nieuwe kitesurf bestemming Mauretanie

le chacal

Geen avatar

Maart 24, 2011, 00:36:45
edit2Rapporteer  
We zijn net terug van een verkenningstrip in Mauritanië, een gigantisch land in de Sahara woestijn aan de Atlantische kust. Ideale kitesurf condities (gelijkmatige wind, stukken met flat water, golven en eindeloze zandstranden).
We zijn nu van plan een Kitecamp/ecolodge te bouwen aan deze kust (300 Km ten zuiden van Dakhla) en hiervoor hebben we al toestemming gekregen van de overheid.
We willen een goedgemanagede kitecamp/ecolodge opzetten in een onaangetaste omgeving maar toch niet al te ver van het vliegveld en een stad (20Km). Een ecolodge, maar met alle luxe: electriciteit (op wind en zonne energie), draadloos internet, heet water, zwembad, eigen badkamer en natuurlijk goed eten. We willen het exclusief houden (maximaal 30 bezoekers) maar toch niet te duur. Het kitecamp is bereikbaar vanaf Las Palmas (kanarische eilanden) met een Spaanse charter.
We hebben nu jullie hulp nodig om te kijken of er wel interesse is voor zo’n nieuwe bestemming. We vragen niet veel van je tijd, ongeveer 5 minuten, en als dankbaarheid geven we je 25 euro korting in ons kitecamp/ecolodge gepland voor begin 2012.
Hier de link naar de enquete
http://www.surveymonkey.com/s/LJ39NTX
Alvast bedankt
Sandra

Morres

Antwoord #1 Maart 24, 2011, 01:47:09
edit2Rapporteer  
pffrrt, 25euro korting, hahhahahahhahahhahahahhaha
le chacal

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 24, 2011, 09:06:59
edit2Rapporteer  
Tja dat is misschien grappig of wat voorbarig, maar ik wilde toch iets kunnen aanbieden voor de moeite itt tot andere enquêtes op dit forum waar je een uur mee bezig bent en niks voor terug krijgt. En als je de korting stom vindt dan sla je laatste vraag toch gewoon over.
We hebben echt hard wat feedback nodig, administratief is alles al rond en we (3 gepassioneerde kitesurfers uit Spanje en Frankrijk en ik) staan klaar om met hun eigen geld dit project op te starten, één van ons zal zelfs z’n huis verkopen. We willen onszelf een klein beetje zekerheid bieden met deze enquête. En als ons kitecamp/ecolodge er staat, is dat toch alleen maar mooi voor de kitesurfende vakantieganger. Vooral als er een bestemming bijkomt die vergelijkbaar is met Dakhla maar dan een stuk sympathieker en waar de lokale bevolking bij betrokken is en ook achter staat. Dat laatste is in Dakhla natuurlijk niet het geval, dat is een Marokkaanse bezetting in een land dat onafhankelijk wil zijn.
Mazzel
Sandra
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Maart 24, 2011, 09:13:12
edit2Rapporteer  
Hoe meer windzekere bestemmingen hoe beter, prima initiatief!

Wel een paar opmerkingen over de enquette:

pag 3, vraag 2: Wat doe je het liefst tijdens je kitesurf vakantie (je kunt meerdere opties aanvinken)?
Ik kan slechts een optie aanvinken (bij de validatie krijg ik hier een opmerking over)

pag 4, vraag 3: Wat zou je bereid zijn te betalen voor deze bestemming in een kitecamp/ecolodge voorzien van alle luxe (op volpension basis per persoon)?
Per dag, week, inclusief/exclusief vlucht + transfer?
Belangrijke info om zo een inschatting te kunnen maken.

En wat zou een retourticket ongeveer gaan kosten?
le chacal

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 24, 2011, 09:26:08
edit2Rapporteer  
Hartstikke bedankt.

Vragen duidelijker gemaakt en de multiple choice kwestie opgelost.
Sandra (kosten ticket in de vraag gezet)
JiePie

Geen avatar

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #5 Maart 24, 2011, 09:37:57
edit2Rapporteer  
Er zit iets niet goed in de enquete, hij loopt vast op de vraag:

Wat doe je het liefst tijdens je kitesurf vakantie (je kunt meerdere opties aanvinken)?

