Laat berichten zien
|
Pagina's: [1] 2 3 ... 58
|
1
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Nieuw Nederlands wetsuitmerk zonder tussenhandel!
|
Gepost op: September 17, 2018, 09:51:58
|
Ik heb ook een pak gekocht, nu 4x mee gevaren nu (4/3 in 20 en in 15 graden luchttemp). Vind het een heel fijn no-nonsense pak met hoog afwerkingsniveau (taped & sealed). Moest even wennen dat de rits voor de frontzip omgekeerd zit, maar eigenlijk is dat best een slimme oplossing om geen borg-clipje nodig te hebben. Qua flexibiliteit is het inderdaad niet het meest flexibele pak (als ik hem b.v. vergelijk met mijn Cskins winter pak, die natuurlijk wel wat dikker is), maar dit vind ik persoonlijk geen probleem. Aan/uit trekken heb ik geen problemen mee (nouwja niet meer dan met elke andere frontzip). Velcro's voor je enkels vind ik wel fijn om erbij te hebben, zonder stropen ze steeds op. Velcrotjes vind ik wel wat goedkoop qua kwaliteit, en een pad op de enkel waarmee je ze permanent kunt fixeren aan je enkels zou een mooie feature zijn. Blij mee.
|
|
|
3
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Geen gevoel met schoentjes, boots?
|
Gepost op: November 13, 2017, 11:54:51
|
Atan zijn goed inderdaad!
Heb zelf Prolimit C3 schoentjes, daar heb je ook een compleet gesealde van (heb beide). Lekker warm; zuigen vacuum rond je voet dus geen clownvoeten; veel board gevoel door dunne zool en eerlijk gezecht plakken die gecoate dingen zo hard in mn bindingen dat ik het bijna irritant vind.
|
|
|
5
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Surviving the Death Loop
|
Gepost op: Augustus 17, 2017, 09:12:08
|
Gewoon je tweede safety ook trekken, alles los gooien tja, als 1 van je lijnen losgeschoten is of afgebroken, dan wordt het weer een ander verhaal. Hoezo? Je hebt toch 2 safeties, eerste op je chickenloop en de tweede aan je leash? Ik bedoel gewoon je leash losgooien en weg ermee..
|
|
|
10
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Vinnetje gezocht
|
Gepost op: Maart 16, 2017, 17:48:28
|
Moet het hetzelfde formaat zijn?
Heb van catapult (zelfde systeem met 2 van die nokjes) nog wel een paar liggen. Zal hem voor je opmeten (maar die zijn wel erg klein).
Je kunt ook een willekeurige andere vin met 3 boutgaten nemen en twee m6 boutjes afzagen en die er in draaien.
|
|
|
12
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: OR Flite 14.5 of 17m
|
Gepost op: Januari 07, 2017, 22:15:18
|
Ik weeg 98 a 100kg, mijn 17m Zeeko Notus XLW kan ik in vlagen van 22knopen prima houden... Comfortabel is anders, en je moet erg opletten dat het niet nog harder gaat waaien bij starten/landen.
Dus dat moet wel goed komen.
|
|
|
13
|
Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Raw Power. Weg met de luchtbellen !!!!
|
Gepost op: Oktober 26, 2016, 14:51:38
|
Qua sterkte is de (vrij ruwe) vuistregel vaak 1:3, dus 1mm staal is net zo sterk als 3mm alu. Alleen zal 3mm alu in dat geval stijver zijn omdat het dikker is.
Ik zou multiplex of mdf pakken om de krachten te verdelen, en dan een dunne metalen plaat 0.5 of 0.8 ofzo alleen voor de gladde afwerking.
Denk dat je hem niet nodig bent, hebt persen gezien waarbij ze gewoon direct in houten gefreesde mallen persen (voor channels).
|
|
|
16
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: [NL] Oostvoorne Sessions
|
Gepost op: Augustus 04, 2016, 15:48:26
|
Met een topje eraf kan je direkt weer kiten das dan jou geluk weer. De persoon in kwestie zit minimaal 2mnd aan de kant.
Het is maar wat je gelukt noemt. De rest van je leven met een vinger top minder vs +-2 maand niet kiten. Als het een keuze zou zijn dan wist ik wel waar ik voor zou gaan. Sterkte voor de pechvogel. Filmpje is wel lekker!
|
|
|
17
|
Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: Einde van de chickenloop?
|
Gepost op: Juni 29, 2016, 14:28:36
|
En toch vind ik het wel een fijn idee van een chickenloop dat als het helemaal fout gaat je hem uit je haak kunt forceren (dus ook ook als je quick release vast zit om de een of andere reden).
|
|
|
19
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Hoe stel ik de pads op mijn kiteboard af?
|
Gepost op: Maart 09, 2016, 18:16:40
|
Als je kijkt naar je windbereik waar in je goed kunt varen, dan is Low end het onderste waarbij je nog kunt varen (hoogte lopen), en High end het bovenste (dus of je de vlieger nog kunt houden).
Dus, meer (of een lagere) low end betekend dat je met minder wind nog goed kunt varen en omgekeerd.
Het verliezen van lowend betekend dus dat je meer wind nodig zult hebben voor hetzelfde resultaat.
|
|
|
20
|
Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Perfect trimmen... hoe pak je dat aan?
|
Gepost op: November 07, 2015, 09:01:39
|
Bovenstaande uitleg(gen) kan ik beaamen. Het is zelfs nog ietsjes simpeler, de lift wordt gegenereerd door de luchtstroom die op een gekanteld vlak duwt, als je deze kracht ontbindt in vectoren krijg je lift en drag. Het afbuigen van de luchtstroom is een gevolg van het profiel, en geen oorzaak voor de lift. Het bierviltje is het beste voorbeeld, de hoek bepaald direct de lift (en drag).
Maar het blijft natuurkunde, kun je het fenomeen op een andere manier verklaren (door de drukverandering door de langere weg, de formules daarvoor kloppen ook), dan is dat ook een goede uitleg natuurlijk.
De vorm van de airfoil is belangrijk voor de efficiëntie, de luchtstroom moet zonder al te grote drukverschillen gedeeld worden en weer bij elkaar gebracht worden. Dit gaat het beste (dus zonder loslating van de stroming, en cavitatie in water) bij een de vleugelprofiel zoals iedereen hem kent. Een tube kite (maar ook hanggliders, en simpele ultralights) heeft deze vorm ook deels, maae creëert aan de onderkant een pocket van lucht/wervelingen die de lucht geleidt. Dit is wel wat minder efficiënt, vandaar de twinskins (matrassen e.d.). In water is het allemaal hetzelfde, maar kun je bij loslating van de stroom, of te grote drukverandering cavitatie krijgen. Dit wil je niet, maar kom je soms niet onderuit als je sneller wil varen. Er zijn speciale cavitating foils die op messen lijken, die daar beter mee om gaan dan een normaal vleugelprofiel.
Leuk materie, in de praktijk vind ik het ook nog steeds lastig om de sweetspot te vinden
|
|
|
|