggy als de wegen begaanbaar zijn en anders een goede rugdrager. En verder op tijd beginnen met zelf laten lopen (ik erger me altijd aan die ouders die kids van 3 of 4 in een buggy door de stad duwen omdat dat sneller zou gaan).

Malaria en Dengue op Fuerte lijken me onwaarschijnlijk. Dus probeer daar uit of je zonder Travelcot kan. Zo niet dan kan die ook mee.

Natuurlijk kun je je oude levensstijl (ritme) niet doorzetten, maar daar was je zelf ook al achter, toch?  Cool
over Malaria en Dengue... Dat ging over de Filippijnen en Sumbawa Wink maar muggen zat op Fuerte... Enneh over ritme gesproken... Ik heb een luchtvaart ritme of wel geen ritme. Dus ja ik pas me wel aan de kleine als ik thuis ben om zondags het vlees te snijden
flupje

Berichten: 141
Antwoord #9 Maart 13, 2014, 13:24:39
edit2Rapporteer  
Wanneer ga je in mei naar Fuerta?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Maart 13, 2014, 13:30:02
edit2Rapporteer  
Wanneer ga je in mei naar Fuerta?
vanaf de 21ste tot medio juni ongeveer.


Oh en nog een vraagje, weet iemand of er nog alternatieven op Deet zijn die wel kinder vriendelijk zijn?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.