Ik vink aan: Freestyle, Waveriding.

Kom niet verder; This question requires an answer.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #6 Maart 24, 2011, 10:41:38
edit2Rapporteer  
done

ik lees dat je slechts 1 verkenningsvlucht hebt gedaan voor dit initiatief. Als je de geschiedenis van dit land leest dan besef je ook dat je niet alleen bij het Ministerie in NL maar ook bij de ambassade daar een paar goede gesprekken zult moeten voeren, contactpersonen zult moeten hebben om de veiligheid van je gasten te waarborgen. Daarnaast zul je ook heel veel energie moeten steken in netwerken met de berbers en dat ook "zichtbaar" moeten kunnen maken/bewijzen als je gaat adverteren voor een spot als mauretanie. Dit houdt automatisch in dat je een samenwerking zult moeten aangaan met een local daar. Veel mensen die bijvoorbeeld kiezen voor een bestemming als Dakhla kiezen liever voor een Arabische tentenkamp dan een Franse simpelweg omdat je daar veiliger zit. Gebruik de zoekfunctie maar op deze website en die op Hanglos en dan kun je de incidenten lezen. Verdere uitleg is echt niet nodig. Je zit in een Arabisch land. Je intiatief zal dus falen zonder Arabische medebelanghebbenden. Je kunt dan simpelweg geen veiligheid garanderen aan je bezoekers.

Ik steun jullie initiatief omdat ik gezien heb dat Dakhla volkomen dicht slibt,  door de bouw van de haven. Het getij gaat steeds meer spelen en t duurt langer voordat t tij hoog genoeg is om goed te varen. Bestemming Dakhla is daarom eindig, t verzandt. Met Egypte ben ik al heel lang klaar, gevolg van al die strippende R hoeren in de bus, t terras, t zwembad, t strand, schreeuwen in t hotel, houdt gewoon niet op,  zoooo plat. En n ticket naar n koraal eiland op de Antillen kost je al gauw E 650, deze bestemming wordt door prijsafspraken al jaren systematisch hoog gehouden. Daarnaast ook altijd slechte koraal oplaat en land plekken voor je kite en klote aflandige wind. Canarische eilanden zijn ook ruk omdat t water altijd koud is, tenzij je in de zomer gaat maar dan blijf ik liever thuis. Ik denk je bij deze bestemming een goede 2e Dakhla kunt neerzetten, maar dan zul je heeeeel veel huiswerk moeten doen.

T land is zo arm dat t pas de slavernij in 2007 heeft afgeschaft en zoals je op t net kunt lezen is nog steeds 1 op de 6 mensen slaaf. Dit heeft een economische en logische reden. In ontwikkelingshulp geloof ik niet, maar je kunt door toerisme - mist verantwoordelijk uitgevoerd - dwz je houdt rekening met deze cultuur, DUS de centjes aanwenden en sturen in de juiste richting. Denk eerder dat jullie in 2013 open zullen gaan dan 2012. Ik kom wel langs als jullie opengaan. Kijk goed hoe de tentenkampen in Dakhla zijn opgesteld en trek je conclusies vooral wat meteorologie betreft. In Dakhla is qua ligging maar 1 van de 5 tentenkampen echt goed neergezet. S6
le chacal

