Laat berichten zien
Pagina's: [1]
1  Stijlen / Discussie / Wave / Re: Welke Cabrinha kite voor wave en klooien? Gepost op: September 14, 2016, 20:50:32
Switchblade heeft een hoge AR, en is traag. Trekt als een tractor (power!) en dat wil je juist niet in de golven, kite moet goed driften en bij wijze van spreken volledige te depoweren zijn: bar van je af en je wordt niet van je board getrokken en de kite drift mooi mee. Ook hier stel ik het weer zwart/wit, maar je snapt het denk ik wel.

Veel bardruk ook.
2  Stijlen / Discussie / Wave / Re: Welke Cabrinha kite voor wave en klooien? Gepost op: September 14, 2016, 20:08:20
Even heel zwart/wit: de ideale eigenschappen voor een wavekite zijn ten dele precies tegenovergesteld van een fijne "jump" kite. Dit is heel overdreven gesteld natuurlijk.

Je kan je verder blind staren op meningen van anderen en de reviews.

Als het bij Cab moet blijven kom je mijn inziens niet verder dan de Drifter zoals gezegd.
Switchblade absoluut niet i.i.g. FX en Radar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Maar goed, toch een lijstje die uiteraard verre van compleet is qua allround kites die ook prima in de golven mee kunnen en goed overjarig of gebruikt te koop zijn voor scherpe prijzen:
- SS Rally
- Ozone Catalyst
- North Neo
3  Nieuws & Video / Nieuws & Video / Re: North Click Bar 2017 Gepost op: September 06, 2016, 19:39:06
Pansh (om maar een merk te noemen) doet zelf niets aan ontwikkeling maar kopieert een bestaand ontwerp. Die hebben dus als enige kosten de fabricage en materialen.

De grote merken hebben R&D kosten van hier tot Tokio, om nog maar te zwijgen van marketing en sponsoring kosten.

De cijfers zijn gewoon hard: er vallen (zoals Barry zegt) merken om of er moet geld bij (Wainman, Best). Als er al winst wordt gemaakt, is dat minimaal en komt dat waarschijnlijk mede door kruisverstuiving van het "merk" naar hoge marge of hoog volume producten zoals kleding of trapeze/harness (Brunotti). Opmerkingen als "Daar geloof ik helemaal geen fluit van!" doen daar niets aan af. Ook levert Pansh rechtstreeks en bij de (dure) verkoopadviesprijs van de A-merken zit ook een stuk marge voor de winkelier. Terecht of onterecht, het verklaart al gauw 35% prijsverschil.

Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat een vernieuwend product zo de grond in wordt geboord hier zonder dat iemand het ooit vast heeft gehouden. De beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal, en je kan denken dat jij het niets zal vinden, maar feit blijft dat trim op stuurlijnen nieuw is in de markt, en dat North in het algemeen kwalitatief deugdelijke spullen levert en zeer waarschijnlijk dit uitvoerig getest heeft. Ik snap die negativiteit niet. Kritisch prima, maar dat negatieve en ronduit aanvallende, onbegrijpelijk.

Pagina's: [1]


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.