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 24, 2011, 11:11:17
edit2Rapporteer  
He hartstikke bedankt voor al je tips en opmerkingen. We hebben inderdaad één zoekgerichte verkenningstrip uitgevoerd om de beste plek voor ons kamp uit te zoeken (dat gaan we over een maand nog eens controleren). Maar we kennen het land al 10 jaar en hebben zo’n beetje overal gekite (waar dat mogelijk is). Zelf heb ik daar als ontwikkelingssamenwerker gewerkt voor internationale natuurbeschermingsorganisaties en de VN. Dankzij de kontakten die ik heb opgebouwd al die jaren kunnen we snel vooruit komen met de realisatie van ons kitecamp/ecolodge.
Wat de slavernij in Mauretanie betreft, dat is een moeilijk onderwerp dat ik niet zo een twee drie in een forum kan uitleggen. Slavernij betstaat eigenlijk overal in ontwikkelingslanden dat is triest gegeven en we zullen afgezien van het verschaffen van werkgelegenheid aan de locals ook andere initiatieven ontwikkelen.
Over Dakhla weet ik niet zeker of je veiliger bent in een marrokaans gerund kamp. Marokko is een bezettingsmacht en de autochtone bevolking erkent alleen de eigen regering. De polisario (door marokkaanse propaganda afgeschilderd als een terroristische beweging met links naar al qaida) vraagt aan buitenlandse investeerders niet met de marokaanse overheid in zee te gaan. Dat gaat over olie en gas exploitatie, visserij maar ook toerisme. ook de VN adviseert niet te investeren in dit conflictgebied omdat dit het conflict erger maakt. 
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Maart 24, 2011, 13:23:22
edit2Rapporteer  
en toch zul je contacten moeten leggen met de locale Overheid. Wat doe je als iemand  wordt gekidnapt, ergo hoe ga je dit voorkomen? Als je denkt dat je een toerist alleen n tent en water moet bieden you re deadly wrong. Je hebt een belangrijk zorgplicht omdat je in een politiek onstabiel land opereert. Contacten zijn je bestaansvoorwaarden anders ben je out of business. Je veiligheidsplicht voor dit land is zwaarder omdat voor dit land een negatief reisadvies geldt. Dit geldt niet voor  Maroc. Wil je op eigen houtje opereren dan wens ik je veel succes maar ik kom niet, want de kans is groot dat men losgeld gaat vragen. Door je eigen belang te delen met dat van een local creeer je wel degelijk meer veiligheid want je gaat niet in je eigen kudde lopen roven. Neem moeite om de verhalen over Dakhla op dit forum/Hanglos te lezen.  Je initiatief is vergelijkbaar met Dakhla daar kun je echt van leren. En ik neem aan dat als je 10 jaar ontwikkelingshulp ervaring hebt, je redelijk in staat moet zijn om een risico profiel te maken en dat wat ik hier schrijf niets nieuws is.

Wat in jullie voordeel is, is dat de reis via Can Eilanden loopt, dus charters. Bij Air Maroc is alles roulette. Ze lassen overal stops en ongebruikelijke reisschemas in, want hoe slechter de connection flights hoe langer je gestrand blijft in een tussen stop en hoe meer geld je in t land moet uitgeven (politiek dus). Met jullie aanvlieg route omzeil je dat. Jullie bestemming wordt voor elke toerist dan sowieso goedkoper dan Maroc. Hou die E 25 in je pocket.

Ander leermoment: je kunt water koken en dan gebruiken net zoals de locals doen. Geef je dit aan toeristen dan krijgen ze buikloop. Bij Dakhla Attitude gebruikt men bij alles mineraal water, niemand problemen. In Brasil t zelfde. Ga je eten bij de ene tent, zit je aan de diarree, bij n ander gebruiken ze mineraal water. Zijn kleine -maar voor n kitesurfer die liever op t water dan in de wc zit- belangrijke dingen. Kopieren is slimmer dan t wiel uitvinden.
le chacal

Geen avatar

Antwoord #9 Maart 24, 2011, 14:08:22
edit2Rapporteer  
Uiteraard hebben we contacten met de overheid en natuurlijk hebben we mauritaanse partners in dit project. We hebben ook de garantie dat er een gendarme post komt bij onze site. En dat niet alleen verbaal maar ook op schrift. Veiligheid staat voorop! Plus we zitten op een schiereiland waar het moeilijk is om binnen te komen (er is overal controle). Vrijwel onmogelijk toeristen (of onszelf want twee van ons wonen er ook) te kidnappen langs alle controle te komen en weer terug te rijden naar het basiskamp in Mali.
Maar hier een leermoment voor jou: denk niet “ik zit in een arabisch kamp in Dakhla” dus ik ben veiliger dan bij de franse buurman. Je zit in een Marokkaans kamp en Marokkaanse belangen zijn juist het eerste doelwit voor aanslagen in de spaanse Sahara. Dit is bezet grondgebied, vergelijkbaar met Israëlische koloniën in Palestina. Arabieren onder elkaar zijn het ook niet altijd met elkaar eens en in Dakhla zit je bij de groep die de autochtone bevolking liever ziet vertrekken. Lybie is ook een voorbeeld van onenigheid tussen Arabieren.
In de beschrijving heb ik ook  gezet dat het een luxe ecolodge wordt. Ver van het tentenkamp dat je beschrijft en waar je buikloop krijgt. Uiteraard wordt er mineraalwater geschonken en uiteraard willen we leren van andere sites. Als we zo'n aggenebbis tentenkamp zouden willen neer zetten dan zouden we ook onze huizen niet hoeven te verkopen. Eén van ons heeft als gerant in Dakhla attitude gewerkt dus de min en pluspunten van Dakhla kennen we. Nogmaals Dakhla is niet van marokko dus als je naar reisadviezen kijkt voor Dakhla kijk je bij het verkeerde land.
Ook al moet ik af en toe even slikken, stel ik het zeer op prijs dat je zoveel moeite neemt ons te adviseren.
Maar voordat het zover is moeten we eerst een goeie steekproef hebben voor onze enquete
nogmaals bedankt voor het invullen daarvan
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Maart 24, 2011, 14:41:05
edit2Rapporteer  
Ik steun jullie initiatief omdat ik gezien heb dat Dakhla volkomen dicht slibt,  door de bouw van de haven. Het getij gaat steeds meer spelen en t duurt langer voordat t tij hoog genoeg is om goed te varen. Bestemming Dakhla is daarom eindig, t verzandt. Met Egypte ben ik al heel lang klaar, gevolg van al die strippende R hoeren in de bus, t terras, t zwembad, t strand, schreeuwen in t hotel, houdt gewoon niet op,  zoooo plat.

Bedankt voor de info over Dakhla. De negatieve verhalen heb ik inderdaad op beide fora voorbij zien komen. Ik kreeg het idee dat het niet slechts de pech van een paar bezoekers daar was.

Egypte ben ik in 2005 voor het laatst geweest, en toen vond ik het al een grote bende. En windzeker....zeker niet.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 Maart 24, 2011, 14:52:31
edit2Rapporteer  
Uiteraard hebben we contacten met de overheid en natuurlijk hebben we mauritaanse partners in dit project. We hebben ook de garantie dat er een gendarme post komt bij onze site. En dat niet alleen verbaal maar ook op schrift. Veiligheid staat voorop! Plus we zitten op een schiereiland waar het moeilijk is om binnen te komen (er is overal controle) en vervolgens toeristen (of onszelf want twee van ons wonen er ook) te kidnappen en weer mee terug te nemen naar het basiskamp in Mali.
Maar hier een leermoment voor jou: denk niet “ik zit in een arabisch kamp in Dakhla” dus ik ben veiliger dan bij de franse buurman. Je zit in een Marokkaans kamp en Marokkaanse belangen zijn juist het eerste doelwit voor aanslagen in de spaanse Sahara. Dit is bezet grondgebied, vergelijkbaar met Israëlische koloniën in Palestina. Arabieren onder elkaar zijn het ook niet altijd met elkaar eens en in Dakhla zit je bij de groep die de autochtone bevolking liever ziet vertrekken. Lybie is ook een voorbeeld van onenigheid tussen Arabieren.
In de beschrijving heb ik ook  gezet dat het een luxe tentenkamp wordt. Ver van het tentenkamp dat je beschrijft en waar je buikloop krijgt. Uiteraard wordt er mineraalwater geschonken en uiteraard willen we leren van andere sites. Als we zo'n aggenebbis tentenkamp zouden willen neer zetten dan zouden we ook onze huizen niet hoeven te verkopen. Eén van ons heeft als gerant in Dakhla attitude gewerkt dus de min en pluspunten van Dakhla kennen we. Nogmaals Dakhla is niet van marokko dus als je naar reisadviezen kijkt voor Dakhla kijk je bij het verkeerde land.
Ook al moet ik af en toe even slikken, stel ik het zeer op prijs dat je zoveel moeite neemt ons te adviseren.
Maar voordat het zover is moeten we eerst een goeie steekproef hebben voor onze enquete
https://www.surveymonkey.com/s/LJ39NTX
nogmaals bedankt voor het invullen daarvan

sorry kerel, ik ben t niet met je eens. Voor Mauretanië geldt keihard een negatief reisadvies:

http://www.landenkompas.nl/mauritanie
website buitenlandse zaken:
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Landenoverzicht/M/Mauritanië

Kidnapping officiële bronnen:
http://www.fco.gov.uk/en/travel-and-living-abroad/travel-advice-by-country/middle-east-north-africa/mauritania

ik heb dus wel degelijk een poot om op te staan anders dan jij.

Bedankt voor de info over Dakhla. De negatieve verhalen heb ik inderdaad op beide fora voorbij zien komen. Ik kreeg het idee dat het niet slechts de pech van een paar bezoekers daar was.

Egypte ben ik in 2005 voor het laatst geweest, en toen vond ik het al een grote bende. En windzeker....zeker niet.

Klopt Michiel daarom stel ik nieuwe kitelocaties bijzonder op prijs en nieuwe initiatieven ook. Super gewoon, maar ik ben wel kritisch en wil ook zeker veilig thuiskomen
le chacal

Geen avatar

Antwoord #12 Maart 24, 2011, 15:35:01
edit2Rapporteer  
Ik heb nooit gezegd dat er geen negatief reisadvies zou zijn voor Mauretanie en ik zou deze discussie ook niet als een wedstrijdje willen zien.  Ik heb alleen gezegd dat ik de veiligheid garandeer samen met Mauretaanse overheid. Veiligheid is nogmaals onze eerste prioriteit en we gaan niet over één nacht ijs. Dat is ook de rede waarom we de gasten willen invliegen via de kanarische eilanden en niet via de hoodstad en dan over de weg. De situatie in Mauritanië evolueert snel en de franse overheid heeft het land geholpen met het opzetten van een antiterrorisme eenheid. de laatste tijd zijn er geen incidenten meer geweest en het alternatief voor de Paris Dakar (Africa ecorace) doorkruist ook al weer het land. De basis van de terroristen zit overigens in de woestijn van Mali een paar duizend kilometer verderop.
Verder wil ik er ook op wijzen dat de overheid mn kustzone toerisme stimuleert omdat het risico voor terrorisme daar erg laag is.
Ter info: itt  Nederland maakt de Engelse overheid wel onderscheid tussen Marokko en de Spaanse Sahara (hoodstad dakhla) en geeft dus een apart reisadvies af. Alhoewel het minder expliciet is (wellicht om marokaanse belangen in de spaanse Sahara niet voor het hoofd te stoten), is het advies in weze hetzelfde als voor Mauretanie. Er staat er ook:
• There is a high threat from terrorism. Attacks could be indiscriminate, including in places frequented by expatriates and foreign travellers.

Western Sahara is a disputed territory and the UK regards its status as undetermined. There is no British diplomatic or consular presence in Western Sahara. All enquiries should be made to the British Embassy in Rabat.  See General British Representation.
Morres

Antwoord #13 Maart 24, 2011, 19:08:17
edit2Rapporteer  
ga jij maar veiligheid garanderen in een (wetteloos) land waar een negatief reisadvies geld, wat je overigens niet meld in je openingspost.
Ik denk wel dat jullie echt een reis kunnen aanbieden als geen ander...maar transparantie is toch wel een beginsel van een reis als ditgene
le chacal

Geen avatar

Antwoord #14 Maart 24, 2011, 21:18:30
edit2Rapporteer  
Zeker wat te scherp gezegd dat ik die veiligheid garandeer. Maar ik zet me hier voor de volle 100% voor in en ik minimiseer de risico’s zeker niet. De veiligheidskwestie hebben we al uitgebreid besproken met de Mauretaanse Minister van toerisme.
Maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat het westen makkelijk zulke landen veroordeelt met zulke adviezen en deze moeilijk terug draaien ook al gaat het beter. Dit is simpelweg omdat we daar weinig zakelijke belangen hebben.
Veiligheid is natuurlijk nergens gegarandeerd, ook niet in de metro in London, Parijs, centrum van New York, trein stations in Madrid of het fietspad in Amsterdam oost (waar Theo van Gogh de keel is afgesneden).  Nu is het terecht meer op je hoede te zijn als je naar Afrika gaat, maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat het risico in Dakhla of Egypte en nog meer van dat soort plekken niet veel  kleiner is dan in Mauritanië. Zeker aan de mauretaanse kust en op een schiereiland vol met politie controle hoef je niet bang te zijn. Sterker nog, omdat er weinig toerisme is en de overheid dit toch wil stimuleren krijgen we alle medewerking om de kitesites zo veilig mogelijk te maken.
Mauritanië is zeker geen wetteloos land. Het heeft een leger, een politie apparaat en is een jonge democratie (itt andere arabische landen waar nu al die opstanden zijn) met vrijheid van meningsuiting, eerlijke verkiezingen en steeds mondigere maatschappelijke organisaties. We zijn over alles transparant en altijd bereid op alles antwoord te geven. Maar we zijn nog in een pril stadium en de stap het project werkelijk uit te voeren hebben we nog niet genomen. We missen nog heel wat feedback van kitesurfers, niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten en ik merk ook dat we heel wat informatie moeten geven over het land en de veiligheid daar. Misschien vind ik dat oneerlijk (zeker ten opzichte van andere plekken die net zo gevaarlijk/veilig zijn en waar veel minder vraagtekens bij worden gezet) is dit iets waar we veel tijd aan zullen moeten besteden. Ik zal de enquete nu ook iets aanpassen om al deze aspecten zo compact mogelijk uit één te zetten. Dat kan natuurlijk niet helemaal in zo'n vragenlijstje, maar daarvoor is dit forum natuurlijk weer perfect.
leeany

Antwoord #15 Maart 25, 2011, 00:16:45
edit2Rapporteer  
@ bikinii:

Slavernij is al sinds 1981 afgeschaft, maar voor de rest ben ik het redelijk met je eens. Veiligheid moet wel gegarandeerd kunnen worden door de persoon die je de reis aan biedt en dat is relatief moeilijk in een land als Mauritanië.

Wat voor Le Chacal als veilig wordt beschouwd, met 10 jaar ervaring als ontwikkelingssamenwerker, kan voor een toerist als onveilig beschouwd worden omdat velen van ons slechts de mooie vakantieparken/toeristen plaatsen kennen.

Maar eerlijk is eerlijk, in landen als de dominicaanse republiek, mexico en brazilie ben je ook erg onveilig wanneer je buiten bepaalde gebieden terecht komt.

Het lastige is dat er in landen als deze weinig echt concrete informatie is te vinden. Wat op internet of in wetboeken staat kan in werkelijkheid door corruptie en macht van belanghebbenden geheel anders blijken te zijn. Zo kun je in dergelijke landen politie en legermacht ook niet altijd vertrouwen.

Wat wel te vinden is, is dat er op internet gesproken wordt over een vooruitgang in het land, zowel economisch als sociaal. En een land wat groeit volgens westerse begrippen is daarentegen beter te vertrouwen dan wanneer er totaal geen vooruitgang in zat/zit.

Ik zou het graag uit willen proberen, zodra er meer goede info beschikbaar is.
le chacal

Geen avatar

Antwoord #16 Maart 25, 2011, 15:31:07
edit2Rapporteer  
Ik heb de opening van de enquête nu aangepast en hopelijk een duidelijker beeld geschetst van de omstandigheden, wie we zijn en waar we op dit moment staan.
Ik vind de reacties echt helemaal te gek en hartstikke bedankt voor alle feedback en de discussie over veiligheid in Mauritanië. We zullen daar veel aandacht aan besteden en de overheid op het hart drukken dat het project hiermee staat of valt. Daar hebben we het natuurlijk al uitgebreid over gehad maar een enquête maakt het allemaal een stuk objectiever. Maar voordat het zover is hebben we veel meer reacties nodig, ik moet er zeker honderd hebben uit Nederland voordat deze gegevens bruikbaar zijn. Dus PLEASE vul even 10 vraagjes in (meeste multiple choice) op:
bikiniisuit
Gast
Antwoord #17 Maart 25, 2011, 16:38:36
edit2Rapporteer  

…..mmmm "bruikbaar zijn": nu blijkt dat je de vragenlijsten voor n (doel namelijk:), instantie, bedrijf of ? gebruikt – je hebt er immers 100 nodig. Mag ik vragen wat voor instantie, bedrijf, instelling?

ik moet er zeker honderd hebben uit Nederland voordat deze gegevens bruikbaar zijn.
le chacal

Geen avatar

Antwoord #18 Maart 25, 2011, 16:54:02
edit2Rapporteer  
Het doel had ik toch uitgelegd? We willen weten of er interesse is, voordat we daar gaan investeren en één van ons zelfs zn huis gaat verkopen. Deze enquete doen we in meerdere landen waar kitesurfers zitten die ook wel eens op vakantie willen naar een land met wind en zon. We beginnen met Nederland (omdat ik daar toevallig vandaan kom) maar we zullen hem later ook in Spanje, duitsland Engeland en Frankrijk op kite fora zetten.
We staan op het punt om grote beslissingen te maken in ons leven en we willen een beetje zekerheid. En met het internet zet je tegenwoordig zo een "professionele" enquete in elkaar, helemaal voor niks. En je kunt ook op verschillende sites uitrekeningen hoe groot de steekproef moet zijn voordat je conclusies kan trekken uit zo'n enquete (maar goed dat wist ik ook nog van m'n studie mariene biologie), daar hoef je geen instelling, instantie voor te zijn.
Wat veiligheid betreft in mauretanie proberen we het net zo professioneel aan te pakken en niet zomaar mensen naar een land te laten komen waar een grote kans betstaat dat ze gekidnapped worden. We proberen het op alle punten zo rigoreus mogelijk aan te pakken.
kiter09

Antwoord #19 Maart 25, 2011, 19:13:03
edit2Rapporteer  
Ik hoorde net dat de rally Parijs Dakar niet door Mauretanie is gegaan ivm met de gevaarsrisico's.

Of het nu wel of niet veilig is, het is in geen geval een goede reclame voor jullie.
Gezien de reactie's op dit forum denk ik dat er veel mensen  wel twee keer na zullen denken voordat ze boeken. Daar moet dan wel wat tegenover staan.

Aan de andere kant welk land is wel 100% veilig.
In Nederland kan ook je auto leeg gejat worden. In Frankrijk wordt je ook beroofd op de snelweg
Het heeft ook veel te maken met je gevoel.
JiePie

Geen avatar

Antwoord #20 Maart 25, 2011, 19:19:27
edit2Rapporteer  
Ik hoorde net dat de rally Parijs Dakar niet door Mauretanie is gegaan ivm met de gevaarsrisico's.

Of het nu wel of niet veilig is, het is in geen geval een goede reclame voor jullie.
Gezien de reactie's op dit forum denk ik dat er veel mensen  wel twee keer na zullen denken voordat ze boeken. Daar moet dan wel wat tegenover staan.

Aan de andere kant welk land is wel 100% veilig.
In Nederland kan ook je auto leeg gejat worden. In Frankrijk wordt je ook beroofd op de snelweg
Het heeft ook veel te maken met je gevoel.

Maar of er iets gejat word of je word gekidnapt/vermoord zit wel even verschil in. Wink
bikiniisuit
Gast
Antwoord #21 Maart 25, 2011, 19:43:26
edit2Rapporteer  
http://www.camperreisforum.nl/viewtopic.php?t=63

vanwege de 36 knopen kon ik niet goed weg varen om alle puntjes voor mijn iko assistent diploma te halen, dan maar in NL verder kachelen
le chacal

Geen avatar

Antwoord #22 Maart 26, 2011, 10:20:01
edit2Rapporteer  
Islamitisch terrorisme is natuurlijk echt heel creepy. Maar het is niet zo dat mauretaniers daar bij horen of sympathiek tegenover staan. De overheid en de mensen daar moeten daar echt helemaal niks van hebben. Het zijn ook vrij gematigde moslims met een Afrikaans sausje eroverheen. Er zijn net zoveel vrouwelijke ministers als in Nederland en dan niet alleen op de traditionele posten zoals gezondheidszorg, maar ook buitenlandse zaken wordt door een vrouw gerund.
Maar we hebben inderdaad een groot (gedeeltelijk terecht) image probleem met Mauritanië en daarom nemen we een groot risico daar te investeren. Maar goed de kitesurf condities zijn zo goed daar en we hebben zo een te gekke tijd gehad in mauretanië, dat we er toch in geloven. We denken ook dat kitesurfers itt andere soorten toeristen wel een eigen beeld kunnen vormen over het land.
Als we naar de feiten kijken, hoeveel mensen zijn er ooit in Mauretanië ontvoerd? 5 (die overigens allemaal weer thuis zijn). In de regio (dus ook Mali, Niger, Algerije Tschaad), een gebied van NL tot aan de Russische grens, zijn in totaal 15 mensen ontvoerd. Eén keer zijn 4 fransen door islamitische gekken vermoord die inmiddels zijn veroordeeld en geëxecuteerd. Sinds de ontvoeringen ga ik zelf ook niet meer naar het uiterste oosten van Mauretanië (land 33 keer zo groot als NL) en ook niet richting woestijn in Mali, Niger, Burkina of Tschaad. Maar voor de rest voel ik me veilig in dat land.
Om het in perspectief te zetten: er is een Frans lyceum met 600 kinderen van de expats daar, minstens 3000 expats die allemaal in het weekend met de 4Wheel drive de woestijn in trekken en met familie die overkomt op vakantie.
Nogmaals die reisadviezen zijn natuurlijk op feiten gebaseerd, maar er wordt wel met twee maten gemeten in de diplomatieke wereld. Als er een bom ontploft in toeristische plekken in Egypte waar bij meer dan 20 doden vallen, geldt zo’n negatief reisadvies een paar maanden. Daarna zitten de luchtvaartmaatschappijen, tour operators etc allemaal op schoot bij onze ambassadeurs.. en dan hup is het weer helemaal veilig. 
En als je nu naar de andere (niet aan islamitisch terroristische) crime facts kijkt in vakantie gebieden waar we zonder al teveel na te denken toegaan, zou je toch ook eigenlijk beter thuis blijven:
Rio: 3000 moorden per jaar   
Cape Town: second murder capital of the World
Mexico: een van de meest gevaarlijke landen, waar toeristen ook voor geld gekidnapped worden, verkrachting wordt geen eens serieus genomen door de politie etc etc.
Vrienden van ons in Taiba in Brazilie met een vakantiehuis zijn al twee keer overvallen, gewoon bij hun zelf thuis met pistool tegen het hoofd.
@LaurenS

Antwoord #23 Maart 26, 2011, 11:14:47
edit2Rapporteer  
Wat een gedoe allemaal over veiligheid.Avontuur bestaat nog,voor mij althans.
Veiligheid is nimmer te garanderen.Ga anders maar in je glazen bol zitten of blijf in NL kiten,ook leuk  ThumpsUp
JiePie

Geen avatar

Antwoord #24 Maart 26, 2011, 13:37:52
edit2Rapporteer  
Gewoon door gaan met je onderzoekje en mooie kitespot neerzetten. Kom zeker langs.Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.